arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۳

بیانیه وزارت ارشاد برای سالگرد ارتحال امام (ره)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بیانیه‌ای صادر کرد.
متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران، نه تنها روزی برای تکریم مقام والایش و پاسداشت ارزش‌های انقلاب کبیری است که با نام وی هویت یافته و عجین شده، که یادآوری همراهی اراده یک ملت با متفکری بزرگ برای تغییر سرنوشت خود است. انقلابی که در سه شعار محوری استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، آرمان‌هایش را جست‌وجو کرده و آموزه‌های دینی و ملی مردمانش را در تحقق آن‌ها به کار گرفت.

امروز و در سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل، بار دیگر بر این آرمان‌ها تاکید کرده و در دولت تدبیر و امید، که محصول اراده ملت ایران است، خود را موظف به پاسداری از ارزش‌ها و امام انقلاب می‌دانیم. ارزش‌هایی که علی‌رغم گذشت روزگاران، بر آن غباری ننشسته و با استفاده از ابزارهای مختلف ارتباطی در عرصه‌های فرهنگی و هنری، از سوی هنرمندان و فرهیختگان ایران بزرگ، همواره بازنشر شده و راهگشای رشد و توسعه ملت فرهیخته ایران بوده است. آرمان‌هایی که حتی نسل‌های جدید نیز علیرغم توسعه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، در عصر دیجیتال، شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ها، بارها نشان داده‌اند که نه تنها از آن رویگردان نبوده، بلکه هر روز با نگاهی ژرف‌تر، آن‌ها را مطالبه می‌کنند.

کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این روز تاریخی، در سالی که نام اقتصاد و فرهنگ بر آن نهاده شده، بار دیگر، با ملت بزرگ ایران، امام راحل، مقام معظم رهبری و شهیدان انقلاب اسلامی، پیمان می‌بندند که با استفاده از همه امکانات خود، در عرصه فرهنگ و هنر، با صداقت و راستگویی و عمل به اخلاق راستین، حافظ استقلال ملی بوده و آزادی‌های مشروع، بحق و قانونی همه آحاد مردم را به دور از هر گونه تبعیض و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی پاس بدارند؛ هنر را که برتر از گوهر آمد پدید، گرامی داشته، در توسعه فرهنگی بکوشند و با حفظ احترام به حقوق فردی و اجتماعی، قدردان همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر باشند و هر گونه اجبار و دستور در این عرصه را نفی کرده و خشونت را رد و تعامل و گفت‌وگوی هم‌افزا را به عنوان راهبردی برای دستیابی به تفاهم اجتماعی ترویج کنند.

گرامی باد یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و امام شهیدان»
منبع: مهر
نظرات بینندگان