arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۴۰۱
تعداد نظرات: ۵۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۳

افشای جزئیات 450هزار استخدام غیر قانونی در دولت احمدی‌نژاد/1520 بی‌سواد،10 هزار راهنمایی،14هزار مدرک زیردیپلم و دیپلم

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی دیروز پرده از جزئیات تخلفات گسترده دولتمردان نهم و دهم برداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در طول مصاحبه باورمان نمی‌شد که آمار واقعی باشد وقتی هم که مصاحبه را ویرایش می‌کردیم نمی‌خواستیم این واقعیت تلخ را باور کنیم. جزئیاتی که نماینده رشت در مجلس از آن پرده برداشت. واقعیتی است که دولت یازدهم باید با آن تا سه سال دیگر دست و پنجه نرم کند. ما هم باورمان نمی‌شد کسی که سواد نداشته باشد در مدرسه به تعلیم دانش‌آموزان مشغول باشد یا کسی توانایی نداشته باشد و در نهاد ریاست‌جمهوری مشغول به کار شود. در عین حال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی «آسمان را نگاه و زمین را متر کنند». 

به گزارش انتخاب؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی دیروز پرده از جزئیات تخلفات گسترده دولتمردان نهم و دهم برداشت. مشروح گفت‌وگوی این نماینده مجلس با آرمان در ذیل آمده است.

شما دیروز در نطق پیش از دستور خود به استخدام غیرقانونی و بی‌ضابطه 450هزار نفر در دولت اشاره کردید. لطفا درخصوص جزئیات این استخدام بی‌سابقه توضیح دهید؟
در دولت دهم حدود 650هزار نفر به‌صورت رسمی، پیمانی یا قراردادی استخدام شدند که 450هزار نفر از این استخدام‌ها بدون نشر آگهی و امتحان استخدامی صورت گرفته است. فقط در آموزش و پرورش از این تعداد 1520نفر بی‌سواد هستند. با مدرک راهنمایی حدود 10هزار نفر استخدام شدند. حدود 14هزار نفر هم با مدرک زیردیپلم و دیپلم استخدام شدند. من در مجلس بارها این مطلب را اشاره کردم. این استخدام‌های غیرقانونی ظلم بزرگی بود که به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما در دولت‌های نهم و دهم صورت گرفت. از این گذشته 200 هزار سازمان و موسسه بر خلاف قانون در دولت‌های گذشته ایجاد شدند. اگر بخواهیم به صورت آماری ذکر کنیم، 2 درصد از 76هزار نفری که در دو سال گذشته در وزارت آموزش و پرورش استخدام شدند، بی‌سواد هستند، 14درصد تحصیلاتی تا مقطع ابتدایی، 19درصد راهنمایی، یک‌درصد دیپلم و 33درصد بالاتر از دیپلم هستند که نشان‌دهنده چیزی در حد فاجعه در این حوزه است. بر اساس این گزارش از سال 83 تا 91 حدود 332 هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام شده‌اند، از طرف دیگر درباره پرونده مهرآفرین هم‌اکنون حدود 392 هزار نفر در انتظار استخدام بر اساس طرح مهرآفرین هستند که تا سه برابر این افراد بازنشسته نشوند امکان جذب این افراد واقعا وجود ندارد.

آیا امکان دارد در کشور ما چنین عبور از قانونی رخ داده باشد. رقمی که از کارمندان دولت ارائه می‌دهید، به‌معنای تغییر بدنه دولت است؟
چطور امکان ندارد؟ حال که اتفاق افتاده است. اسناد و مدارکش هم موجود است. گزارش معاون توسعه نهاد ریاست‌جمهوری را بخوانید؛ نطق میان‌دستور دیروز مرا در مجلس ملاحظه کنید تا شبهه شما برطرف شود. بر اساس این گزارش 200هزار سازمان برخلاف قانون در دولت‌های گذشته شروع به فعالیت کرده‌اند، براساس این گزارش همچنین 650 هزار نفر در چند سال گذشته استخدام شده‌اند که جذب حدود 450 هزار نفر از آنها بدون ضوابط و بر اساس رابطه‌ بوده است.همچنین بر اساس گزارش نهاد ریاست‌جمهوری حدود 10 درصد از بیمه‌شدگان باید قراردادی می‌شدند که در این رابطه بخش‌های صنعت و معدن حدود 790 درصد، ریاست‌جمهوری 507 درصد، تعاون 336 درصد و جهاد کشاورزی103 انحراف دارد. دولت گذشته بر اساس قانون باید حدود 125هزار نیروی قراردادی جذب می‌کرد اما این تعداد به 548 هزار نفر در شرایط کنونی رسیده است، از طرف دیگر 422هزار نفر بدون رعایت هرگونه تشریفات مانند آگهی استخدامی و برگزاری آزمون استخدام شدند.

مگر ما شرایط خاصی برای استخدام نداریم. مگر نهادی بر این اقدامات نظارت نمی‌کرد؛ یعنی هیچ‌کس چیزی ندید؟
همه دیدند اما دم نزدند. در همین مجلس کسانی که به خاطر مسائل کوچک دولت را تحت فشار می‌گذارند، خطاهای دولت گذشته را پوشاندند. 

آخر این بحث یک تخلف مالی ساده نیست. استخدام‌های فرا قانونی است؟
خود نهاد ریاست‌جمهوری بیش از 5برابر نیروی مورد نیاز خود استخدام رسمی و پیمانی داشته است. وزارت صنعت و معدن در ظرف مدت کوتاهی 7برابر نیاز خود استخدام رسمی و پیمانی داشته است. وزارت کار 3برابر نیاز خود در عرض چند ماه استخدامی داشته است. وزارت امورخارجه 100درصد استخدام نیرو داشته است. نه آزمونی، نه فراخوانی به‌صورت کاملا فراقانونی در این استخدام‌ها عمل شده است.

این افراد استخدام شده چه کسانی بودند؟
من به شما اطمینان می‌دهم. اکثر کسانی که استخدام شده اند از نزدیکان دولتمردان سابق بودند. عمده فرزندان فرمانداران و مدیرکل‌های هر دستگاه و وزارتخانه‌ای در دولت استخدام شده‌اند. شما بروید تحقیق کنید. گزارش معاون توسعه نهاد ریاست‌جمهوری را بخوانید.

چه کسانی باید بر این رویداد نظارت می کردند و این اتفاق را کنترل می کردند که نکردند؟
سازمان بازرسی کل کشور باید به این قضیه ورود پیدا می‌کرد که نکرد. امروز هم نیاز است که قوه قضاییه به این قضیه ورود پیدا کند. اکنون خواسته ریاست مجلس ارائه این گزارش به کمیسیون اصل90 و پیگیری قضایی تمام استخدام‌شدگان است. سازمان بازرسی کل کشور قطعا در مقابل این تخلف می‌ایستد. وظیفه نمایندگان مجلس بود که در مقابل این تخلف بزرگ بایستند که متاسفانه سیاسی و جناحی عمل کردند. برخی از نمایندگان مجلس هم‌اکنون به این اتفاق ناگوار به درستی نمی‌نگرند. امروز به دولت یازدهم به خاطر برخی موارد که در اختیار دولت نیست تذکر می‌دهند واقعا گاه برخی نمایندگان مجلس نمی‌دانند که وظیفه‌شان چیست و چگونه می‌توانند بر دولت نظارت کنند. امروز بدنه دولت به دلیل همین استخدام‌ها ناکارآمد شده است. دولت یازدهم چگونه می‌خواهد با این حجم از نیروهای ضعیف و ناتوان به معنای واقعی کار کند. بدون شک ما مسئول اشتباهات گذشته هستیم. چرا برخی از نمایندگان مغضوبانه با دولتی برخورد می‌کنند که میراث‌دار ناکارآمدی و فساد اداری دولت گذشته است. وقتی من می‌گویم 1520 نفر از استخدام‌شدگان رسمی و قراردادی دولت بی‌سواد هستند شما باید میزان ناکارآمدی را تشخیص دهید. وقتی در ادارات و وزارتخانه‌های ما 10 هزار نفر با مدرک راهنمایی مشغول به‌کار شدند یعنی فاتحه دولتمردی را باید در کشور خواند این در حالی است که هزاران جوان متخصص و جویای کار در کشور ما وجود دارد. نماینده مجلس باید تشخیص دهد که چه فرقی است میان این دولت و دولت قبلی. چرا در مقابل اقدامات دولت گذشته سکوت کردند. اکنون برخی از نمایندگان مجلس دیگر سکوت نمی‌کنند هر مساله کوچکی را با بزرگنمایی به یک چالش تبدیل می‌کنند. به‌طور مثال اصلا فساد 650 میلیون یورویی رخ نداده که برخی از نمایندگان این‌گونه بزرگنمایی می‌کنند و رانتی اصلا رخ نداده است. درنهایت یک تبعیض رخ داده که باید جبران شود. 

فکر می‌کنید دلیل این تخلفات گسترده نبود سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور است؟
دولت نهم در اقدامی عجیب سازمانی که 70 سال قدمت داشت را منهدم کرد این روزها برخی از نمایندگان مجلس از دولت یازدهم می‌خواهند به‌صورت خلق‌الساعه و یک‌شبه سازمان مدیریت را احیا کند. 

مجلس اکنون می‌خواهد با این وضعیت چه کند؟ آیا دولت را ملزم به بازنگری در استخدام‌ها می‌کند؟
پیشنهاد من این است که این پرونده به کمیسیون اصل90 ارجاع شود و کمیسیون به بررسی قضایی این پرونده بپردازد. این پیشنهاد به ریاست محترم مجلس آقای لاریجانی ارائه شده است. معتقدم تمام فرزندان مسئولان و مدیرانی که بر اساس رانت استخدام شده‌اند باید اخراج شوند. باید منتظر یک جایگزینی گسترده در نهادهای دولتی باشیم چراکه با این وضعیت به حقوق مردم ظلم می‌شود. متأسفانه در دولت گذشته عمده اطرافیان و خانواده‌های مسئولان، فرمانداران، استانداران و وزرا بدون هیچ قانونی استخدام شدند، به‌طوری که دختر یکی از فرمانداران که الفبای زبان عربی را بلند نبود در آن دوران به‌عنوان معلم عربی استخدام شد و هم‌اکنون درحال تدریس درس جغرافیاست، از این‌رو باید تخلفات دولت گذشته در مراجع قانونی و قضایی پیگیری شود تا هیچ دولت دیگری دست به چنین اقداماتی نزند. باید با این قضیه برخورد جدی شود. استخدام‌های بی‌رویه و غیرقانونی، همزمان با بازنشستگی‌های زودهنگام باعث افزایش بودجه جاری کشور در 8سال گذشته شده است. در این دوره سن بازنشستگی زنان نزدیک به ۵۰ و سن مردان اندکی بیش از ۵۳ سال است. این میزان حدود ۱۰ سال کمتر از سن متوسط بازنشستگی در جهان است. بنابر آمار رسمی هم ‌اکنون یک میلیون و 200 هزار نفر بازنشسته کشوری و 607 هزار نفر بازنشسته لشکری در ایران وجود دارد. در کنار استخدام‌های غیرقانونی در دولت احمدی‌نژاد قبلا سه هزار بورسیه غیرقانونی نیز افشا شد.

