arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۳

ایران دو بار می توانست پیروز مسابقه با آرژانتین شود/اشک و عصبانیت ایرانیان از دست داور صربستانی

آرژانتین با دفاع حیرت آور و سرسختانه تیم ملی ایران روبرو شد و هواداران تیم ملی ایران نیز با وجود ناراحتی از باخت، از عملکرد تیمشان راضی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی نوشت: آرژانتین با دفاع حیرت آور و سرسختانه تیم ملی ایران روبرو شد و هواداران تیم ملی ایران نیز با وجود ناراحتی از باخت، از عملکرد تیمشان راضی هستند. 

به گزارش «انتخاب»، آرژانتین یکی از مدعیان قهرمانی در این مسابقات است تا جام جهانی را با خود ببرد ولی در برابر ایرانی که از نظر رتبه بندی، بسیار پایین تر قرار داشت، با مقاومتی سرسختانه و حیرت آور روبرو شد و حتی ایرانی ها چند بخت خوب نیز به دست آوردند و این اوضاع ادامه داشت تا اینکه در دقایق اضافی، لیونل مسی توانست کار را تمام کند.

محسن عسگری مسئول دفتر بی بی سی ورد سرویس در تهران درباره گل ناامید کننده مسی در دقایق پایانی که به باخت تیم ایران در برابر آرژانتین منتهی شد گفت ایرانیان باور دارند که ایران سزاوار باخت نبود. تیم ملی ایران بسیار خوب بازی کرد و شجاعانه در برابر آرژانتین که برای قهرمانی در این جام مبارزه می کند، ظاهر شد. از نظر آنان، ایران می توانست دو بار و نه یک بار، برنده این مسابقه شود. 

اولین بار وقتی پنالتی اعلام نشد و بار دوم زمانی بود که قوچان نژاد در آستانه باز کردن دروازه آرژانتین بود. وی ادامه داد برای همین وقتی مسابقه به پایان رسید، ایرانیان اشک ریختند زیرا باور داشتند حتی می توانستند آرژانتین را مغلوب کنند و راهی دور بعدی شوند.

وی تصریح کرد هر چند که ایرانیان از دست داور مسابقه عصبانی و از نتیجه بازی ناراحت بودند ولی باز به خیابان ها ریختند و از اینکه ایران تا این اندازه خوب و شجاعانه در برابر یکی از مشهور ترین تیم های دنیا ظاهر شد، شادمانی کردند.

عسگری درباره اینکه تیم ملی ایران حتی منابع مالی مناسبی نیز در اختیار ندارد و حتی نتوانستند پیراهن های خود را در زمان پایان بازی عوض کنند گفت در واقع این حرف درست نیست. مشکلات در ایران چندان عمیق نیست و فدراسیون فوتبال ایران به صورت های مختلف از تیم ملی ایران حمایت کرده است و حتی دولت نیز حمایت خود را از این تیم اعلام کرده است.

رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران با ارسال پیامی، به تیم ملی ایران تبریک گفتند و اعلام کردند باید به خود ببالید زیرا بسیار شجاعانه بازی کردید. موضوع منابع مالی، مساله ای انحرافی است و صحت ندارد.
نظرات بینندگان