arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۳

آیت الله جنتی: با فشارهای زیاد دادگاه یکی از سران فتنه در حال عقب افتادن است/ نمی‌دانم چرا مجلس به وزیر علوم مهلت داد/ به اسم کلمه اعتدال به فتنه‌گران چراغ سبز نشان می‌دهند

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه من مسئولین اجرایی را در عدم اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در امر حجاب و عفاف مقصر می‌دانم، تصریح کرد: آنها می‌توانند در دستگاه‌های خود حجاب را الزامی کنند و به کارمندانشان بگویند با حجاب در محل کار حاضر شو. چرا این کار را نمی‌کنند؟ همه مسئله که خیابان نیست. نیروی انتظامی حداکثر تلاش خود را در این رابطه انجام داده و من از آنها تشکر می‌کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه من مسئولین اجرایی را در عدم اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در امر حجاب و عفاف مقصر می‌دانم، تصریح کرد: آنها می‌توانند در دستگاه‌های خود حجاب را الزامی کنند و به کارمندانشان بگویند با حجاب در محل کار حاضر شو. چرا این کار را نمی‌کنند؟ همه مسئله که خیابان نیست. نیروی انتظامی حداکثر تلاش خود را در این رابطه انجام داده و من از آنها تشکر می‌کنم.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به روز عفاف و حجاب گفت: حجاب یک مسئله اجتماعی است که نسل را حفظ می‌کند و جلوی حرام‌زادگی و روابط نامشروع را می‌گیرد و پاکدامنی را حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: ما در بحث حجاب در جامعه مشکل داریم و باید یک ستاد مقتدر برای این مسئله ایجاد شود و افرادی با اختیار و امکانات کامل در این باره چاره‌جویی کنند.

عضو مجمع خبرگان رهبری با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حجاب و عفاف اظهار داشت: این مصوبه سال‌هاست که خاک می‌خورد و ما هر چه می‌گوییم کسی حرف گوش نمی‌کند و حالا هم می‌گویند در دست ما نیست ولی باید چاره‌جویی کرد تا کاری صورت بگیرد.

جنتی با بیان اینکه من مسئولین اجرایی را در عدم اجرای این مصوبه مقصر می‌دانم، تصریح کرد: آنها می‌توانند در دستگاه‌های خود حجاب را الزامی کنند و به کارمندانشان بگویند با حجاب در محل کار حاضر شو. چرا این کار را نمی‌کنند؟ همه مسئله که خیابان نیست. نیروی انتظامی حداکثر تلاش خود را در این رابطه انجام داده و من از آنها تشکر می‌کنم.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به مسئله فتنه خاطر نشان کرد: در شرایط جدید متاسفانه به اسم کلمه اعتدال به فتنه‌گران چراغ سبز نشان می‌دهند و آنها را امیدوارشان کرده‌اند. عناصر مطرود و محکومیت‌دار و زندان رفته راه‌شان باز شده و پست‌ها را اشغال کرده‌اند که ازجمله آنها می‌توان به حضورشان در دانشگاه‌ها اشاره کرد.

وی افزود: از جمله کارهایی که آن‌ها می‌کنند، می‌توان به انتصاب افرادی است که در قائله 18 تیر 78 و فتنه 88 نقش موثری داشتند، انتصاب بدون استعلام از مراجع قانونی یا انتصاب آن‌ها در حالی که این مراجع با حضور آن‌ها مخالفت کرده‌ است، تلاش برای بازگرداندن موثران فتنه که توسط مراجع ذی‌صلاح اخراج شده‌اند و یا به دلیل ترس و فرار از محاکمه تقاضای بازنشستگی کرده‌اند، برکناری افراد مومن در دانشگاه‌ها علی‌رغم توصیه‌های ولی امر مسلمین و ادامه سرپرستی روسای دانشگاه‌هایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن‌ها رای نداد که این یک دهن‌کجی به شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه من نمی‌دانم چرا مجلس به وزیر علوم مهلت داد، ابراز داشت: من شنیدم که گفته‌ است برخی کارها را می‌کنیم و برخی از کارها را نمی‌کنیم و مجلسی‌ها هم باور کردند ولی من به شخصه باور ندارم چرا که کسی که در اول کار خود را نشان داد،‌ معلوم است که می‌خواهد چه کار کند.

جنتی با تشکر از آیت الله آملی لاریجانی یادآور شد: ایشان قاطعیت خوبی در برخورد با افراد فتنه داشتند ولی یکی از سران فتنه که پرونده‌اش روز به روز پر می‌شود و دادگاهش نیز آماده است با فشارهای زیاد این دادگاه در حال عقب افتادن است و فشارها دارد مانع از اجرای عدالت می‌شود. مگر بعضی‌ها خونشان رنگین‌تر از مابقی افراد است؟ امیدوارم بعد از مدت‌ها عدالت قضایی در مورد این فرد هم اجرا شود و اعتراضات برچیده شده و دستگاه قضا خود را تبرئه کند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام مبنی بر اینکه دولت مراقب باشد تا به اسم اعتدال نیروهای مومن کنار گذاشته نشوند، عنوان کرد: چرا باید خانواده شهدا و جانبازان در حالی که حضور دارند کنار گذاشته شوند و دیگران بیایند. من توصیه می‌کنم جملات رهبر انقلاب را تابلو کنند و در ادارات بزنند تا همه بدانند که راه چیست.

وی در ادامه به سالگرد تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان ویژگی قاطعیت و عدم نفوذپذیری و سفارش‌پذیری خود را از ابتدا تاکنون حفظ کرده و اگر کسی تایید صلاحیت شده براساس قانون بوده و اگر کسی هم رد صلاحیت شده براساس قانون صورت گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شورای نگهبان استقلال کامل دارد و قانون در آنجا رعایت می‌شود، تاکید کرد: خودمان هم می‌دانیم جاهایی اشتباهاتی کرده‌ایم که در البته در بسیاری هم رفته‌‌ایم و عذرخواهی کرده‌ایم و سعی در جبران آنها داشته‌ایم ولی روال بر قاطعیت و حرکت براساس قانون است و مواضع روشن شورای نگهبان نیز قابل دفاع است.

جنتی با اشاره به تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه تصریح کرد: فلسطین اکنون در آتش می‌سوزد و خدا آمریکا، اسرائیل و انگلیس را لعنت کند که در حال بمباران زمینی و آسمانی جوانان روزه‌دار هستند ولی آینده فلسطین از آن شماست و وضعیت عراق نیز همین‌طور است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: در عراق تروریست‌های وحشی، دیوانه‌‌وار آدم‌کشی می‌کنند و ناموس مردم را هتک می‌کنند و بچه‌ها را در مقابل والدینشان می‌کشند و موال مردم را غارت می‌کنند و این در حالی است که مجامع جهانی خفه شده‌اند و هیچ صدایی از آنها در برابر کشتار کودکان بی‌گناه در نمی‌آید.

وی با بیان اینکه وضعیت عراق و فلسطین اسف‌بار است، تصریح کرد: پیشرفت‌های خوبی در عراق ایجاد شده و نشانه‌های پیروزی بیشتر می‌شود و من باید از آیت‌الله سیستانی تشکر کنم که آن فتوای مردانه را دادند و مردم را بسیج کردند.

همچنین آیت‌الله جنتی در ابتدای سخنان‌شان به میلاد امام حسن مجتبی(ع)، وفات حضرت خدیجه(س) و رحلت آیت‌الله گیلانی و وضعیت آیت‌الله مهدوی کنی اشاره کرد.

نظرات بینندگان