arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۳

نیمه‌کاره ماندن بازی لیل و مکابی با دخالت حامیان فلسیطن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیدار دوستانه تیم‌های لیل فرانسه و مکابی رژیم اشغالگر قدس به دلیل اعتراض حامیان مردم مظلوم فلسطین و درگیری در درون زمین نیمه‌کاره ماند. این دو تیم در جریان یک دیدار دوستانه در اتریش به مصاف هم رفته بودند.

به گزارش «تابناک»، تیم مکابی رژیم اشغالگر قدس که در یک اردو آماده‌سازی در اتریش است، امروز و در یک بازی تدارکاتی رودرروی لیل فرانسه ایستاد و در حالی که بازی را دو بر صفر واگذار کرده بود، به دلیل هجوم معترضان به جنایات این رژیم در غزه، مجبور به ترک میدان شد. در این میان، درگیری‌های شدیدی هم میان بازیکنان این تیم و معترضان ایجاد شد.

رژیم اشغالگر قدس نزدیک دو هفته است، غزه را زیر آتش گرفته و از زمین و هوا و دریا، مردم مظلوم و بی‌دفاع این شهر را بمباران می‌کند. بسیاری از مردم جهان، رخدادهای غزه را نه رخدادهای یک جنگ که یک جنایت آشکار علیه بشریت می‌دانند، زیرا سربازان رژیم صهیونیستی در جریان این یورش حتی از حمله به بیمارستان‌ها و بمباران آن‌ هم فروگذار نکرده‌اند. تا کنون بیش از ۶۰۰ تن در غزه کشته شده‌اند که ۲۵ درصد کشته‌شدگان را کودکان تشکیل می‌دهند.

اقدامات رژیم صهیونیستی، موجب شد تا مردم سرتاسر دنیا به شیوه‌های گوناگون، اعتراض خود را به این مسأله نشان دهند و عصر امروز چند جوان ترکیه‌ای در شهر سالزبورگ اتریش و در جریان بازی دو تیم لیل و مکابی وارد زمین مسابقه شدند و ضمن درگیری با بازیکنان تیم مکابی، موجب نیمه‌کاره ماندن این بازی شدند.

بنا بر این گزارش، حاضران در ورزشگاه با سر دادن شعارهایی علیه صهیونیست‌ها، جنایات این رژیم علیه مردم غزه را محکوم کردند. در پنج دقیقه پایانی این دیدار، در حالی که با پیروزی دو بر صفر لیل پیگیری می‌شد، برخی از معترضان به جنایت وحشیانه اخیر صهیونیست‌ها، وارد زمین بازی شدند و با در دست داشتن پرچم فلسطین به بازیکنان مکابی حمله بردند تا جایی که بازیکنان این تیم به سرعت زمین مسابقه را ترک کرده و وارد رختکن شدند.

یوسی‌بنایون، بازیکن سابق چلسی و لیورپول که این روز‌ها برای مکابی توپ می‌زند و الکساندر استانویچ، سرمربی این تیم با تماشاگران درگیری فیزیکی پیدا کردند و پلیس تلاش کرد بازیکنان را با کمترین صدمه‌ای از زمین بیرون آورد. این رویداد در حالی رخ می‌داد که تماشاگران بسیاری در ورزشگاه با بنرهایی در حمایت از مردم غزه به بازیکنان تیم مکابی اعتراض می‌کردند. سرانجام داور بازی مجبور شد در دقیقه ۸۶ بازی را متوقف کند.
 
فیفا ماه گذشته اعلام کرده بود، تیم‌های رژیم اشغالگر قدس به دلیل ناامنی نمی‌توانند میزبان هیچ مسابقه‌ای باشند.
نظرات بینندگان