arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

اگر بنگاه‌های املاک کمسیون اضافی گرفتند چه کنیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران اعلام کرد: در صورت دریافت کمسیون اضافه از سوی بنگاه‌های املاک و مطرح شدن شکایت از سوی مردم، میزان مبلغ اضافی اخذ و به شخص مربوطه باز می گردد.

حسام عقبایی  درباره تخلفاتی که در زمینه میزان کمسیون بنگاه‌های املاک صورت می‌گیرد، اظهار کرد: براساس قانون نظام امور صنفی و مصوبه هیات عالی نظارت، کمیسیون‌هایی که در اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور مشخص شده از مشتریان دریافت می‌شود.

وی افزود: براساس قانون، کلیه مشاوران املاک کشور توسط اتحادیه‌هایشان مکلف هستند که به شکایات در زمینه کمیسیون‌های گرفته شده رسیدگی کنند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران افزود: بر همین اساس چنانچه مشاور املاکی در هر نقطه کشور نسبت به دریافت حق الزحمه، بیش از مبلغ قانونی اقدام کرد، شخصی که کمیسیون اضافه پرداخت کرده با مراجعه به اتحادیه مربوطه، مشاور املاک مورد نظر را احضار می کند و آن مشاور املاک مکلف است که براساس قانون مبلغ اضافه گرفته شده را به شخص بازگرداند.

عقبایی تاکید کرد: همچنین براساس ماده 28 قانون امور صنفی اتحادیه صنف مشاوران املاک می‌تواند نسبت به پلمپ آن بنگاه اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در شهر تهران شماره تلفن 7334 پاسخگوی شکایات مردم در این زمینه است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: هموطنان در شهرستان‌ها هم اگر شکایاتی در رابطه با این موضوعات دارند به کمیسیون تخصصی املاک کشور واقع در خیابان شریعتی پایین‌تر از خیابان طالقانی،‌ خیابان آمل مراجعه کنند یا تماس بگیرند تا موضوع را از طریق اتحادیه املاک شهرستان مورد نظر پیگیری کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان