arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳

کلیپس یانگوم ، هدیه تلویزیون به زنان ایرانی!

از این شوخی‌ها که بگذریم، در روزهایی که بازار حجاب و بدحجابی داغ شده همین کلیپس دختران هم به یکی از نشانه‌های بدحجابی تبدیل شده است.زنان و دختران موهای خود را با کلیپسی بزرگ زیر شال و روسری جمع می‌کنند و دیگر مقید این نیستند که با این وضع چقدر از حجاب و پوشش آنها رعایت می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کلیپس دختران ؛ شوخی که مدت‌هاست در فضای مجازی دست‌مایه شوخی و جوک شده و لبخند را بر لب دختران و پسران می‌نشاند.البته این شوخی تا جایی پیش رفت که نویسندگان سریال پایتخت 3 هم از آن در چند سکانس از این سریال استفاده کردند؛ در شب عروسی ارسطو، هما کفش پاشنه بلند پوشیده بود و موهایش را زیر روسری با کلیپس بزرگی جمع کرده بود ! نقی که با دیدن او شگفت زده ‌شده بود به هما گفت: تو الان دو متر خلافی داری...!

به گزارش انتخاب؛ از این شوخی‌ها که بگذریم، در روزهایی که  بازار حجاب و بدحجابی داغ شده همین کلیپس دختران هم به یکی از نشانه‌های بدحجابی تبدیل شده است.زنان و دختران موهای خود را با کلیپسی بزرگ زیر شال و روسری جمع می‌کنند و دیگر مقید این نیستند که با این وضع چقدر از حجاب و پوشش آنها رعایت می‌شود.

اما در این یادداشت نمی‌‌خواهیم به مقوله بدحجابی بپردازیم بلکه قرار است بگوییم که این نوع کلیپس و تزئین مو را چه سازمانی بین زنان ایرانی ترویج کرد و جا انداخت!
اگر قبول کنیم که تلویزیون یکی از رسانه‌های مهم تبلیغ مد و لباس است این نکته را هم می‌پذیریم که تلویزیون با سپردن آنتن خود به سریال‌‌های کره‌ای، استفاده از کلیپس‌های بزرگ را بین زنان رواج داد.
طراحان مد در سراسر دنیا از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی برای معرفی لوازم آرایش صورت ، لباس، لوازم آرایش مو، جواهرات و ... استفاده می‌کنند.آنها می‌دانند که مردم وقتی به صورت مداوم بیننده لوازم آنها به وسیله بازیگران باشند به تدریج مایل می‌شوند که از آن وسایل استفاده کنند و به گروه مصرف‌کنندگان می‌پیوندند.

تلویزیون ایران هم با پخش مکرر و زیاد سریال‌های کره‌ای نوع آرایش و حتی در برخی موارد نوع لباس بازیگران و شخصیت‌های سریال‌های کره‌ای را بین زنان ایران ترویج کرد و می‌کند.

وقتی مدیران تلویزیون ایران از استقبال بی‌نظیر مردم از سریال‌های جومونگ و یانگوم به وجد آمده بودند باید به این هم فکر می‌کردند که خیلی زود ابزار آرایش یانگوم و معشوقه جومونگ هم به بازار می‌آید و زنان ایرانی مشتاق می‌شوند تا از کلیپس یانگوم و... استفاده کنند و مانند او موهای خود را با ارتفاع بالا آرایش کنند.

حالا هم که شبکه‌های مختلف تلویزیون سریال‌های کره ای مانند یانگوم، جومونگ، دُنگی،هانیکو و ... را برای چندمین بار بازپخش می‌کند باید به بازتاب‌های پخش این‌گونه سریال‌ها که با فرهنگ و سبک زندگی ما ایرانی‌ها سنخیتی‌ ندارد هم توجه کند.

اگر برای یک شبانه روز هم که شده حتی برای رفع کنجکاوی شبکه‌های تلویزیونی را رصد کنید به این نتیجه می‌رسید که رسانه ملی، رفتاری کاملا متناقض با مسئله حجاب دارد.در برنامه‌های ترکیبی و گفتگو محور کارشناسان مذهبی می‌آورد که درباره حجاب و اصول و پایبندی به آن صحبت کنند اما در سریال‌ها و فیلم‌های خارجی که پخش می‌کند حجاب مسئله حاشیه‌ای است!

زنان ایرانی مانند زنان اروپایی و آمریکایی فیلم‌ها و سریال‌های خارجی نمی‌توانند بدون پوشش مناسب سر و بدن به کوچه و خیابان بیایند اما می‌توانند با استفاده از کلیپس یانگوم و هانیکو و بقیه زنان سریال‌های کره‌ای موهای خود را در ارتفاع بلند جمع کنند و به این وسیله خودی نشان دهند و اصلا هم برایشان مهم نباشد که برای این نوع آرایش مو برایشان جوک می‌سازند و با آنها شوخی می‌کنند.

اما  آنهایی که دغذغه حجاب دارند و برای حفظ آن دلواپس هستند بد نیست با چشم باز برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران را تماشا کنند و متوجه این نکته شوند که رسانه ملی به جای تقویت فرهنگ ملی و ایرانی،  فرهنگ کره جنوبی را در میان مردم ایران ترویج و تقویت می‌کند.

منبع: پارسینه
نظرات بینندگان