arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳

آغاز چانه‌زنی یک بانک فرانسوی دیگر برای نقض تحریم‌های آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بانک فرانسوی کردیت اگریکول پس از تکمیل بازبینی داخلی مبادلات دلار آمریکا، مذاکرات با مقامات این کشور در مورد نقض احتمالی تحریم‌ها را آغاز کرد.

مذاکرات کردیت اگریکول که سومین بانک بزرگ فرانسه است، یک ماه پس از نهایی شدن مذاکرات مشابه بی ان پی پاریبا – بزرگ‌ترین بانک فرانسه - و جریمه 8.9 میلیارد دلاری این بانک برای نقض تحریم‌های سودان، کوبا و ایران آغاز شده است.

ژان پل شیفله، مدیر عامل کردیت اگریکول پس از اعلام نتایج مالی سه ماهه دوم این بانک اظهار کرد: ما وارد مرحله توضیح و مذاکره با مقامات آمریکایی شده ایم.

به گفته وی، کردیت اگریکول نسبت به بانک‌های بزرگ‌تر دیگر مبادلات دلار کمتری با کشورهای تحت تحریم آمریکا در فاصله سال 2003 تا 2008 داشته است.

این بانک نتایج تحقیقات داخلی خود را به مقامات آمریکایی ارسال کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک فرانسوی سوسیته جنرال نیز سرگرم گفت و گو با اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا در ارتباط با مبادلات مالی است که برای نهادهای کشورهای تحت تحریم آمریکا انجام داده است.

مقامات آمریکایی همچنین سرگرم مذاکرات با بانک‌های آلمانی دویچه و کومرس بانک در مورد مبادلات آنها با کشورهای تحت تحریم این کشور از جمله ایران هستند. کومرس بانک از سوی مقامات آمریکایی متهم شده است از طریق واحدهایش در آمریکا مبادلاتی را برای شرکت‌هایی در ایران و سودان انجام داده است و طبق گزارش نیویورک تایمز، ممکن است حداقل 500 میلیون دلار جریمه شود. توافق در این مذاکرات ممکن است تابستان جاری حاصل شود و زمینه را برای توافق با دویچه بانک مهیا کند.

فرانسه پس از جریمه سنگین بی ان پی که از سوی مقامات این کشور ناعادلانه و غیرمنطقی توصیف شد، مکررا خواستار تسریع تلاش‌ها برای تقویت نقش یورو در مبادلات بین المللی شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان