arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۳۳۰
تعداد نظرات: ۱۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳

پاسخ تند حمید روحانی به علی مطهری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی مطهری چندی پیش نامه‌ای به حمید روحانی نوشته و به انتقاد از رفتار او در جلسه دیدار با مقام معظم رهبری پرداخت. حالا حمید روحانی نیز پاسخی به مطهری داده است.

متن نوشته حمید روحانی به این شرح است:

برخی از روزنامه‌ها در تاریخ 22 تیرماه 1393 نوشته‌ای از آقاعلی مطهری انتشار دادند که در آن نامبرده این حقیر را به جرم انتقادی که از او در حضور مقام معظم رهبری در تاریخ 26 خردادماه گذشته به عمل آوردم، سخت مورد تاخت و تاز قرار داده و انتقادهایم را «جملاتی که ناشی از تملق و چاپلوسی که تعفن آن بسیاری از حضار را متاذی کرد» دانسته است!

لازم به یادآوری است که نامبرده در دیدار با مقام معظم رهبری در روز 26 خرداد دو موضوع را مطرح کرد: نخست اینکه موتورسواران با عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی مایه زحمت و دردسر برای مردمند و در این باره وقتی با اداره راهنمایی و رانندگی گفت‌وگو کردیم گفتند از دفتر رهبری سفارش شده است که موتورسواران را که از قشر مستضعفند مورد تعرض قرار ندهند که این ادعا در همان جلسه از سوی مسوول دفتر رهبری تکذیب شد.

موضوع دومی که مطرح کرد پیشنهاد آزادی یا محاکمه و مجازات آقایان کروبی و موسوی (از عوامل فتنه) بود. پاسخ مقام رهبری در یادداشتی زیر عنوان «در دیدار با رهبری چه گذشت» در سایت بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی آمده است و به تکرار آن در این نوشته نیازی نیست، لیکن انتقادی را که در دیدار با رهبری از نامبرده کردم به گونه خلاصه بازگو می‌کنم تا روشن شود که چرا آقاعلی از انتقاد مشفقانه من آن‌گونه آشفته شده و طاقت و توان از کف داده و به ناسزاگویی و پیرایه‌تراشی پرداخته است.

انتقادهای من از نامبرده در حضور رهبری در این سه محور بود که در پی می‌آید:

1. با اشاره به آیه شریفه ان جائکم فاسق بنباء فتبینوا ان تصیبوا فوما بجهاله... که اصل عقلایی تحقیق و تفحص را پیرامون خبرهایی که شنیده می‌شود مورد تاکید قرار می‌دهد، از او نقد کردم که چرا باید درباره خبری که دریافت می‌کند بدون پرس و جو و تحقیق باور کند و حتی به خود زحمت ندهد که دست کم با یک تلفن از دفتر رهبری بپرسد که آیا چنین سفارشی درباره موتورسواران شده است یا نه. و یادآور شدم که این روش که آنچه را می‌شنود بدون تحقیق باور کند و به آن ترتیب اثر دهد، برخلاف موازین شرعی و عقلی است و از عوامل فریب خوردن و آلت دست شدن است و یک انسان باخرد، فهیم و متعهد بدون تحقیق و پرس و جو خبری را نمی‌پذیرد و باور نمی‌کند.

2. در شرایطی که ایران امروز با مشکلات گوناگون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مواجه است و بیکاری، تورم و گرانی، مفاسد اجتماعی و اخلاقی و فرهنگی و تجاوز به ارزش‌های اسلامی، ملت ما را رنج می‌دهد، از یک مسوول آگاه و مردمی انتظار است که در دیدار با رهبری درباره پیچیده‌ترین و بغرنج‌ترین معضلات اجتماعی طرح بدهد، نظرخواهی کند و رهنمود بگیرد، آیا از نظر آقاعلی، امروز مردم ایران مشکلی بغرنج‌تر، کمرشکن‌تر، فوری‌تر و حیاتی‌تر از ناهنجاری‌های موتورسواران ندارند؟! آیا تنها مشکل یا مهم‌ترین و ضروری‌ترین مشکل مردم ما نابسامانی موتورسواری و حصر فتنه‌گران است؟!

3. یک نماینده مجلس شورای اسلامی، نماینده عموم ملت ایران است، نه نماینده دسته و گروه ویژه! چگونه است که این نماینده محترم در هر محفل، مجلس و مناسبتی از فتنه‌گران و فتنه‌آفرینان یاد می‌کند و به اصطلاح معروف همیشه به یک سو غش می‌کند؟

آیا از دید او در میان مردم ایران دیگر کسی یا کسانی نیستند که استحقاق دفاع داشته باشند؟ آیا همه مردم ایران به حق و حقوق‌شان رسیده‌اند و تنها آقایان کروبی و موسوی هستند که در برزخ بلاتکلیفی به سر می‌برند؟ یکسونگری و گرایش باندی دور از شأن مسوولی است که خود را نماینده عموم ملت می‌داند.

این خلاصه انتقادهایی است که در دیدار با رهبری در برابر اظهارات آقاعلی مطهری مطرح کردم، اکنون باید دید کدام یک از این سه محوری که به عنوان انتقاد در آن دیدار مطرح شد «جملاتی ناشی از تملق و چاپلوسی» بود! «که تعفن آن بسیاری از حضار جلسه را متاذی کرد»؟!!

امیدوارم آقاعلی آن «جملاتی» را که در این سه محور آمده است و جنبه «تملق و چاپلوسی» دارد مشخص کند تا خوانندگان، او را خدای ناخواسته به عنوان یک آدم بی‌مسوولیت، یاوه‌گو، دروغ پرداز و هوچی باز نپندارند و گفته‌ها و نوشته‌های او را بر این نسق ندانند و نخوانند.

نامبرده ادعا کرده است که «بسیاری از حضار جلسه» از آن «جملاتی که ناشی از تملق و چاپلوسی» بود، متاذی شدند! لیکن به نظر می‌رسد منظور او از «بسیاری» جز خود او کسی نباشد...

برخلاف ادعای او حاضران آن جلسه پس از پایان سخنان انتقادآمیزم و پایان دیدار، شتابان به سوی من شتافتند و صورتم را غرق بوسه کردند و تقدیر و تشکر قلبی خود را از سخنانم اظهار داشتند، فراموش نمی‌کنم آن مرد دردمندی را که نمی‌شناسم و نام او را نیز نپرسیدم، گویا از کرمانشاه بود دستانم را فشرد و در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود اظهار کرد سخنان شما در پاسخ اظهارات او آبی بود که بر روی آتش درونم ریخته شد که اگر سخنان شما را در رد و نقد او نمی‌شنیدم عقده‌ای از حرف‌های او در دل من ایجاد شده بود که تا کرمانشاه باید زجر می‌کشیدم و اشک می‌ریختم. او از عمق قلب برای من دعا کرد.

خشم و کین آقاعلی مطهری از اینجانب به جرم چند انتقاد تا آن پایه است که ناسزاها و نسبت‌های ناروایی که به من داده نتوانسته است او را آرام کند و خشم او را فرو نشاند. از این رو، به تحریف و تفسیر من درآوردی دست زده تا بتواند انتقادهایی را که بر او وارد شده کمرنگ سازد و از اهمیت آن بکاهد.

... آقاعلی مطهری افزون بر خوی انتقادناپذیری که از فرهنگ شاهنشاهی به ارث برده است چند مشکل دیگر هم دارد که مایه به چالش کشیده شدن او می‌شود:

1- بیگانگی از مردم

آقاعلی مطهری راه مردم را گم کرده و از ملت جدا شده است، با مردم پابرهنه، پاکباخته، فداکار و انقلابی سروکار ندارد، آنان را نمی‌شناسد، خواست و برداشت و ایده و آرمان آنان را برنمی‌تابد، از دردها، رنج‌ها و گرفتاری‌های مردم بی‌خبر است، از ناهنجاری‌ها و گرفتاری‌های گوناگون اقتصادی، معضل بیکاری، رنج تورم و گرانی و... که به علت سوء مدیریت و بی‌تدبیری برخی از مسوولان و دولتمردان، گریبانگیر مردم شده است آگاهی ندارد.

او چه می‌داند جوانانی که چند برابر سواد و معلومات او دانش‌آموخته و تحصیل عالیه را به پایان برده‌اند، امروز از نابسامانی، سرگردانی بی‌خانمانی و بیکاری چه می‌کشند و چه رنجی می‌برند؟

آقاعلی مطهری شاید گمان می‌کند مردم ایران همان ورشکسته‌های سیاسی‌اند که دور او را گرفته‌ و او را آلت دست کرده‌اند و نوشته‌ها و گفته‌های او را برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی و ضربه زدن به خط امام و رهبری و ارزش‌های انقلاب اسلامی با آب و تاب پوشش می‌دهند و منتشر می‌کنند.

آقاعلی مطهری شاید بر این باور است که مردم ایران امروز همانند خود او از زندگی نسبتا آمیخته با رفاه برخوردارند و جز حصر خانگی دو تن از عوامل فتنه غم و غصه‌ای ندارند، قهرا در چنین اوضاع مطلوب! او در دیدار با رهبری جز مشکل ترافیک موتورسواران و حصر فتنه‌سواران حرفی برای گفتن ندارد و معضل دیگری نمی‌بیند تا با رهبر در میان بگذارد.

2- وابستگی باندی

دومین مشکل آقاعلی مطهری دنباله‌روی کورکورانه او از باند قدرت‌طلب و فزون‌خواهی است که در راه آز نفسانی خویش فتنه 88 را کلید زدند و در راه سازش با امریکا و پایان دادن به آرمان‌های انقلاب اسلامی و همدستی با مرتجع‌ترین و خونریزترین دولت‌های منطقه مانند آل سعود که موجودیت آن برای نگهبانی از کیان صهیونیسم است سر از پا نمی‌شناسند، راهشان از راه امام، رهبری و ملت انقلابی ایران جداست و تئوریسین‌های آنان برآنند که با قلم‌های زهرآگین و ننگین خود، غیرت، عزت، شرافت و انسانیت انسانی را از ملت ایران بگیرند، استقلال‌خواهی را با دستاویز اینکه دوره، دوره ارتباطات است نه استقلال به زیر سئوال ببرند، نوعدوستی، همدردی با ستمدیدگان و اتحاد و انسجام اسلامی را آرمان‌گرایی بیهوده و پوچ بنمایانند و ملت ایران را برای تن دادن به هر ذلت، رذالت و وادادگی آماده سازند، کتاب‌های «بامسوولیت سردبیر» و نیز کتاب «ایران و جهانی شدن» در واقع مانیفست این باند است.

آقاعلی مطهری که گویا دریافته است دیگر در میان ملت انقلابی ایران و فرزندان امام جایگاهی ندارد به دنباله‌روی از این باند خطرناک پرداخته و مطالبی بر زبان و قلم می‌آورد که این سیاست بی‌وطنان واداده را استواری می‌بخشد و خوراک تبلیغاتی چرب و نرمی برای بوق‌های تبلیغاتی دشمنان سوگندخورده اسلام و ایران تدارک می‌بیند.

دم زدن آقاعلی مطهری از کروبی و موسوی در هر فرصت و مناسبت و بی‌مناسبت و پشتیبانی از شیخ حسینعلی منتظری برای این است که بتواند در دل دگراندیشان و گروهک‌های ضد انقلاب و بیگانه از اسلام و ایران «به هر حیله رهی» بیابد و از پشتیبانی آنان برخوردار باشد.

3- فقر علمی و فرهنگی

مشکل دیگر آقاعلی مطهری، محرومیت از اندیشه و فکر و علم و دانش والا به ویژه علوم اسلامی است. او تا آن پایه از علوم اسلامی بی‌بهره است که تمسک من به آیه شریفه «ان جائکم فاسق بنباء فتبینوا» را به عنوان «تهمت فسق به یک شخص مومن»! دانسته و معرکه گرفته است!

چنانکه پیش‌تر اشاره شد این آیه شریفه یک اصل عقلایی را مورد تایید و تاکید قرار می‌دهد که خبرها و گزارش‌ها به ویژه واحد خبر واحد را بدون وارسی و پرس و جو نباید باور کرد و به آن ترتیب اثر داد و جمله شرطیه در این آیه برای بیان موضوع است و دارای مفهوم نیست.

آقاعلی مطهری نه تنها از علوم اسلامی بی‌خبر است بلکه رساله عملیه را نیز مطالعه نکرده و مسائل شرعی خویش را نیز نمی‌داند و هنوز نتوانسته دریابد که غیبت و تهمت در کجا معنا و مفهوم پیدا می‌کند و اگر احیانا به یک مقام ناشناخته و بی‌نام و نشان نسبتی داده شد غیبت و تهمت به شمار نمی‌آید مانند اینکه می‌گوییم برخی از آقازاده‌ها سوءاستفاده‌چی‌اند، برخی از مقامات دولت خیانتکارند.

او اگر اهل فکر و اندیشه بود، اینگونه بی‌گدار به آب نمی‌زد و به مصداق «پسته بی‌مغز اگر لب واکند رسوا شود»، فرودستی و میان‌تهی بودن خود را به نمایش نمی‌گذاشت. این کوته‌بینی و سطحی‌نگری است که او را به موضع‌گیری‌های شتاب‌زده و نسنجیده وامی‌دارد و با وجود بلندپروازی‌هایی که دارد، هر روز بیش از گذشته در میان ملت ایران ضایع می‌شود و اعتبار خود را از دست می‌دهد.

آقاعلی مطهری اگر به جای رو آوردن به سیاست‌بازی‌های نفرت‌انگیز و کودکانه و جاه‌طلبی‌های ناشیانه به دنبال درس و تحصیل می‌رفت و پایه‌‎های علمی خود را استواری می‌بخشید، شاید اینگونه آلت دست نابکاران نمی‌شد و دین و دنیای او دستخوش هوس‌های آنی و آرزوهای دست‌نیافتنی قرار نمی‌گرفت.

آقاعلی مطهری از روی کوته بینی و ساده‌اندیشی گمان کرده است که با مطرح کردن مشکل ترافیک موتورسواران و پیشنهاد آزادی یا محاکمه فتنه‌کاران، به اصطلاح معروف «شاهکار» کرده و «واقعیات جامعه را به اطلاع رهبر» رسانیده است! غافل از اینکه دیر زمانی است که جریان‌های ضد انقلاب و فتنه‌جویان بی‌وطن و عاشقان یقه چاک امریکا مانند برخی از ملی - مذهبی‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، تجزیه‌طلبان منافقان و دیگر عناصری که رو به قبله‌گاه کاخ سفید به نیاز و نیایش ایستاده‌اند در سایت‌ها، بولتن‌ها، شب‌نامه‌ها و روزنامه‌های خود جریان حصر خانگی عوامل فتنه را دستاویزی برای آسیب رساندن به نظام جمهوری اسلامی قرار داده و از آن سوءاستفاده فراوان کرده‌اند و مقام رهبری با این ترفندها دیرزمانی است که آشنایی دارند و نیز از ناهنجاری‌های گوناگون و رنج‌های مردم نیز بیش از هر مقام دیگری باخبرند و به مسوولان مربوط در مورد مشکلات مردم رهنمودهای لازم را می‌دهند و حتی در سخنرانی‌هایشان نیز می‌بینیم که بسیاری از مشکلات کشور، حتی کوچک‌ترین معضل اجتماعی مانند نابسامانی ترافیک مطرح شده است که از اشراف کامل ایشان به اوضاع کشور نشان دارد.

هنر عناصر کوته‌فکر و سطحی‌نگر این است مانند مگسی که روی زخم می‌نشیند، تنها به بازگو کردن گرفتاری‌ها و ناهنجاری‌ها می‌پردازند، در خلوت و جلوت، بی‌مناسبت و بامناسبت، در حضور رهبری، در جمع مردمی، گرفتاری‌های اجتماعی را که برای همگان عیان است جار می‌زنند و برای خود بازارگرمی درست کنند اما آن سوته‌دلان و خیرخواهانی که به یاد مردمند و درد مردم را به درستی درک می‌کنند، به جای جار و جنجال، دنبال علاج می‌روند، برای چاره‌جویی به تدبیر و تامل می‌نشینند، طرح‌‎های کارشناسی می‌دهند و به این ‌گونه در راه رفع مشکلات به سهم خود گامی عملی ‌برمی‌دارند.

خیرخواه رهبر، ملت و کشور آنهایی هستند که دنبال راه علاج هستند، نه آن بی‌هنرانی که تنها هنرشان جار زدن و جاروجنجال کردن است.

4- فقدان معنویت

دیگر مشکل آقاعلی مطهری این است که به مرز تقوا و پرهیزکاری پایبند نیست، او در نامه خود بی‌پروا و بدون واهمه چند نسبت ناروا و دور از موازین اسلامی به اینجانب داده است که مسوولیت شرعی دارد.

او برای اینکه بتواند انتقادهایی را که به او کرده‌ام بی‌اعتبار کند و ضعف فکری و فرودستی خود را که در دیدار با رهبری به نمایش گذاشت پوشیده دارد، به تحریف و دروغ‌ دست زده و ادعا کرده است که من گفته‌ام «در حضور مقام رهبری... فقط باید از وضع موجود تعریف و تمجید کرد و احیانا به تملق و چاپلوسی پرداخت»!!

دروغ دیگری که در نامه خود به من نسبت داده این است که «... فکر می‌کنید در مواجهه با رهبر انقلاب فقط باید دل ایشان را شاد کرد و از مطرح کردن واقعیات و نقاط ضعف جامعه برای برطرف کردن آن خودداری نمایید، اصل النصیحه لائمه المسلمین راعمدا فراموش کرده‌اید...»! نیز آورده است «...چگونه به یک شخص مومن فرهیخته محترم تهمت فسق می‌زنید...»!

بی‌تردید یک انسان متعهد و معتقد به خدا و روز جزا این گونه راحت و بی‌پروا به تحریف و «تفسیر به رای» سخنان دیگری نمی‌پردازد و نسبت‌های ناروا نمی‌دهد، بگذریم که او اصولا معنای «النصیحه لائمه‌المسلمین» را نیز درنیافته است، چنان که مسائل دینی خود را نیز فرانگرفته و سخن گفتن درباره «یک شخص» بی‌نام و نشان که تنها در درون او شناسایی شده است را «تهمت فسق» پنداشته است!

باید از او پرسید این «شخص مومن» پنهان در درون شما چقدر مومن است که به دفتر رهبری نسبت دروغ داده است و به دروغ ادعا کرده است که «از دفتر رهبری سفارش شده است که موتورسواران را که از قشر مستضعفند مورد تعرض قرار ندهند»!! و جنابعالی چقدر مومن و مومن‌شناسی که این شخص را با وجود دروغ آشکار و تهمت‌زنی به دفتر مقام رهبری مومن می‌دانی؟!

باید از جناب آقاعلی مطهری پرسید: اکنون که به تعبیر ما طلاب «مصنف» زنده است و انتقادهای او به جنابعالی در دیدار با رهبری ضبط شده و نوار آن موجود است، شما به خود جرات می‌دهی که به چنین تحریف‌ها و تفسیرهای «مالایرضی صاحبه» دست بزنی و نسبت‌های ناروا بدهی، باید دید در مورد نوشته‌ها و گفته‌های آن بزرگانی که دیده از جهان فروبسته‌اند و حضور ندارند چه خواهی کرد.

مصیبت برای آن شهید بزرگواری است که آقاعلی مطهری متولی آثار ایشان باشد، باید گفت انالله و انا الیه راجعون.

نامبرده در پایان نامه خود آورده است: «نحوه رفتار با امام و پیشوا را باید در نحوه رفتار شهید آیت‌الله مطهری با امام خمینی جست‌وجو کرد»! باید دانست آنچه از شهید مطهری در دست است و در سیره ایشان آشکار است پیروی از ولایت و تعبد نسبت به امام است آن شهید از مردان ولایتمداری بود که هیچگاه از مرز ولایت گامی بیرون نگذاشت و نسبت به امام تعبد داشت. اگر امروز نیز در قید حیات بود بی‌تردید یکی از پیروان راستین مقام رهبری بود و افتخار همراهی با ایشان را داشت و لقمان گونه به فرزند خویش توصیه می‌کرد:

«واقصد فی مشیک و اغضض من صوتک ان انکرالاصوات لصوت الحمیر.»


منبع: اعتماد

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۶
در انتظار بررسی: ۱۸۷
غیر قابل انتشار: ۲۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
70
1305
تو که دم از ادب می زنی همه جواب تو فحش بود وای به حال تاریخ مملکتی که تو مسئولش باشی متاسفم از این پاسخ بی ادبانه جنابعالی که همه انچه به آقای مطهری نسبت دادی اول شامل خودت است (بی سواد - بی ادب - بریده از مردم -............)
پاسخ ها
راد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
بر فرض که جناب دکتر علی مطهری اشتباهاتی در نسبت دادن مطالب به حجت الإسلام و المسلمین سیدحمید روحانی داشته باشند اما پاسخ جناب روحانی واقعاً بی ادبانه و از یک روحانی بعید بود. حتی در جواب یک بی ادب انسان باید مودب باشد چه برسد که بخواهیم نامۀ سرگشاده هم بنویسیم.

جناب روحانی!
گر تو قرآن بدین روش خوانی
ببری رونق مسلمانی.

امیدوارم جناب مطهری به حرمت ماه مبارک رمضان این بحث کثیف را ادامه ندهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
چقدر شبیه یخنرانی نماینده بابلسر بود این سخنان ! دست پیش می گیرند که پس نیافتند !! آقای روحانی فرزند مطهری نشان داده که فرزند اوست و جرات و جسارت او در مجموع در تمام نمایندگان هم وجود ندارد ! حالا شما هم نشان داده اید که از کوزه همون برون تراود که در اوست ! نتیجه گیری ما مهم است نه فحش های شما ! آقای نماینده ملت !!!!
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
واقعآ براي ايشان متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
بی ادبی حدی دارد.مثلا ایشان خواسته آقای دکتر مطهری را بچه بداندکه ایشان را "علی آقا"خطاب میکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
معنی این آیه آخر میشه:در رفتارت راه ميانه را برگزين و آوازت را فرودآر ، زيرا ناخوش ترين بانگها بانگ خران است.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
یعنی هر کی بخواد فحش یاد بگیره باید این نامه رو بخونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
استاد عزیز: افراط همیشه محکوم به شکست است

درود بر مطهری زبان اکثریت
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
حمید روحانی اصلاً کی هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
بهترین جوابی است که به مطهری در چند سال اخیر داده اند... شاید شوک آن روح خمول آلود او را بیدار کند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
روحانی هم قدر و ظرفیت خودش را آشکار کرد. براستی که: گرمحک تجربه آید به میان........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
آقای مطهری حرف خیلی بدی زده قبلا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
30
537
تو که دم از ادب می زنی همه جواب تو فحش بود وای به حال تاریخ مملکتی که تو مسئولش باشی متاسفم از این پاسخ بی ادبانه جنابعالی که همه انچه به آقای مطهری نسبت دادی اول شامل خودت است (بی سواد - بی ادب - بریده از مردم -............)
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
34
763
سخنان آقای حمید روحانی و تهمتهایش به آقای مطهری شجاع مرا به یاد این ضرب المثل می اندازد:
از کوزه همان تراود که در اوست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
27
708
این پاسخ نبود..توهین های مکتوب و بی ادبانه ای بود که نویسنده آن گویی از حرف های مطهری بسیار حرارت دیده است...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
20
575
خدا رو شکر که امثال شما با این شیوه پاسخگویی هم روحیه انتقادپذیری خودتان را نشان می دهید و هم چهره آنچه به نام اسلام آنرا ترویج می کنید رونمایی می کنید .
متاسفیم برای کسانی که نام مورخ را که شاحصه آن صداقت است لکه دار میکنند و برای چهار روز بهره مندی از مطامع لاشه وار دنیا دهانشان را به هر گند و ناصوابی باز می کنند و متاسفانه حرمت لباس را اینگونه به باد میدهند و البته مردم خوب سره را از سره تشخیص می دهند .
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
11
241
چه بگم در برابر این همه بی ادبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط متأسفم
ناشناس
|
Spain
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
31
491
اقای حمید روحانی! شما چگونه اینطور بی پروا به آقای علی مطهری دست پرورده بحق شهید مطهری افترا می زنید از خدا بترسید دنیا ارزش ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
ایشون هیچ شباهتی به پدر بزرگوارشون ندارند
ناشناس
| Spain |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
اتفاقا ایشان خیلی شبیه پدرشان هستند چشم بینا می خواهد برای دیدن.
سام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
چرا از نظر شجاعت و سواد به پدرشان بسیار شباهت دارند .کمی فکر کرده سپس اظهار نظر کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
ناشناس 13:35

نمی گم همیشه نظر اکثریت درسته اما حداقل قبول کن که اکثریت قاطع مردم ایران با نظرت مخالفن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
ناشناس 13:35 چند سالته عمو! چطور تشخیص دادی که ایشون هیچ شباهتی به پدرشون ندارند. از روی کتابهای استاد که همه رو دکتر علی مطهری جمع آوری و چاپ کرده؟!
sam
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
این اقایی که میگه ایشون شباهتی به پدر بزگوارشان ندارن پس کی شباهت داره؟کریم قدوسی حمید رسایی یا دانشمند بزرگ حسین شریعتمداری؟
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
19
408
بدبختي جاي همه مردم هم حرف ميزنه.يعني اين كه همه مردم مثل خودش بي ادبن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
11
154
همين چند جمله آقاي روحاني نشان ميدهد كه ايشان با مفهوم عدالت و آزادي و دفاع از مظلوم بيگانه است. موتور سوارها افراد مشخصي هستند و بخشي از افراد خود سر همين ها هستند. و اتفاقا" موضوع مهمي بوده است.
سينا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
12
276
پاسخ به اين مطلب بايد مفصل و جامع باشد اما ذكر چند نكته كوتاه لازم است.
1- اين مطلب ميزان انتقاد پذيري و تحمل نظر مخالف را در برخي نشان ميدهد.
2- اين مطلب خطاب به يك نماينده فعال مجلس، داراي درجه دكتري حقوق و فرزند شهيد مطهري است. واي اگر طرف ايشان يك شهروند عادي بدون اين جايگاه بود. لابد بايد اعدام ميشد.
3- اي كاش اين مدعيان شناخت مشكلات جامعه و درد مردم و مدعيان دين شناسي و دين داري، قادر بودند ريشه مشكلات موجود را شناسائي كنند. آن وقت از اين گردابي كه در آن گرفتارند، رها شوند.
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
13
350
آقاي حميد روحاني چند هزار يا چندصد راي از مردم دارد كه نمايند مردم تهران را بريده از ملت مي داند! بگذريم از بي ادبي هاي ايشان كه دور از انتظار نبود.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
14
325
آقای حمید روحانی چه تعبیر های زشت و بی ادبانه ای را در نامه خود آورده است.از متن نامه اینگونه برداشت می شود که آنچه آقای مطهری در مورد این فرد گفته راست بوده است.
ايراني
|
United States of America
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
491
29
انصافا جناب آقاي روحاني به جا انتقاد كرده اند... هر سه محور صحيحه.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
شما یا انصاف نداری یا نمیدونی انصاف چیه...
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
منفی هایی هم که به جنابعالی داد صحیح است
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
13
291
آقای حمید روحانی بوی جوابیه شما که همه جا را پر کرد واقعا ما ایرانیها چقدر غافل هستیم که چه افراد با ادبی در مسند مسئولیتهای این ملت ومملکت نشسته اند.همین هست که میگویند ادب از که آموخته ای از ب.....ن.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
12
304
برخلاف ادعای او حاضران آن جلسه پس از پایان سخنان انتقادآمیزم و پایان دیدار، شتابان به سوی من شتافتند و صورتم را غرق بوسه کردند و تقدیر و تشکر قلبی خود را از سخنانم اظهار داشتند، .....نمیدونم چرا یاد احمدی نژاد افتادم
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
8
338
جمله آخر ایشان بسی مایع تاسف است . بالجد می گویم تاسف شدید خوردم از این جمله:
"و تعبد نسبت به امام"
تعبد فقط و فقط و فقط باید نسبت به الله باشد و لا غیر
لااله الا لله از این سخن که نسبت به بنده خدا باید تعبد کرد.
شهید مطهری نسبت به امام شاید تبعیت داشت اما غیر ممکن است تعبد داشته باشد

ایاک نعبد

خدایا ببین مسئولین ما چجوری فکر میکنند... فاجعه است
بی جهت علی مطهری نگفت: «جملاتی که ناشی از تملق و چاپلوسی که تعفن آن بسیاری از حضار را متاذی کرد»
پاسخ ها
رهگذر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
احسنت سعید
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
آفرین سعید جان البته ایشان چون خیلی علوم اسلامیشان بالاست اینجوری گفته! معلومه علی آقای مطهری نماینده شجاع ملت بدجوری به هدف زده که این به اصطلاح مورخ اسلامی را اینگونه برآشفته نموده است.
ادب مرد به ز دولت اوست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
5
119
الان من درست نفهمیدم جناب مطهری بی علم انتقاد ناپذیر است یا نویسنده این متن موهن
بعدش هم اگه منظورت از مردم مائیم که خودمون حق رو بهتر از شما تشخیص میدیم جناب به اصطلاح تاریخ دان
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
4
107
البته آقای حمید روحانی نمی فهمند که 60 درصد تصادفان و مرگ و میرها مربوط به موتور سوارهاست که خود موجب نابودی خانواده هاست.
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
3
94
شما که با فرزند شهید مطهری به قول شما مرفه !!! و دارای قدرت اینطور برخورد می کنید با یک منتقد عادی مثل دانشجو چیکارا می کنید؟؟؟
علی
|
United States of America
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
11
253
زنده باد مطهری نماینده واقعی مردم در مجلس.
محمد محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
9
222
مملکت جالبی داریم بسیاری در پاسخ به ناسزای درجه سه مکتوبی پر از ناسزای درجه یک می نویسند و طرف را به بی ادبی و خود را متصف به اخلاق و رعایت ادب در سخن گویی می دانند!!!
پاسخ ها
سامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
حقیقتا جالب و درست گفتی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
9
225
از این نوشته بوی تنفر / تحقیر و خود برتر بینی به مشام می رسد . بر فرض اینکه انچه گفته ای درست باشد . شما برای همان جوانانی که تلاش می کنی وانمود کنی سنگ شان را به سینه می زنی چه کرده ای . لطفا وقت بگذار نصف مطالبی که برای اقای علی مطهری نوشته ای به میلیون ها جوان توضیح ده .
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
9
175
جناب حجت الاسلام روحانی این کشور هشت سال را با غارت و چپاول منابع و دارایی های بیت المال پشت سر گذاشته و با هزار و یک مشکل ناشی از این دزدی ها دست به گریبان است. حال جنابعالی مشکل موتورسواران را از تمامی این مشکلات و بدبختی ها و بهتر بگویم فجایع بزرگتر دانسته و آن را در حضور رهبر معظم انقلاب مطرح می کنید، انگار که همه ی این مشکلات تمام شده و فقط این یکی باقی مانده است.به خدا سوگند تمام بیانات جناب آقای مطهری چیزی جز حقیقت آشکار نیست.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
5
185
جواب آقاحمید! را هم دیدیم و خواندیم. مردم قضاوت می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
5
157
پناه بر خدا از این همه ناسزا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
5
135
پناه بر خدا از این همه ناسزا
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
168
تنها راهش حضور این دو در انتخابات است تا مشخص شود چه کسی از طرف مردم حرف می زند و چه کسی به اسم مردم حرف می زند
رهگذر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
7
167
وقتی به اواسط متن رسیدم خواندن این همه هتاکی و بی ادبی حالم را به هم زد و از خواندن ادامه اش منصرف شدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
6
168
الحق و والانصاف نشان دادید که مشکل دارید که این قدر شما را سوزانده است وبسیار انتقاد پذیر هستید ! وای به حال مملکتی که شما بخواهید تاریخش را بنویسید .ضمنا شما چقدر روی حرف هایی که دهها نفر را به باد فحش وناسزا گرفتید ،تحقیق شده به خورد جماعت می دهید .از حق بترسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
6
166
بااین فحش نامه خودمصداق مثلی هستیدکه درمتن آورده اید
عمو
|
United States of America
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
7
157
پس در ورد استخدام چند صد هزار بیسواد مطلق نظرت چیست ؟که در دولت منتخب شما صورت گزفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
150
15
دمت گرم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
8
167
آقای حمید روحانی شما که با قشر محرم نزدیکید و مشکلاتشان آشنایید کجا بودید در سال های گذشته که تورم افسار کسیخته کمر این قشر شکست را شکست و قشر متوسط را هم محرم کرد ؟ کجا بودید وقتی تخلف های بزرگ شکل گرفت و اموال مردم به تاراج رفت و بیکاری رشد کرد ؟ آقای حمید روحانی اندکی فقط اندکی صادق باشید شما نسبتی با مردم حداقل قشر وسیعی از مردم ندارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
9
134
با این متن من مطمئن شدم آنچه علی مطهری درباره این شخص گفته درست بوده است ضمنا در پاسخ کلی به ایشان درباره کل متن که البته جز به جز جواب دارد فقط یک جمله می گویم مگر شما از مقام معظم رهبری بیشتر دلسوزی و فهم داری که ایشان علی مطهری را قبول دارد اما تو ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
7
128
درود برمطهري وخداوند رحمت كند پدرشهيدش رامرد علم وتقوا است ومردي باسوادخداوند براي اين ملت حفظش كند
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
10
168
خیلی بی ادب و چاپلوسی آقای روحانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
7
174
اين مردم كه شما ميگي كي هستند؟ آقاي مطهري دستكم جندباري از مردم راي گرفته، در مورد آخر يعني مجلس نهم مردم با علم به همين مواضع بعد از 88 به ايشان راي دادند، اونوقت شما چي؟نماينده جند نفري؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
نماینده دلواپسها
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
98
9
درود بر غیرت و شجاعتت روحانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
55
اینکه نامه انتقادی نبود بلکه یک فحشنامه کامل بود.
این آقا نمیداند موتور سواران سالانه چقدر کشته و چه تعداد معلول میدهند. نمی داند همین گروه بر اثر رعایت نکردن مقررات راهنمائی و رانندگی چه تعداد راننده بیگناه را روانه زندان کرده اند و چه تعداد خانواده را از هر دو طرف بی سرپرست کرده اند.
فارغ از تعصب، نحوه رانندگی موتور سواران در شهرها معضل بزرگی است که همه بسادگی از کنار آن میگذرند در حالیکه این درد هر روز عفونی تر و گسترده تر میشود.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
3
48
مطهری نماینده ای مردمی است و با صفا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
3
55
جناب روحانی کاش هیچ نمی گفتی . درتکمیل سخنان «آقاعلی مطهری» باید بگم جملات شما سرشار از توهین و بی ادبی بود که تعفن ناشی از آن بسیاری از خوانندگان را متاذی کرد.
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
45
تعجب میکنم برا چی این توهین ها را منتشر می کنید به عنوان یک طلبه از این طرز برخوردها ابراز انزجار می کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
42
دورود سلام بر شهید مطهری و فرزند خلف و دانشمندش او خاری است در چشم افراطیون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
3
43
جناب روحانی با این جوابیه ای که نوشتی من حیث لایشعر سخنان آقای مطهری را اثبات کردی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
45
اينا به فرزند مطهري اينگونه مي تازند واي به حال مردم عادي البته اگه شهيد مطهري زنده بود به اون هم رحم نميكردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
45
ناهنجاری‌ها و گرفتاری‌های گوناگون اقتصادی، معضل بیکاری، رنج تورم و گرانی و ... مگر محصول دولت پاك امثال شما نبود؟ حالا چه شده كه امثال شما كه باعث و باني مشكلات بوده ايد به ياد درد مردم افتاده ايد و مي خواهيد مشكل حل كنيد؟ اصلاً چگونه كسي كه خودش و هفكران او اين مشكلات را ببار آورده اند حالا شده اند مشكل گشا؟!! چرا آن موقع كه دلسوزان حقيقي فرياد بر مي آوردند چيزي نمي گفتيد؟!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
45
علی آقا شجاعت پدر بزرگوارشون را دارند. باید به ایشان احسنت گفت
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
53
خیلی جالبه! ما از بچگی فکر میکردیم تعبد نسبت به غیر خدا شرک است!
که جناب روحانی می فرماید که شهید مطهری نسبت به امام تعبد داشت!
fatemeh
|
United States of America
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
53
خنده دار ترین ادعای ایشان دوری مطهری از مردم است! اتفاقا ایشان در حال حاضر یگانه فردی هستند که شجاعانه حرف دل مردم را می زند و در دل آنها جا دارد. در انتخابات مجلس آینده خواهند دید مطهری چقدر رای می آورد و دوستان تندرو ایشان چقدر رای می آورند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
3
53
«آقای مطهری» نه «آقا علی»

این چه رسمی است که هر کس مطلوب ما نبود نام خانوادگی اش را قلم میگیرند! «سید حسن» کم بود یک «آقا علی» هم اضافه شده.

نام های خانوادگیِ خمینی و مطهری و امثالهم شده ابزار سیاسی حضرات. تا وقتی با آنهاست خمینی و مطهری است وقتی با مردم است میشود سید حسن و آقا علی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
5
56
اوه اوه! چقدر بهش فشار اومده كه اينطوري هر چي از دهنش دراومده نثار علي آقا كرده..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
3
45
جناب حمید روحانی
ادب مرد به از دولت اوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
39
آقا حمید! آقای نماینده! کمی ادب داشته باش. از قرآن خدا برای مطامع شخصی سوء استفاده مکن.
ضمنا مطالبی که آقای مطهری مطرح می کنند بسیار بسیار مهم هستند. شما مردم را بقدری پست می پندارید که فکر می کنید تنها نیاز یک جامعه نان شب است و لا غیر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
81
7
پاسخی هم شان علی مطهری
واقعا عده ای جالب هستند وقتی علی مطهری فحش و ناسزا میگه، او را شجاع خطاب میکنند ولی وقتی کسی پاسخی متناسب با او را میدهد این چنین انتقاد میکنند!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
6
44
سلام بر او که هم نام امام علی است.
و زبانی دارد چون ذولفقار که لرزه بر اندام بدخواهان می اندازند.
دکتر مطهری عزیز، توکلت بر خدا باشد و همواره مدافع حقیققت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
5
50
بنده به عنوان يك دانشجوي مقطع دكتري در اين كشور هميشه صحبتها و موضع گيريهاي آقاي مطهري در چند سال گذشته دنبال كرده ام به اعتقاد بنده ايشان هميشه منصفانه، عالمانه و آزادمنشانه سخن گفته اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
89
6
آقای مطهری بجز استفاده از نام شهید مطهری بزرگوار هیچ هنری ندارد!!!
مطرح کردن بحث موتور سواران در حضور رهبری آیا کاری درست وکارشناسانه است؟!!! که برخی اینگونه از او تمجید می کنند؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
45
جالبه کی داره علی مطهری رو به بی دانشی و بی تقوایی متهم میکنه.حمید روحانی با این نامه خودش رو به مردم بیشتر شناساند.معلم از تنکابن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
3
36
درود بر مطهری

مطهری تنها کسیه که اونو نماینده ی کامل تفکرات خودم میدونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
3
55
همه هم تورو میشناسن اقای روحانی هم اقای مطهری رو.
اقای مطهری مردی شجاع و نترسه که همیشه هرچی به نظرش درست بوده رو گفته حتی اگه واسش بد تموم شه. اما شما ادم ترسو و متملقی هستید که هرچه رو که به نفعتونه بیان میکنید. اقا دست ازاین کارات بردار . یکم از اقای مطهری یاد بگیر
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
1
38
درود بر مطهری شجاع و صادق
sun
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
1
48
آقای حمید روحانی!دلیل این سخنان آقای مطهری مطالب دیگری ست خودت هم می دونی:
1.ایشون باجی نگرفته که الان نگران قطع شدنش باشه.
2.ایشون خبط وخطایی نکرده وپرونده ای نداره که نگران برملا شدنش باشه.
3.ایشون درهنگام نظر دادن منافع حزبی را درنظر نمی گیرد بلکه حق وحقانیت را درنظر میگیرد.دلیلش هم این است که نظراتش نه کامل راست است ونه کتمل چپ برای همینه که با اینکه ظاهرا اصولگراست ولی ما اصلاح طلب ها هم دوستش داریم.
واینها ویژگی های یک آزاد مرد واقعی است.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
62
جناب روحانی گذشته از توهین های شما که این چند وقت از ناحیه همفکرانتان زیاد دیده ایم. برادر ظاهرا شما خودتون هم تا حالا رساله عملیه نخوانده این چون در هیچ جای رساله های عملیه احکام مربوط به تهمت و غیبت نیامده...
لا اقل علی مطهری از بین اینهمه مظلوم به فکر یکی دوتاشون هست. شما به فکر کدامین مظلومان این مملکت بوده اید؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
123
12
از سایت انتخاب که این متن روشنگرانه را منتشرکرد ممنونم . ارادتم به آقای حمید روحانی افزون و حالا فهمیدم چرا همیشه از این علی مطهری بدم می آمد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
خدا هدایتتان کند البته مثل دوستت نباشی فحش بدی تو هم مارا دعا کن
منوچهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
آقاي مطهري فردي دلسوز است و سعي دارد مستقل باشد . آقاي روحاني هم دقيقا اين ويژگيها را در رشته خود كه تاريخ باشد دارد .آن بنده خدا حرفي زده و اين بنده خدا هم جوابش را داده و بي حساب شدند . درود بر آنها كه همينجا تسويه حساب كردند . اين اختلاف سليقه و برداشت همه جا وجود دارد . فقط جوابيه آقاي روحاني منطقي تر بنظر مي رسد.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
5
64
این پاسخ نشان داد هر انچه فرزند شهید انقلاب بیان داشته صحیح است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
3
56
آقای مطهری فردی دوست داشتنی و مورد علاقه و توجه مردم هستند دلیل چند دوره نماینده بودند ایشان در مجلس شورای اسلامی . پس مردم ایشان را قبول دارند. انتقاد جناب روحانی عیر منصفانه و بیشتر از سر خشم و کینه بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
3
55
یعنی این همه اهانت و خودبرتر بینی و خودحق بینی و ... کی تموم میشه خدایا ؟؟؟!!!
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
3
63
انالله وانا الیه راجعون
فقط یک راه برای اثبات ادعای ایشان وجود دارد
" ایشان برای نمایندگی مجلس از تهران کاندیدا بشوند"
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
sam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
4
67
حقا که اقای مطهری خوب این اقا رو توصیف کرده
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
5
53
این حمید آقا روحانی عجب هتاک و فحاش است.
درود بر مطهری که وجدان بیدار دارد و پیرو واقعی پیامبر ، ائمه و ولی فقیه است.
یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
3
48
اگر شهید مطهری زنده بودند ... خیلی‌ها باید در جای دیگری کار می‌کردند نه اینجا که هستند. در فقدان اوست که امثال ...
آقای حمید روحانی ابتدا فکر کن بعد بنویس ...
وای اگر از پس امروز بود فردایی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
49
خوش بحالت با اینهمه ادب و عرفان و تقوات!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
1
43
مطهري همچون پدر درقلبها جاي دارد .صداقتدرگفتارمطهري رااگرهمه نمايندگان داشته باشند مجلس،مجلس واقعي خواهد بود.
رحمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
47
حالا مطمین شدم تمام حرفهای مطهری در مورد شما صحیح بوده است
jتاج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
3
44
متاسفم ازاقای حمیدروحانی که فرق جوابیه وبیانیه رانمیفهمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
3
42
اصلا این آقا کی هست من که تا حالا اسمشو هم نشنیده بودم بنظر من که ایشون با استفاده از اسم آقای مطهری می خواسته خودشو مطرح کنه وگرنه اگر واقعا از سر دلسوزی برای ملت میخواست کاری انجام بده چرا در هشت سال گذشته که اینهمه بلا سر مملکتمون اومد صداش در نیومد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
41
معلومه ایشان خیلی درگیر وقایع تاریخی هستند و از ایام با برکت رمضان و شبهای قدر غافل شدند وقت نکردن از آن برای خود توشه ای بردارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
40
این واکنش تایید همان ادعا ی مطهری است

خیلی جالب خودت رو نشون دادی استااااد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
41
پاسخ جناب روحاني آنقدر غير منطقي و بدور از حقيقت است كه واقعاً ارزش مطالعه را ندارد.ايشان تفكر خود را به همه جوانان و مردم تعميم ميدهد در حاليكه اكثر قريب به اتفاق اين أدبيات را در شأن يك روحاني نميدادنند مخصوصاً فردي كه تاريخ نويس است!!!
اقاي مطهري واقعاً از نمايندگان كم نظير در تاريخ پارلمان ايران است
يقيناً اگر مدرس هم در اين مجلس حضور داشت نمي توانست كاري بهتر از مطهري انجام دهد
خداوند پدر بزرگوارش را در اين ايام عزيز مشمول رحمت خاصش
قرار دهد و شر عالمان بي عمل را از سر اين ملت كوتاه كند
آمين يا رب العالمين
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
50
امثال حمید روحانی راه مردم را گم کرده اند و بر عکس راه علی مطهری راه مردم است
زنده باد علی مطهری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
47
آقای روحانی اتقوالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
3
49
ایشان اشاره نکرده باعث و بانی این سردرگمی و بیکاری جوانان تحصیل کرده و فقری که در کشور به وجود امده چه کسی بوده؟ تو این 8 سال گذشته همین اقایون مملکت را گل و بلبل میدیدند!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
54
از اون روز تا حالا داشتی جوابیه مینوشتی؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
2
50
همش تکرار کرده که علی مطهری کوته بین ساده اندیش اونوقت تو ژرف اندیش و بلند بین هستی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
2
34
ادب مرد به ز دولت اوست

متاسفم برای شما که در کسوت روحانیت این چنین سخن می گویید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
2
38
آقا حمید روحانی تا بحال در پیاده رو های تهران راه نرفته اند تا بدانند موتور سوارها چه وحشتناک در پیاده رو ها میرانند.دلیلی هم ندارد ماشین کولردار را رها کنند و قدری درد مردم را درک کنند.
اذری زبان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
5
44
اقای روحانی شما با اینکه خود را مورخ میدانی اما یقین داشته باش زمانه بهترین قاضی است وعموم مردم شما وهمینطور پیشینه ی شما را خوب میشناسندوهم اقای علی مطهری و به طور کل بیت شهید بزرگوار استاد مطهری را..پس زیاد سعی نشود با اصطلاحات بی ادبانه و غیر اخلاقی طرف مقابل را محکوم وخود راحاکم و پیروز میدان جلوه دهیم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
مطهری لیاقت ریاست جمهوری را دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
مطهری سرباز رهبری و نورچشم مردم است
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
9
سخنان آقای روحانی نه تنها چیزی از ارزشهای آقای مطهری کم نمیکنه، فقط نشون میده بدجورری ... آقای روحانی ناراحته و حرف آقای مطهری داغ بزرگی به پیشینوش زده، بنده خدا خواسته کمی خنک شه فقط.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
12
چرا تهمت چرا بی ادبی
نظرات بینندگان