arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳

تاکید ابتکار بر برجریان آزاد اطلاعات و تعامل با رسانه ها فارغ از نگاه جناحی

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بحران های کنونی محیط زیست ایران و حجم وسیع برنامه ها و اقدامات اجرایی نمی تواند فقط از طریق قوای دولتی پیگیری شود و نیاز به مشارکت مردم دارد و این روابط عمومی ها هستند که می توانند با پاسخگویی درست و مناسب و ایجاد ارتباط مستمر، صادقانه و توام با بدنه مردم، رسانه ها و سمن ها این موضوع را تحقق بخشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نگاه دولت به رسانه و محیط زیست مثبت است، برجریان آزاد اطلاعات و تعامل با رسانه ها فارغ از نگاه سیاسی و جناحی تاکید کرد.


به گزارش انتخاب  معصومه ابتکار در نشست مدیران روابط عمومی ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها با اشاره به نقش مهم و راهبردی روابط عمومی ها در ارتقاء جایگاه سازمان ها و افزایش نگاه مثبت جامعه به فعالیت آن ها، گفت: دانایی مهمترین رکن مدیریت در هر حوزه ای به ویژه در حوزه روابط عمومی است از این رو کسب اطلاع از آخرین دیدگاه های نظری و بهره گیری از تجربیات اساتید هر حوزه، می تواند در بهبود کیفی مدیریت افراد بسیار موثر باشد.

وی با یاد آوری رویکرد مثبت و تعاملی دولت تدبیر و امید به رسانه ها و تغییر فضای ارتباطی دولت با رسانه ها نسبت به دولت گذشته، اظهار کرد: دولت یازدهم با نگاه مثبت خود به حوزه های حساس و مهم روابط عمومی و محیط زیست و اتخاذ موضعی بسیار متفاوت نسبت به دولت گذشته، در تلاش است کوتاهی ها و ضعف های گذشته در این حوزه را جبران کند و از وظایف مهم روابط عمومی های محیط زیست در سراسر کشور، انعکاس این تغییر رویکرد دولت تدبیر و امید و نگاه مثبت و حمایتی دولت به رسانه و محیط زیست و حرکت در راستای دستیابی به همین هدف است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بحران های کنونی محیط زیست ایران و حجم وسیع برنامه ها و اقدامات اجرایی نمی تواند فقط از طریق قوای دولتی پیگیری شود و نیاز به مشارکت مردم دارد و این روابط عمومی ها هستند که می توانند با پاسخگویی درست و مناسب و ایجاد ارتباط مستمر، صادقانه و توام با بدنه مردم، رسانه ها و سمن ها این موضوع را تحقق بخشند.

وی خاطرنشان کرد: تعامل سازمان حفاظت محیط زیست با رسانه ها، باید فارغ از نگاه های سیاسی و جناحی و فقط بر اساس تعامل، اعتماد و احترام متقابل در این حوزه صورت گیرد.

ابتکار تاکید کرد: در صورت شکل گیری تعامل درست و منطقی میان روابط عمومی های سازمان حفاظت محیط زیست با رسانه ها، جریان آزاد اطلاعات بر پایه انتقال اطلاعات درست و صادقانه به مردم جهت اتخاذ تصمیم منطقی و صحیح از سوی آن ها شکل خواهد گرفت و از این رو نحوه تنظیم تعامل با رسانه ها بسیار حایز اهمیت است.

معاون رییس جمهوری خلاقیت را از ارکان اساسی کار روابط عمومی ها دانست و افزود: توجه به ظرافت های خبری و بهره گیری از عنصر خلاقیت و نوآوری در این حوزه می تواند حساسیت لازم را در مردم نسبت به محیط زیست بدون بحران سازی ایجاد کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست نقد پذیری و آموزش را از دیگر ارکان مهم برای ارتقا و بهبود فعالیت روابط عمومی ها دانست و گفت: محیط زیست موضوعی فرابخشی است و برای دستیابی به اهداف خود، نیاز به تعامل با سایر نهادها و جذب مشارکت مردم دارد و از این رو مدیران روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به برقراری این رابطه تعاملی و سازنده منطقی با تمام گروه های ذینفع در این حوزه هستند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فعالیت های شورای اطلاع رسانی سازمان در ستاد مرکزی به عنوان بدنه سیاست گذار رسانه ای سازمان، گفت: مشابه همین ساختار در استان ها شکل خواهد گرفت.

در ادامه مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست و رییس شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی های سازمان حفاظت محیط زیست را انتقال درست مفهوم توسعه پایدار به جامعه دانست و افزود: روابط عمومی ها می توانند با هنر خود، گلچینی از حجم وسیع اطلاعات داشته باشند که از ویژگی هایی همچون تازگی، تامین منافع سازمانی و قدرت آگاهی بخشی عمومی برخوردار باشند زیرا مدیران روابط عمومی در واقع معلمان انتقال اخبار و پیام ها هستند.

همچنین محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشاررکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان شرایط بحرانی و سخت محیط زیست ایران، روابط عمومی ها را ویترین سازمان حفاظت محیط زیست دانست که با بهره گیری مناسب از نگاه مثبت رییس سازمان به رسانه و روابط عمومی، می توانند نامی نکو از خود به عنوان پاسداران حفظ محیط زیست درآینده محیط زیست کشور ثبت کنند.

وی ، برخورداری از دانش به روز در دو حوزه محیط زیست و روابط عمومی را از مهمترین ارکان موفقیت روابط عمومی ها در این حوزه دانست و گفت: سونامی تفنگ کشان که از کردستان آغاز شد و به تمام کشور تسری یافت، حاصل اعتماد مردم و مسوولان به یکدیگر از طریق حلقه واسط روابط عمومی ها بود.

مدیر کل دفتر آموزش و مشاررکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست نقد پذیری و جسارت را از خصوصیات لازم برای مدیران روابط عمومی اعلام کرد و اظهار داشت: انتقال بدون سانسور نگاه بیرونی به فعالیت های سازمان به مدیران از سوی ناظران دقیق و صدیق سازمانی یعنی روابط عمومی ها می تواند تاثیری به سزا در اصلاح روند تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مدیریتی باشد.

درویش افزایش اعتماد مردمی به فعالیت های سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین ایجاد سیر صعودی در میزان اثربخشی فعالیت های سازمان را از نتایج ایجاد تعامل سازنده با مردم، رسانه ها و سمن ها از سوی روابط عمومی دانست.

در ابتدای نشست مجید فدایی سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست معرفی دقیق و صحیح سازمان حفاظت محیط زیست و وظایف و مسوولیت های آن را از جمله وظایف روابط عمومی دانست و با تاکید بر رویکرد مثبت و تعاملی دولت به رسانه ها گفت: یکی از مهمترین مباحث فعلی محیط زیست، آگاهی بخشی عمومی به منظور جذب مشارکت مردمی در حفظ محیط زیست است و این وظیفه روابط عمومی ها را بسیار سنگین تر می کند، زیرا انتقال صحیح پیام و ایجاد انگیزه در مخاطب به منظور جذب مشارکت مخاطب از جمله تعاریف کاری روابط عمومی هاست که می توانند با پاسخگویی درست و مناسب و ایجاد ارتباط مستمر، صادقانه و توام با بدنه مردم، رسانه ها و سمن ها این موضوع را تحقق بخشند.

دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از تشکیل شورای اطلاع رسانی در استان ها به ریاست مدیر کل استان و دبیری مسوول روابط عمومی آن استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید و نگاه رییس سازمان حفاظت محیط زیست، روابط عمومی ها بتوانند این فرصت را مغتنم شمرده و از آن در راستای اطلاع رسانی صحیح دقیق و شایسته استفاده کنند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان در صدد تقویت روابط عمومی الکترونیک و استفاده از فناوری های نوین ارتباطی در روابط عمومی ها است.

فدایی ایجاد بانک اطلاعاتی از متخصصان محیط زیست در استان ها برای آمادگی ارتباط و تعامل با رسانه ها و استفاده از نظرات کارشناسی آنان را از ملزومات روابط عمومی ها دانست و از مدیران روابط عمومی استانها خواست تلاش کنند محیط زیست به دغدغه اصلی مسوولان و مردم تبدیل شود.

در ادامه سید غلامرضا کاظمی دینان رییس انجمن روابط عمومی ایران و استاد دانشگاه و از پیشکسوتان عرصه روابط عمومی و مجید رضاییان استاد دانشگاه در این حوزه به تدریس مباحث مهم و روز روابط عمومی برای مدیران روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست پرداختند.

نشست یک روزه مدیران روابط عمومی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها روز گذشته ( سه شنبه ) در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان