arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳

دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از یک سال تعقیب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری کلاهبردار میلیاردی توسط ماموران این فرماندهی در شهر بندرعباس خبر داد و گفت: پلیس فتا استان هرمزگان در دستگیری این متهم همکاری داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سرگرد مصطفی نورزوی افزود: این فرد ضمن برداشت غیرمجاز از حساب مردم در چند استان کشور نه فقره جعل، کلاهبرداری و سرقت را در کارنامه عمل خود داشت.

وی افزود: چندی پیش پرونده ای از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبادان به پلیس فتای استان مرکزی در خصوص برداشت غیر مجاز از حساب شهروندی آبادانی ارجاع شد.

وی اضافه کرد: شهروند آبادانی متوجه برداشت حدود 664 میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حسابش شده و برای پیگیری به پلیس فتا مراجعه کرده بود و بعد از تحقیقات اولیه مشخص شده بود که برداشت ها به صورت غیرمجاز از حسابی در یکی از بانک های اراک صورت پذیرفته و به همین دلیل پرونده به پلیس فتا استان مرکزی ارجاع شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اظهارات شاکی و در بررسی پرونده کارشناسان پلیس فتا دریافتند که فردی ناشناس با جعل مدارک هویتی شاکی در یکی از شعب بانکی شهر اراک به نام وی حسابی را افتتاح کرده و با شگردی خاص اقدام به برداشت های غیر مجاز از دیگر حساب های وی می کند.

سرگرد نوروزی گفت: با پیگیری های کارآگاهان پلیس فتا مشخص شد که مدارک ارائه شده مربوط به افرادی است که در سال های قبل مورد سرقت قرار گرفته و برای افتتاح حساب جعلی بهره برداری شده است.

وی اضافه کرد: با ادامه تحقیقات، کارآگاهان دریافتند که متهم با روش های مختلف و با خطوط تلفنی متعدد که به نام شاکی ثبت نام و فعال شده بود اقدام به گرفتن موجودی حساب شاکی کرده و با واریز وجوه نقد به حسابش، اقدام به برداشت غیر مجاز از آن می کند.

وی ادامه داد : با توجه به شگردهای خاص مجرم سرانجام در تحقیقات کارشناسی که به مدت یک سال طول کشید کارآگاهان، متهم را که به صورت کاملا حرفه ای اقدام به این عمل مجرمانه می کرد، شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: در بررسی سوابق این فرد مشخص شد وی اهل یکی از استان های شرقی کشور است که دارای سوابق متعدد کیفری از جمله جعل و کلاهبرداری، مشارکت در گروگان گیری مسلحانه ، اخاذی ، قتل غیر عمد، نگهداری مواد مخدر و اختلاس باندی از شرکت های بیمه است و هم اکنون نیز پرونده هایی در چند مرکز پلیس داشته و مدت چند سالی است که از شهر خود متواری است.

سرگرد نوروزی خاطرنشان کرد: با گسترش فعالیت تحقیقاتی، محل سکونت مقطعی متهم در شهرستان بندرعباس شناسایی شد و با اعزام کارآگاهان پلیس استان در عملیات مشترک پلیس فتا استان هرمزگان وی در مخفیگاهش دستگیر و مقداری اموال، اسناد و مدارک و تجهیزات رایانه در این خصوص از وی کشف و به استان مرکزی انتقال داده شد.

نوروزی از اعترافات گسترده این فرد در ارتکاب اعمال مجرمانه در شهرهای مختلف کشور خبر داد و گفت: در بازجویی های فنی کارشناسان پلیس فتا ، متهم به سه فقره برداشت غیر مجاز به ارزش سه میلیارد ریال و چند فقره جعل، کلاهبرداری و سرقت در استان های خوزستان، زنجان و سمنان اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از متصدیان امور بانکی خواست در هنگام افتتاح حساب از سامانه های احراز هویتی در اختیار استفاده کنند.

وی گفت: شهروندان نیز نباید به هیچ عنوان اطلاعات فردی و هویتی خود را در اختیار افراد غیر مجاز قرار دهند.
نظرات بینندگان