arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۳

احمد خاتمی: کسانی که در تلاش برای رفع حصر موسوی و کروبی هستند به آنها نصیحت کنند که به اشتباه خود اعتراف کنند/تا وقتی اینها لج‌بازی می‌کنند، فتنه خشکانده نخواهد شد

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: فتنه 88 مسئله مقابله با نظام ولایی بود و از این رو نیازی به ارائه شواهد و مدارک هم نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید احمد خاتمی اظهار داشت: فتنه 88 مسئله مقابله با نظام ولایی بود و از این رو نیازی به ارائه شواهد و مدارک هم نیست.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی گفت: این مسئله به تنهایی کافی بود تا کسانی که می‌خواهند هویت این شورش‌گری را بدانند، هویت فتنه برایشان روشن شود.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: در سال 88 آمریکا، رژیم صهیونیستی، همه هم پیمانان آنها،‌ تمام رسانه‌های انگلیس به ویژه بی‌بی‌سی، سازمان منافقین و سلطنت طلبان، فراری‌های استحاله‌شده و رقاص و رقاصه‌ها در ضدیت با نظام اسلامی درآمده و حامی فتنه‌گران شدند.

وی که با «فارس» گفتگو می کرد، تصریح کرد: کسانی که در پی آنند که نامی از فتنه برده نشود باید بدانند اگر قضیه سال 88 مسئله‌ای شخصی بود، این امر قابل مذاکره و گذشت بود اما وقتی موضوع مقابله با یک نظام ولایی است، خیانت محسوب می‌شود.

خاتمی در همین زمینه یادآور شد: فتنه‌گران به حضور باشکوه 40 میلیونی مردم که می‌توانست سرمایه‌ای عظیم برای کشور باشد، خیانت و به عزاداران سیدالشهدا حمله کردند و علیه ولایت فقیه شعار سر دادند و با کشتن و مجروح کردن مردم و حمله به مساجد و آتش‌زدن و همچنین اهانت به تصویر حضرت امام به کشور خیانت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بنابراین اینها چیزهایی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و بر این اساس فتنه‌گران با این پرونده مجرمند.

وی گفت: حداقل آنها باید به نادرست بودن این رفتار زشت خود اعتراف کنند و بپذیرند که در سال 88 به بیراهه رفتند.

سید احمد خاتمی درباره تلاش ها برای رفع حصر موسوی و کروبی اظهار داشت: کسانی که تلاش خود را برای رفع حصر سران فتنه به کار می‌گیرند باید این تلاش خود را در مسیر نصیحت فتنه‌گران بگذارند و آنها را نصیحت کنند که بر اشتباه بودن مسیرشان اعتراف کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: چه کسی است که نداند تمام آرمان امام(ره)، نظام جمهوری اسلامی است و بر همین اساس تاکید کردند که حفظ نظام از اوجب واجبات است.

وی با طرح این پرسش که آنچه فتنه‌گران در سال 88 انجام دادند حفظ نظام بود یا آسیب به نظام جمهوری اسلامی یادآور شد: روشن است که این اقدامات آسیب به نظام بود اما هوشیاری رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم توانست فتنه‌گران را سرجای خود بنشاند و جلوی این فتنه بزرگ را بگیرد.

خاتمی تاکید کرد: همانطور که دفاع مقدس 8 ساله کشور را در مقابل تهاجم بیگانگان بیمه کرد،‌ حضور 8 ماهه مردم در عرصه مقابله با فتنه و تهاجم داخلی نیز کشور را بیمه کرد.

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه کشور به آرامش و وحدت نیاز دارد در عین حال به انتقاد از کسانی پرداخت که به مردم آدرس نادرست می‌دهند.

وی در همین زمینه افزود: این افراد اگر در پی آن هستند که تنش از کشور برود باید تلاش خود را متمرکز کنند تا فتنه‌گران از راه اشتباه بازگردند چرا که آنها آغازگر فتنه بوده‌اند و از این رو آنها باید سفره این فتنه و اختلاف را با اعتراف به خطای خود جمع کنند.

خاتمی تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب که محور اعتدال هستند و حرف اول را در کشور می‌زنند، 14 خرداد امسال از فتنه نام بردند نشان می‌دهد که خط رهبری این است که باید فتنه از بن خشکانده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تا وقتی سران فتنه لج‌بازی می‌کنند و بر حرف باطل خود اصرار دارند، فتنه خشکانده نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به کسانی که برای سران فتنه دلسوزی می‌کنند، باید بگوییم آنها همانطور که به آرمان امام راحل هم وفادار نماندند به شما نیز وفادار نخواهند ماند.

خاتمی ادامه داد: اگر این‌ روزها احساس نمی‌کردیم که فتنه‌گران فرار به جلو دارند تا گذشته ناپسند و زیان‌بار خود را از خاطره‌ها ببرند، من احساس تکلیف به این مصاحبه نمی‌کردم ولی متاسفانه شاهد آنیم که فتنه‌گران به جای پوزش از رفتار نادرست خود، جری و جسور شده و به آنهایی که در مقابل فتنه‌گری‌شان ایستادند، هجمه می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان متذکر شد: فتنه‌گران باید بدانند حماسه‌آفرینان 9 دی 88 نمرده‌اند و در صحنه بوده، هستند و خواهند بود و اگر ضرورت اقتضا کند، بار دیگر حماسه 9 دی را خواهند آفرید.
نظرات بینندگان