arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۶۵۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۳

400 هکتار از پارک ملی گلستان دود و خاکستر شد

هوشمند تصریح کرد: با توجه به سابقه دار بودن متخلفان و حضور همزمان آنها با آتش‌سوزی در منطقه برای شکار غیرمجاز در غیاب محیط بانان احتمال دارد این افراد که از ساکنان روستا‌های اطراف پارک ملی گلستان هستند عمدا اقدام به آتش‌سوزی می کنند تا با سوء استفاده از فرصت اعزام محیط بانان برای اطفای حریق حیات‌وحش این منطقه را قتل‌عام کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر دیده‌بان محیط زیست و حیات‌وحش ایران با بیان اینکه شب گذشته همزمان با آتش‌سوزی گسترده در پارک گلستان متخلفان شکار و صید تعداد زیادی از حیات‌وحش این پارک ملی را شکار کرده‌اند گفت: احتمال اینکه آتش‌سوزی عمدی توسط این افراد برای سرگرم کردن محیط بانان رخ داده باشد زیاد است. کیوان هوشمند افزود: ساعت 5/1 نیمه شب گذشته هنگامی که تمام محیط بانان پارک به منطقه آتش‌سوزی اعزام شده و سرگرم خاموش کردن آتش بودند شکارچیان متخلف وارد پارک شده و تعداد زیادی از حیات‌وحش را شکار کردند.

به گزارش انتخاب؛  به گفته او، این شکار چیان که از اهالی روستا‌های اطراف پارک ملی گلستان هستند از متخلفان سابقه دار بوده که بالغ بر 10 پرونده شکار غیرمجاز در پارک گلستان دارند. مدیر دیده‌بان محیط زیست و حیات‌وحش ایران اظهار داشت: شب گذشته در منزل یکی از این شکارچیان لاشه دو مرال، یک شوکا، یک میش و یک بره میش کشف شد.

 هوشمند تصریح کرد: با توجه به سابقه دار بودن متخلفان و حضور همزمان آنها با آتش‌سوزی در منطقه برای شکار غیرمجاز در غیاب محیط بانان احتمال دارد این افراد که از ساکنان روستا‌های اطراف پارک ملی گلستان هستند عمدا اقدام به آتش‌سوزی می کنند تا با سوء استفاده از فرصت اعزام محیط بانان برای اطفای حریق حیات‌وحش این منطقه را قتل‌عام کنند. او افزود: در آتش‌سوزی اخیر که در حال حاضر به‌طور کامل به جز چند لکه کوچک اطفا شده مساحتی بالغ بر 400 هکتار از پارک ملی گلستان کاملا خاکستر شد که در مقایسه با آتش‌سوزی‌های هفته گذشته پارک ملی گلستان که  حدود یک هکتار و 10 هکتار  برآورد شد بسیار گسترده‌تر بود.

منبع: آرمان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
0
7
هر ساله در استان گلستان چند سیل ویرانگر رخ می دهد، که علت آن تبدیل جنگلهای شیبدار به زمینهای برهنه ی چون جنگلهای مخروبه، چراگاه های به شدت چریده شده و کشتزار می باشد که به دلیل سیرایی بالا خاک و اشباع سریع توان جذب بارانهای سنگین منطقه را ندارند. خواهشمند است بدون هیچ گونه گذشت و سستکاری این جنگلها را حفظ کنید. با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
0
5
یکی از خاصیتهای جنگل تعدیل و تلطیف هوای مناطق پیرامونشان است. اگر جنگلهای شمال نبود شمال با ارتفاع پایین یک منطقه بیابانی شبه ترکمستان بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
0
5
پارک ملی بایستی محلی بی گذر و آرام باشد. عبور جاده اصلی از این جنگل هر ساله باعث کشته شدن وحوش و آتش سوزی و مشکلات دیگر می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
0
5
جنگل های هیرکانی با قدمت ۴۰ میلیون سال یکی از ارزشمندترین جنگل‌های جهان به شمار می‌آید و از آن به عنوان موزه طبیعی یاد می‌شود. ( عمر جنگلهای اروپا 11 هزار سال است). خواهشمند است با افزایش امکانات و نیروها این جنگلهای دست نخورده را ماندنی کنید.
نظرات بینندگان