arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: افراد بورسیه هیچ مشکلی ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مسوولین فعلی و گذشته شورای عالی بورسیه دانشجویان گفت: پس از مباحث مطرح شده مشخص شد که افراد بورسیه هیچ مشکلی از نظر قانونی ندارند.
 
«قاسم جعفری» در گفت وگو با ایرنا با تشریح مباحث طرح شده در جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بحث امروز کمیسیون درباره بورسیه برخی از دانشجویان بود که در فضای تقریبا نامناسب رسانه ای مطرح شده بود.
 
وی تصریح کرد: پس از انتشار این مباحث، نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات بر این بود که جلسه ای با حضور مسوولان کنونی و گذشته سازمان امور دانشجویان و بورسیه تشکیل شود تا آنها حضور یابند و توضیحات خود را ارایه دهند و کشف حقیقت شود.
 
نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه دانشگاه ناموس علمی هر کشور است و نباید کاری کرد که نسبت به آن بدبینی ایجاد شود، خاطر نشان کرد: امروز این جلسه تشکیل شد و دو طرف مباحث خود را ارایه دادند و اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند که افرادی که بورسیه شده اند مشکلی ندارند و تحصیل خود را بر اساس مقررات انجام می دهند.
 
وی اظهار داشت: در عین حال مواردی بود که معلوم شد، مسوولین کنونی و گذشته دچار تفسیر حقوقی متفاوتی از بخشنامه های شورای بورسیه دانشجویان هستند، اما معلوم شد که نگاه هر دو گروه به حل مساله است.
 
جعفری تصریح کرد: دکتر صدیقی با کمال قاطعیت قبول دارد که سه هزار نفری که بورسیه هستند هیچ مشکلی ندارند؛ مثلا بیش از 930 نفر از مربیان دانشگاه ها هستند که قبلا بر اساس قانون، جایابی و استخدام شده اند.
 
وی خاطر نشان کرد: تعداد بسیار زیادی از این سه هزار نفر، بورسیه نخبگان با درجات بالا هستند و تعدادی نیز بر اساس بخشنامه های ایثارگری بورسیه شده اند که از نظر قوانین هیچ مشکلی ندارند و اگر مشکلی باشد موارد بسیار خاصی است که قرار شد ظرف دو هفته آینده لیستی ارایه و نتیجه درباره آنها نیز روشن شود.
نظرات بینندگان