arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

کارگردان شناخته‌شده راهی مریخ می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در این فیلم که با عنوان «مریخی» ساخته می شود، اسکات به سیمون کینبرگ و آدیتیا استود می‌پیوندد تا این پروژه را برای کمپانی فاکس قرن بیستم جلوی دوربین ببرد.

ریدلی اسکات که هنوز برای انجام این پروژه در حال گفتگو است و به توافق نهایی دست نیافته‌اند، در صورت موافقت یک پروژه ماجراجویانه فضایی را خواهد ساخت.

اسکات در حالی روی صندلی کارگردانی این فیلم خواهد نشست که درو گودار پیش از این قرار بود این فیلم را کارگردانی کند، اما او برای تعهدی که به سونی برای ساخت «شش بدشگون» داشت، مجبور شد از این پروژه خارج شود.

اسکات علاوه بر کارگردانی به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان وارد این فیلم می شود و به سیمون کینبرگ و آدیتیا استو می پیوندد که آنها از ابتدا با انتخاب کتاب، اقتباسی از آن را مدنظر قرار داده بودند.

کتاب «مریخی» نوشته ادی وایر کتابی است که در سال 2012 توسط آمازون منتشر شد. فیلمنامه این فیلم را گودار نوشت.

داستان این فیلم به نوعی یادآور فیلم «دور افتاده» ساخته رابرت زمکیس و «آپولو 13» ساخته ران هاوارد است که در هر دو تام هنکس ایفای نقش کرده بود. داستان فیلم درباره فضانوردی است که در یک مجموعه از مریخ ها تنها می ماند و تلاش می‌کند تا زنده بماند. روی زمین نیز ناسا تلاش می‌کند تا یک ماموریت ویژه برای نجات او انجام دهد. 

ریدلی اسکات که اکنون 77 ساله است همچنان در کارهایش پرقدرت ظاهر شده است.

او سال پیش با فیلم «مشاور» به سینما ‌آمد که در آن مایکل فاسبندر، برد پیت، کامرون دیاز، پنه لوپه کروز و خاویر باردم نقش‌آفرینی کرده بودند. این فیلم بر مبنای فیلمنامه ای از کورمک مک‌کارتی ساخته شد و پاییز راهی سینماها شد.

ریدلی اسکات کارگردان انگلیسی متولد 1937، تا کنون سه بار با فیلم های «گلادیاتور»، «تلما و لوییز» و «سقوط شاهین سیاه» نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده است. او در سال 2010 با «رابین هود» و سال 2012 با «پرومتئوس» در عرصه سینما حضور داشت.

نظرات بینندگان