arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۳

سرويس علمي كيهان و اظهارات جالب يك متخصص!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از بینندگان «انتخاب» با ارسال مطلبی آورده است:

سرويس علمي روزنامه كيهان در گزارشي در تاريخ 1/4/93 مطالبي در خصوص امنيت فضاي مجازي براساس اظهارات يك متخصص دلسوز ارائه نموده كه با توجه به اينكه كوچكترين مسئله علمي در آن ديده نمي شود بسيار جالب و خواندني است.

در اين گزارش آمده است:

" به هر حال بايد از منظر قانوني مشخص شود كه به چه علت ما بايد پهناي باند كشورمان به خارج از كشور برود!"

حال بايد از اين متخصص پرسيدكه شما براي ترويج محتواي ايراني اسلامي چگونه عمل مي‌كنيد؟ كسي كه كوچكترين اطلاعات IT داشته باشد مي داند كشورهايي در فضاي سايبر موفق‌ترند كه ارسال يا send بيشتر از دريافت يا Download است و اين با نظر متخصص بي نام كاملا مغاير است.

در جاي ديگري از اين گزارش آمده است: " بنا بر ادبيات اعضاي حقيقي شوراي عالي فضاي مجازي اصلا ما چرا بايد پهناي باند از "خارج كشور" بخريم ؟ چرا اين كار در داخل كشور صورت نمي گيرد؟"

باز هم مشخص است كه شما براي ارتباط با سيار كشورهاي دنيا و همچجنين تبادل اطلاعات بين امللي نياز به خريد پهناي باند از خارج كشور داريد و پهناي باند كالاي توليدي نيست كه جايگزين آن در داخل توليد شود. پهناي باند داخلي صرفا براي تبادلات داخلي است كه آن هم در طي دولت يازدهم دو برابر شده است.

در جاي ديگر اين گزارش به علت وجودجرايم اينترنتي ، امنيت اينترنت كشور زير سوال برده شده و اين بدان معني است كه اگر در كشور روزانه چندين مورد سرقت و جنايت و ... رخ مي دهد پس امنيت در كشور وجود ندارد.

به نظر مي رسد نگارنده بدون هيچ گونه اطلاعات علمي و صرفا بر اساس نظرهاي سطحي و احساسي مطلبي را منتشر كرده كه البته با استفاده از عنوان "يك متخصص" و "‌سرويس علمي" سعي نموده مطلب خود را علمي جلوه دهد.
نظرات بینندگان