arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۳

معاون روحانی: ما در پی این هستیم که حرمت، عزت و کرامت را به زنان برگردانیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهین دوخت مولاوردی شامگاه چهارشنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان لرستان با اشاره به برنامه های در دستور کار حوزه بانوان و خانواده در کشور اظهار داشت: در این راستا برنامه های کارشناسی و همچنین عملیاتی در دستور کار حوزه بانوان و خانواده ریاست جمهوری قرار گرفته شده است.
 
وی با انتقاد از نحوه اجرای برنامه های حوزه زنان و خانواده کشور طی سالهای گذشته عنوان کرد: متاسفانه این برنامه ها طی سالهای گذشته تنها در قالب یک گزارش عملکرد و بیلان کاری بدون توجه به اثرگذاری آنها اجرایی شده است.
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه تا پیش از این برنامه های این حوزه به صورت نمادین، صوری و بدون اثر بخشی لازم اجرایی می شده است ادامه داد: از ابتدای کار دولت تدبیر و امید تلاش شده که برنامه ها و فعالیتهای حوزه زنان و خانواده به سمت کیفی شدن سوق داده شوند.
 
مولاوردی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت یازدهم اعتدال گرایی و عدالت محوری است بیان داشت: عدالت جنسیتی یکی از شاخصهای عدالت اجتماعی محسوب می شود و ما نیز همواره در تلاش هستیم که به سمت ایجاد توازن جنسیتی حرکت کنیم.
 
وی با تاکید بر ارتقای شاخصهای حوزه زنان و خانواده در کشور تصریح کرد: ما در دولت تدبیر و امید در پی این هستیم که به نوعی حرمت، عزت و کرامت را به زنان برگردانیم و در راستای توانمندسازی آنها در جامعه تلاش کنیم.
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با تاکید بر اینکه یکی از شاخصهای مهم در این حوزه دسترسی عادلانه زنان به فرصتهای برابر و منابع است عنوان کرد: متاسفانه ما تا کنون شاهد بی عدالتی به ویژه در توانمندسازی اقتصادی و سیاسی زنان بوده ایم.
 
مولاوری با بیان اینکه یکی از برنامه های ما از ابتدای دولت تدبیر و امید بازنگری در ساختار فعالیتهای دفاتر امور زنان بوده است گفت: این ساختار هم اکنون پاسخگوی وضعیت موجود نیست و یک ساختار با فعالیتهای غیر موثر و غیر کارآمد است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان