arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳

کواکبیان: اشتباه کرده‌ایم که امربه معروف و نهی از منکر را به آستین کوتاه آقا پسر و فوکل دختر خانم تقلیل داده‌ایم

اگر امر به معروف و نهی از منکر وجود داشت، بابک زنجانی درست نمی شد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما وجود داشت، بابک زنجانی درست نمی‌شد.

به گزارش انتخاب،  سید مصطفی کواکبیان، در مراسم افتتاحیه انجمن اسلامی موسسه آموزش عالی سجاد در مشهد اظهار داشت: هدف ایجاد تشکل‌های دانشجویی عدالت جویی، آزادی خواهی و استکبارستیزی بوده است و از زمان شکل‌گیری دانشگاه‌ها در کشور ما چنین روحیه‌ای را در دانشجویان دیده‌ایم.

وی افزود: برای حفظ و تداوم حیات تشکل‌ها توجه به سه مولفه ضروری است که اولین آنها، اخلاق‌مداری است. من در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، شعار دولت اخلاق را داشتم، نه برای این‌که در دولت نهم و دهم بداخلاقی رواج داشت، بلکه به این دلیل که اساس حکومت دینی باید براساس اخلاق باشد.

کواکبیان اضافه کرد: ما اگر اخلاق نداشته باشیم، در صورت شکوفایی کامل تازه مانند یکی از کشورهای پیشرفته صنعتی خواهیم شد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دومین نکته برای پیشرفت تشکل‌ها، یادآور شد: در کنار اخلاق، اخلاص و تقوا باید نظم و حرکت تشکیلاتی را هم بیاموزد. من در مجلس هشتم هیچ‌گاه غیبت یا تاخیر نداشتم همیشه قبل از 7.30صبح در مجلس بودم و بعد از ساعت 12.30 از مجلس خارج می‌شدم.

وی درباره سومین مولفه لازم برای تداوم حرکت تشکل‌ها، تاکید کرد: استفاده از عقل جمعی باید مبنای عمل هر تشکلی قرار گیرد. بنا به فرمایش امام رضا(ع)، دوست هر کس عقل او و دشمنش جهالت و نادانی است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری تصریح کرد: هر کس دچار افراط و تفریط شود، یعنی از عقلانیت فاصله گرفته است. آنهایی که تشکل قبلی انجمن اسلامی این دانشگاه را تعطیل کردند، اگر استدلال آوردند که آنها خلاف عقلانیت عمل کرده بودند، کار خوبی کرده‌اند در غیر این صورت خودشان کار غیرعقلانی انجام داده‌اند.

کواکبیان با اشاره به ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه توسط انجمن اسلامی، بیان کرد: ما چرا باید از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی واهمه داشته باشیم؟ در روزهای اول انقلاب، شهید بهشتی با چریک‌های فدایی خلق در تلویزیون مناظره می‌کردند. آقای «فرخ نگهدار» که امروزه در VOA و سایر شبکه‌ها صحبت می‌کند، و یا «کیانوری» دبیرکل حزب توده، یکی از این افراد بود که شهید بهشتی با آنها مناظره کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه ما امروزه در میان دانشجوهای‌مان نه مارکسیست، نه لنینیست و نه مائوئیست داریم و همه مسلمان هستند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، گفت: ما اشتباه کرده‌ایم که امربه معروف و نهی از منکر را به آستین کوتاه آقا پسر و فوکل دختر خانم تقلیل داده‌ایم. (تشویق حضار) فکر می‌کنیم که امربه معروف یعنی یقه جوانان را باید گرفت، گیر داد و امربه‌معروف گشت ثارالله، بقیه‌الله و... است.

کواکبیان تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما وجود داشت، بابک زنجانی درست نمی‌شد. او از ما نفت گرفت که بفروشد و پول برای کشور آورد، نفت‌ها را فروخته است، اما هنوز پول‌ها را نمی‌آورد و الان در زندان هم بازجویی‌ها را خوب پس نمی‌دهد.

در ادامه مراسم دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پاسخ به سوال دیگری درباره مقدار زیاد شهریه‌ها و وام دانشگاه اظهار کرد: دولت باید در این‌باره فکری کند، دنبال این هستیم که وام دانشجویی افزایش پیدا کند. من برای پسر خودم در مدرسه غیردولتی برای یک سال 8.5 میلیون تومان گفتند بیاورید! اما شما آیا در یک سال یک میلیون تومان شهریه می‌دهید.

وی ادامه داد: طبق برآوردی دولت برای هر دانشجوی دانشگاه دولتی سالانه صد میلیون تومان هزینه می‌کند. دانشگاه غیردولتی هم به هر حال باید به نحوی خودش را بچرخاند.

کواکبیان در پاسخ به سوال دیگری درباره مذاکرات ژنو، بیان کرد: مذاکرات جدی و نفس‌گیر شده است. البته من دلواپسی ندارم و معتقدم، می‌شود بر مبنای برد-برد توافق صورت گیرد. در عین حال اگر شرایط به گونه‌ای بود که منافع ما محقق نشد، تازه نقطه سرخط شده‌ایم.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، گفت: این موضوع به شورای عالی امنیت ملی و مصوبه آن در زمان آقای احمدی‌نژاد (رئیس وقت شورا) برمی‌گردد، در حال حاضر رئیس این شورا آقای روحانی است. در اصل 176 قانون اساسی ذکر شده که کلیه مصوبات شورا باید پس از تایید رهبری مطرح شود.

وی ادامه داد: بحث قضایی نیست و شورای عالی امنیت ملی باید مصوبه قبلی خود را لغو کند.

کواکبیان در پاسخ به سوال دیگری درباره این‌که چرا امروزه به سران احزاب منتقد برای مناظره در تلویزیون، زمان داده نمی‌شود، تاکید کرد: مناظره مانند روزهای اول انقلاب که هیچ، حتی آنهایی که اعتقاد به نظام و انقلاب دارند هم اگر با سلیقه آقایان جور نباشند، به تلویزیون دعوت نمی‌شوند. راه حل آن این است که ما رادیو و تلویزیون خصوصی داشته باشیم. الان افغانستان 33 شبکه خصوصی دارد.

دبیرکل حزب مردم سالاری یادآور شد: من رسما به آقای ضرغامی نامه‌ای نوشتم و از ایشان درخواست کردم در هفته یک ساعت به احزاب کشور تعلق بگیرد و آنها بتوانند اهداف و خط مشی‌ها و عملکرد خود را بیان کنند. اما با همان نیز موافقت نشد.

هم‌چنین در ادامه کواکبیان در پاسخ به سوال دیگری درباره فیلترینگ، گفت: ما با هرگونه فیلترینگ مخالفیم.خود مسئولین به فیس‌بوک می‌روند اما به جوانان می‌گویند نروید.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در انتها در پاسخ به سوالی پیش‌بینی خود را از انتخابات مجلس آینده این‌گونه ارائه کرد: عوامل مختلفی در این انتخابات دخیل هستند از جمله میزان اتحاد اصلاح‌طلبان و تفرقه اصول‌گرایان و عملکرد دولت فعلی، اما این اکثریت مطلق در مجلس نهم را دیگر خوابش را ببینند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان