arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی خواستار شد،

اعمال تغییر قیمتی از پایان شهریورماه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قاسمعلی حسنی روز دوشنبه  با اشاره به مصوبه اخیر ریاست جمهوری مبنی بر اینکه هیچ شخص یا شرکت تولیدی یا وارداتی تا 30 خرداد ماه حق افزایش قیمت ها را ندارد، افزود: اوج مصرف کالا در آغاز ماه رمضان است، هرچند نیازهای مردم آماده شده، اما مطالبی شنیده می شود که برخی افراد منتظر بالا بردن قیمت ها در این زمان هستند تا فشار بیشتری را بر مردم تحمیل کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به رکود حاکم بر بازار، وجود قیمت های کاذب محصولات تولیدی طی دو سال گذشته و رعایت فاصله قیمتی بین درب کارخانه و مصرف کننده که براساس قانون تجارت باید 23 درصد باشد، نیازی به افزایش قیمت ها در حال حاضر نیست.

به گفته وی فاصله قیمتی بین درب کارخانه و مصرف کنندگان در سال جاری شامل سه درصد سود مربوط به عمده فروش، 12 درصد مربوط به خرده فروشان و هشت درصد هم متعلق به ارزش افزوده است.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ایران با بیان اینکه هم اکنون کالا به میزان کافی در بازار وجود دارد، از دولت خواست تا برای هرگونه تغییر قیمت، تجزیه و تحلیل آن را به این اتحادیه واگذار کند.

همزمان با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، دولت اعلام کرد که هیچ یک از اصناف حق افزایش قیمت ها را تا 30 خرداد ماه ندارند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان