arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۱۶۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۲۴ تير ۱۳۹۳

موافقت اسرائیل با آتش بس / العربیه: حماس در حال بررسی است/ سخنگوی حماس: پیشنهاد شل و بی حساب است، مادام که توافق جامعی برای حل همه مشکلات صورت نگیرد با آتش بس مخالفیم

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است تا ساعتی دیگر در پیامی درباره موافقت این رژیم با اعلام آتش بس در نوار غزه سخن بگوید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است تا ساعتی دیگر در پیامی درباره موافقت این رژیم با اعلام آتش بس در نوار غزه سخن بگوید.

به گزارش انتخاب ؛ این شبکه به جزئیات دیگری در این زمینه اشاره نکرد.

قابل ذکر است ، آمار کل قربانیان حملات هفته اخیر اسرائیل به غزه بالغ بر 192 شهید و 1410 زخمی شده است.

اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال می شود...


اخبار ضدونقیض در مورد واکنش حماس
العربیه: حماس در حال بررسی است

شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از یکی از رهبران حماس اعلام کرد که حماس در حال بررسی پیشنهاد آتش بس مصر است و هنوز تصمیم گیری نکرده است.

سخنگوی حماس: قابل قبول نیست

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز سه شنبه و پس از اعلام موافقت رژیم صهیونیستی با پیشنهاد مصر در زمینه آتش بس در نوار غزه، بار دیگر بر غیرقابل قبول بودن پیشنهاد مذکور تاکید کرد.

ˈسامی ابوزهریˈ دقایقی پس از اعلام موافقت کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با پیشنهاد آتش بس مصر به خبرگزاری ˈآسوشیتد پرسˈ گفت که حماس مفاد این پیشنهاد را قابل قبول نمی داند و آن را نمی پذیرد.

شاخه نظامی حماس نیز امروز پیشنهاد مصر در باره آتش بس در غزه را نوعی ˈتسلیمˈ دانسته و آن را رد کرده بود.

ˈگردان های عزالدین قسامˈ شاخه نظامی حماس، در بیانیه خود تاکید کرد که بر شدت نبردش با دشمن صهیونیستی خواهد افزود.

این در حالی است که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تحت فشار هزینه های سنگین ناشی از حمله به غزه، امروز در نشستی این پیشنهاد را پذیرفت.

مصر اواخر روز دوشنبه پیشنهاد داد که رژیم صهیونیستی و ˈحماسˈ از امروز راس ساعت شش بامداد به وقت گرینویچ به درگیری ها خاتمه دهند.

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان نوار غزه از هشت روز پیش آغاز شده و هم چنان ادامه دارد و در نتیجه این حملات دست کم 186 فلسطینی که بیشتر آن ها زن و کودک هستند، به شهادت رسیده اند.

حماس نیز در پاسخ به این تجاوزها، مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

کابنیه امنیتی رژیم صهیونیستی در پی مواجهه با پاسخ موشکی نیروهای مقاومت فلسطینی به حملات نظامی این رژیم و انتقاد محافل داخلی آن از هزینه بر بودن این حملات برای تل آویو، با طرح پیشنهادی مصر برای برقراری آتش بس موافقت کرد.

گزارش های دریافتی حاکی از آن است که حملات رژیم صهیونیستی به غزه و پاسخ موشکی فلسطینیان به این حملات، هزینه های هنگفتی را برای این رژیم به بار آورده است.

ˈناصر ابوشریفˈ نماینده ˈجنبش جهاد اسلامی فلسطینˈ در تهران با اشاره به وضعیت متزلزل جبهه داخلی رژیم صهیونیستی، خسارت های وارد شده بر این رژیم را در تازه ترین عملیات تهاجم صهیونیست ها به غزه، سه میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام کرد.

