arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳

در پی وخامت اوضاع امنیتی، دولت عراق در سراسر کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نخست وزیر عراق امروز در پی وخامت اوضاع امنیتی، در سراسر این کشور وضعیت اضطراری و حالت آماده باش کامل و بسیج عمومی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری ˈسومریه نیوزˈ، ˈ نوری مالکیˈ روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی که در بغداد برگزار شد، با بیان اینکه دولت زنگ خطر امنیتی را در کشور به صدا در آورده است، از پارلمان این کشور خواست تا هر چه سریعتر جلسه فوری برای اعلام وضعیت فوق العاده در سراسر کشور به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش تشکیل دهد.

المالکی همچنین بر حمایت سازمان ملل از عراق در این برهه زمانی تاکید کرد و گفت که کشورهای همسایه باید مناطق مرزی خود را برای جلوگیری از نفوذ عناصر مسلح به عراق، تحت کنترل و نظارت خود در آورند.

بر اساس گزارش های امنیتی عراق، افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش از دوشنبه شب، ساختمان استانداری نینوا، فرودگاه موصل، مراکز امنیتی و سایر نهادهای رسمی در این استان را تحت سیطره خود در آوردند و به طور کامل این استان را تصرف کردند.

این گزارش ها می افزاید، عناصر داعش بانک های دولتی و خصوصی را نیز به تصرف خود درآورده است.

پس از سیطره تروریست ها بر این استان، هزاران زندانی موفق شدند از زندان های ˈبادوشˈ، ˈالتسفیراتˈ واقع در این استان بگریزند.

امامان جماعت استان نینوا از همه کسانی که می توانند سلاح به دست بگیرند، خواستند به نبرد با تروریست های مسلح داعش بپردازند.

ˈالنجیفیˈ رییس پارلمان عرای نیز گفت : عراق در معرض تهاجم گروه تروریستی داعش قرار دارد که در بردارنده عناصر بیگانه و مورد حمایت قدرت های خارجی است.

گروه تروریستی داعش پیشتر نیز برخی مناطق استان ˈالانبارˈ عراق را به تصرف خود درآورده بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان