arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۳

سازمان ملل: اسرائیل از سلاح شیمیایی استفاده کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل سازمان بین المللی حقوق بشر در سازمان ملل متحد گفت: رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به غزه از سلاحهای شیمیایی استفاده کرده است.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم، هیثم ابوسعید فرستاده کمیساریای بین الملل حقوق بشر در خاورمیانه و دبیرکل سازمان بین المللی حقوق بشر در سازمان ملل متحد جمعه گفت: اسرائیل پنجشنبه به هنگام آغاز عملیات زمینی نوار غزه از گازهای سفید که به دهها فلسطینی آسیبهای زیادی رسانده  در بیت حانون و منطقه شوکه در رفح استفاده کرده است.

وی افزود: زمانیکه منطقه ای به فسفر سفید آلوده می شود در خاک یا در عمق رودها و دریاها می ماند و حتی بر بدن ماهی ها نفوذ می کند و پوست و گوشت انسان را می سوزاند و فقط از بدن انسان استخوان می ماند.

استفاده رژیم صهیونیستی از گازهای سمی

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد دهها فلسطینی در اثر استنشاق گازهای سمی که ارتش رژیم صهیونیستی از آن در شمال نوار غزه و رفح استفاده کرده است، روانه بیمارستان شدند.

گزارشها نشان میدهد اسرائیل علاوه بر گازسفید از گاز سارین نیز در نبردهای کنونی در همان منطقه به هنگام پیشروی نیروهای پیاده نظام استفاده کرده است.سارین از گازهای اعصاب صنعتی مشابه حشره کشهای فسفاتی است.

آغاز حمله زمینی صهیونیستها به غزه

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی،پنجشنبه شب دستور حمله زمینی به غزه را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،  توپخانه رژیم صهیونیستی نیز به گلوله باران مناطق شرقی و شمالی نوار غزه شدت بخشیده است.

شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوارغزه تاکنون به 271 نفررسیده است. در این حملات 2010 نفر نیز زخمی شده اند.

اشرف قدره سخنگوی اوژانس غزه اعلام کرد در بین قربانیان فلسطینی سه نوجوان 12 تا 16 ساله دیده می شود که در تیراندازی تانک های اسرائیل نزدیک بیت حانون در شمال نوار غزه کشته شدند.

پنج نفر از جمله یک نوزاد پنج ماهه در حملات به شهر رفح در جنوب غزه کشته شدند.

شبکه المنار از درگیریهای شدید فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس خبر داد و اعلام کرد درگیریهای شدید پس از آن بوجود آمد که نظامیان صهیونیست تلاش کردند نگذارند نمازگزاران در داخل مسجد الاقصی اعتکاف کنند.

این شبکه افزود: ارتش رژیم صهیونیستی گروهی ازامدادگران فلسطینی را در نزدیکی فرودگاه غزه هدف قرار داد.این افراد برای کمک به مجروحان حملات این رژیم در منطقه حضور یافته بودند.

در همین حال گروههای مقاومت، دو عملیات نفوذ ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را در شرق خان یونس و شمال نوار غزه ناکام گذاشتند.

گردانهای شهید عزالدین قسام با شماری از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک مدرسه کشاورزی در بیت حانون بشدت درگیر شدند و نظامیان صهیونیست را وادار به عقب نشینی کردند. نظامیان رژیم صهیونیست در شمال بیت لاهیا در کمین گردان قسام گرفتار شدند. گردان قسام تاکنون سه بمب را در میان این نظامیان منفجر کرده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی سحرگاه جمعه اعلام کرد دولت درخواست ارتش برای بسیج 18 هزار نفر نیروی ذخیره بیشتررا اندکی پس از آغاز حمله زمینی به غزه، تصویب کرد.

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد: با 18 هزار نیروی ذخیره قابل بسیج شدن، شمار نیروهای ذخیره به 60 هزار نفر افزایش می یابد. وی همچنین کشته شدن یک نظامی اسرائیلی و زخمی شدن دو نفر دیگر در عملیات زمینی غزه را تایید کرد.

