arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۵۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۳

رسانه ملي را چه شده؟!

به راستي ساختن برنامه از خاطرات سال 1370 آيت‌الله هاشمي رفسنجاني كه بدون ظاهرسازي و پنهان‌كاري بيان شده است، آن هم در سال 1393 چه توجيه سياسي، جز عقده‌گشايي دارد؟!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پخش خاطره ای قدیمی در خبر 20:30 شبکه دوم سیما ، باعث حیرت ناظران سیاسی در مورد اهداف پشت پرده ی این اتفاق شده است.

رضا سلیمانی با ارسال یادداشتی در این رابطه به «انتخاب» ، می نویسد:

هر بيننده‌اي كه پنج‌شنبه 29/3/93 برنامه «صرفاً جهت اطلاع‌»، را از رسانه ملي!! ديده و اطلاع‌رساني را رسالت صداوسيما تعريف كرده باشد، دچار تناقض مي‌شود، افسوس مي‌خورد و اين سؤال برايش پيش مي‌آيد كه رسانه ملي را چه مي‌شود و چه كساني يا گروهي برنامه‌هاي سياسي آن را تبيين مي‌كنند؟! اين رسانه، متأسفانه، همزمان با جهت‌گيري برخلاف مسير حركت جامعه، همچون كبكي سر را زير برف كرده و به پيروي بي‌‌چون و چرا، از عقده‌گشايي چند سايت اينترنتي طرفدار دولت گذشته مي‌پردازد و ابائي هم ندارد كه مردم و نخبگان كشور تأسف بخورند.

اگر بپذيريم كه برنامه‌سازي و مخصوصاً انتخاب و ارسال برنامه‌هاي سياسي روي آنتن به ويژه در صداوسيما آن هم از نوع 20:30 آن، براساس نظر مشورتي يك شورا و گروه انجام مي‌شود، اين تأسف دو چندان مي‌گردد، چون يك جريان مرموز كه قبل از انتخابات رياست جمهوري سال 84 در رسانه ملي!! رخنه كرده و با هدف مقابله تبليغاتي با يك جناح سياسي و طرفداري از جناح سياسي مقابل، چوب حراج به همه دستاوردهاي انقلاب اسلامي مي‌زد و در تمام 8 سال دولت نهم و دهم با پيروي از ادبيات بي‌ادبانه رئيس دولت، اكثر بزرگان انقلاب اسلامي را با همين نوع ادبيات خاص مورد نوازش قرار مي‌داد، حالا حتي پس از گذشت يك سال از استقرار دولت جديد كه برخلاف خواست رسانه ملي!! بر سر كار آمد، هنوز قدرت القاي اهداف خويش را به برنامه‌سازان سازمان دارد و ابتدا از طريق سايت‌ها و برخي روزنامه‌هاي افراطي طرفدار دولت قبل خبر مي‌سازد و بلافاصله به عوامل خويش در اين سازمان، مأموريت برنامه سازي مي‌دهد و مي‌داند كه به بهترين شكل ممكن در پربيننده‌ترين بخش خبري، روي آنتن مي‌رود.

به راستي ساختن برنامه از خاطرات سال 1370 آيت‌الله هاشمي رفسنجاني كه بدون ظاهرسازي و پنهان‌كاري بيان شده است، آن هم در سال 1393 چه توجيه سياسي، جز عقده‌گشايي دارد؟!

آيا براي ديگر خاطرات ايشان كه از دوران مبارزه، اوايل انقلاب، 8 سال دفاع مقدس و مسائل ديگر به صورت كتاب چاپ و منتشر شده است هم ويژه‌برنامه مي‌سازند؟!

آيا هيچ عقل سليمي در جامعه مي‌پذيرد كه اين اقدامات در راستاي وظيفه اطلاع‌رساني باشد؟ آيا مردمي كه سابقه 8 سال حمايت بي‌چون و چراي صداوسيما از سياست‌ها و ادبيات دولت‌هاي نهم و دهم را مشاهده كرده‌اند، اكنون در اين مقطع باور مي‌كنند كه افزايش مناظره‌ها، دعوت از چهره‌هاي شكست خورده انتخابات، بزرگ كردن مشكلات باقي مانده از دولت مورد حمايت آنها و تحريك مرموزانه مردم عليه دولت يازدهم، از سر نيت خير و دلسوزي و رسالت اطلاع‌رساني باشد؟! شوراي نظارت بر صداوسيما چه مي‌كند؟ ضروري است مخصوصاً نمايندگان رؤساي سه قوه يك بار ديگر برنامه «صرفاً جهت اطلاع» (بخوانيد صرفاً جهت عقده‌گشايي) روز پنج شنبه هفته گذشته (29/3/93) را ببينند و به سران محترم قوا كه الحمدا... با معيار اخلاق و با تعامل عقلاني در رفاقت و صميميت، درصدد حل مشكلات مردم و كشور و پاك كردن سوءتدبيرهاي گذشته و اثرات منفي گفتار و رفتار رئيس جمهور سابق هستند، گزارش بدهند كه در صداوسيماي كنوني چه مي‌گذرد؟! چه كساني يا گروهي در اين سازمان تصميم‌گير هستند؟! چون دشمني با نظام اسلامي و مردان تأثيرگزارش در اين برنامه آن‌قدر هويداست كه اگر كسي مطمئن نباشد كه برنامه‌هاي تلويزيون را از ماهواره‌ها نمي‌گيرد، فكر مي‌كند دارد يكي از برنامه‌هاي شبكه‌هاي دشمن نظام را تماشا مي‌كند.

مطمئناً، شبكه‌هاي معاند انقلاب هم براي رويگرداني جوانان ايران در جمهوري اسلامي اين‌قدر آشكارا، ناشيانه و مغرضانه، خبرسازي نمي‌كنند.

و بالاخره اينكه، گويا هدف مبارزه سياسي و تلاش براي ايجاد فاصله بين مردم و تفكرات آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، آن‌قدر براي اين جريان و گروه مرموز در صداوسيما، حياتي است كه اولاً از يك طرف سخنان ايشان در سخنراني‌ها و ديدارهاي داخلي و خارجي را حتي در مورد دوران دفاع مقدس و امام و رهبري حذف و سانسور مي‌كنند و از طرف ديگر، با ذره‌بين در خاطرات 20 سال پيش مي‌گردند تا كلمه‌اي وفق مراد خويش پيدا نمايند و برنامه بسازند و به اهداف برخي سايت‌ها و روزنامه‌هاي افراطي و جنجالي كمك و نقش مكمل را ايفا نمايند.

والسلام


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱۸
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
0
7
برخورد صدا و سیما با هاشمی بسیار نا پسند بود
نظرات بینندگان