ابوشریف با اشاره به شلیک راکت به فلسطین اشغالی از نوار غزه به تلافی بمباران های ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس که میلیون ها صهیونیست را ناگزیر به فرار به پناهگاه ها کرد، از شکست مجدد این رژیم در تحقق اهدافش خبر داد.

محافل داخلی صهیونیست ها نیز در پی مواجهه با هزینه های حملات به غزه برای تل آویو، بر ضرورت توقف این حملات تاکید کرده اند.

 الحره: حماس با برقراري آتش بس بدون توافق جامع براي پايان دادن به محاصره غزه مخالف است

گردان های مقاومت و حماس با طرح آتش بس مصر پیش از توافق جامع برای پایان دادن به محاصره غزه مخالفند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الحره، پایگاه اینترنتی رسمی شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز نوشت این جنبش با طرح پیشنهادی مصر برای آتش بس مخالف است.

این در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، شورای وزیران اتحادیه عرب و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از این طرح مصر برای توقف درگیری میان گروههای فلسطینی و اسرائیل استقبال کردند.

گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت مصر با ارائه طرحی برای دستیابی به آتش بس میان گروههای فلسطینی و اسرائیل تلاش می کند. این طرح از دو طرف می خواهد آتش بس فوری برقرار کنند تا زمینه برای آغاز تلاش به منظور ایجاد تفاهماتی که در جریان سفر هیئت هایی بلندپایه از دو طرف به قاهره مورد بررسی قرار خواهد گرفت، به وجود آید.

وزیر امور خارجه مصر در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب گفت: «این طرح مصر بر عناصر اصلی از جمله توقف همه اقدامات خصمانه و بازگشایی گذرگاههای اسرائیلی و بررسی بقیه مسائل متمرکز است و باید از زمان متعهد شدن دو طرف به متوقف کردن هرگونه اقدام خصمانه به اجراء در آید. مصر هم به تماس های خود با طرفین ادامه می دهد و پس از آن مذاکرات میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی با هدف تثبیت آتش بس و تکمیل تدابیر اعتماد ساز آغاز می شود.»

گزارشگر شبکه در ادامه افزود طرف های عربی و بین المللی از این طرح ابتکاری مصر استقبال کردند و اتحادیه عرب هم خواستار حمایت همه طرف ها از آن شد. تشکیلات خودگردان فلسطین هم از این روند استقبال از طرح آتش بس عقب نماند و این تشکیلات هم از آن استقبال کرد، آمریکا نیز همین موضع را در قبال آن اتخاذ کرد. رئیس جمهور آمریکا گفت تنش به نفع هیچیک از طرفین نیست.

اوباما گفت: «فکر نمی کنم افزایش تنش ها به نفع هیچیک از طرفین به ویژه دو ملت اسرائیل و فلسطین باشد. از این رو با تمام توان تلاش خواهیم کرد زمینه بازگشت به آتش بس برقرار شده در سال 2012 را فراهم کنیم. ما از تلاش مصر برای تحقق این هدف خوشحال شدیم و امیدواریم این تلاشها به برقراری آرامشی که خواستار آن هستیم منجر شود. در سطح وسیع تر آنچه در غزه جریان دارد به ما یادآور می شود که وضع جاری نمی تواند ادامه پیدا کند و تنها راه تحقق امنیت واقعی دستیابی به صلحی عادلانه و پایدار میان اسرائیل و فلسطینیان است به گونه ای که اختلافات طرفین به شکلی مسالمت آمیز و با رعایت عزت و کرامت دو ملت حل و فصل شود.»

گزارشگر شبکه در ادامه افزود برخلاف استقبال طرف های مختلف از این طرح مصر، واکنش جنبش حماس به آن منفی بود و گردان های القسام شاخه نظامی حماس آن را به زانو در آمدن و تسلیم شدن توصیف کردند.

سخنگوی حماس ضمن شل و بی حساب توصیف کردن آن گفت مادام که توافق جامعی برای حل همه مشکلات صورت نگیرد با این آتش بس مخالفیم.

اما نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش در سخنانی تاکید کرد بحران جاری در غزه آن مقدار که ناشی از ادامه محاصره این منطقه است در تحولات جاری نهفته نیست و با پایان دادن به محاصره غزه، راه های دستیابی به راه حل کل بحران هموار می شود.

اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: «ما به زبان ساده و روشن می گوییم مسئله ما برقراری آرامش یا بازگشت به موافقتنامه های آتش بس و آرامش نیست زیرا ما می خواهیم این تجاوزات متوقف شود و این جنگ علیه مردم فلسطین متوقف شود ولی مشکل اصلی در واقعیات غزه نهفته است. محاصره این منطقه و گرسنه نگهداشتن مردم، بستن گذرگاهها و... از عوامل اصلی بحران است.»

گزارشگر شبکه در ادامه افزود در میان استقبال تشکیلات خود گردان، اتحادیه عرب و واشنگتن از این طرح و مخالفت حماس با آن، اسرائیل موضع گیری خود را به بعد از تشکیل جلسه کابینه امنیتی و بررسی این طرح در آن موکول کرد.

اکنون باتوجه به آرامش شکننده ای که بر منطقه حکمفرما شده است ساعات آینده همچنان آبستن بسیاری از تحولات درباره سرنوشت این طرح ابتکاری مصر است که با سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به مصر برای بحث و گفتگو درباره این مسئله همزمان شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۷
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
30
74
آخه تو که نداری چرا حمله میکنی...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
چی نداره؟؟
من با انتخاب قهرم.. چرا دیگه نظرهای منو منتشر نمی کنید؟
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
اگه قبول نکن و جنگ همینجوری ادامه داشته باشه ایران و 5+1 می تونن با خیال راحت به توافق برسن چون که نتنیاهو تا زمانی که اسراییل مشغول جنگه نمی تونه با توافق ایران و آمریکا مخالفتت کنه
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
1
68
انتخاب از تو توقع نداشتم ، چرا انقدر با تاخیر آخه !!!

رادیو ... نیم ساعت پیش اعلام کرد که اسرائیل با آتش بس موافقت کرده ولی حماس آتش بس رو نپذیرفته
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
13
73
این مرتیکه چند وقت یکبار میاد تعداد زیادی از مردم غزه رو میکشه بعدشم آتش بس میده
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
18
79
خدایا این رژیم جنایکار را ریشه کن فرما آمین
عبدالله خدابنده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
18
62
باميد پيروزي مردم غزه بر اسرائيل غاصب به بركات ماه عزيز و ايام وليالي قدر
متین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
27
33
تیتریپ، "بزن در رو" ئه؟!
خودشون حمله رو شروع می کنن، حالا می بینن به غلط کردن افتادند می خوان پا پس بکشن؟
امیدوارم حماس هرگز نپذیرد...
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
33
32
آتش بس؟
شاید برای اسرائیل اتش بس باشه.
اما اینهمه زن و بچه بیگناه کشته شدن.
مقاومت باید جواب همه این قتل هارو بده.
اتش بسی برای فلسطین نباید وجود داشته باشه.
بهونه ی خوبیه برای اینکه اسرائیل با خاک یکسان شه
پاسخ ها
ناشناس
| UKRAINE |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
تو خواب.
ميرفا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
9
40
اين نتانياهو ساديسم داره ...مثه اكثر ايادي اين رژيم بچه كش...اگه مرديد و اهل جنگ رودر رو بجنگيد...
صادقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
3
4
اقای هنیه باید بر مواضع ملت خود پافشاری کند ، باز شدن گذرگاها ، عدم شهرک سازی در سرزمینهای اشغالی ... و در نهایت فبول تجاوز غیر قانونی و پرداخت غرامت جنگی ! دوستان بقیه اضافه نمایند ( چندروز دیگر روز قدس است با علیه اشغالگران در راهپیمایی روز قدس )
نظرات بینندگان