arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۸ - ۰۳ تير ۱۳۹۳

خیز اصلاحات و اعتدالیون برای انتخابات مجلس دهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آنچه از شرایط کنونی استنباط می شود این است که شرایط سیاسی امروز کشور کاملا به نفع جریان اصلاحات رقم می خورد و افکار عمومی برای پذیرش تفکر اصلاح طلب‌ها و اعتدال گراها که آنها را می توان یک جبهه واحد و یا بسیار نزدیک به هم دانست فراهم است.لذا اگر در دوره های مختلف انتخابات این انسجام و اتحاد بین اصلاح طلب‌ها وجود داشته باشد مردم از آنها استقبال خواهند کرد و به احتمال قریب به یقین در هر دوره ای از انتخابات می توانند موفقیت بدست بیاورند.

اصلاح‌طلبان در گذشته به دلیل اختلاف نظرهایی که در این میان وجود داشت، موفقیت چندانی را به دست نیاورد، اما این جریان در برخی از دوره های انتخاباتی به دلیل اتحاد و انسجام پیروز میدان شد. به عبارت دیگر اصلاح طلبان هم تجربه تلخ ناکامی و عدم موفقیت در انتخابات را پشت سر گذاشت و هم تجربه شیرین موفقیت را در برهه‌هایی داشت.آنچه مسلم است با توجه به این تجربیات، کلید واژه پیروزی، انسجام و اتحاد در جبهه اصلاحات و عامل شکست و ناکامی، تفرقه و جدایی است.

 بنابراین بدیهی است که هر شخص با داشتن حداقل آگاهی سیاسی می‌تواند چنین برداشتی را داشته باشد. از بزرگان این جریان خواهش می‌کنم در این فضایی که توسط مردم به وجود آمده است به طور مثبت وارد عمل شوند و جبهه اصلاحات را به خوبی هدایت کنند تا بدین وسیله مدیریتی عالی را در جریان اصلاحات رقم بزنند تا در سایه این مدیریت بتوانیم به بخشی از مطالبات مردم در آینده پاسخ دهیم. بر این اساس طبیعی است با شخصیت های بزرگی همچون سید محمد خاتمی دیدارها و مکاتباتی داشته باشیم و نظرات و پیشنهادات خود را خدمت این عزیزان بیان کنیم و خوشبختانه این گفت و گو ها انجام شد و همه بزرگان از این پیشنهادات یعنی تشکیل جبهه واحد اصلاحات استقبال کردند و مورد تائید و تمجید قرار دادند.

در رابطه با مباحثی که مطرح می شود در این راستا که اصلاح طلبان در دوره انتخابات مجلس دهم جدای از اعتدالیون وارد عرصه رقابت می شوند باید اذعان داشت که جریان اعتدال یک جریان فکری جدای از اصلاحات نیست.

 اعتدالگرایی همانطور که بارها گفته شده است یک جریان فکری یا یک گفتمان مستقل نیست بلکه یک روش مدیریت و یک روش برخورد است. جریانی که نامش اعتدالگرایی گذاشته شده است با جریان اصلاحات هر دو به یک نقطه می‌رسند و شعارها و آرمان های شان یکی است و این مسئله به وضوح در شعار های آقای روحانی دیده می شود که تا چه حد به شعارهای آقای خاتمی نزدیک و تشابه دارد و موارد نادری وجود داشته باشد که میان سخن این دو تفاوت مشاهده شود بنابراین در انتخابات هم این اتحاد بین هواداران دولت و اصلاح‌طلب‌ها کاملا به وجود بیاید تا در آینده شاهد مجلسی مقتدر و نیرومند باشیم.

منبع: آرمان
برچسب ها: خیز ، گفتمان ، شعار ، اعتدال
نظرات بینندگان