arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۲۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۳

تهدید گردان عبدالله عزام علیه حزب‌الله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک گروه وابسته به القاعده تهدید کرده است اگر حزب‌الله به عملیات نظامی خود علیه تروریست‌های تکفیری در سوریه پایان ندهد، حملات بیشتری را علیه جنبش مقاومت لبنان انجام خواهد داد.
 
سراج‌الدین زریقات، سخنگوی گروه تروریستی گردان عبدالله عزام، در صفحه توئیتر خود تهدید کرده است تا زمانی که حزب‌الله لبنان به ارتش سوریه در مبارزه با گروه‌های تکفیری کمک می‌کند، به حملات خود علیه جنبش مقاومت ادامه می‌دهد. 
 
وی این اظهارات را در حالی مطرح کرد که یک شهروند عربستانی هنگامی که نیروهای امنیتی لبنان روز چهارشنبه برای دستگیری او وارد عمل شدند، خود را در اتاق هتل محل اقامت در بیروت منفجر کرد. در این حادثه بیش از ۱۰ نفر از جمله سه مامور امنیتی مجروح شدند.
 
این حمله یک روز پس از آن رخ داد که در انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در محله‌ای در جنوب بیروت یک مامور امنیتی کشته و دست‌کم ۲۰ نفر مجروح شدند.
 
این در حالی است که در ماه‌های گذشته لبنان شاهد حملات تروریستی شبه‌نظامیان وابسته به القاعده و حملات راکتی نامنظم بوده است. این حملات گسترش نزاع جاری در سوریه به لبنان تلقی می‌شود.
 
پیشتر، تروریست‌های وابسته به گردان عبدالله عزام حمله نوامبر گذشته به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را که ۲۳ کشته بر جای گذاشت بر عهده گرفتند.
 
سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان می‌گوید ماموریت گروه جنبش مقاومت در سوریه با هدف جلوگیری از افزایش نیروهای تکفیری مورد حمایت غرب است که امنیت لبنان را تهدید می‌کنند.
 
نصرالله ۲۸ خرداد (۱۸ ژوئن) گفت حزب‌الله توانسته است از گسترش نظامی‌گری شبه‌نظامیان تکفیری به لبنان جلوگیری کند.

منبع: پرس تی وی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
2
1
اگه حزب الله به سوریه نمی رفت الان به جای عراق، لبنان واویلا بود.
نظرات بینندگان