arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

باهنر: آقای احمدی نژاد خود را اصولگرا نمی دانست/ مردم به اعتدال پناه بردند

دبیر کل جبهه پیروان ورود به بحث انتخابات مجلس دهم را زودهنگام دانست
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


یکسال از انتخابات پرشکوه 24 خرداد 1392 گذشت. با وجود گذشت این مدت هنوز بایستی صاحبان اندیشه در مورد این حماسه بزرگ به بحث و بررسی بپردازند. پارس نوشت؛ محمدرضا باهنر، دبیر کل جبهه پیروان و نایب رئیس مجلس به نحوه ورود جبهه پیروان به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، چرایی انتخاب روحانی، انتخابات مجلس و...پرداخت.

به گزارش انتخاب، دبیر کل جبهه پیروان در تحلیل انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: کشور در هشت سال ریاست جمهوری آقای خاتمی و حضور اصلاح طلبان، دچار یک افراط گرایی ساختارشکنانه شد و هشت سال بعد از آن هم، تندروی هایی از جنس آقای احمدی نژاد داشتیم البته آقای احمدی نژاد خود را اصولگرا نمی دانست و بارها هم اعلام کرده بود ولی به عنوان چهره‌ای اصولگرا شناخته می شد.

وی افزود: در هر صورت با وجود آن همه افراط‌ها، تفریط ها و تندروی ها در انتخابات 24 خرداد در این میان مردم به دنبال فردی بودند که به مواضع اعتدالی و بین جناح های سیاسی شناخته می شد. وی اضافه کرد: البته اگر کسی بخواهد آقای روحانی را به عنوان فردی اصلاح طلب معرفی نماید قبول ندارم . چرا که روحانی در گذشته سیاسی خود قبل از انتخابات یک بحث اصلاح طلبی ندارد اما بحث‌های مفصلی در زمینه اصولگرایی دارد.

به گفته باهنر، در 24 خرداد 1392، مردم به اعتدال پناه بردند و آقای روحانی توانست در مواضع انتخاباتی اش برای عموم مردم این باور و تلقی را شکل دهد که مشی مورد نظرش، اعتدال است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان ساخت: حتما حمایت اصلاح طلبان از روحانی موجب پیروزی وی شد اما اگر اصولگرایان در کشور به هیچ عنوان به آقای روحانی رای نمی دادند، او با این اختلاف بسیار کم به عنوان رئیس جمهور، انتخاب نمی شد و حداقل می توان مدعی شد که وی در مرحله اول به ریاست جمهوری نمی رسید.

نایب رئیس مجلس در خصوص نحوه ورود جبهه پیروان به انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما از روز اول که کار را شروع کردیم تصمیم قاطع گرفتیم که برای نامزدی در انتخابات بیشتر از یک نفر معرفی نشود. وی افزود: در جبهه پیروان ابتدا سه نفر بودیم که نامزد انتخابات بودیم بعد از آن دو نفر نیز اضافه شدند لیکن متعهد شدیم که یک نفر در نقطه پایانی انتخاب گردد. البته من قبول دارم که بخش از سازوکاری که به آن تن داده بودیم عادلانه نبود لیکن قبول کردیم یک نفر بماند. ما تعهد تشکیلاتی داشتیم.

دبیر کل جبهه پیروان ورود به بحث انتخابات مجلس دهم را زودهنگام دانست

گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور ضروریست دست یاری به هم دهیم از دولت آقای روحانی حمایت ‌کنیم، البته مشروط است به‌‌ همان حرف‌هایی که خود ایشان زده است. یعنی به شرط اعتدال و خردگرایی حمایت ‌کنیم. تا بتوانیم در جهت حل مشکلات مردم جلو برویم. وی افزود: به نظرم فعلا بحث در مورد انتخابات زود است. در شش ماه آخر مجلس احتمالا با دولت سخت رقابت خواهیم کرد، ممکن هم هست که با حامیان دولت در جبهه‌های رقیب یکدیگر قرار بگیریم. وی یادآور شد: دولت یازدهم، حدود دو سال دیگر با مجلس نهم کار دارد اگر قرار باشد این دو سال را صرف رقابت، درگیری و بحث های انتخاباتی کنیم ظلم بزرگی است.هم افزایی و همکاری باید بین دولت و مجلس تقویت شود و 6 ماه مانده به انتخابات وارد رقابت شدید می شویم. اما الان زود است و مسائل مهم مملکت نباید تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار گیرد. باهنر تاکید کرد: یکی از اشکالات کار احمدی‌نژاد این بود که تمام 8 سال را ملت فکر می‌کردند که در کشور انتخابات است.

منبع: پارس
نظرات بینندگان