arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

پرفسور سمیعی: عده‌ای تلاش نکنند که من را به سیاست بچسبانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


جراح و متخصص بزرگ مغز و اعصاب با اشاره به این که باید مسیر یزد را به دنیا نشان دهیم، خاطرنشان کرد: ‌باید جهش بزرگی را برای علم و دانش در استان یزد به وجود بیاوریم.

پروفسور مجید سمیعی در جمع نخبگان و فرهیختگان علمی استان یزد با بیان این که شهر یزد و مردمان آن در محیطی رشد کرده‌اند که فرهنگ آن برای علم و دانش ارزش بسیاری قائل است گفت: باید مسیر یزد را به دنیا نشان دهیم و جهش بزرگی را برای علم و دانش در استان یزد به وجود بیاوریم.

وی تاکید کرد: احساس می‌کنم یزد آمادگی جهش بزرگ علمی را دارد زیرا یزدی‌ها بسیار علاقه‌مند به انجام کارهای بزرگ هستند.

سمیعی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ایران پایه علم و دانش را در جهان گذاشته است و علم حقیقی پزشکی از کشور ما از طریق ابوعلی سینا و سایر دانشمندان بزرگ ایرانی به سراسر دنیا رفته است.

وی تاکید کرد: خیران در گذشته کارهای بسیاری اعم از مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی و مسجدسازی انجام داده‌اند اما با سفری که به یزد داشته‌ام، می‌خواهم یک تغییر کوچک در تصور خیر بودن در آینده ایجاد کنم.

سمیعی با بیان این که اگر علم نباشد، به بیمار نمی‌توان در بیمارستان کمکی کرد، عنوان کرد: خیران باید در مسائل علمی و در راستای توسعه و گسترش علم نیز دست به اقدامات خیرخواهانه بزنند، کاری که نظیر آن در یزد بسیار اتفاق افتاده است.

این جراح و متخصص مغز و اعصاب در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در بخش تحقیقات باید نگرش ویژه‌ای داشته باشیم به نحوی که دانشجویان باید بدانند که درس خواندن تنها برای آنها کافی نیست و از سال دوم دانشگاه باید موقعیتی برای آنها ایجاد شود تا آنها مسائل علمی را با تحقیقات فرا بگیرند.

سمیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مسائل مطرح شده در حوزه سیاسی و اقتصادی در مورد وی عنوان کرد: بنده نه تنها علاقه‌ای به کارهای اقتصادی ندارم بلکه هرگز به این قبیل کارها دست نزده‌ام و خواهش می‌کنم کسی تلاش نکند با من ارتباط اقتصادی برقرار کند.

وی همچنین عنوان کرد: در ضمن عده‌ای تلاش نکنند که من را به سیاست بچسبانند، زیرا ضمن این که برای سیاستمداران احترام قائل هستم، از همین جا اعلام می‌کنم که هرگز در هیچ صحنه و جناح سیاسی حضور نداشته‌ام.

سمیعی خواستار دفاع مردم ایران از وی در مقابل برخی تهمت‌ها شد و افزود: من شفاف عمل می‌کنم و ضمن این که اعلام می‌کنم هیچ صفحه‌ای در فیس‌بوک ندارم، باز هم اعلام می‌کنم که هیچ وابستگی سیاسی یا مشارکت اقتصادی با هیچ فردی ندارم و کار من صرفاً کار علمی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که باید انقلاب علمی در ملت مسلمان اتفاق بیفتد، عنوان کرد: نتایج این انقلاب را نیز باید به همه کشورهای دنیا نشان دهیم.

گفتنی است، در این مراسم از پنج پزشک پیشکسوت و فرهیخته و همچنین 11 نفر از خیران سلامت یزد تجلیل شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان