arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳

عارف: فعالیت های بنیاد امید ایرانیان غیرسیاسی خواهد بود/مجوز تاسیس دانشگاه را گرفته ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدرضا عارف پنجشنبه در دیدار با آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: اصرار داریم فعالیت های این بنیاد راهبردی و غیرسیاسی باشد تا آثار ماندگاری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی برجای بگذارد.

عارف که به منظور گشایش دفتر استان فارس بنیاد امید ایرانیان به شیراز سفر کرده است، درباره دیگر حوزه های فعالیت خود نیز گفت: مجوز تاسیس دانشگاه را گرفته ایم اما به دلیل نبود سرمایه مورد نیاز، هنوز موفق به راه اندازی آن نشده ایم و در همین حال مجوز نشریه ای را داریم و در حال فعالیت در امور فرهنگی اجتماعی هستیم.

رییس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به دوران مسوولیت آیت الله ایمانی در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شیراز، گفت: در آن سال ها گام های اولیه خوبی برای وحدت حوزه و دانشگاه از شیراز برداشته شد و حضور آیت الله ایمانی برای سایر دانشگاه های کشور نیز مغتنم بود.

عارف که در این دیدار از سوی ˈجعفر توفیقیˈ همراهی می شد، خطاب به آیت الله ایمانی گفت: با شناخت خوبی که از حوزه و دانشگاه دارید فارس می تواند در این عرصه الگویی برای سایر استان های کشور باشد.

وی با استقبال از سخنان نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس در زمینه آغاز به کار شورای هم افزایی دانشگاه و حوزه با حضور استاندار، اساتید دانشگاه و حوزه در استان فارس، ابراز امیدواری کرد که این حرکت فرهنگی در سالی که به نام فرهنگ نامگذاری شده است اثرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در این دیدار با ترسیم چشم انداز برنامه های فرهنگی استان گفت: طرح شورای هم افزایی دانشگاه و حوزه با حضور استاندار فارس و روسای دانشگاه ها با مدیریت حوزه با دستور کار مسایل فرهنگی و تعامل در عرصه فرهنگی در دو ماه گذشته شکل گرفته است که دست اندرکاران دانشگاه ها و مسوولان اجرایی استان از آن استقبال خوبی داشته اند.

آیت الله ایمانی گفت: ایجاد ارتباط صمیمی و تنگاتنگ میان حوزه و دانشگاه می تواند برای حل مشکلات کشور کارساز باشد.

امام جمعه شیراز با بیان این که در استان فارس 20 دانشمند برجسته کشوری زندگی می کنند، گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان جلساتی برای آنها تدارک دیده شده است تا ارتباطات و رفت و آمدهای حوزه و دانشگاه بیش از پیش تقویت شود.

ایمانی با بیان این که دانشگاه جایگاهی برای پرورش مدیران آینده کشور است، همچنین شکل گیری قرارگاه فرهنگی در استان فارس را یادآور شد و گفت: آنچه در حوزه آموزش سرمایه گذاری شود سرمایه است نه هزینه و نسل های آینده از آن بهره مند می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین گفت: انتظار است که پیشکسوتان فضای تعالی، رشد و بالندگی را برای نسل های آینده جامعه فراهم کنند.

ایمانی در ادامه خطاب به محمدرضا عارف اظهار کرد: حضور چهره های اثرگذار و با سابقه در امر تعلیم و پژوهش مانند شما غنیمت است و امیدواریم جلسات و محافلی هم که ( در قالب بنیاد امید ایرانیان) برگزار می شود نیز در مسیر اعتلای فرهنگ ناب اسلام باشد.

محمدرضا عارف که قبل از ظهر پنجشنبه و در سفری یکروزه وارد شیراز شد، در بدو ورود به مرکز استان فارس در گلزار شهدای شیراز حضور یافت و به شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

عارف در آغاز دیدار با امام جمعه شیراز اشاره ای به حضور در گلزار شهدای شیراز داشت و گفت: انسان با حضور در گلزار شهدا انرژی دیگری می گیرد و بیشتر به شهدا احساس دین می کند.

امام جمعه شیراز نیز در ادامه گفت: امیدواریم به برکت ایام شعبانیه ادامه دهنده شایسته ای برای راه شهدا باشیم.

گشایش دفتر استانی بنیاد امید ایرانیان و حضور در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز از برنامه های دیگر محمدرضا عارف در سفر به شیراز است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان