arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۳

رییس دانشگاه علامه طباطبایی: دانشگاه محل کشمکش و زد و خوردهای روزمره سیاسی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با انتقاد از تبدیل شدن دانشگاه به محل کشمکش‌ها و جنجال‌های سیاسی و جناحی تصریح کرد: دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی به هیچ عنوان محل کشمکش و زد و خوردهای روزمره سیاسی نیست.

  دکتر سلیمی در هفتاد وششمین نشست فرهنگی بسیج اساتید بسیجی دانشگاه های تهران بزرگ با تبریک ایام ماه مبارک رجب و مبعث پیامبر اکرم (ص) و گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهارداشت: فتح خرمشهر، نماد و نقطه عطفی است از رشادت‌های جوانان، رزمندگان و معتقدان به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که توانستند با بضاعت اندک و دستان خالی گامی مستحکم در مسیر آزادی کشور و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی بردارند.

وی با اشاره به جایگاه و منزلت بسیج اساتید در دوره‌ی مدیریتی جدید در دانشگاه فعالیت‌های این نهاد را بسیار سازنده و در جهت اهداف و سیاست‌های کلان دانشگاه برشمرد و افزود: خوشبختانه درطی این مدت برنامه ریزی منظم و دقیق برای انجام فعالیت‌های عمیق و با رعایت ارزش‌های انقلابی در درون مجموعه بسیج اساتید شکل گرفته و به اجرا در آمده است که امیدواریم این موفقیت الگویی برای حوزه های دیگر کار در دانشگاه قرار گیرد.

سلیمی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح سیاست‌های مدیریتی و استراتژی کلان دانشگاه در حوزه‌های مختلف، اشاره و عنوان کرد: در دوران جدید فعالیت در دانشگاه، رشد علمی و خودباوری به عنوان هدف اصلی مد نظر قرار دارد و برای رسیدن به این مطلوب از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با انتقاد از تبدیل شدن دانشگاه به محل کشمکش‌ها و جنجال‌های سیاسی و جناحی تصریح کرد: دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی به هیچ عنوان محل کشمکش و زد و خوردهای روزمره سیاسی نیست. دانشگاه مکانی برای بحث‌ها نقد و ایجاب به شیوه‌ی عالمانه است. وی افزود: اساتید، دانشجویان و فعالین فرهنگی دانشگاه اگر می‌خواهند وارد حوزه سیاسی شوند باید به سبک علمی و به گونه‌ای که دانشمندان علوم اجتماعی به این مباحث ورود پیدا می‌کنند عمل نمایند نه به شیوه‌ها‌ی جنجال آفرین.

سلیمی در پایان سخنانش با انتقاد از معطل و مطول ماندن مطالبات رهبری در زمینه فراگیر شدن کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و نظریه علمی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: برای رسیدن به این مطالبه به حق نیازمند آرامش، همدلی، صفا و صمیمیت در محیط دانشگاه هستیم. وی تأکید داشت: به هر قیمتی حتی با تحمل فشار شدید اجازه نخواهیم داد که دانشگاه علامه طباطبائی محل کشمکش و جناح کشی سیاسی گردد. چرا که برای رسیدن به این اهداف نیازمند یک محیط دینی، فرهنگی، بالنده و آرام هستیم. وی در پایان تصریح کرد: همه تلاش خود را برای حفظ آرامش و رشد شتابان با همکاری اساتید بسیجی دانشگاه به کار خواهم بست.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان