arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

انتقاد جنتی از توهین به روحانی: می‌گویند رییس‌جمهور در انگلیس درس خوانده یا قم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که هنوز تحمل شنیدن حرف مخالف را نداریم می‌گوید: رییس‌جمهور یک جمله گفته است و تحمل آن را ندارند. می‌گویند شما در قم درس خوانده‌اید یا در انگلیس؟

به گزارش ایسنا، علی جنتی در نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی‌، صنایع و معادن ایران که روز یکشنبه 18 خردادماه برگزار شد‌، پس از شنیدن سخنان اعضای هیأت نمایندگان اتاق ایران در پاسخ به مباحث مطرح‌شده توضیحاتی داد.

جنتی درباره ضرورت کاهش فشار در حوزه فرهنگ اظهار کرد: من کاملا این موضوع را قبول دارم و از کمک‌های شما در این زمینه استقبال می‌کنم که قلمرو فرهنگ برای حرکت و خلاقیت به یک فضای باز نیاز دارد. من بارها گفته‌ام که فرهنگ را در محیط‌های بسته و گلخانه‌یی نمی‌توانیم رشد بدهیم. باید در محیط باز با تضارب آرا و تبادل اندیشه فرهنگ را رشد دهیم که تا اندازه‌ای این موضوع ایجاد شده اما مطلوب نیست و ما هنوز تحمل شنیدن حرف مخالف و حرف متفاوت با سلیقه خود را نداریم. باید این تحمل را در خود ایجاد کنیم.

او افزود: براساس تعلیمات قرآن باید حرف خود را با منطق بزنیم. رییس‌جمهور ما یک جمله می‌گویند و همین یک جمله را نمی‌توانند تحمل کنند. می‌گویند شما در انگلیس درس خوانده‌اید یا در قم؟ باید فضایی باشد. باید فضایی باشد که راحت حرفای‌مان را بزنیم تا کشور رشد کند. باید کاری کنیم که علاوه بر پیشینه پرافتخارمان بتوانیم به امروزمان هم افتخار کنیم و فضایی ایجاد شود که در کتاب‌ها و مطبوعات‌مان همه هرچیزی می‌خواهند بنویسید، تخریب هم نکنند. در سینما و حوزه‌های دیگر هم همین‌طور باید فضا را باز کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان