arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

از دستگیری پدرخوانده در تهران تا جابه جایی پلاک خودروها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهمترین خبر هفته جاری دستگیری پدرخوانده توزیع کوکائین در پایتخت بود. این جوان 32 ساله که باندی را به نام پنجک تشکیل و اقدام به توزیع مواد مخدر می کرد پس از یکسال تلاش شبانه روزی به همراه بیش از دو کیلوگرم کوکائین دستگیر شد. این فرد به همراه 4 متهم اصلی دیگر پرونده در حالیکه در جشن یک میلیاردی شرکت کرده بودند به همراه مقادیر زیادی مشروبات الکلی و انواع مواد مخدر دستگیر شدند.

سرکرده باند که دارای چند محافظ نیز برای خود بود تاکنون 17 بار توسط دستگاههای اطلاعاتی،امنیتی و پلیس دستگیر شده و بنا به دلایلی آزاد شده بود. "ح.پنجک" متهم اصلی  توانسته بود از راه فروش انواع مواد مخدر بیش از 40 میلیارد تومان پول به دست آورد و ر یک مهمانی به مناسبت میلیاردر شدن، بیش از یک میلیارد تومان هزینه کرده بود.از این متهم تعدادی خانه ویلایی در شمال شهر، چند ویلا در شمال کشور، یک قایق تفریحی وارداتی و چندین خودرو مدل بالا کشف و ضبط شد.

بالا رفتن هزینه کشف جرم با استفاده از وی پی ان

سردار هادیانفر رئیس پلیس جرایم سایبری در مورد استفاده از وی پی ان می گوید: استفاده از این ابزار هزینه کشف جرم را بالا می برد. ضمن اینکه این ابزار تمام اطلاعات کاربر را  در اختیار مالک اصلی سرور وی پی ان قرار می دهد.  یکی از درآمدهای عمده مجرمان، فروش وی پی ان و اطلاعات کاربران است. دولت نیز در کشور باید جرم انگاری استفاده از وی. پی. ان ها را انجام دهد. دوسال قبل  اقداماتی در این باره انجام شد اما به یکباره این موضوع مسکوت شد.

جزئیات تجمع میدان فاطمی و توضیحات رئیس پلیس

یکی از موضوعاتی که در هفته گذشته و هفته جاری باعث ایجاد جنجال در رسانه ها شده بود تجمع عفاف و حجاب در میدان فاطمی پایتخت بود. تجمعی که به گفته رئیس پلیس کشور مجوز نداشته و پلیس آن را تایید نمی کند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در باره این تجمع می گوید:افرادی که در میدان فاطمی تجمع کرده بودند انسان های متدینی بودند که بلافاصله با درخواست های انجام شده متفرق شده و هیچ مشکلی نیز به وجود نیامد. البته به نظر پلیس این رفتارها نباید تکرار شود. هیچ گروهی نباید بدون مجوز تجمع برگزار کند. پلیس از تجمع های دارای مجوز حمایت کرده و علاوه بر تامین امنیت آنها، ترافیک را نیز تسهیل می کند.

گلایه سردار مومنی از خدمات بیمه ها

سردار مومنی رئیس پلیس راهور که این هفته در نشست کمیته ایمنی و حمل و نقل شرکت کرده بود در مورد خدمات شرکت های بیمه ای می گوید: شرکت های بیمه هنگامی که فرد برای بیمه کردن خودرواش مراجعه می کند به آسانی کارهای او را انجام می دهند و در حال حاضر در بسیاری از اماکن شعبات بیمه برای بیمه کردن خودرو وجود دارد. اما متاسفانه هنگامی که فرد بخواهد از بیمه خسارت بگیرد دچار مشکلاتی می شود و مراکز پرداخت خسارت بسیار اندک است.

رئیس پلیس راهور از کاهش کشته های رانندگی در نوروز خبر داد و گفت: خوشبختانه برای چهارمین سال پیاپی شاهد کاهش کشته در کشور هستیم که این موضوع اتفاقی بی سابقه است. در ایام نوروز امسال بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی تلفات رانندگی نسبت به نوروز سال 92 بیش از 7 درصد کاهش یافته و 143 انسان کمتر کشته شدند.

شهادت مامور پلیس به علت اصابت نارنجک به سرش

در هفته جاری ستوانسوم هادی دلاور نیروی ضربت سرکلانتری هشتم تهران به فیض شهادت نائل شد. وی در شب چهارشنبه آخر سال در جریان ایجاد مزاحمت چند اراذل در منطقه نواب قرار گرفت و برای رسیدگی به موضوع در محل حاضر شد. ستوان دلاور هنگامی که قصد داشت این اراذل  را امر به معروف کند از سوی یکی از اراذل از ناحیه سر مورد اصابت نارنجک دست ساز قرار گرفت و پس از تحمل دو ماه رنج و سختی به خیل عظیم شهدا پیوست.

گفتنی است که ضارب این شهید 48 ساعت پس از وقوع حادثه شناسایی و دستگیر شد.

توقیف اتوبوس های متخلف شرکت واحد

رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور که در مورد مسائل ترافیکی با مهر گفتگو می کرد در مورد تخلفات اتوبوس های شرکت واحد می گوید: این خودروها هیچ تفاوتی با خودروهای شخصی ندارند و در صورت ارتکاب تخلف حادثه ساز توقیف می شوند. در زیر مهمترین بخش های گفتگوی سرنگ محسن مهرایی را می خوانید.

در سال تحصیلی جدید میزان استفاده و تصادف سرویس مدارس غیرمجاز افزایش یافت
اتوبوس های شهری دودزا پلاک تعمیرگاه می گیرند و پس از رفع نقص می توانند در شهر تردد کنند
هیچ خودرویی در برابر قانون مصون نیست و خودروهای پلیس و سفرا نیز در صورت ارتکاب تخلف جریمه می شوند
پرونده افراد مقصر در سه حادثه سرویس مدرسهغیرمجاز به دادگاه ارسال شد
احتمال جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فرسوده در برخی نقاط شهری

جابه جایی اعداد و حروف برای رفع کمبود پلاک

رئیس مرکز تعویض پلاک پلیس راهور در مورد کمبود پلاک در کشور می گوید: خوشبختانه در حوزه شماره پلاک هیچ مشکلی وجود ندارد و در تهران حداقل برای 20 ماه دیگر پلاک داریم. پس از اتمام شماره گذاری خودروها در تهران با پلاک ایران 99، ابتدا از اضافه پلاک اختصاصی برخی استانها استفاده و در صورت اتمام آن روش های دیگری مدنظر است. در یکی از روشها پیشنهاد شده است جای عدد و حروف تغییر کند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان