arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۰۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۳

فیفا در انتظار تحقیقات کامرون در مورد تبانی در جام جهانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به دنبال طرح ادعای تبانی در دیدارهای تیم ملی کامرون در جام جهانی اعلام کرد به مقامات فوتبال کامرون اجازه می دهد به جستجوی ˈهفت سیب خرابˈ در تیم ملی خود بگردند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، فدراسیون فوتبال کامرون اعلام کرد مصمم به استفاده از تمام تدابیر ضروری برای افشای تخلفات در دیدار تیم ملی این کشور مقابل کرواسی است.

ادعای تبانی در فوتبال کامرون بعد از آن مطرح شد که ویلسون راج پرومال که خود متهم به تبانی است ، در گفت و گو با مجله آلمانی اشپیگل به درستی نتیجه این دیدار و اخراج یک بازیکن را پیش بینی کرد.

آلکس سونگ در جریان این دیدار به علت خطا بر روی بازیکن کرواسی در دقیقه 40مسابقه از بازی اخراج شد.

فدراسیون فوتبال کامرون اعلام کرد کمیته اخلاقی این نهاد به دنبال بررسی ادعاهای پرومال است. پرومال در گفت و گو با مجله اشپیگل آلمان به درستی پیروزی چهار بر صفر کرواسی و اخراج یک بازیکن را پیش بینی کرده بود.

فیفا از اظهارنظر در باره این ماجرا و اینکه بخش امنیتی این نهاد در حال تحقیق در این باره است خودداری کرد.

سپ پلاتر رییس فیفا گفت من این مطالب را شنیده ام اما اجازه بدهید آنها تحقیقات خود را انجام دهند.

دلیا فیشر سخنگوی فیفا نیز گفت درستی بازیهای اولویت اصلی فیفا است و ما هر گونه ادعای تبانی را بسیار جدی تلقی می کنیم.

فدراسیون فوتبال کامرون اعلام کرد ادعای تبانی در مورد سه دیدار این تیم به ویژه مقابل کرواسی و وجود هفت سیب خراب در تیم ملی منعکس کننده ارزش ها و اصول فدراسیون ما نیست.

دولت کامرون دستور انجام تحقیق در مورد این بازیها را داده است. پلیس مسئولان فوتبال و سموئل اتوئو کاپیتان تیم را احضار کرده است.

قبل از شروع این تورنمنت، بازیکنان کامرون از سوار شدن به هواپیما خودداری کردند تا آنکه مشکل پاداش های آنها حل و فصل شد. کامرون در هر سه دیدارخود مقابل کرواسی، مکزیک و برزیل شکست خورد.

مرکز بین المللی امنیت ورزش که مقر آن در قطر است اعلام کرد سوالات مهمی در این پرونده باید پاسخ داده شود.

کریس ایتون مدیر مرکز بین المللی امنیت ورزش گفت سوالات مهم در مورد این ماجرا این است که پرموال چگونه و چه وقت و از چه کسی اطلاعات این مسابقاه را دریافت کرد و چرا بجای اعلام به پلیس ، در رسانه ها مطرح کرد.

وی گفت این ماجرا به حدی جدی است که باید تحقیقات فوری بین المللی در مورد آن انجام شد.

پرومال در کشور خود سنگاپور تبانی را آغاز کرد و بعد از آن به خارج از این کشور عزیمت کرد. او در سال 2011 در فنلاند بازداشت شد و به زندان افتاد. وی در حال حاضر در مجارستان تحت حفاظت پلیس بسر می برد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
1
1
من زمانی که بازی کامرون و کرواسی پخش میشد به گلهایی که دروازه بان کامرون میخورد خیلی شک کردم. واکنش های دروازه بان کامرون به گونه ای بود که حس میشد می تواند توپ را بگیرد اما یا دست خود را عقب می کشد و یا در جهت مخالف توپ شیرجه می زند.
نظرات بینندگان