arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۳

مخترعی که با اسپری داوری ثروتمند شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در شرایطی که امشب تیم‌های آلمان و آرژانتین بر سر کسب مقام قهرمانی جام بیستم در جدال نهایی نبرد می‌کنند، به نظر می‌رسد پیروز واقعی این مسابقات، شخص دیگری باشد. همان کسی که سال‌ها با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم کرد اما به خاطر اختراع اسپری مخصوص داوری، ثروت کلانی کسب کرد.

به گزارش فارس، این شخص «هاینه آلماگنیه» 43 ساله نام دارد که اسپری مخصوص تشکیل خط دفاع در موقع ضربات آزاد را برای تسهیل کار داوران و بالابردن کیفیت داوری مسابقات اختراع کرد تا پس از مثبت نتیجه دادن در جام جهانی 2014 مورد استفاده،‌اکنون مورد استفاده در لیگ‌های اروپایی از جمله لیگ برتر انگلیس قرار گیرد.

هاینه در گفت‌وگویی مدعی شده زمانی که دیده در جام جهانی این اسپری‌‌ها توسط داوران مورد استفاده واقع شده، لحظه بزرگی در زندگی‌اش به وجود آمده است. وی افزود: 14 سال تمام از عمرم را روی این پروژه کار کردم. وقتی اولین بار داور مسابقه در جام جهانی از این اسپری استفاده کرد، سیلی از پیام مکتوب از طرف خانواده‌ و دوستانم به طرفم سرازیر شد. برای اولین بار بود که فوق‌العاده احساسی می شدم و اشک در چشمانم حلقه زده بود. خوب به یاد می‌آورم آن لحظه چه فکر می‌کردم.

آلماگینه به عنوان یکی از 5 فرزند یک خانواده برزیلی در خانه‌ای سه خوابه در ایتویتوبا که شهری کوچک میان سائوپائولو و برازیلیا است، رشد کرد.

او می‌گوید: ما مجبور بودیم همه در یک اتاق خواب کوچک بخوابیم. هیچ وقت اسباب بازی نداشتم و لباس‌های ما خیلی کم بود. والدینم مجبور شدند مرا در سن 8 سالگی بفرستند که کار کنم.

اکنون او از راه اختراعی که انجام داد، صاحب ثروت کلانی شده است.

او گفت: آن همه تلاشی که در این 14 سال کشیدم واقعا به اندازه درآمد کسب نیست.من بهای سنگینی یعنی عمرم را گذاشتم. امیدوارم با این وسیله که من ساختم، کمک به بهبود فوتبال شود و کار داوران را راحت‌تر کند.

مسابقات جام جهانی 2014 برزیل از تاریخ 23 خرداد آغاز شد و تا 22 تیر ادامه خواهد یافت.
نظرات بینندگان