arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

تلاش برای استیضاح وزیر علوم به علت افشای بورسیه های غیر قانونی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام ارشد وزارت علوم از جمع آوری امضاء توسط نمایندگان یک جریان خاص برای استیضاح وزیر علوم به علت افشای بورسیه های غیر قانونی دولت احمدی نژاد خبر داد و تاکید کرد که سیاست وزارت علوم دوری از دعواهای سیاسی و اجرای قانون است.

پس از افشای سه هزار بورسیه غیر قانونی در دولت احمدی نژاد جریان مخالف دولت که اتفاقا اسامی برخی از آنها و و نزدیکانشان در لیست بورسیه های غیر قانونی قرار دارد؛ حملات سنگین به دولت و وزارت علوم را درستور کار قرار دادند.

طبق اخبار رسیده  در راستای همین حملات و فشارها دکتر مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم تاکنون ۳ بار به مجلس فراخوانده شده و پاسخگوی برخی نمایندگان خاص درباره اسناد و مدارک مربوط به بورسیه های غیر قانونی بوده است.

علی رغم توضیحات و ارائه شواهد متقن از سوی وزارت علوم به این نمایندگان، اما خبرنگار ما اطلاع کسب کرد که جریان فشار در مجلس در حال جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر علوم است. در همین راستا یک منبع آگاه در راس وزارت علوم  به خبرنگار ما گفت: هدف دولت و وزارت علوم از طرح موضوع بورسیه های غیر قانونی صرفا جلوگیری از روندهای غیر قانونی دولت قبل و تضییع حق دانشجویان و همه اصحاب دانشگاه است.

این منبع آگاه توضیح داد: وزارت علوم قصد ندارد درباره موضوع بورسیه های غیر قانونی با مخالفان دولت وارد جنگ شود یا با طرح اسامی برخی افراد خاص بورسیه شده به تنش سیاسی در کشور دامن بزند.

 وی با تاکید بر اینکه در لیست بورسیه های غیر قانونی دولت احمدی نژاد، تضییع و باند بازی به صورت کاملا آشکار وجود دارد، گفت: مثلا در این لیست آمده فامیل یکی از مخالفان رسانه ای دولت، به صورت خانوادگی بورسیه شده اند.

این منبع آگاه در راس وزارت علوم با اشاره به موارد متعدد و مشابه دیگر تاکید کرد که وزارت علوم صرفا به دنبال اجرای قانون و لغو بورسیه های غیر قانونی است و با همین نیت بوده است که از افشای برخی نام ها و نسبت ها خودداری کرده است.


منبع: پیام نو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Armenia
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
0
0
بابا آخه پارتی بازی تا چه حد؟؟؟؟؟ خجالتم خوب چیزیه...
نظرات بینندگان