arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۶۱۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳

چه کسانی در کنار داعش در عراق می جنگند؟/ معاون صدام، فرمانده تروریست‌های مسلح در حمله به حومه بغداد

معاون سابق صدام ،رئیس جمهوری معدوم عراق فرماندهی تروریست‌های مسلح در حمله به حومه بغداد را به عهده دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سابق صدام ،رئیس جمهوری معدوم عراق فرماندهی تروریست‌های مسلح در حمله به حومه بغداد را به عهده دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل «انتخاب» به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "عزت الدوری" معاون سابق صدام رییس جمهوری معدوم عراق فرماندهی تروریستهای مسلح در حمله به حومه بغداد را به عهده دارد.
 
 تروریست های گردان "نقشبندیه" وابسته به "عزت الدوری"، به همراه برخی از افسران سابق حزب "بعث" و برخی عشایر مخالف دولت در منطقه "الدوره" در جنوب بغداد با نیروهای امنیتی درگیر شده و به مناطقی از استان "دیالی" سیطره یافتند.
 
بزرگترین پالایشگاه نفت پایتخت در منطقه الدوره قرار دارد.
 
انتشار اخباری مبنی بر آمادگی تروریست های مسلح برای نفوذ به پایتخت از پنج منطقه باعث شد مقامهای بغداد ده ها دستگاه تانک در اطراف این شهر مستقر کنند.
 
تروریست های مسلح در استان "الانبار" در غرب عراق ارتش این کشور را مجبور به عقب نشینی در غرب استان کردند.
 
یک منبع امنیتی به روزنامه الوطن گفت: نیروهای ارتش پس از یک نبرد کوتاه با تروریستهای مسلح از "کبیسه" عقب نشینی کردند و این اقدام به تسلط تروریست ها در این ناحیه انجامید.
 
تروریست های نقشبندیه با دستور الدوری و افسران سابق بعثی راهی استان دیالی (65 کیلومتری شمال شرق بغداد) شدند و در برخی از شهرهای شمالی آن مستقر شدند.
 
برخی از مناطق استان‌های نینوا و صلاح الدین که تروریست‌های مسلح وارد آن شده اند، شاهد برافراشته شدن تصاویر الدوری در دست افراد مسلح است.

 همه آنها که درکنار داعش درعراق می جنگند

دهها گروه تروریستی در این روزها در برخی مناطق عراق در کنار گروه تروریستی داعش وارد جنگ شده و به کشتار مردم و تخریب زیربناههای این کشور مشغول هستند.

کارشناسان مسائل عراق عقیده دارند که قدرت داعش در وضعیتی نبوده است که بتواند در زمانی کوتاه به موفقیت هایی در تصرف برخی از مناطق و شهرهای مهم عراق دست یابد.

پایگاه اطلاع رسانی " عراقی " المسله " با ارائه اطلاعاتی از فعالیت گروههای مختلف در کنار تروریست های داعش واقعیت حمایت و همکاری همه جانبه تروریست ها در کنار هم برای ضربه زدن به وحدت ملی این کشور را افشا کرده است.

موضوع حمایت گروههای مختلف از داعش بخصوص از آن جهت اهمیت دارد که آخرین اطلاعات حاکیست که گروه دولت اسلامي عراق و شام (داعش) با دراختیار داشتن عناصر مسلحي كه تعدادشان از هزار نفر تجاوز نمي كند ، شهر موصل را اشغال كرده است.

به عقیده کارشناسان اشغال شهري با جمعيت دو ميليون نفر صرفاً توسط گروه داعش صورت نگرفته است ، بلكه صدها نفر از عناصر گروه هاي ديگر نيز به آنان پيوسته و ده ها نفر نيز در داخل شهر كه به منزله ستون پنجم هستند ، به تعجيل در سقوط اين شهر كمك كردند.

در راس گروههای همرزم تروریست های داعش، بعثی ها و افسران ارتش صدام قراردارند که در کمک های اطلاعاتی و عملیاتی بازوی مهمی برای داعش به شمار می آیند.

حزب بعث

از مهم ترين گروه هايي كه از داعش حمايت كرد و به آن پيوست  گروه هاي حزب منحل شده بعث بود كه اشغال موصل را فرصتي براي تاكيد برحضور خود در عرصه تلقي كرد.

برخي منابع به پايگاه المسله گفتند كه نيروهاي وابسته به حزب منحله بعث كه لباس نظامي زيتوني رنگ ( لباس نيروهاي امنيتي در زمان صدام حسين ) به تن داشتند ، در خيابان هاي موصل گشت مي زنند و از عزت الدوري فرمان مي گيرند.

افسران سابق ارتش عراق

ده ها نفر از افسران ارتش سابق عراق و نيروهاي گارد رياست جمهوري و سازمان اطلاعات صدام هم به گروه داعش پيوسته اند.

در لحظه ورود داعش به شهر موصل ، ده ها نفر از نظاميان فراري از خدمت براي كمك به تصرف شهر موصل به تروریست ها پيوستند. تعداد اين نيروها زماني افزايش یافت كه گروه داعش درهاي زندان ها را باز كرد و زندانيان را که بسیاری از آنها در ریختن خون مردم عراق دخالت مستقیم داشته اند ، به جنگ در كنار اين گروه دعوت كرد.

ارتش مجاهدين

درموصل در كنار گروه داعش ، تعدادي از اعضای گروه هاي ديگر نيز مي جنگند كه يكي از مهم ترين آنان ، ارتش مجاهدين است . این ارتش گروهی سلفي است كه براي از سرگیری فعاليت خود كه از سال 2003 شروع شد ، تلاش مي كند.

نيروهاي گروه نقشبنديه

پايگاه المسله همچنين فعاليت هاي نيروهاي گروه نقشبنديه را پي گيري كرد ، اين گروه توسط " عزت ابراهيم الدوري " معاون صدام حسین رهبري و در شمال عراق فعاليت مي كند و داراي طرفداراني در مناطق كردنشين است.

به علت تنوع و كثرت طرف هايي كه دركنار داعش در موصل مي جنگند ، منابعي در شهر موصل به رسانه ها اعلام كردند كه تصميمي مبني بر تشكيل شوراي يكپارچه براي اداره اين شهر متشكل از افسران سابق و نمايندگان گروه هاي اسلامي وجود دارد.

ارتش اسلامي عراق

تصاويري از نيروهاي گروه موسوم به " ارتش اسلامي درعراق " منتشر شده که يك گروه متشکل از افسران سابق ارتش عراق و برخی عشايرطرفدار صدام تشكيل شده است.

گردان هاي انقلاب بيستم

شيخ حارث الضاري رهبر این گروه درتلاش است تا از طريق گردان هاي " انقلاب بيستم " حضور خود را در نبرد مسلحانه در موصل و ديگر مناطق شمال بغداد به نمايش بگذارد ، اين گروه به الضاري كه درخارج ازعراق مقيم است ، اعلام وفاداري كرده است.

گروه ارتش " انصار السنه "

اين گروه به گروه هاي مسلح درموصل امكان داد كه فرماندهان و كردهاي ارتش و نيز اهالي موصل و تكريت و مناطق غربي را كه همه آنان با اين گروه هاي مسلح ارتباط دارند ، فراري دهند.

داعش و گروه هايي كه با آن هم پيمان شده اند، از درگيري در مناطقي كه تحت سلطه نيروهاي كرد هستند يعني مناطقي كه مسيحيان و كردها درآن ساكن هستند ، پرهيز مي كنند و به نظر مي رسد كه هدف آنان از اين رويكرد ، تكميل سلطه خود بر همه مناطق شهر است.

منابع ياد شده به پايگاه المسله گفتند كه افسران و نظاميان فراري كرد عليرغم اينكه از دولت بارزاني دستور گرفتند كه وظايف خود را ترك كنند ، اما به طور مخفيانه به ارتش انصار السنه اعلام وفاداري كردند ، اين گروه ، گروهي به اصطلاح جهادي است كه سپتامبر 2003 تشكيل شد و درميان اعضاي آن ، اعضاي سابق گروه كرد انصار الاسلام و جنگجويان عراقي و سلفي عرب هستند.

" محمد هايف المطيري " شيخ تندرو و دبير كل تشكل " ثوابت الامه " ( آرمان هاي ملت ) طي اظهارنظري درباره استقرار گروه هاي مسلح و تنوع اين گروه ها گفت موصل توسط اهالي شهر موصل با رويكردهاي مختلف آنان آزاد شد و نه فقط داعش .

افزون بر گروه هاي مسلح ، رسانه هاي مختلف نیز به عنوان بازوی تبلیغاتی درهفته های اخیر در کنار داعش فعالتی کرده اند. مهم ترين آن ها صفحات عناصر داعش در توييتر و" هماهنگي بهارعراق " و" تريبون عراق وشام " و " اخبار داعش نيوز " است كه همه آن ها ، به عنوان ابزاري براي اطلاع رساني درباره داعش در موصل، رمادي و مناطق ديگر فعاليت مي كنند.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۳۲
غیر قابل انتشار: ۴
غلامرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
5
25
اينهم خبري از عزت ابراهيم الدوري
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
6
37
منابع مالیشون از کجا تامین میشه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
4
80
کشوری که نیروهای امنیتی واطلاعاتی ان وارتش در خواب باشند می بایستی هم نیروهای تروریستی تا دروازه های پایتخت ان بیایند خاک برسر نیروهای انتظامی واطلاعاتی عراق.....
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
36
32
منافقين را هم فراموش كرديد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
40
17
یک خبر ممکن است تمام دنیا را شوکه کند اونم بازگشت صدام و اینکه بدل صدام اعدام شده بوده . خدا لعنتشون کنه همه چی میکنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
44
33
خدا یا امام زمان به فریاد ما برسان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
46
37
چرا ايران سپاه بدر را تقويت نميکند تا کي شيعيان بايد در ذلت زندگي بکنند
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
57
51
انتخاب جان البته در لیستت این گروه ها را هم باید ذکر می کردی
- دولت ترکیه
- رژیم اسرائیل
- منافقین
- آل صعود
نظرات بینندگان