نشست فوری شورای امنیت برای بررسی اوضاع غزه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، اتحادیه اروپا روز جمعه درباره تشدید خشونت در غزه ابراز نگرانی کرد و تلاش برای برقراری آتش بس را ضروری خواند.

شورای امنیت نخستین نشست خود را درباره بحران غزه 10 ژوئیه برگزار کرد که  به نتیجه ای نرسید. این شورا دو روز بعد با صدور بیانیه ای دو طرف را به برقراری آتش بس دعوت کرد.

حمایت آمریکا از تجاوزات رژیم صهیونیستی

آمریکا ضمن دفاع دوباره از تجاوزات رژیم صهیونیستی متحد نزدیک خود به نوار غزه  و حمایت از آنچه حق اسرائیل برای دفاع از خود خواند از این رژیم خواست با توجه به آغاز حملات زمینی به غزه ، عملیات خود را به «حملات دقیق» محدود کند.

این وزارتخانه در بیانیه ای افزود کری بر حمایت آمریکا از حق اسراییل در دفاع از خود تاکید کرد اما عملیات دقیق را برای هدف گیری تونل ها خواستار شد.

تلفات صهیونیستها در جنگ زمینی غافلگیرانه خواهد بود

حسام بدران از رهبران جنبش حماس گفت: مقاومت برای جنگ زمینی با ارتش رژیم صهیونیستی کاملا آماده است و حجم تلفات و خسارت های صهیونیست ها در جنگ زمینی بسیار فراتر از حد توقع و غافلگیرانه خواهد بود.

فوزی برهوم سخنگوی حماس حمله زمینی به نوارغزه را گامی خطرناک خواند و گفت: این اقدام، عواقب نامشخصی برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت و این رژیم تاوان آن را پرداخت خواهد کرد. وی هدف رژیم صهیونیستی از این اقدام را بالا بردن روحیه شکست خورده نظامیان و فرماندهان ارتش عنوان کرد.

روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحارنوت » اعلام کرد بر اثر اصابت موشک گروه های فلسطینی به شهرک « بتاح تکفا » در شمال تل آویو ، آتش سوزی مهیبی رخ داد.

مصر روز پنجشنبه حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه را به شدت محکوم کرد و بار دیگر برقراری آتش بس را خواستار شد.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد این کشور با نگرانی زیاد و اهمیت ویژه تحولات خطرناک در عرصه فلسطین را پیگیری و عملیات زمینی اسراییل به غزه را محکوم می کند.وزارت امور خارجه مصر در این بیانیه اسراییل را به عنوان طرف اشغالگر مسئول کشته شدن غیرنظامیان در غزه توصیف کرد و بر ضرورت حفظ جان غیرنظامیان ، پرهیز از شیوه مجازات گروهی و استفاده افراط آمیز و توجیه ناپذیر از زور علیه ملت فلسطین در غزه تاکید کرد.

بان کیمون از حمله زمینی به غزه تنها تاسف خورد!

به گزارش العربیه، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه تنها به ابراز تاسف بسنده کرد.بان کی مون از اسرائیل خواست تلاش کنند تا غیرنظامیان کشته نشوند.

داود اوغلو: عملیات زمینی در غزه را محکوم می کنیم

 احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه :‌ حمله زمینی اسرائیل را به غزه که پس از جنایت های ضد انسانی در حملات هوایی اسرائیل به غزه آغاز شده است ، محکوم می کنیم. وجدان جامعه بشری یک بار دیگر در مسئله فلسطین در معرض آزمون قرارگرفته است.

تظاهرات ضد صهیونیستی در اوکراین

هزاران تن از فعالان و حامیان مردم فلسطین در اوکراین در محکومیت حملات ارتش صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه  تجمع اعتراضی برپا کردند.
نظرات بینندگان