arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

وعده واگذاری فعالیتهای انرژی اتمی به بخش خصوصی توسط صالحی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی اکبر صالحی درمراسم راه اندازی این پروژه درشهرستان بناب از راه اندازی این طرح بعنوان جلوه ای ازعزم ملی و مدیریت جهادی دانشمندان جوان کشورمان نام برد و گفت: این دستاورد بزرگ جز در سایه عزم ملی و مدیریت جهادی و اعتقادی تحقق نمی یافت.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با بیان اینکه درکشور مدیریت اعتقادی نداریم؛ افزود: در35 سال گذشته ما هدف و مقصد خودمان را گم نکرده ایم و به برکت وجود ولایت فقیه خیلی از مشکلات را از سر راه برداشتیم.

وی اضافه کرد: اگر عمود خیمه ولایت نبود، قطعاً راهی که در پیش گرفته و ادامه می دهیم، هزاران بار راه را گم کرده بودیم.

صالحی با بیان اینکه فشار دشمنان علیه جمهوری اسلامی بخاطر مسائل هسته ای نیست؛ خاطرنشان کرد: دشمنان می دانند که ما دنبال مسائل هسته ای نیستیم و ایران در35 سال گذشته در مقابل قدرت مطلق آمریکا ایستاده و علیرغم اینکه از ناحیه هیچ کشوری حمایت نمی شود، ولی با قدرت در برابر آمریکا ایستاده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور اظهار کرد: در تعاملات بین المللی طوری عرض اندام کرده ایم و نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی آن چنان گسترش یافته که اذعان می کنند جمهوری اسلامی تنها کشوری است که کلید حل مسائل خاورمیانه در دست کشور ایران است.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: به اذن خدا این کشور بنام الله اکبر مزین شده واین ملت به پاس خون شهدا در جایگاهی است که آینده آن بسیار روشن است و دیگران جز تعامل با ما راه دیگری ندارند.

دکتر صالحی بیان کرد: در 35 سال گذشته راهی جز سعی و خطا نداشتیم و امیدواریم در سازمان انرژی اتمی بنا به توصیه دکتر روحانی رئیس جمهور به گونه ای عمل کنیم که از تجارب نیم قرن هسته ای کشور برای بهبود وضعیت و ارتقاء این سازمان قدم برداریم.

وی گفت: با رویکردی که در سازمان انرژی اتمی داریم، بناست با همت مضاعف تری سرویس فناوری هسته ای را بخصوص در عرصه سلامت و کشاورزی بکار گیریم.

صالحی رویکرد دیگر سازمان انرژی اتمی را در جهت تقویت خصوصی سازی صنعت هسته ای اعلام کرد و گفت: ما درجهتی پیش می رویم که یک سازمان حاکمیتی باشد و سازمان انرژی اتمی باید ارائه دهنده استانداردها، مقررات و نظارت بر حسن انجام کارها باشد و بنا داریم در سالهای آینده بخش قابل قبولی از فعالیتهای انرژی اتمی را به بخش خصوصی واگذارکنیم.

منبع: مهر
برچسب ها: بناب ، هسته ای ، ولایت ، خیمه
نظرات بینندگان