arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۲۹۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

پنتاگون، "جان کری" را تکذیب کرد: احتمال همکاری نظامی با ایران وجود ندارد / علاقه ای به هماهنگ کردن اقدامات نظامی با ایران نداریم!

درحالیکه وزیر خارجه آمریکا از امکان همکاری نظامی کشورش با ایران برای عقب ‌راندن داعش در عراق سخن گفت، اما سخنگوی پنتاگون اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای گفتگو با ایران برای عملیات نظامی در عراق وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درحالیکه وزیر خارجه آمریکا از امکان همکاری نظامی کشورش با ایران برای عقب ‌راندن داعش در عراق سخن گفت، اما سخنگوی پنتاگون اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای گفتگو با ایران برای عملیات نظامی در عراق وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ دریادار جان کربی، سخنگوی پنتاگون با اشاره به پیشروی‌های اخیر شبه‌نظامیان گروه "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) در عراق هر گونه همکاری نظامی میان ایران و آمریکا علیه این گروه را منتفی دانست.

جان کربی با اشاره به مذاکرات جاری هسته‌ای با ایران به خبرنگاران گفت: «ممکن است دو کشور در حاشیه مذاکرات هسته‌ای بر سر مسایل عراق باهم گفتگو کنند، اما مطلقا هیچ قصد و برنامه‌ای برای همکاری نظامی میان ایالات متحده و ایران وجود ندارد.» او اضافه کرد که حتی "هیچ برنامه‌ای برای رایزنی با ایران در مورد فعالیت‌های نظامی در عراق نیز موجود نیست."

پیش‌تر وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا امکان همکاری نظامی ایران و آمریکا علیه داعش وجود دارد، به "یاهو نیوز" ، گفته بود که باید دید ایران آماده چه اقداماتی است و احتمال همکاری نظامی آمریکا با ایران را رد نکرده بود. جان کری هم‌چنین گفته بود که کشورش همه گزینه‌های موجود را به دقت بررسی می‌کند، از جمله بکارگیری هواپیماهای بی‌سرنشین یا حملات هوایی با هواپیما و موشک‌ را. به گفته او مهم‌ترین هدف، تحکیم همکاری با دولت عراق است.

همچنین جن سکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید به خبرگزاری ها گفته اند که به نظر آمریکا ایران باید رهبران عراق را تشویق کند تا مسائل را با پرهیز از فرقه گرایی حل کنند و افزوده اند اگر حرف هایی هم با ایران درباره عراق در حاشیه مذاکرات هسته ای روز سه شنبه در وین رد و بدل شود جدا از مسئله هسته ای خواهد بود و آمریکا علاقه ای به هماهنگ کردن اقدامات نظامیش با ایران ندارد.

 دریادار جان کِربی، سخنگوی پنتاگون نیز  برهمین نکته تاکید کرده  و گفته است هیچ قصد و برنامه ای برای همکاری یا هماهنگی نظامی با ایران در عراق ندارند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه  گفته بود آمریکا آماده مذاکره با ایران در مورد عراق است در صورتی که ایران نقش سازنده ای بازی کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
44
32
به کی یا دل می بندید؟
جانورایی مثل امریکا!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
اینا چقدر ساده ان
این گروه از القاده است که 2001 از القاعده جدا شدند، القاعده رو آمریکا رو پاکرده بود
حالا اینا اینکارا رو میکنن تا نشون بدن آمریکا از عراق رفته امنیت خیلی بد شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
12
28
باید با هم همکاری کنن چون پیروزی داعش به ضرر هر دو کشوره
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
11
23
ما هم علاقه ای به گفت و گو با شما در این زمینه نداریم چون خودِ شما تأکید میکنم خودِ شما بعث بی ثباتی منطقه ی ما هستید
صفری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
9
19
چه اشکال دارد برای ازبین بردن یک گروه تروریستی با هم همکاری کنند؟ آسمان به زمین می آید؟
سنگرساز بی سنگر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
18
11
بیایید هم ما با شما کار نمیکنیم حالا بیا و هی ناز کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
2
1
به نظر من مذاکره در همه حال مفیده و برعکس دوری و جدایی و با واسطه حرف زدن اصلا صلاح نیست.
یک درسی که ما در کلاس مذاکرات بین الملل در حضور استاد آقای دکتر حیدری یاد گرفتیم این بود که هیچ گاه از طریق مترجم مذاکره نکنید!
حالا که ما و کشورهای قدرتمند در یک جا جمع هستیم و بخصوص اینکه در عراق هم خداروشکر منافع مشترک داریم بهترین زمان برای مذاکره است.
ای کاش از این فرصت استفاده بهینه بشود و با یک اجماع جهانی و با قدرت نیروهای ایران به کمک عراق بروند و شر این تروریستهارو برای همیشه از منطقه پاک کنند. تا خدای ناکرده این منطقه هم مثل شمال افریقا پر از جنگ داخلی و فقر و بدبختی نشود!
اللهی آمین....
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
3
3
آمریکایی ها سلاح نفرستن برا هم پیمانان داعش همکاری پیشکش. خودمون جمعشون میکنیم!
نظرات بینندگان