منبع: آرمان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۱۵۳
غیر قابل انتشار: ۲۹
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
4
413
در عجبم چرا وقتی یک بلایی داره به سرمون میاد حرفی نمیزنیم ولی وقتی کار از کار گذشت همه مدعی العموم می شوند؟!!!
پاسخ ها
سید محمد صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
اوج این شاهکار استخدام بی سواد در آموزش و پرورش است!!
مورچه
| Germany |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
از طرفی هم این حرفارو بهونه ای قرار دادن برای اینکه بدبختایی مثل من که تمام مراحل استخدامی رو به شکل قانونی طی کردن، بلاتکلیف نگه دارن. بی سوادای پارتی دار خوش شانس تر از یکی مثل منه که مدرک ارشد با رتبه الف از دانشگاه سراسری داره. خدایا منو بکش شاید مملکت درست شد
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
ما رو باش چه ساده لوح بودیم. همش نگران جنگ و حمله امریکا و اسرائیل بودیم...نگو بعضی ها اینطرف خیلی راحت کار اسرائیل و امریکا رو اسون کرده بودن و حسابی زیر مملکتو زده بودن!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
دولت جدید تا زمانی که همه اینا رو اخراج نکنه و جلوی بی عدالتی ها رو نگیره هیچ فرقی با دولت قبلی نداره
فرشاد
| Canada |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
من با نظر شما موافقم . اگه دولت جدید در مقابل این تخلف بزرگ که منو و امثال من که تحصیلات دانشگاهی داریم رو بدبخت کرده سکوت کنه در واقع شریک جرم دولت قبلیه و هیچ فرقی با اونا نمیکنه . من موندم دولتمردای قبل اون دنیا چه جوابی دارنذ بدن که با سرنوشت جوونا باز ی کردن
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
3
261
هر دم از {اون} باغ بری می رسد...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
ولی من در عجبم دوستان روشنفکر چرا تازه زبون باز کردن.اون موقع کسی اعتراض نمیکرد.تو مملکت ما همیشه همینطوره .هر کی هر کاری میخواد میکنه بعدش وقتی رفت میگیرنش به باد انتقاد .انتقاداش هم در حد خبر و حرف و کامنت زیر خبر میمونه .تا کی میخواد این وضع ادامه پیدا کنه.ملت بیماری اعصاب و روان گرفتن از این بی عدالتی .کسی نمیفهمه ؟؟؟؟ کجا میشه داد زد ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
به نام مصلحت کسی جرات اعتراض نداشت چه را که در اثر اعتراض هر تهمت ناروایی بر او حلال می شد.و آبروی چندین ساله فرد دستخوش عطش قدرت قدرت طلبان می شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
292
23
حالا گذشته از بی قانونی ها یک جوری ننویسید که انگار کم سوادها حق استخدام ندارند و باید بروند گدایی کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
منظور روش بکارگیری و استخدام در پست هایی هست که نیاز به تخصص داره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
بله قانونا و عقلا برای احراز صلاحیت پست های اداری باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشند.
تارو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
دوست عزیز!حق استخدام ندارن کار که میتونن بکنن مگه همه کار دولتی دارن؟درس نخوندن سواد کار اداری ندارن کار یدی بکنن.چرا گدایی؟کار.!
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
وقتی لیسانس و فوق دیپلم بیکار چرا بی سواد استخدام میشه ؟ این چه عدالتی ؟
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
هموطن محترم:خود شما تا وقتی دکتر متخصص باشه مریض بشی میری پیش یه آدم بیسواد برات نسخه ببپیچه؟یا شایدم خودت یکی از همون همونایی هستی که اینجوری استخدام شدن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
4
266
پاک ترین دولت ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
?????????!!!!!!!!!!! آخر جملت این علامت ها لازم بود چون این جماعت آنقدر .... تشریف دارن که فردا میگن دیدید مردم هنوز ما رو پاکترین دولت ایران می دانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
8
270
باید همه اخراج بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
4
223
به خاطر همین توانایی هاش تو مجمع تشخیص مصلحت نظام پست و مقام داره دیگه...
مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
3
225
آقای کریمی قدوسی و آقای رسایی که برای دولت یازدهم، مته سر خشخاش می گذارند در مورد این همه استخدامهای غیر قانونی و خلاف عدالت دولت دهم چه کرده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
آقایان مذکور به همراه دیگر نمایندگان محترم پشت سرهم توصیه نامه برای استخدام افراد مورد نظر خود می نوشتند. و چون الان ممکن نشده، لذا دنبال استیضاح های مکرر هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
2
237
من فوق لیسانس باید مسافر کشی کنم تا بی سواد در این مملکت پست بگیره خدایا خودت جوابشون رو بده به حق همین شبهای عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
خیلی متاثر شدم از خواندن نظر شما
ناشناس
| Singapore |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
چرا همش به خدا رجوع میدید؟؟
مورچه
| Germany |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
هم دردیم برادر. منم فوق لیسانس دارم خانومم هم فوق لیسانس داره. هر دو هم از استخدام قانونی قبول شدیم. الان هم یه بچه تو راه داریم. ولی با مسافرکشی و منشی گری روزگار میگذرونیم.
محمد علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
2
116
به انهایی بگویید که حمایت کردند واگر دباره بیاید به او رای میدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
2
113
خدايا شوهر من با مدرك ليسانس بعد از كلي گشتن و گشتن براي كار و بي نتيجه بودن بايد رانندگي كند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
2
104
اگر نمایندگان مجلس به این مسئله رسیدگی نکنند مدیون همه فارغ التحصیلان بی کارند و مدیون خون شهدا. زنده باد نماینده خادم .
ناظر کشاورزی ایلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
1
64
ما ناظرین کشاورزی با مدارک کارشناسی تا دکترا و سابقه کار 6 تا 9 سال، مدت 3 ساله منتظر اجرای قانون، بازم تأکید میکنم قانون تصویب شده استخدام ناظرین کشاورزی هستیم اون وقت اینا این همه غیر مجاز گرفتن، خب دولت روحانی چرا اینا رو اخراج نمیکنه؟ ما چه گناهی کردیم باید تاوان این خلاف ها رو بدیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
3
53
بیچاره دولت؟!!!
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
3
143
از رییس جمهوری که نماینده امام زمان بود وهاله ای از نور رو می دید،نورهای بیشتری کشف خواهدشد......
پسر خوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
1
59
این ده نماینده دلواپس چرا صداشون در نیامد لابد از اقوام ودوستان ایشان که در جلسات امروز شرکت می کنند از کسای هستند که ا ستخدام شدن!تو را خدا اگه پزشک استخدام کردن بگن ما مریض نشیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
38
15
حالا اون که هیچی.شماها چکار کردین آقایون حرف زن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
77
13
ببخشید کدام تحصیل کرده ای میاد میره مستخدم اموزش و پرورش میشه البته باید دیپلم ها وزیر دیپلم جذب میکرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
1
47
من فارغ التحصیل دانشگاه تهرانم که در دولت دهم در آزمون کتبی استانداری کهگیلویه و بویر احمد قبول شدم و در یک مصاحبه کذایی که همه سئولاتش در باره یارانه بود جایم را به نفر ذخیره دادم. به دیوان عدالت اداری هم شکایت کردم که ظراهرا دیوان هم خیلی از این 450 هزار نفر در دیوان هم هستند و نتیجه نگرفتم. درصورت لزوم حاضر به رائه مدارک کامل در اثبات ادعایم هستم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
3
64
"به‌طوری که دختر یکی از فرمانداران که الفبای زبان عربی را بلد نبود در آن دوران به‌عنوان معلم عربی استخدام شد و هم‌اکنون درحال تدریس درس جغرافیاست"
واقعا جای احمدی نژاد خالیه، تو کدوم دولت میشه اینقدر خندید "خنده بر هر درد بی درمان دواست"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
باید به حال این وضعیت گریست نه خندید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
2
80
با کارشناسی ارشد مهندسی از دانشگاه تهران و شرایط نخبگی (که طبق قوانین شرکت نفت حتی بدون برگزاری استخدام میتوانست مرا جذب کند) در ایران به انتظار استخدام ماندم و فرصتهای بسیاری را در زندگی از دست دادم. الان که خودم را با همکلاسیهایم که مهاجرت کردند مقایسه میکنم افسوس میخورم.... هیچ گاه احمدی نژاد و حامیانش را نمیبخشم
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
متاسفم... ولی نظر من به رئیس جمهور قبلی نزدیکتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
0
43
وقتی کسی توی مزرعه خودش چیزی نکاشته نباید هم انتظار داشته باشه ثمری بدست بیاره. من در یکی از سازمان های دریایی وزارت راه وشهرسازی کار می کنم. در دولت گذشته یک نفر چون توی کارگزینی و دفتر مدیر کل آشنا داشت تونست با مدرک زیر دیپلم استخدام شود. ولی من که مدرک دانشگاهی داشتم حقم پایمال شد. الان هم اقدام به شکایت در دیوان عدالت اداری کردم و نمی دونم به حقم می رسم یا نه؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
0
30
iهمین استخدام افراد بی سواد با عث ترک تحصیل خیلی از جوانها شده . در اموزش کشور از ابتدایی تا ششم لیسانس بود ودر سطح دبیرستان فوق لیسانس تدریس می کردن .ایا جوانهای این ملت را بی سواد وا مانده میخاهید
خیرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
2
49
با سلام
من دانشجوی ارشد دانشگاه صنعتی شریف هستم.
بنده 8سال همین وضع را به عینه در دانشگاه دیدم و رک و پوست کنده به انتخاب میگم
من و همه همکلاسی هام چون از نزدیک همچین چیزایی رو لمس میکنیم، همگی بفکر اپلای گرفتن و رفتنیم!
اگه تیتر میزنی انصاف بده و فرار دانشجوها رو کنار همین بذار تا ملت بفهمن چرا متخصص ندارن!
حسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
1
38
کارمند یکی از زیر مجموعه های وزارت راه و شهرسازی بودم در سال 1388 به صورت اتوبوسی در یک روز 800 نفر به اداره ما اضافه شد بعد گفتن نیرو زیاده ما که قدیمی تر بودیم و با سابقه کار بالا رو ریختن بیرون نیروهای اتوبوسی رو نگه داشتند به 100 تا نهاد شکایت کردم هم تو دولت احمدی نژاد هم تو دولت روحانی ولی زهی خیال باطل گفتن دیگه نمیشه کاری کرد .
حسين
|
Germany
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
1
50
اين بود پاكترين دولت؟

