arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۳

واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به تجاوزات اسرائیل به غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اتحادیه علمای مسلمان با صدور بیانیه­‌ای رهبران کشورهای اسلامی و عربی را به استفاده از سلاح نفت در حمایت از مسائل امت مسلمان و به ویژه مردم غزه در برابر تجاوزات رژیم اسرائیل فراخوانده و اعلام فردا (جمعه) به عنوان  روز جهانی حمایت از اهالی غزه و ملت فلسطین را خواستار شد.

تظاهرات و تحصن ­مسالمت­ آمیز در روز جهانی حمایت از اهالی غزه

در این بیانیه که به امضای یوسف قرضاوی رئیس این اتحادیه رسیده، تاکید شده است که روز جهانی حمایت از ملت فلسین باید با اقداماتی از جمله تظاهرات و تحصن مسالمت آمیز و قانونی و نیز حمایت مالی و امدادرسانی فراگیر همراه بوده و جامعه جهانی نیز به بازسازی ویرانه­‌های غزه متعهد شود.

این بیانیه از کشورهای عربی خواسته شده است، موضوع فلسطین را از تشکیلات خودگردان و گروه­های مقاومت فلسطینی جدا ندانند و در راستای خدمت به منافع فلسطینی­‌ها و در سطح دیپلماتیک، سیاسی، اطلاع ­رسانی و لجستیکی از آن حمایت کرده و پایان  محاصره غزه را در صدر تلاش­‌های خود برای حمایت از آن قرار دهند.

همچنین در بیانیه مزبور هرگونه تلاش برای نابودی مقاومت یا تحمیل شروطی که پاسخگوی نیازهای ملت فلسطین نباشد،  محکوم و از تمام نهادهای بین­‌المللی و سازمان­‌های دست ­اندرکار حقوق بشر خواسته شده است که نقش خود را در مبارزه با ظلم علیه ملت فلسطین و جلوگیری از حملات وحشیانه اسرائیل علیه آن ایفا کرده و عاملان آن را تحت پیگرد و محاکمه قرار دهند.

سلاحی که برای حمایت از فلسطین استفاده نشود، بی فایده است

در بخش دیگری از بیانیه اتحادیه جهانی علمای مسلمان  خطاب به رهبران کشورهای عربی و اسلامی آمده است نقش شما در حمایت از موضوع محوری جهان اسلام یعنی فلسطین چیست؟ اگر سلاح‌­هایی که با میلیاردها دلار خریداری می­‌کنید برای حمایت از ملت مستضعف فلسطین استفاده نشود،  چه فایده­ای دارد؟ چرا از سلاح نفت برای حمایت از مسائل جهان اسلام استفاده نمی‌­کنید؟ آیا حمله صهیونیست­‌ها به برادران فلسطین در ماه رمضان و به شهادت رساندن صدها نفر از مردم غزه، شما را به حرکت وانمی­‌دارد؟

این اتحادیه در بیانیه خود با اشاره به لزوم توقف هرگونه طرح صلح عربی- اسرائیلی، تاکید کرده است که این صهیونیست­‌ها هستند که به دشمنی علین مسلمانان برخاسته­‌اند  نه مقاومت زیرا مقاومت در تلاش برای آزادی وطن و سربلند کردن مسلمانان است.

تشکیلات خودگردان و مقاومت از تصمیم‌­گیری­‌های یکجانبه بپرهیزند

همچنین در این بیانیه بر حق ملت فلسطین برای طرح درخواست خود مبنی بر باز شدن همیشگی و کامل  گذرگاه­‌ها به ویژه گذرگاه مرزی رفح بین مصر وغزه تاکید شده است.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و تمام گروه­‌های مقاومت فلسطین خواسته است به منظور تقویت وحدت فلسطین و در راستای آشتی­ای که اخیر بین خود امضا کردند، هماهنگی کامل بعمل آورده  و تصمیم­‌گیری­‌های یکجانبه خودداری کنند.

این اتحادیه ضمن اعلام حمایت خود از تمام گروه‌­های مقاومت فلسطین، آنان را جنبش­‌های آزادی­خواهانه ملی دانسته است که بر اساس  شرع اسلامی و قانون بین‌المللی از حق دفاع از خاک و مقدسات و حقوق خود، برخوردار است.

در این بیانیه عملیات صهیونیست­‌ها علیه ملت فلسطین، اقدامی جنایت­ آمیز خوانده خوانده شده و تاکید شده است که سران اشغالگر صهیونیستی باید تحت پیگرد بین‌المللی قرار بگیرند.

این اتحادیه ضمن هشدار به تلاش‌­هایی که برای کوچ اجباری اهالی غزه صورت می­‌گیرد اعلام کرد،  اکنون این اقدام به بهانه بمباران منازل مسکونی صورت می گیرد اما به تدریج سلسله کوچ اجباری آغاز خواهد شد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: تظاهرات ، غزه ، بیانیه ، ویرانه
نظرات بینندگان