arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۰۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۳

پشت پرده سکوت عربستان درباره کشتار مردم غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با وجود ادامه حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت صدها شهروند فلسطینی، مسؤولان عربستان سعودی همچنان در قبال این جنایات ساکت هستند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از العالم، تنها اقدام عربستان سعودی پس از شدت گرفتن حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه، تأیید طرح مصر برای آتش بس بود؛ طرحی که به دلیل جانبداری کامل از رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن مطالبات فلسطینیها در غزه، با مخالفت مقاومت و گروه‌های فلسطینی ناکام ماند.

سایت خبری تحلیلی "رأی الیوم" به نقل از ناظران عرب نوشت: عربستان سعودی به غیر از اعلام کمک 50 میلیون دلاری به غزه، تا کنون هیچ مسؤول فلسطینی حتی محمود عباس را به ریاض دعوت نکرده است.

بر اساس این گزارش، قطع بودن روابط بین عربستان سعودی و حماس، دلیلی برای خودداری ریاض از هرگونه اقدام برای توقف تجاوزات صهیونیستها به غزه و یا تحت فشار گذاشتن آمریکا در این زمینه، نمی باشد.

دیدار "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با شیخ صباح الاحمد" امیر کویت موضوع قابل توجهی است، زیرا روابط بین این جنبش و کویت در سالهای اخیر چندان قوی نبود، و مشعل سالها به کویت سفر نکرده بود.

در همین راستا قرار است "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد برای گفتگو درباره آتش بس غزه، در سفری منطقه‌ای به دوحه، کویت، قاهره، قدس، رام الله، و عمان برود. "جان کری" وزیر خارجه آمریکا نیز پس از بان کی مون سفری به منطقه خواهد داشت؛ این درحالی است که هنوز سفر به ریاض در برنامه کاری این دو نفر گنجانده نشده است.

تنها اقدام بارز عربستان سعودی در زمینه مسأله فلسطین، طرح موسوم به "صلح عربی" است که پس از اعلام آن، سران عرب در نشست سال 2002 در بیروت، آن را در دستور کار خود قرار دادند. طرحی که هدف نهایی آن تضمین حضور اشغالگران صهیونیست در فلسطین و عادی سازی روابط دولتهای عربی با رژیم صهیونیستی بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
6
72
مشکل عربستان و با قطر و ترکیه ویا با خوان المسلمین و یا ایران ناشی از نگاه این کشور نسبت به اسلام و مسلمین است .عربستان سعودی بدنبال وهابی سازی جهان اسلام است و گروههای خود راساخته و پرداخته و حمایت میکند و طبیعتا با اخوان و کشور هایی چون قطر و ترکیه که در میان اهل سنت دست بالای رهبری را دارند آبش دریک جوب نمیرود و با ایران شیعی هم اصولا اختلاف دیدگاه اساسی ، در هر صورت امروز عربستان سعودی و ناتانیا هو مواضعی مشابه و منافعی مشابه دارند از این رو به هم پیوسته و وابسته شده اند . عربستان در مصر و عراق و سوریه جنایت میکند و ناتانیاهو در فلسطین و عربستان چشم بر جرایم صهیونیستها بسته و آنها از جنایت عربستان در کشور های اسلامی شادمانند حال باید قطر و ترکیه با تغییر مشی سیاسی خود عمق منافع وراهبرهای خود را مورد بازنگری قرار داده ودر سوریه ، مصر و عراق تجدید رفتار و عملکرد از خود نشان دهند تا عربستان منزوی و همانند ناتانیاهو ترد گردند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
5
به عقیده من مشکل جهان اسلام در اقلیت بودن شیعه مرتضی علی است.
اگر جهان اسلام از روش و منش اهلبیت تبعیت میکرد الان اینقدر جهان اسلام منفعل نبود متاسفانه مسلمانان با این همه مواهب و ذخایر خدادادی فقط تبدیل شده اند به بازار مصرف جهان کفر و الحاد.
چرا اماکن مقدس و سرزمین وحی در دست کسانی افتاده است که شده اند سرمنشا ایجاد خشونت و مسلمان کشی در کشورهای اسلامی .
تا مسلمانان در عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر نقاط به خود نیایند و حاکمان خائن خود را که پشت پرده با سردمداران کفر هماهنگ شده اند را خلع ید نکنند اوضاع تغییر نخواهد کرد.
با این همه پولهای باد آورده میتوانستند چنان انقلاب علمی و صنعتی در جهان اسلام براه اندازند که جهان اسلام یک قطب مهم علمی در جهان شود... اما افسوس که همه را صرف منیت ها و بپا کردن جنگهای خونین نموده اند.
نظرات بینندگان