arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۸۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۳
گروه ناظران حقوق بشر سوریه ادعا کرد:

یک سوم سوریه، در دست داعش!

به این ترتیب بیشتر مناطق شمال و شرق سوریه زیر کنترل تروریست های "دولت اسلامی" قرار دارد. این گروه تروریست به گفته گروه ناظران حقوق بشر سوریه تاکنون موفق شده یک سوم خاک سوریه را به تصرف خود درآورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه تروریستی "دولت اسلامی" حملات خود را به شرق سوریه ادامه می‌دهد. گروه ناظران حقوق بشر سوریه که مرکز آن در انگلیس است ادعا کرده که تاکنون یک‌ سوم خاک این کشور زیر کنترل تروریست‌های جهادی قرار گرفته است.

به گزارش «انتخاب»، به این ترتیب بیشتر مناطق شمال و شرق سوریه زیر کنترل تروریست های"دولت اسلامی" قرار دارد. این گروه تروریست به گفته گروه ناظران حقوق بشر سوریه تاکنون موفق شده یک سوم خاک سوریه را به تصرف خود درآورد.

به گفته گروه ناظران حقوق بشر سوریه چندروز پیش تروریست‌های "دولت اسلامی" موفق شدند شهر استراتژیک دیرالزور را در سوریه تصرف کنند.

نیروهای این گروه تروریستی به این ترتیب بیشتر مناطق استانی به همین نام "دیرالزور" را نیز تصرف کرده‌اند. تنها بخش‌های کوچکی و از جمله فرودگاه نظامی دیرالزور هنوز در دست نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.گروه "دولت اسلامی" در عراق نیز بخش‌های وسیعی را زیرکنترل خود دارد.

گروه ناظران حقوق بشر سوریه همچنین روز شنبه اعلام کرد که درگیری برای بازپس‌گیری منطقه گازی "شار" در استان حمص که توسط تروریست های دولت اسلامی تصرف شده بود همچنان ادامه دارد.

در پی این درگیری تا کنون ۵۱ سرباز ارتش سوریه و ۵۱ ستیزه‌گر جهادی کشته شده‌اند. گروه ناظران حقوق بشر سوریه اعلام کرده که ارتش سوریه از راه هوا نیز به جهادگرایان حمله کرده است.

تروربست های دولت اسلامی روز جمعه موفق شده بودند منطقه گازی "شار" را در استان حمص به تصرف خود درآورند. آنها در جریان حمله برای تسخیر این منطقه گازی ۲۷۰ نفر سرباز، نگهبان و کارکنان این منطقه گازی را کشتند.

گفته می‌شود بعضی از کشتگان این درگیری در جریان نبرد برای تسخیر منطقه گازی کشته شده‌اند، اما بیشتر آنها پس از تصرف توسط تروریست‌ها اعدام شده‌اند. رامی عبدالرحمان، رئیس گروه ناظران حقوق بشر سوریه پیشتر اسلام‌گرایان دولت اسلامی را به جنایات جنگی متهم کرده بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۹
غیر قابل انتشار: ۰
امیرعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
9
105
سوریه و عراق دیگه روی آرامش نخواهند دید. خدا به مردم بیچاره رحم کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
4
53
داعش یک مشکل منطقه ایه و باید منطقه ای باهاش برخورد کرد نه یک کشور به تنهایی
نظرات بینندگان