arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

ظریف دیپلماسی را به زمین فوتبال برد + تصاویر

هر قدر "دیپلماسی عمومی" دولت نهم و دهم تنها به عوامانه کردن ادبیات دولتمردان کشور و در نهایت عدم حصول نتیجه در دنیای واقعی سیاست خارجی منجر شده بود، ظریف دیپلماسی را بدون آنکه شان یا اهمیت آن کاسته شود به میان مردم کشانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حضو وزیر امور خارجه کشورمان در اردوی تیم ملی فوتبال، آن هم در بحبوحه مذاکرات سرنوشت ساز هسته ای در وین، برای بسیاری از مردم شگفت آور بود.

به گزارش انتخاب،  محمدجواد ظریف لابلای مذاکرات هسته ای، فرصتی را هم برای ملی پوشان فوتبال کشور که قرار است کمتر از یک ماه دیگر در جام جهانی به مصاف حریفان خود بروند فراهم کرد .

ظریف در صفحه شخصی خود در این باره نوشت: "امروز بعد از جلسه 3ساعت و نیمه صبح با خانم اشتون، فرصتی به دست آمد تا همزمان با ادامه مذاکرات در سطح معاونین، سری به اردوی تیم ملی در 120 کیلومتری وین بزنم و سلام رییس محترم جمهور و هیئت دولت و حمایت همه مردم از این دلاوران افتخارآفرین را به آنها ابلاغ کنم. فرصتی استثنایی برای من بود و محبت همه آنها بی نظیر. به امید موفقیت های بیشتر."

ظریف البته اولین باری نیست که علیرغم وظیفه سنگین احقاق حقوق هسته ای کشور و اثبات آن به غربی ها، جامع نگری خود را به مسائل مربوط به سیاست خارجی کشور نشان می دهد تا جایی که به جرئت می توان یکی از مهم ترین اقدامات او در 9 ماهی عهده داری وزارت امور خارجه را کشاندن و قابل فهم کردن بحث دیپلماسی و سیاست خارجی برای مردم بدون سطحی کردن آن دانست.

هر قدر "دیپلماسی عمومی" دولت نهم و دهم تنها به عوامانه کردن ادبیات دولتمردان کشور و در نهایت عدم حصول نتیجه در دنیای واقعی سیاست خارجی منجر شده بود، ظریف دیپلماسی را بدون آنکه شان یا اهمیت آن کاسته شود به میان مردم کشانده است.

اقدام ظریف در روحیه دادن به ملی پوشان فوتبال در حالی که کمتر از یک ماه دیگر باید در جام جهانی به مصاف حریفان بروند، حتی از طرف مسئولان فوتبالی نیز انجام نشده بود. حالا ملی پوشان و کادر فنی تیم ملی فوتبال کشور که بسیاری از اوقات هفته های گذشته خود را صرف انتقاد از لباس تیم ملی کرده بودند، واکنش های مثبت از خود نشان داده اند و چه بسا نظر رسانه های خارجی در مورد تیم ملی فوتبال که به همین موضوعات حاشیه ای و منفی اختصاص داشت نیز تغییر کند.

این واکنش ها در گفتگوی کارلوس کی روش با ظریف به خوبی قابل مشاهده است که گفت "از حضور شما در اردوی تیم ملی تشکر و قدردانی می‌کنم. حضور شما موجب دلگرمی و شور و اشتیاق ما می‌شود و مسئولیت ما را دو چندان می‌کند... در سه سال گذشته حضورم در تیم ملی ایران انگیزه و تعهد بازیکنان و کلیه کادر تیم ملی فوق‌العااده بوده و مطمئنا تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با حضوری پرقدرت در جام جهانی برزیل باعث افزایش حس غرور برای ملت ایران شویم و در پایان باز هم از حضور شما تشکر می‌کنم."

ظریف در صفحه شخصی خود تصاویری از حضور خود در کمپ تیم ملی در اتریش را منتشر کرده است:







منبع: شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید
نظرات بینندگان