arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳

اشرفی اصفهانی: با تفسیر‌ غلط از آراء امام (ره) و معرفی یک چهره متحجر از ایشان، چهره انقلاب را مخدوش نکنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک نماینده سابق مجلس با بیان این که نباید گذاشت برخی افراد که با امام(ره) دشمنی داشتند و دلسوز نظام نیستند، چهره‌ای متحجر از ایشان جلوه دهند،گفت: باید امام را به جوانان شناساند تا افراد سودجو،فرصت تحریف اندیشه‌های ایشان را پیدا نکنند.

حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در پاسخ به سوالی در مورد علت تفسیر‌های مختلف از نظرات واندیشه های امام (ره) گفت: 25 سال از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی می‌گذرد و طبیعی است که وظیفه ما هر روز نسبت به شناساندن اندیشه‌های ایشان به نسل جدید که از وجود امام (ره) بی بهره است سنگین‌تر می‌شود.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: اندیشه‌های امام(ره) هیچ‌گاه کهنه نخواهد شد و می‌تواند برای نسل‌های آینده راهگشا باشد به شرط اینکه مسئولان در جهت شناخت صحیح اندیشه‌های امام(ره) گام بردارند.

وی با بیان اینکه ماهیت این انقلاب و نظام بدون نام امام شناخته نمی‌شود، گفت: نباید اجازه داد برخی‌ها که با امام (ره) دشمنی داشتند و دلسوز نظام نیستند با تفسیر‌های غلط از آرا و اندیشه امام (ره) و معرفی یک چهره متحجر از ایشان، چهره انقلاب را مخدوش کنند.

موضع‌گیری‌های امام را که متناسب با زمان خود بود، به شرایط امروز کشور تعمیم ندهیم

اشرفی اصفهانی تصریح کرد: نباید اجازه داد از موضع‌گیری‌های امام (ره) که متناسب با موقعیت و زمان خاص خود مطرح شد سوء استفاده شود و آن را به شرایط امروز کشور تعمیم داد، برخی از  نکات که امام (ره) درمورد مسائل دینی فرمودند هیچ گاه کهنه و عوض نمی‌شود، منتها برخی موضع‌گیری‌های ایشان در مورد مسائل سیاسی روز آن زمان را نمی‌توان و نباید به امروز تعمیم داد.

وی گفت: اگر امام (ره) یک زمانی فرمودند ما با آمریکا مشکل داریم، معنایش این نیست که ما تا ابد باید بگوییم مرگ بر آمریکا، اگر رفتار آنها عوض شود و آمریکا دست از سلطه‌گری و دشمنی با ما بردارد این شعار تغییر می‌کند و دیگر نمی‌گوییم مرگ بر آمریکا، همانگونه که با شوروی و روسیه مشکل داشتیم اما مشکل حل شد و الان ارتباط داریم.

اشرفی اصفهانی اظهار کرد: الان سوالی که بسیاری از جوانان از ما می‌پرسند این است که چطور ما با رابطه با چین و روسیه که کشورهایی کمونیستی هستند و حتی خدا را قبول ندارند، مشکلی نداریم، اما با آمریکایی‌ها که مسیحی هستند و حداقل خدا و پیغمبر(ص) را قبول دارند، رابطه نداریم و اینقدر با عتاب با آنها برخورد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: برخی مسائل و نظریات امام (ره) مربوط به مسائل و سیاست‌های روز بوده، آمریکا روزی با ما مخالف بوده است، اما اگر شیوه آن‌ها در رفتار با ما تغییر کند اگر امام (ره) نیز زنده بودند هرگزنمی‌گفتند تا روز قیامت با آمریکا مشکل خواهیم داشت، اگر دست از تخاصم و عناد بردارند با آن‌ها هم مثل سایر کشور‌ها ارتباط سیاسی برقرار خواهیم کرد.
نظرات بینندگان