arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۴۹۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۳

پاسخ به شبنامه‌ها

*آيت‌ا... محسن غرويان
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقام معظم رهبري چهاردهم خرداد ماه به شكل زيبايي تاکید بر وحدت کردند. در روز و شب 14خرداد شاهد جرياني بوديم كه در جهت تخريب رئیس‌جمهور و همكارانشان درصدد بود با پخش بيانيه، شبنامه و سي‌دي به موج‌آفريني و تشنج‌آفريني بپردازد. اگر كسي اهل تحليل، تفكر و عقلانيت باشد از فحواي كلام مقام معظم رهبري به راحتي مي‌تواند اين نكته را درك كند كه ايشان در مراسم آن روز فرمودند: «قدرتي كه برخاسته از انتخاب مردم باشد، محترم است.» همگان مي‌دانند رئيس‌جمهور صاحب قدرتي است كه برخاسته از انتخاب مردم محسوب مي‌شود.

مقام معظم رهبري هم در سخنراني 14خرداد انتخاب و اقتداري كه برخاسته از انتخاب مردم است را به خوبي تشريح كردند. ايشان سپس به تشريح اركان نظام و ارتباط آنها با انتخاب مردم پرداختند و تصريح كردند: رئيس‌جمهور، نمايندگان مجلس و اعضاي مجلس خبرگان را مردم انتخاب مي‌كنند. ايشان در فرازي ديگر از سخنان خود به انتخاب غيرمستقيم رهبری توسط مردم اشاره كردند و مردم را در حكومت اسلامي مايه اقتدار نظام دانستند. نكته حائزاهميت در سخنراني ايشان استفاده 4 يا 5 باره از كلمه «انتخاب» بود.

اكنون كه با پخش شبنامه‌ها و سي‌دي‌ها عده‌ای درصددند فرد منتخب مردم را تحت فشار قرار دهند و به موقعيت اجتماعي او آسيب بزنند، بايد بدانند این رویه در مخالفت با نظر ولي‌فقيه عادل است. خود مقام معظم رهبري در فراز ديگري فرمودند: مكتب امام(ره) بر اساس راي مردم شكل گرفته است. كساني كه فكر كنند با قهر، غلبه و اينها قدرتي پيدا مي‌كنند نشان‌دهنده اشتباه آنها در درك و برداشت از مكتب امام(ره) است. اكنون همگان مي‌دانند رئيس‌جمهور يازدهم منتخب مردم است، بنابراين بر اساس مكتب انقلاب و امام(ره) اين دولت داراي مشروعيت و وجاهت قانوني است و هم به فرمايش ولي‌فقيه بايد محترم شمرده شود. عده‌اي كه عليه دولت اقدام به دادن شعار، پخش شبنامه و بيانيه مي‌كنند باید بدانند این کارشان بر خلاف نظرات ولی‌فقيه است و به يك معنا مي‌توان ادعا كرد تخريب دولت به بهانه‌هاي مختلف و با ابزارهاي گوناگون مخالفت با اصل انقلاب و راه خميني(ره) كبير بنيانگذار انقلاب است. بي‌ترديد اكنون زمان و دوره افراط‌گرايي و جزمي انديشيدن به پايان رسيده و تخريب‌كنندگان دولت بايد بدانند دوره اقدامات آنها به سر آمده است؛ اكنون فصل شكوفايي اراده و خواست مردم در چارچوب نظامي است كه اعتدال از ابتدا مشي و اراده پديدآورندگان آن بود.

*استاد حوزه و دانشگاه/منبع:آرمان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱۵
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
2
128
درود بر روحاني عزيز..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
2
101
درود بر روحانی
لیلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
2
44
وجود این افراد طبیعیه باید جوابشون را یدیم.
Admin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
1
39
حاج آقا؛ ما گرفتار تو نه، بلکه دچارت شده ایم...
دم شما گرم...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
2
56
وقتی ملت از واژه رئیس جمهور منتخب برای دکتر روحانی استفاده میکنند اینها بیشتر دردشان میاد .
دلاور دهه شصت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
1
55
روحانی را به سبب ادبی که دارد ، متانتی که دارد ، پیشینه انقلابی که دارد و همه خوبی های دیگرش که اگر همه با هم دارند ایشان یک تنه دارد را دوست میدارم و با تمام وجود از ایی شخصیت بزرگوار حمایت خواهم نمود .
نظرات بینندگان