arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

همراهی روحانی در ترکیه توسط فعالان بخش خصوصی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور صبح دوشنبه 19 خردادماه در رأس هیئتی 90 نفره از فعالان اقتصادی در همراهی با رئیس جمهور وارد تركیه شد.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران در رأس هیئتی تجاری متشكل از 90 فعال اقتصادی در همراهی با رئیس جمهور به تركیه سفر كرد.

این هیئت بلندپایه به مدت 3 روز در آنكارا پایتخت این كشور حضور خواهند داشت.

با توجه به اهمیت برقراری روابط اقتصادی با كشورهای همسایه و با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب نست به فعال‌تر شدن بخش خصوصی در امور تجاری و اقتصادی، تعدادی از فعالان بخش خصوصی به سرپرستی رئیس اتاق ایران، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می كنند.

شایان ذکر است این هیئت تجاری از بخش های مختلفی از جمله صنایع نساجی، صنعت مخابرات، فرش، موادغذایی و دارویی، حمل و نقل بین المللی و کشتیرانی، معادن و پتروشیمی، انرژی و صنایع وابسته، نحصولات کشاورزی، شمش و فولاد، صنایع ساختمانی و صنعت گردشگری تشکیل می شود.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است این هیئت روز اول، مذاکرات دو جانبه ای با اعضای شورای مشترک تجاری ایران در ترکیه داشته باشند و در روز دوم در نشست انجمن تجاری ایرانیان در ترکیه (ایسیاد) حاضر شوند.

گفتنی است حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز سه شنبه 20 خرداد، سخنرانی در اتحادیه اتاق های ترکیه (TOBB) داشته و با فعالان بخش خصوصی دو کشور ملاقات خواهد کرد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان