arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۳

استفاده رژیم صهیونیستی از مهمات غیر مجاز در جنگ غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 گزارش منابع خبری حاکی است: ارتش رژیم اشغالگر قدس، در نبرد غزه از مهماتی استفاده می کند که در قوانین بین المللی ممنوعیت استفاده در درون شهرها را دارد.
 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری گاردین، رژیم اشغالگر قدس از مهماتی استفاده می کند که بر اساس اظهارات یک سازمان بشر دوستانه یهودی، در قوانین بشردوستانه بین المللی، استفاده از آن ها غیرقانونی اعلام شده است.

طبق این گزارش استفاده از ادوات جنگی علیه شهرها ، مناطق مسکونی و افراد غیرنظامی ممنوع است.

این مهمات که معمولا توسط تانک ها مورد استفاده قرار می گیرند، جزء سلاح های کم دقت محسوب می شوند و استفاده از آن ها در مناطق مسکونی، غیرمجاز است. این مهمات به صورت گلوله های تانک هستند که درون آن ها از دارت های کوچکی به اندازه 4 سانتیمتر پر شده است. این گلوله ها پس از شلیک، در بالای هدف منفجر شده و دارت های کوچک با سرعت فوق العاده زیادی تا چندین متر به اطراف پرتاب می شوند.

بر اساس اظهارات مرکز حقوق بشر دوستانه فلسطین، در تاریخ 17 جولای سال جاری میلادی، شش مورد از چنین گلوله هایی در روستای خوزا واقع در نوار غزه شلیک شد. این مرکز اعلام کرد زن 37 ساله ای که بر اثر اصابت دارت های این سلاح به شدت مجروح شده است، شاهد زنده به کارگیری این نوع سلاح ها در جنگ غزه است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی، استفاده از این سلاح ها را تکذیب کرده و مدعی است که تنها از سلاح های مجاز تحت قوانین بین المللی استفاده کرده است. پیش از این نیز در غزه از مهمات حاوی دارت استفاده شده و به کارگیری آن توسط دادگاه عالی رژیم صهیونیستی مجاز اعلام شده است. اما در گزارشی که در سال 2011 توسط یک سازمان بشردوستانه یهودی منتشر شد، این مهمات خطر بزرگی برای شهروندان غیرمسلح معرفی شده اند.

یکی از مهم ترین اصول مخاصمات، تشخیص افراد درگیر و غیردرگیر در جریان نبرد و اجتناب از توسعه آتش جنگ به مناطق مسکونی و همچنین جلوگیری از آسیب دیدن شهروندان غیرمسلح است.

این درحالی است که تاکنون بیش از 800 نفر از فلسطینی ها که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند، قربانی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی با بکارگیری از ادوات جنگی مختلف شده اند.
نظرات بینندگان