پس اينهمه بچه هاي مردم مي روند دانشگاه واسه چي؟

پس دانشگاهي كه ميخواست راه بيندازند براي چه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
14
5
عجیبه
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
1
44
- اون زمان کسی دلواپس نبود.چشم روشنی اقایونی که هشت سال تموم حمایت ودلواپس نبودند-دریغ از یه ذره عذر خواهی از ملت- حق الناس ملت فراموش شدنی نیست.
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
68
13
نزنید از این حرفا
مگه دولت احمدی نژاد اشتغالم ایجاد کرد؟!!
خودتون گفتید شغلی ایجاد نشد تو دوره ی قبلی که چی شد پس؟!!
نعمت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
0
6
تمام فرزندان مسئولان و مدیرانی که بر اساس رانت استخدام شده‌اند باید اخراج شوند. باید منتظر یک جایگزینی گسترده در نهادهای دولتی باشیم چراکه با این وضعیت به حقوق مردم ظلم می‌شود.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
0
3
وای بر ما، چه چوب های بی صدایی و با چه ضربات مهلکی هنوز هم از دست دولت نهم . دهم داریم می خوریم!!!!!!
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
8
0
انتخاب فقط نظرهای موافق خودتو نمایش میدی!/اینجوری که امار دادن پس 425000 نفر مدرک دانشگاهی داشتن/ببینم از کی تا حالا برای جذب خدماتی/راننده و... مدرک لازم بوده ما خبر تداریم!!!!
پاسخ ها
omid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
جناب دلسوز
وقت مشکل اشتغال باشه حرف زدن از مدرک فقط یه بهانه است.
ثانیا مگه نمی بینی بیسواداش هم استخدام کردند /این یعنی چی؟ یعنی مدرک
کشک
نفست از جا گرم در میاد مگه نمیبینی مشکل اشتغال هست طرف حاضره با بالاترین مدرک بره همون خدماتی و راننده و .... بشه.
پس خبر نداری...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
0
4
من خودم قربانی ازمون استخدامی اموزش و پرورش در سال1389 در اوزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هستم من در ازمون کتبی و مصاحبه و گزینش قبول شدم ولی به دلیل نداشتن پارتی و دلالی ذخیره شدم در این ازمون افراد با رشته های غیر مرتبط و بدون ازمون استخدام شدند که میتوان اسامی بیش از 30 نفر از انها را ذکر کنم سند هم خواستین میارم
یکی از لیسانس بیکار
|
Kazakhstan
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
0
1
یکی از دوستام در اموزش وپرورش برازجان به خاطر پارتی بازی یکی ازداوران خدانشناس برای استخدامی مر بی قران استخدام نشد وبه جای او زن برادر همین داور استخدام شد اوفوق دیپلم مهندسی کشاو زی بود ودوستم لیسانس عربی بود حافظ قران بود وچند سال سابقه تدریس ودو بار هم فوق لیسانس در دانشگاه دولتی قبول شده بود ولی با این کار دیگه تصمیم گرفت اصلا فوق ثبت نام نکنه به خاطر پار بازیها۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
0
1
نمایندگان مجلس،نمایندگان مردم هسن اگردر این مورد ومسائل مشابه بخاطرمنافع شخصی وسلایق جناحی سکوت کردن ،با سکوتشون دراصل درحق مردم خیانت کرده ان.اینان در مقابل مردم ودر مقابل خدا مسئولن!امام حسین(ع) فرمودن:اگر دین ندارین حداقل ازاده باشین، وخطاب به اینان وهمفکران وهم سلوکانشان! اگربه خدا وروزحساب واخرت اعتقادندارید(که قطعاندارید) حداقل همانندبقول خودتون کافرای خارجی تو کارتون قانون داشته باشین وقانون وانصافو رعایت کنید
نظرات بینندگان