arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۳

اعزام 300 سرباز دیگر آمریکا به عراق/ هلاکت سرکرده داعش در کرکوک

گفته می‌شود هنوز مشخص نیست که در صورت احداث مرکز عملیات مشترک در کردستان نیروهای آمریکایی با نیروهای پیشمرگه کرد همکاری خواهند کرد یا با ارتش عراق وارد همکاری خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که حدود 300 سرباز دیگر را به عراق اعزام کرده است، این درحالی است که تلویزیون عراق از هلاکت سرکرده داعش در کرکوک خبر داده است.

به گزارش انتخاب، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جان کربی، سخنگوی پنتاگون عنوان داشت: حدود 200 سرباز جهت برقراری امنیت در سفارتخانه آمریکا و فرودگاه بین‌المللی بغداد وارد عراق شده‌اند و قرار است که 100 سرباز دیگر برای حمایت‌های امنیتی و لجستیکی راهی بغداد شوند.

در همین راستا خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد: این اقدامات برای حمایت از آمریکایی‌ها در عراق از جمله غیرنظامیان است و با هدف انجام حملات هوایی نیست.

همزمان یک مقام آمریکایی دیگر که خواست نامش فاش نشود، گفت: آمریکا همچنین ایجاد یک مرکز جدید برای عملیات نظامی مشترک در شمال غرب منطقه کردستان عراق را مورد بررسی قرار می‌دهد. این دومین مرکز عملیات مشترک آمریکا در عراق خواهد بود که در یک ماه گذشته که اوضاع امنیتی رو به وخامت گذاشته راه‌اندازی شده است.

گفته می‌شود هنوز مشخص نیست که در صورت احداث مرکز عملیات مشترک در کردستان نیروهای آمریکایی با نیروهای پیشمرگه کرد همکاری خواهند کرد یا با ارتش عراق وارد همکاری خواهند شد.

از سوی دیگر تلویزیون رسمی عراق از کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در کرکوک خبر داد.

شبکه رسمی العراقیه در خبری فوری گزارش داد: نیروهای امنیتی توانسته‌اند ابوبکر چچنی، سرکرده داعش در کرکوک را به هلاک برسانند.

در همین حال فرماندهی عملیات سامرا تاکید کرد که اعضای داعش به صورت دسته جمعی از استان صلاح‌الدین در حال فرار هستند.

احمد الکریم، رئیس استانداری صلاح‌الدین نیز از درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی با اعضای داعش در تکریت خبر داده و گفت: تعدادی از اعضای داعش کشته شده و تعدادی دیگر پا به فرار گذاشتند.

در همین حال یک منبع امنیتی در تکریت از کشته شدن حدود 40 عضو داعش از جمله هفت عامل انتحاری در تکریت خبر داد.

از سوی دیگر منابع عراقی اعلام کردند: اعضای داعش 30 تن از نیروهای وابسته به شیعیان بدر را کشته و 33 تن دیگر را در جنوب غرب کرکوک به اسارت گرفتند.

دستگاه مبارزه با تروریسم نیز از هلاکت بیش از 50 عضو داعش از جمله سرکرده‌های این گروه تروریستی و آتش گرفتن تعدادی از خودروهای آن‌ها در شرق موصل خبر داد.

از سوی دیگر شورای استانداری نجف اعلام کرد که چهار هزار تن که از استان نینوا مهاجرت کرده بودند وارد استان نجف شده‌اند.

همزمان با این امر پایگاه‌های ارتباط اجتماعی در عراق که از حدود 20 روز قبل مسدود شده بودند مجددا فعالیت‌شان از سر گرفته شد. از حدود 20 روز قبل بنا به دستور دولت عراق پایگاه‌های ارتباط اجتماعی در عراق مسدود شده بودند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان