arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۲۱۵
تعداد نظرات: ۱۴۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
دفاع تمام قد علی مطهری از طرح تفکیک جنسیتی قالیباف در شهرداری:

معلوم نیست مخالفان این طرح از چه چیزی ناراحت‌اند/اینها دچار تجددگرایی افراطی شده اند/اصولگرایان به آزادی و حقوق ملت توجه ندارند، اصلاح طلبان به احکام اسلام

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از اجرای طرح تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران از قالیباف خواست تحت تأثیر هجمه سنگینی که به این طرح شده است قرار نگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از اجرای طرح تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران از قالیباف خواست تحت تأثیر هجمه سنگینی که به این طرح شده است قرار نگیرد.

به گزارش «انتخاب»، در این نامه آمده است:

«جناب آقای قالیباف

شهردار محترم تهران

با اهداء سلام، اجرای طرح جلوگیری از اختلاط کارمندان مرد و زن در ادارات مختلف شهرداری تهران، اقدامی پسندیده و ملهم از دین مقدس اسلام است که باید از سال‌ها پیش در سراسر کشور اجرا می‌شد ولی متأسفانه دولت‌ها معمولا نگاهی به انتخابات آینده دارند و کمتر حاضر می‌شوند زیر بار این‌گونه دستورات اسلام بروند. همه می‌دانیم که مسائل مربوط به عفاف در قرآن بسیار با اهمیت تلقی شده است تا آنجا که سوره نور که بیشتر آیات آن درباره عفاف و روابط زن و مرد و مجازات زنا و غیره است با این آیه شروع می‌شود: «سورة انزلناها و فرضناها» یعنی سوره‌ای است که ما نازل کردیم و آن را فرض و حتم و واجب قرار دادیم. درست برخلاف دنیای غرب که می‌خواهد مسائل مربوط به عفاف را کوچک و ناچیز و حل شده جلوه دهد و می‌بینیم که با مشکلات فراوانی مانند تزلزل خانواده‌ها و گاهی بی‌معنی شدن نهاد خانواده‌ و نیز همجنس‌گرایی و پایین‌ آمدن ارزش و احترام زن مواجه هستند.

این یک مسئله اجماعی میان همه فقهاست که جدایی محیط کار آقایان و بانوان بر اختلاط آنها ترجیح دارد و حتی‌المقدور و در مواردی که امکان آن وجود دارد محیط کار آنها باید جدا باشد. فلسفه این حکم این است که اسلام می‌خواهد ارتباط زن و مرد بیگانه در حداقل باشد تا بدین‌وسیله پیوند زن و شوهر هرچه محکمتر و پیوند زن و مرد بیگانه هرچه سست‌تر باشد و در نتیجه نهاد خانواده هرچه استوارتر گردد. زمانی که مسجد مدینه ساخته شد، پس از مدتی جمعیتی که وارد مسجد می‌شد افزایش یافت. پیغمبر اکرم دستور دادند که درب دیگری برای مسجد ساخته شود تا بانوان از آن درب رفت و آمد کنند و اختلاط میان زنان و مردان ایجاد نشود.

عجیب است که در انتقاداتی که به این طرح شده تنها چیزی که مورد توجه واقع نشده است حکم و نظر اسلام است. معلوم نیست مخالفان این طرح از چه چیزی ناراحت‌اند. گاهی از خدشه‌دار شدن کرامت انسانی و توهین به زنان سخن می‌گویند و گاهی از تنافی این طرح با کنوانسیونها و معاهدات بین‌المللی. آیا کرامت انسانی زن و مرد فقط در صورت اختلاط حفظ می‌شود و اگر محیط کار آنها را جدا کردیم به آنها توهین شده است؟ چه منطق و استدلالی پشت این سخن قرار دارد و اساسا چه ارتباطی میان اختلاط از یک طرف و حفظ کرامت انسانی و احترام زنان و مردان از طرف دیگر وجود دارد؟! ممکن است بگویند با جداسازی، ما به شعور و عقل و اراده آنها توهین کرده‌ایم، خود مردان و بانوان ما احکام شرعی و اصول اخلاقی و مصالح خود را رعایت می‌کنند و نیازی به این کار نیست.

سخن،‌ درست در همین جاست. خالق ما انسانها که به سرکشی غریزه جنسی خوب توجه دارد و خواهان نیل انسانها به سعادت خودشان است و ما را از خودمان بهتر می‌شناسد، دستور داده است که حتی‌المقدور از اختلاط بپرهیزید، و اگر به زعم مخالفان، با این حکم کرامت انسانی ما انسانها مخدوش و به ما توهین شده است، ریشه این امر را باید در خلقت خود و حکمت خالق جستجو کرد.

اما مطلب دیگری نیز هست که شهید آیت‌الله مطهری در کتاب «مسئله حجاب» خوب به آن پرداخته‌اند. ایشان می‌گوید (نقل به مضمون) وقتی دقت می‌کنیم می‌بینیم بیشتر، این مردان شکارچی هستند که از آزادی زن به معنی اختلاط و بی‌بند و باری او دفاع می‌کنند، چون می‌بینند اگر اصول عفاف رعایت شود دیگر نمی‌توانند از زنان مختلف با هزینه ناچیز کام برگیرند. روشن است که ما نمی‌خواهیم مخالفان این طرح را به چنین نیتی متهم کنیم بلکه آنها نیت خیر دارند ولی چون دچار تجددگرایی افراطی شده و می‌خواهند اسلام را باب طبع زمان کنند و فکر می‌کنند زمان برخی از احکام اسلام گذشته است چنین سخنانی می‌گویند و این مشکل اساسی اکثر اصلاح‌طلبان است که توجه کافی به این گونه احکام اسلام ندارند، همان طور که اکثر اصول‌گرایان توجه کافی به حقوق ملت و آزادی‌ها ندارند.

اما مسئله کنوانسیونها و معاهدات بین‌المللی، روشن است که ملاک ما اسلام است و باید این معاهدات را به سوی احکام اسلام هدایت کنیم.

امیدوارم جناب عالی تحت تأثیر هجمه سنگینی که به این طرح شده است قرار نگرفته و ثابت قدم بمانید.

فرصت را مغتنم شمرده از ایجاد پارک‌های ویژه بانوان در تهران که در آنجا می‌توانند بدون پوشش اسلامی به ورزش و تفریح و آفتاب گرفتن بپردازند تشکر می‌کنم و امیدوارم تعداد آنها افزایش یابد. از بلندمرتبه‌سازی‌ها و فشردگی شهر تهران نیز همچنان گله‌مندم و معتقدم در بسیاری مناطق ظرفیت بیش از مثلا دو طبقه وجود ندارد و پنج طبقه و شش طبقه می‌سازند. همچنین درخواست دارم از تعبیر «بی‌آرتی» برای اتوبوس‌های تندرو استفاده نشود و تابلوهای مربوط تغییر کنند، گرچه از زحمات فراوان شما و آباد شدن محسوس تهران طی چند سال گذشته صمیمانه سپاسگزارم.

با تقدیم احترام

علی مطهری»


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از اجرای طرح تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران از قالیباف خواست تحت تأثیر هجمه سنگینی که به این طرح شده است قرار نگیرد.

در این نامه آمده است:

«جناب آقای قالیباف

شهردار محترم تهران

با اهداء سلام، اجرای طرح جلوگیری از اختلاط کارمندان مرد و زن در ادارات مختلف شهرداری تهران، اقدامی پسندیده و ملهم از دین مقدس اسلام است که باید از سال‌ها پیش در سراسر کشور اجرا می‌شد ولی متأسفانه دولت‌ها معمولا نگاهی به انتخابات آینده دارند و کمتر حاضر می‌شوند زیر بار این‌گونه دستورات اسلام بروند. همه می‌دانیم که مسائل مربوط به عفاف در قرآن بسیار با اهمیت تلقی شده است تا آنجا که سوره نور که بیشتر آیات آن درباره عفاف و روابط زن و مرد و مجازات زنا و غیره است با این آیه شروع می‌شود: «سورة انزلناها و فرضناها» یعنی سوره‌ای است که ما نازل کردیم و آن را فرض و حتم و واجب قرار دادیم. درست برخلاف دنیای غرب که می‌خواهد مسائل مربوط به عفاف را کوچک و ناچیز و حل شده جلوه دهد و می‌بینیم که با مشکلات فراوانی مانند تزلزل خانواده‌ها و گاهی بی‌معنی شدن نهاد خانواده‌ و نیز همجنس‌گرایی و پایین‌ آمدن ارزش و احترام زن مواجه هستند.

این یک مسئله اجماعی میان همه فقهاست که جدایی محیط کار آقایان و بانوان بر اختلاط آنها ترجیح دارد و حتی‌المقدور و در مواردی که امکان آن وجود دارد محیط کار آنها باید جدا باشد. فلسفه این حکم این است که اسلام می‌خواهد ارتباط زن و مرد بیگانه در حداقل باشد تا بدین‌وسیله پیوند زن و شوهر هرچه محکمتر و پیوند زن و مرد بیگانه هرچه سست‌تر باشد و در نتیجه نهاد خانواده هرچه استوارتر گردد. زمانی که مسجد مدینه ساخته شد، پس از مدتی جمعیتی که وارد مسجد می‌شد افزایش یافت. پیغمبر اکرم دستور دادند که درب دیگری برای مسجد ساخته شود تا بانوان از آن درب رفت و آمد کنند و اختلاط میان زنان و مردان ایجاد نشود.

عجیب است که در انتقاداتی که به این طرح شده تنها چیزی که مورد توجه واقع نشده است حکم و نظر اسلام است. معلوم نیست مخالفان این طرح از چه چیزی ناراحت‌اند. گاهی از خدشه‌دار شدن کرامت انسانی و توهین به زنان سخن می‌گویند و گاهی از تنافی این طرح با کنوانسیونها و معاهدات بین‌المللی. آیا کرامت انسانی زن و مرد فقط در صورت اختلاط حفظ می‌شود و اگر محیط کار آنها را جدا کردیم به آنها توهین شده است؟ چه منطق و استدلالی پشت این سخن قرار دارد و اساسا چه ارتباطی میان اختلاط از یک طرف و حفظ کرامت انسانی و احترام زنان و مردان از طرف دیگر وجود دارد؟! ممکن است بگویند با جداسازی، ما به شعور و عقل و اراده آنها توهین کرده‌ایم، خود مردان و بانوان ما احکام شرعی و اصول اخلاقی و مصالح خود را رعایت می‌کنند و نیازی به این کار نیست.

سخن،‌ درست در همین جاست. خالق ما انسانها که به سرکشی غریزه جنسی خوب توجه دارد و خواهان نیل انسانها به سعادت خودشان است و ما را از خودمان بهتر می‌شناسد، دستور داده است که حتی‌المقدور از اختلاط بپرهیزید، و اگر به زعم مخالفان، با این حکم کرامت انسانی ما انسانها مخدوش و به ما توهین شده است، ریشه این امر را باید در خلقت خود و حکمت خالق جستجو کرد.

اما مطلب دیگری نیز هست که شهید آیت‌الله مطهری در کتاب «مسئله حجاب» خوب به آن پرداخته‌اند. ایشان می‌گوید (نقل به مضمون) وقتی دقت می‌کنیم می‌بینیم بیشتر، این مردان شکارچی هستند که از آزادی زن به معنی اختلاط و بی‌بند و باری او دفاع می‌کنند، چون می‌بینند اگر اصول عفاف رعایت شود دیگر نمی‌توانند از زنان مختلف با هزینه ناچیز کام برگیرند. روشن است که ما نمی‌خواهیم مخالفان این طرح را به چنین نیتی متهم کنیم بلکه آنها نیت خیر دارند ولی چون دچار تجددگرایی افراطی شده و می‌خواهند اسلام را باب طبع زمان کنند و فکر می‌کنند زمان برخی از احکام اسلام گذشته است چنین سخنانی می‌گویند و این مشکل اساسی اکثر اصلاح‌طلبان است که توجه کافی به این گونه احکام اسلام ندارند، همان طور که اکثر اصول‌گرایان توجه کافی به حقوق ملت و آزادی‌ها ندارند.

اما مسئله کنوانسیونها و معاهدات بین‌المللی، روشن است که ملاک ما اسلام است و باید این معاهدات را به سوی احکام اسلام هدایت کنیم.

امیدوارم جناب عالی تحت تأثیر هجمه سنگینی که به این طرح شده است قرار نگرفته و ثابت قدم بمانید.

فرصت را مغتنم شمرده از ایجاد پارک‌های ویژه بانوان در تهران که در آنجا می‌توانند بدون پوشش اسلامی به ورزش و تفریح و آفتاب گرفتن بپردازند تشکر می‌کنم و امیدوارم تعداد آنها افزایش یابد. از بلندمرتبه‌سازی‌ها و فشردگی شهر تهران نیز همچنان گله‌مندم و معتقدم در بسیاری مناطق ظرفیت بیش از مثلا دو طبقه وجود ندارد و پنج طبقه و شش طبقه می‌سازند. همچنین درخواست دارم از تعبیر «بی‌آرتی» برای اتوبوس‌های تندرو استفاده نشود و تابلوهای مربوط تغییر کنند، گرچه از زحمات فراوان شما و آباد شدن محسوس تهران طی چند سال گذشته صمیمانه سپاسگزارم.

با تقدیم احترام

علی مطهری»


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴۳
در انتظار بررسی: ۱۱۸
غیر قابل انتشار: ۷۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
193
638
"اصولگرایان به آزادی و حقوق ملت توجه ندارند، اصلاح طلبان به احکام اسلام "
با تمام احترامي كه براي اقاي مطهري قائلم نيمه دوم حرف ايشان را درست نمي دانم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
کاملا هم درست است....!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
درسته
چون اصلاح طلبان کمتر حرف از اسلام می زنند ولی عملا مقیدترند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اصلاح طلبان به افراط گری در اسلام توجه ندارند اقای مطهری از شما بعید بود !!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
واقعا من نمیدونم کسایی که با این طرح مخالفت میکنن، چه چیزی رو از دست میدن!!!؟
مهدنا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
چطور می فرمایید اصلاح طلبان به احکام اسلام توجه ندارند درحالی که شارحین دین اسلام و مراجع عظام وحجج اسلام درراس اصلاح طلبان قراردارند .
دشتی
| SOUTH AFRICA |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ضمن احترام به آقای مطهری ، یک سوال داشتم و آن اینکه الآن که نمایندگان محترم مجلس اعم از مرد و زن در زیر یک سقف و در صحن مجلس با هم ارتباط کاری دارند چه مفسده ای بروز کرده ؟ اگه این اصلی که فرمودید در همه جا قابل اجرا باشد لطفا از خود مجلس قانون گذار شروع کنید و یک سالن دیگه برای نمایندگان زن درست کنید !!!؟؟؟ خیر اینطور نیست که هر هم دوشی منجر به هم آغوشی شود . اگه اینقدر مته به خشخاش بگذارید از فردا پیاده روهای خیابانها هم باید تفکیک جنسیتی نمایید ؟!!! با عرض ارادت به نظرات دیگر آقای مطهری با این نظرشان موافق نیستم چون بنده هم مثل شما و خیلی از مردم خانواده دارم و نگرانی های شما را دارم و درک میکنم ولی این راه حلش نیست ، مگر حضرت فاطمه زهرا بمیان مردان در منابر نمیرفت و سخن و مجادله نمیکردند ؟ این طرز فکر حرمت و حرییت انسانها را بسختی زیر سوال میبرد و انسانها را تا درجه دام و طیور که با سیم خاردار تفکیکشان میکنند پایین میاورد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
متاسفانه نیمه اول کلام ایشان اشتباه است.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آقای مطهری واقعا از این اظهارنظر به موقع شما سپاسگزارم حقیقتا نشون دادید که همیشه دنبال حرف حق هستید و حق را فدای قید و بندهای سیاسی نمی کنید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
به عنوان یک اصلاح طلب واقعا از نیمه دوم جمله آقای مطهری ناراحت شدم هم ایشان و هم شهرداری دچار اشتباه محاسبه شده اندتقابل نامحرم به طور عمده در تقابل ارباب رجوع که می تواند مرد یا زن باشد با کارمند که بنابر مسئولیت تعریف شده بازهم می تواند مرد یا زن باشد اتفاق می افتد نه کارکنانیکه بنابر سنخیت مسئولیت باید در یک فضا باشند یا نباشند که اکنون این سنخیت مسئولیت تبدیل به سنخیت جنسیت شده و از این راه یا برخی از کارکنان اعم از زن یا مرد می بایست در پستهایی که تخصص ندارند بکار گمارده شوند یا ارباب رجوع بیچاره در کلاف سردر گم ادارات بیشتر از این اطاق به آن اطاق برود حال چه زن باشد چه مرد واین کارها جناب مطهری غیرت دینی نیست و الا در ادارات آموزش و پرورش و بسیاری از ادارات دیگر مثل فرمانداریها تا انجا که من میدانم تا انجا که امکان داشته سالهاست و ای بسا از ابتدای انقلاب خانمها در فضاهایی مستقل کار کرده اند و هیچ هیاهویی هم راه نیانداخته بودند می توانید خود تحقیق کنید و اینقدر سزیع در دام کسانیکه مدعی اصولگرایی هستند و هر روز مایلند به صراحت یا به کنایه بگونه ای دولت و هواذاران وی را به چالش بکشند ،نیافتید
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
145
557
بالاخره هر کسی ایراداتی هم دارد. برداشت های ناصحیح آقای مطهری در زمینه لزوم تفکیک جنسیتی هم جزو ایرادات ایشان است.
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
هر چی باشه اصولگراست دیگه نمیشه بیشتر از این انتظار داشت،آقای مطهری مردم خواهان آزادی و استقلال هستند ولی شما فقط بفکر منافع شخصی خودتون
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آقای دکتر مطهری این نظرش هم بر گرفته از مبنی اسلام است
حسين
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
بابا جان آقاي مطهري به استناد قرآن داره ميگه حتی‌المقدور از اختلاط بپرهیزید حلا شما ميگيد به فكر منافع خودشه آخه اين چه حرفيه كه ميزنيد . دوستان مواظب باشيد به خاطر كينه از بعضي تندروها دچار شرك نشويد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
محمود جان حالا مطمئنی این اشتباه آقای مطهری است و اشتباه شما نیست؟!!
کامیاب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
در افراط هیچ انتهایی نیست با نوع پوششی که خانوما تو ادارات دارن فکر نگاه غیر اسلامی یک مریضیه فکریست که مریض باید درمان بشه این شروع طرد خانوم ها در یک طرح برنامه ریزی شده از سطح جامعه و اشتغاله نمیشه بخاطر طرز تفکر مردها زن ها محدود و هزینشو بدن بهتره بجای این کارا برای حفظ امنییت خانومای ما تو خیابون تلاش بیشتری کنید و نوع اختلاط رو به جامعه محول کنید زن ها و مردم ما به اعتماد بنفس و عزت از دست رفته احتیاج دارن نه تفکیک جنسی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
باید مواظب باشیم که ما هم به مرض دولت قبل مبتلا نشیم که کوچکترین انتقادی رو برنمی‌تابید و هر منتقدی رو دشمن خطاب می‌کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
64
453
مطهری عزیز پشت این طرح سرگرمی و گرفتاری و ناراضی تراشی برای دولت روحانی و در یک کلام اغراض سیاسی نهفته است وگرنه چرا این طرح در طول دوره هشت ساله طلایی! قبل مطرح نشده بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
وگرنه چرا این طرح در طول دوره هشت ساله طلایی! قبل مطرح نشده بود؟


هر طرحی یه شروعی داره... در ضمن اگر ناراحتی هم باشه همه میدونن شهرداری از دولت جداست!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
چه ربطی به ناراضی شدن مردم از رییس جمهور داره؟
ضررش هم اگر باشه به خود قالیباف برمیگرده.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ربطش به اینه که بعد از شهرداری و به استناد شهرداری به دولت فشار میارن که دولت هم تفکیک جنسیتی انجام بده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
42
322
أكر بهمين روند باشد بزودي اقايان برقه را هم رواج ميدهند بايد از خود خانهما نظر خواهي شود اقاي قاليباف ٩ سال است كه شهردار است دليل اينكه هم أكتون تفكيك جنسيتي را أعلام كرده جيست نمي خواهد سياست بازي كند براي اينده خود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
این برنامه ریزی قایباف برای از دست ندادن شهرداری تهران و تغییر رئیس شورا از طریق اعمال فشاره والسلام
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
246
187
الکی بهت دلخوش کرده بودیم آقای مطهری!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
یعنی حتما تمام نظرات ایشون باید نطابق با شماها باشه . اینکه نمیشه عزیز . به هر حال ایشون برای ما عزیز هستن . این مسایل هم نظر ایشون به عنوان یک مسلمان ، قابل احترامه
یه ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شما یکیو میخواین به نفعتون حرف بزنه و نه اینکه خودش باشه
اتفاقا برای من عزیزتر شد
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
خدارو شکر که ماشین زمان اختراع نشده ! وگرنه این آقایون بین حضرت آدم و حوا هم دیوار میکشیدن .
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
نه بابا ایننقدر هم دیگه منفی نباشین. مطهریه دیگه!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
دوست عزیزم اقا محمد من هم مثل شما یک اصلاح طلب هستم مطمین هم باش خیلی در مواضع خود استوارم پس بر اقای مطهری خرده نگیرید چون ایشان ادم بزرگی هستند و تا حالا هم دیدیم چطور در برابر کجرویهای احمدی نژاد و هم تفکرات وی استادگی کرده کاری که شاید نمایندگان اصلاح طلب مجلس یا نتونستن یا نخواستن انجام بدن این نظر اقای مطهری به نظر من چیزی از اعتبار ایشان کم نمکنه چون نشان داد عملکر ایشان نه بخاطر خوشحال کردن اصلاح طلبان بلکه از شجاعت ایشان ست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
شما اگر در نود درصد موارد منطق ایشان را درک می کنید ، احتمال بدهید که 10درصد مابقی نظراتشان درست باشد و شما به واسطه تجربه کمتر از رسیدن به منطق آن ناتوان مانده اید . این افراد نباید سفارشی حرف بزنند بلکه باید جامعه را به آنچه صلاح میبینند هدایت کنند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
54
287
آقای مطهری ! حقوق مدنی و آزادی انسانی را تهدید می کند - اینکه هر کاری خوب باشد دلیل نمی شود اجرا شود - آن هم به زور -
نماز خواندن خیلی خوب است پس به زور همه نماز خوان شوند- خداوند با آن عظمت چنین کاری نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
حقوق مدنی و آزادی انسانی؟؟؟

جدا از هم کار کردن کدوم حقوق رو از بین میبره؟!!
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
وا پس به زور میشه مخلوط کرد اشکالی هم نداره . فقط نمیشه به زور جدا کرد ...ها؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
رعایت احکام اسلامی هیچ منافاتی با حقوق افراد و جنسیتها نداره.
سخایی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
نماز بحث فردیه و فرق می کنه با حجاب. حجاب یک موضوع اجتماعیه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
فعلا که شما میخواهید به زور مختلط کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
53
218
درود بر مطهری عزیز که در بیان حقایق نگاه باندی و گروهی ندارد من او را دوست و برایش احترام بسیار بسیار بسیار بالائی قائلم اگر چه همه دیدگاهها او را قبول ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
منم به شما درود میفرستم واقعا. این روحیه ی شما کاش بیشتر و بیشتر باشه بین مردم. اساس انسانیت و مسلمانی هم همینه.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
20
179
نکته بارز آقای مطهری جناحی نبودن ایشان است و اینکه ایشان عمل را قضاوت و نقد میکنند، نه شخص را.

اما ایشان باید دقت کنند که آنها که از تفکیک جنسیتی حمایت نمیکنند، مخالف بی بند و باری نیستند و همین کنایه ایشان (هرچند بدون منظور بوده) درست نیست.

همیشه نزدیکترین راه بهترین راه نیست.
تفکیک جنسیتی شاید مسکن باشد ولی درمان نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آنها که از تفکیک جنسیتی حمایت نمیکنند، مخالف بی بند و باری نیستند
؟؟؟
یعنی موافق بی بند و باری هستند؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
33
210
آقای مطهری عزیز
مخالفان از این ناراحتند که تفکیک جنسیتی به حذف جنسیتی بیانجامد.
مخالفان از این ناراحتند که تفیکیک جنسیتی از ادارات شهرداری شروع شود و به اماکن عمومی نظیر سالن های کنسرت و تئاتر و سینما و در نهایت پارک ها برسد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
دوست عزیز، شما از این تفکیک ها ناراختی، ولی آقای مطهری خودش خواهان این مسائله...
علیرضا م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
دقیقا با نظر شما موافقم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شک نکن عزيزم اين شروع کاره! اماکن عمومي و خيابونها و پارکها هدف بعديشونه! توي فرهنگسازي کم آوردن به زور و اجبار رو کردن.
میرزا قشم شم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
37
131
مگر نه اینکه اینکار مخالفت با آزادی زنان برای کار است؟مگر نه اینکه با اجرای این عمل سایر ارگان ها دست به این کار میزنند و زن از کار کردن باز میمونه؟از شما بعید بود /اقای مطهری
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
مگه ما مرد بیکار کم داریم؟اصلا مگه زن میخواد خرجی بده؟ چرا تو هر اداره ای میریم اکثرشون زن هستن؟
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
نه نه نه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
یعنی اگر زنان اتاق کار جدا داشته باشند نمیتوانند کار کنند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اینقدر زنها را بی عرضه فرض کردید؟
سعید
| UNITED STATES |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
به ناشناس
کم نیستند تعداد حانمهایی که سرپرست خانواده هستند و خرج خانواده رو می دهند.
میرزا قشم شم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
به دوستان ناشناس...بله که زن خرجی میده.فکر کردین کم زن های صادق داریم که با همین نون ها و در نبود شوهرشان زندگی میچرخانند؟در جواب دوست دیگه خیلی کارها هست مثل منشی گری یا کارهای دیگه که آقایان در صدر این کارها هستند آیا کار هست که خانوم ها انجام دهند.منم مردم بخدا ولی باید درک کرد زنان این جامعه رو که دارند با پاکدامنی و رعایت نکات اسلامی خرجی زندگی و بچه هاشونو در میارند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
27
142
سلام این سخنان جناب مطهری جای بحث داره:
من به اصل اینکه فساد کار بدی هست کاری ندارم اما جناب مطهری آیا این نوعی توهین به آقایان و خانمهای شاغل تلقی نمیشه؟ غیر مستقیم به کارمندان محترم میگید اگه در کنار هم کار کنید فاسد میشید و ما جلوی فساد شما رو میگیریم.
دوما آقای مطهری احکام اسلام فقط تفکیک جنسیتی رو شامل میشه؟ مگه وظیفه حکومت و نظام نیست که مسیر دشوار ازدواج رو برای جوانان هموار کنه که فسادی صورت نگیره پس مجلسیان و دیگران که وامصیبتا سر میدهند که زن و مرد همکتر هستند کجایند؟
جناب مطهری مگه فساد فقط مربوط به زن و مرد میشه؟ چرا دست غرتگران بیت المال رو با حرکت مفیدی قطع نمیکنید؟
جناب مطهری عزیز مشکل با تفکیک جنسیتی حل نمیشه با وجود انسانیت حل میشه.
من برای شما احترام زیادی قائل هستم اما این صحبت شما به ظرمن البته درست نیست.
من جوان بیکار مجرد و بدون فسادی هستم من باب اطلاع.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شما چرا مسایل بی ربط را به هم وصل میکنی.
اولا بیشتر کارمندان متاهل هستند و نه مجرد وقتی درباره افزایش فساد صحبت میشه منظور فقط مجردها نیستند.

دوم اینکه آیا عاقلانه هست که بگوییم اگر یک دستگاهی مثلا در برخورد با مفسدان وظایف خود را خوب انجام نمیدهد پس ایرادات قسمتهای دیگر را هم که از دستمان برمی آید را رها کنیم تا تکلیف آن مشخص شود؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
جناب ناشناس محترم که جوابم رو دادید خدمت شما عرض کنم که من اصلا در مورد مجرد و متاهل چیزی نگفتم بهتره خوب بخونید بلکه متوجه بشید من در آخر از خودم گفتم که مجردم البته همین درست نشنیدن حرف مردم هست که این بدبختیها رو در پی دراره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
26
62
آقاي مطهري چرا همش گير مي ديد به اصولگرايان و اصلاح طلبان؟ آقاي رفسنجاني هم مخالف اين طرح نظر شما درباره ايشون چيه؟ شما كه همه از جا از آقاي رفسنجاني حمايت ميكنيد چرا در اين باره نسبت به مواضع ايشان نظري نداريد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
11
68
واقعیت آن است که تا مطهری از رفع حصر سخن می گوید همه اصلاح طلبان (یک عنوان کذایی) برای او هورا می کشند و کامنتهای زنده باد و مرد شجاع و ... را نثار او می کنند. ولی زمانی که اعتقاد قلبی خود به مطلب فوق را نشان می دهد اصولگرایان همان رفتار اصلاح طلبان را نشان می دهند.
در اینجا نکته ای که مغفول مانده آن است که همراهی با دیگران تا زمانی است که فقط در جهت منافع ما باشد و منطق اصلی ما را تشکیل می دهد.
علی ایحال باید به جای اینکه یک نفر حرف بزند و بقیه مرده باد زنده باد بگویند احزاب نهادها و تشکل های مختلف مسایل را حلاجی کرده و بیانیه ای صادر کنند تا برایند همه نظرات باشد. به این صورت است که می توان برنامه های عملی را با اجماع اکثریت (بر اساس عقلانیت و تدبیر) پیش برد وگرنه درگیر این لفاظی های بیهوده خواهیم بود که نیمه عمر آن حداکثر دوهفته خواهد بود.
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
97
49
حرفات رو قبول دارم لایککککککککک
قائدامینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
49
61
درود بر مطهری که تمام سعی وهمش زدن حرف حق ودفاع از حق می باشد,ورای بازی های سیاسی ومحافظه کاری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
18
76
علی مطهری هم مثل بقیه افراد خاکستری است و مورد احترام. قرار نیست که ایشان مرجعیت مطلوب جریان اصلاح طلبی شود. اما با اجرای این طرح باید منتظر بود که در آینده طرح تفکیک جنسیت در تمامی مراکز عمومی پیگیری شود و بعد هم به سراغ پارکها و پیاده رو ها و ... میروند. و پس مدتی دیواری از وسط خیابان ولیعصر میکشند و تفکیک جنسیتی شهر تهران یک امر دینی قلمداد خواهد شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
83
49
آفرین بر دکتر مطهری. او عمیقا به اسلام معتقد است. هم در آزادی سیاسی و هم در روابط محرم و نامحرم.
نسل اول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
22
61
باتوجه به نظرات مطهری بعضی ها که ایشان را قبول داشتند نظردیگری پیدا می کنند و به ایشان انتقاد می کنند که چرا این حرف ها را زده است!
جالبه!
بسیاری از ما دیگران را وقتی قبول داریم که نظرما را تامین کنند اما توجه به ملاک حق و باطل و مصلحت جامعه و مردم نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
جناب نسل اولی،
آقای مطهری نه معصوم هست و نه مرجع تقلید ما، که تمامی نظراتش برای ما قابل قبول باشه.
یک سری از موضع گیری هاش مورد قبوله یکسری هم نه...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
انقدر به آدما صفر و یکی نگاه نکن دوست عزیز
لازم نیست تحت هر شرایطی از کسی حمایت کرد یا برعکس!
کدوم دو نفری رو تا حالا دیدی که تحت هر شرایطی نظراتشون کپی پیست همدیگه باشه؟
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
احسنت . قابل توجه مخاطبین انتخاب
نسل اول
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
دوست عزیز( ناشناس ) افرادی صفر و یکی به انسان ها می نگرندکه با یک نظر مخالف از اشخاص رویگردان می شوند و یا با یک نظر موافق آنها را می پرستند!
اگر ملاک های صحیحی داشته باشیم و دچار جناح زدگی نشویم هیچگاه دچارافراط و تفریط نخواهیم شد.
باتشکر
سید امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
86
14
درود بر دکتر مطهری و درود بر شهردار محبوب تهران دکتر محمد باقر قالیباف.جهاد ادامه دارد...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اگه محبوب بودند الان ایشون رئیس جمهور بودند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
47
37
والله من به عنوان یک زن که اندیشه اصلاح طلبی هم دارم ترجیح می دم توی یک محیط زنانه کار کنم که راحت تر باشم. من در محیط مختلط هم قادر به کار هستم ولی وقتی محیط زنانه باشه قطعاً راحت ترم و با آرامش بیشتری کار می کنم. پوششم راحت تره، صحبت کردن با دوستان و همکارانم برام راحت تر خواهد بود...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
جالبه. بعضیا به اینکه یه نفر خودش راحت تره اینجوری باشه، منفی دادن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
20
46
در این مورد با علی مطهری مخالفم اما چون میدونم به حرفی که میزنه واقعا اعتقاد داره بی نهاین براش ارزش قائلم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اوباما هم به حرفی که میزنه اعتقاد داره پس محترمه؟
باید دید با ملاک عقل و دین آیا حرف درستی هست یا نه.

البته از این جهت که نشان میدهد شخص منافق نیست خوب است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
16
48
آقای مطهری انسان آزاده ای است با وجود اینکه از این موضع گیریشون ناراحتم اما از این که سر اصولی که معتقده معامله نمیکنه خیلی مرده.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
واقعا همیشه حرف درست رو میزنه
امیر ارسلان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
37
22
سلام
من برای اقای مطهری ارزش زیادی قائل بوده و هستم گرچه اصلاح طلبم اما اما با طرح تفکیک جنسیتی موافقم چرا که یکی از دردهای جامعه ما همین روابط نا صحیح زن ومرد می باشد بیایید حقیقت بین باشیم از تمام مردان غیور و غیرتمند ایران عذر میخواهم اما بسیاری از مردان واقعا نمیتوانند جلو چشم چرانی و هوس بازی خود را بگیرند ما هم که نمیتوانیم همه انها را کور و کر کنیم حال که حریف این چنین افرادی نمیشویم بهتر است نوامیس مردم را جدا کنیم تا حد اقل کمتر اسیب ببینند
من متحجر نیستم و خود نیز یک مردم ( جانماز هم آب نمیکشم لات و بی غیرت هم نیستم)اما حقیقت امر اینه که بلای چشم چرانی و شهوت رانی جامعه ما را در بر گرفته و باید یا فرهنگ سازی بشه یا تفکیک جنسیتی (گاهی به کشته گشتن و گاهی به کشتن است ترویج دین هر چه زمان اقتضا کند )
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
10
63
پیشنهاد می کنم طرح زوج وفرد برای خانم ها وآقایان اجرا شود
پاسخ ها
aida
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اره موافقم اونوقت فقط 3 روز در هفته میریم سرکار
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
5
27
در عین آنکه به مراتب صداقت جناب مطهری باور دارم و تیز بینی و ریشه یابی بسیاری از مسائل توسط ایشان را قابل تحسین می بینم ، اما در حیرتم چگونه ایشان معضلات اصلی تر اجتماع از جمله تاراج بیت المال، انحطات اجتماعی، کاهش فاحش فرهنگ عمومی، تنزل باورهای دینی نسل جوان و دهها معضل اصلی اجتماعی را از لحاظ اولویت بندی در مراتب بعدی و همیشه و در همه جا اولویت اول ایشان حجاب و عفاف است. شاید به باور ایشان عدم رعایت حجاب کلید تمامی ناهنجاری ها است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
18
25
معلوم نیست مطهری تو کدوم تیم بازی می کنه
پاسخ ها
یه ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
تو تیم خدا
عظيم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
10
28
با سلام : علي الرغم احترامي كه به آقاي مطهري دارم بايد بگويم نظر ايشان مخالف نظر پدر شهيدشان شهيدمطهري مي باشد كه مي گويد نمي شود انسانها را با زور مجبور كرد بلكه بايد با واكسناسيون انسانها را از اين موارد در امان باشند لذا از قبل ادارات دولتي تا حد امكان محل كار خانمها و آقايان را جدا كرده بودند و مطرح كردن اين مسئله در حال حاظر بيشتر سياسي است تا اعتقادي
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
35
20
چرا ناراحتید؟ مگه چی شده؟ شما هرکی به میلتون حرف بزنه قبولش دارید؟
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
8
23
جناب مطهری اعتراض به نگاه جنسیتی در جامعه با مقید بودن به احکام اسلام منافاتی ندارد شما اگر با دستاویز مبهم دفاع از شریعت مدافع طرح سیاسی اقای قالیباف هستید مخالفان سیاسی شما نیز میتوانند اگر زمانی قدرت اجرائی داشته باشیدبا همین دستاویز جنابعالی را با حربه ی عدم توجه به احکام اسلام مورد نقد (بخوانید حمله ) قرار دهند و اساسا کار کردن زن درجامعه را مغایر با شرع اعلام نمایند
علی
|
UNITED STATES
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
22
23
این آقا اصلا معلوم هست با خودش چند چنده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
35
17
تفكيك جنسيتي هيچگاه به حذف جنسيتي نخواهد انجاميد. دوره اين كارها گذشته ...

مخالفان طرح تفكيك جنسيتي مشكل اعتقادي دارند...
پیراسته فر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
45
22
هم طرح آقای قالیباف خوب است وهم دفاع آقای مطهری/
اینگونه روشها موجب استحکام خانواده می شود، درصورت اجرای این طرح درگستره بیشتری،هیچ مشکلی هم برای خانمهابوجودنخواهدآورد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
7
21
جناب مطهری کسی از این داستان تفکیک جنسیتی ناراحت نیست از نوع نگاه آقای قالیباف که در چشم به هم زدنی کاتولیک تر از پاپ شده اند ناراحتند .ثانیا جناب مطهری صدا و سیما . سینما .مدارس . حوزه های علمیه .و بسیاری دیگر در این داستان حجاب چقدر موثر بوده اند و چه کرده اند ؟
سلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
32
19
آفرین آقای مطهری
عزیزانی که دارن نظر مخالف میدن اگه متن را دقیق بخونن متوجه میشن که آقای مطهری خیلی منطقی این بحث را تایید کرده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
9
56
با سلام
یادم هست مطلبی را در روزنامه از زبان اقای موسوی اردبیلی چند سال پیش خواندم که درباره جداسازی در دانشگاه ازاد بود
ایشان گفتند که ما این را پیش امام(ره) بردیم و ایشان فرمودند که" فقط این مانده که غرب را به ما بخندانید"
آقای مطهری در شهرداری طرحهای مهم تر از این را می توان اجرا کرد ؟
طبق فرمایش امامان معصومین ، اگر جامعه ای را گند بگیرد از رده های بالاست اگر شهرداری وضعیت مناسبی ندارد این از رده های بالای شهرداری است
بهتر است در شهرداری، برای جلوی رشوه خواری طرحی دهند
بهتر است در شهرداری، طرحی برای کاهش رانت خواری دهند
بهتر است در شهرداری، طرحی برای کاهش زمین خواری دهند
بهتر است در شهرداری، طرحی برای بهتر شدن اسفالت خیابانها دهند طوری که تمام نشده از بین می روند
و هزاران طرحی دیگر
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
31
27
احسنت
من خودم خیلی ادارات رفتم می بینیم بجای اینکه کار مردم را راه بندازن کارمندان زن ومرد ایستادن دارن میگن ومیخندند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
42
34
با این نظر آقای مطهری مفافقم
اصلا چرا خانوما وقتی میخوان برن سرکار این همه آرایش میکنن؟ چرا تو خونه برا همسرشون آرایش نمیکنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
به تو چه؟به من چه؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
والا ما كه مثل مرده ها سركار مي ريم. اونجايي كه شما ميگوييد حتما دستگاه دولتي نيست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
11
32
آقای مطهری کسی به تجددگرایی افراطی دچار نشده بلکه شما وهمفکرانتان به تحجرگرایی افراطی مبتلا شده اید.اگر کمی به عمق وحقیقتی که که ادیان الهی ومخصوصا اسلام بخار آن نازل شده اند پی برده بودید وضرباتی که اسلام عزیز از ناحیه اشخاصی مثل شما خورده را درک میکردید دست از این افکار متحجرانه میکشیدید وتوبه میکردید.تاچه موقع باید شاهد فراری دادن مردم وجوانان از اسلام عزیز توسط اشخاصی مانند شما برادر عزیز باشیم؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
11
30
چرا مدیرانی که نگاه بد و غیر اخلاقی به کارکنان زن دارند را از سازمان اخراج نمی کنید؟ اگر شما به فکر احترام به شخصیت بانوان هستید مدیران بی اخلاق را از صحنه حذف کنید . خود شما هم می دانید که چه در اطرافتان می گذرد پس ضمن احترام به حقوق و شخصیت افراد از فرافکنی ها و مثبت جلوه دادن تصمیمات خارج از شئونات اجتماعی خودداری کنید . اگر آنقدر ضعیف النفس هستید و هنوز بعد از سالها عبادت خداوند متعال نتوانسته اید خود را از گناه ایمن سازید پس ضمن اصلاح خود و تفکرات خود سازمان خود را ترک کنید و مدتی به استحکام نفس خود و پایبندی به اصول اخلاقی بپردازید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
14
50
معلومم نیست که آقای قالیباف چرا بعد 9 سال نگران بنیان خانواده شدند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
به حرفهای شورای شهر گوش کن گفتند او از قبل هم پیگیر اجرای این طرح بوده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
10
31
من یک اصلاح طلب هستم و قویا به احکام و فرایض دین مبین اسلام پایبندم و آرزومند روزی هستم که همه احکام اسلام (که تکمیل کننده یکدیگرند) با هم در جامعه اجرا شوند، نه اینکه یک قسمت را بگیریم و بقیه را رها کنیم (تازه در اجرای آن یک طرح هم مقاصد سیاسی را مدنظر داشته باشیم!) تا دین اسلام ناقص جلوه نکند. وقتی که شرایط ازدواج و دیگر حقوق مردم برجا باشد، خودبخود کسی به اختلاط با نامحرمان نمی پردازد و زمینه برای اجرای این طرح ها فراهم می شود. بهرحال تک بعدی عمل کردن موفقیتی در پی نخواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
فساد در متاهل ها اگر بیشتر از مجردها نباشد کمتر نیست و این به روش رفتار و محیط اجتماعی و کار و محیط خانوادگی ما برمیگرده که هیچکدام اسلامی نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
21
17
او نمونه یک سیاستمدار آزاده و حق گوست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
18
45
خدا رحم کرد مطهری وزیر ارشاد نشد
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
8
40
جناب آقاي مطهري مشكل اينجاست كه اين طرح از سوي قاليباف مطرح شده ،كسي كه براي رسيدن به قدرت از هر حربه اي استفاده مي كند.كه يك نمونه آن استخدامهاي بدون مجوز تعداد زيادي از بانوان در شهرداري وشركتهاي وابسته به آن بود.ولي آن موقع چون دنبال بدست آوردن قدرت بودند فكر نمي كردند كه استخدام اين خانمها روزي به يك معضل تبديل شود.وحالا با توسل به اين حربه سعي در منزه بودن خود دارند.
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
7
21
جناب آقاي مطهري مشكل اينجاست كه اين طرح از سوي قاليباف مطرح شده ،كسي كه براي رسيدن به قدرت از هر حربه اي استفاده مي كند.كه يك نمونه آن استخدامهاي بدون مجوز تعداد زيادي از بانوان در شهرداري وشركتهاي وابسته به آن بود.ولي آن موقع چون دنبال بدست آوردن قدرت بودند فكر نمي كردند كه استخدام اين خانمها روزي به يك معضل تبديل شود.وحالا با توسل به اين حربه سعي در منزه بودن خود دارند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
8
29
متاسفانه كج فهمي و تحجر نسبت به احكام اسلام و القاء نظرات شخصي و جناحي افراد باعث دينگريزي و دلزدگي مردم از دين بخصوص جوانان مي شود . يكي از همين موارد مسئله تفكيك جنسيتي كه در اين روز ها از طرف جرياناتي خاص براي ايجاد تشنج در جامعه و فشار آوردن به دولت مطرح مي شود مي باشد .آقاي مطهري در اين مورد بيشتر دقت كنيد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
26
10
" عجیب است که در انتقاداتی که به این طرح شده تنها چیزی که مورد توجه واقع نشده است حکم و نظر اسلام است. معلوم نیست مخالفان این طرح از چه چیزی ناراحت‌اند. گاهی از خدشه‌دار شدن کرامت انسانی و توهین به زنان سخن می‌گویند و گاهی از تنافی این طرح با کنوانسیونها و معاهدات بین‌المللی. آیا کرامت انسانی زن و مرد فقط در صورت اختلاط حفظ می‌شود و اگر محیط کار آنها را جدا کردیم به آنها توهین شده است؟ چه منطق و استدلالی پشت این سخن قرار دارد و اساسا چه ارتباطی میان اختلاط از یک طرف و حفظ کرامت انسانی و احترام زنان و مردان از طرف دیگر وجود دارد؟! " دقیقا سوال من هم این است اما از طرفی دیگر: چه ارتباطی بین حفظ کرامت و جداسازی وجود دارد؟! فقط وقتی جداسازی انجام شود کرامت حفظ می شود؟؟
حزب الله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
35
12
ايوالله، بلاخره حاج علي آقا هم يك كلمه حرف حساب زدند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
11
30
آقای مطهری شما هم متهم به تحجر گرایی افراطی هستید . چرا تصورتان اینست که تفکراتتان صحیح و بدون غلط می باشد. پیامبر عظیم الشان ما نیز بر لزوم زندگی کردن به روز بوده . شما بالاتر از پیغمبر شدید..!!!!!
نیکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
7
23
احکام اسلامی ، شامل احکام خصوصی و عمومی میشود
احکام خصوصی را نمیشود بصورت اجباری درآورد . ضمنا احکام مربوط به متعهدین دینی شامل دیگر افراد جامعه نیز نمیشود . بعلاوه اصل عدم مداخله در حوزه خصوصی افراد هم اسلامی است هم جزو حقوق شهروندی است و ضمنا طرح اخیر آقای قالیباف ، عباتست از تصمیم گیری برای زنان شاغل در شهرداری ، بدون توجه به خواسته های موردی هریک از آنها . ایشان باید طرحی را برای صرفا زنانی که شکایتی از شرایط کار خود دارند اجرا میکرد .
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
5
25
طرح تفکیک جنسیتی در اتوبوس بدلیل وجود افراد بیمار که مزاحم خانم ها می شدند یا بالعکس ، توجیه داشت ولی بهتر بود بطور موازی در جهت درمان آن افراد بیمار حرکت های بنیادین در جامعه انجام می شد.
در زمان پیامبر هم احکام براساس رشد جامعه اصلاح و تکامل می یافتند البته آنموقع چون مبنا و الگوی جامعه اخلاق نبی الرحمه بود همه چیز رو به رشد و تعالی بود .
وضع ما بدلایلی که همه می دانیم به لحاظ فرهنگی خصوصا رو به افول است و شاید ناچاریم روزگاری نه چندان دور بدلیل افزونی بی دینان همه جا را دیوار بکشیم و بهتر است از مجلس شروع کنیم.
شاید به لحاظ فقهی حرف ایشان صحیح باشد اما فقه به همراه اخلاق است که می تواند جامعه را بسازد . محدودیت موافق طبع بشری نیست و در آیین الهی هم جایی ندارد پیامبر ما با اخلاقش قلب ها را تسخیر کرد. فتوحات شمشیری در زمان عمر وابوبکر و عثمان بود و زمان علی متوقف شد او در پی عدالت بود.
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
10
18
با نهایت احترامی که برای آقای مطهری قائلم اما در این مورد با نظر ایشان مخالفم
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
13
9
حالا معلوم شد آقایان چند مرده حلاجند . آقای مطهری یک حرف درست وحسابی زده منظورش اجرای قوانین اسلامی بوده وتفکیک جنسیتی در ادارات خیلی بهتره هم برای مردها وهم زنها حالا چرا عده ای از این طرح خوششون نمیاد نمیدونم
اصلاح طلب جدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
5
23
به عنوان یک اصلاح طلب که از سال 76 طرفدار جدی آقای خاتمی و اصلاح طلبان بوده و هستم عرض میکنم :
1- در صداقت و دیانت و آزاد منشی و دلسوزی آقای مطهری تردید ندارم .
2- اصلاح طلبی یک معنی عام است که طیف گسترده ای را پوشش داده است . حرف آقای مطهری در مورد عدم توجه اصلاح طلبان به احکام اسلام دقیق نیست . بهتر بود می گفتند بخشی از کسانیکه منتسب به اصلاح طلبی و اصلاح طلبان هستند چنین رویکردی دارند .
3- شک ندارم هسته ی اصلی اصلاح طلبان که سید محمد خاتمی در مرکزیت آن قرار دارد تقید و تعهدشان به اسلام ،اگر از اصولگراترین اصولگراها بیشتر نباشد ، کمتر نیست . اختلاف در تفسیرها و برداشتها وچگونگی پیاده سازی احکام اسلام است به طوری که با نیازها و تحولات روز سازگار باشد و بهترین نتیجه هم گرفته شود .
4 -خدمت آقا ی مطهری عرض میکنم : همه ی ما قبول داریم که عفاف از اصول اخلاقی و احکام قطعی اسلام است اما به عنوان مثال ، آیا شما یقین دارید که در جهان امروز( با گسترش ارتباطات و تکنولوژیهای فوق پیشرفته ارتباطی ) جدا سازی محل کار زن و مرد منجر به نتایج بهتر در حفظ عفاف عمومی خواهد شد ؟
5- ضمن پافشاری بر حفظ اصول نباید گمان کنیم شیوه ها و را هایی که برای یک جامعه ی بسیط و ساده در صدر اسلام به کار گرفته شده است همیشه کاربرد خواهد داشت و اگر هماهنگ با تحولات زمان شیوه ها و راه های نو را به کار گیریم خلاف اصول عمل کرده ایم . حتی ممکن است اگر شیوه های نا متناسب با زمان به کار گرفته شود در مجموع نتیجه ی عکس بدهد . این نکته ایست که با همه ی ارادتی که به آقای مطهری دارم گمان میکنم چنانکه سید محمد خاتمی و امثال وی به عمق آن پی برده اند ایشان به آن توجه نکرده اند .
پاسخ ها
جوان دهه شصت
| UNITED STATES |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اولین نتیجه ی این جور طرحها، تقویت نگاه جنسی و بیمارگونه ست. متأسفم. واقعا متأسفم
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
8
43
اگر اختلاط زن و مرد جایز نیست پس چرا در طواف خانه کعبه زن ومرد دوشادوش هم طواف می کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
25
14
همه میدانیم که اختلاط زیاد در محیطهای کاری ودرسی چه بر سرجوانها وارتباطات زن وشوهرها آورده.خودمان را گول نزنیم.افراد زیادی را میشناسم،حتی از مذهبیها،که بواسطه تحریکات جنس مخالف پایه های زندگیشان سست شده وبعضا فرزندانشان بامشکلات روحی وروانی مواجه شده اند.هرکس در هر جا که مسؤلیت دارد این امررا مد نظر قرار دهدتا کمکی برای رسیدن به تعادل دررابطه زن ومرد بنماید.بسیاری از گرههای کور جامعه ما به دلیل به سخره گرفتن احکام الهی ایجاد شده وبا برگشت به این احکام الهی امید میرود خداوند با نظر رحمت در حل مشکلات مارا یاری رساند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
34
14
طرح بسیار خوبی است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
9
19
اگر اجرای این طرح ضرورتی داشت امام در آغاز انقلاب دستورش را می داد. (بگذریم از اینکه خانواده ی امام همیشه در خاطراتشان نقل می کنند که امام با این تندروی ها مخالف بودند) یعنی آقای قالیباف معتقدند متوجه ضرورتی شدند که امام متوجه آن نبودند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
9
14
در این ساختار و تفکر ، هیچکس از سلامت روانی برخوردار نیست .در بن مایه این طرح ها ،بی اعتمادی به زن و ضغف شدید جنسی مرد در عدم کنترل خودش نهفته است .زیربنای چنین نگاهی ، به ضعف شدید فرهنگ و تربیت دینی و ایجاد عقده های جنسی در جامعه منجر شده و هرگز هم با طرحهای تفکیک ، مشکلات حل نمیشود
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
14
18
من تفکرم اصلاح طلبی است اکثر نظرات اقای مطهری هم موافقم یک نمونه عرض میکنم در اموزش و پروش در مدرسه ها معلمین در مدارس ابتدایی ک از هر دو جنس اقایان و خانمها هستند هر دو تمایل دارند دفتر خانمها و اقایان جدا باشد تا در زمان بین دو زنگ تدریس راحت تر بتوانند استراحت کنند جالبست ک اقایان در مدارس بیشتر پافشاری میکنند مدارس هم در صورت داشتن فضای کافی این کار را انجام میدهند و همگی راضی هستند حالا در شهرداری هم همین است با اینکه از منش سیاسی اقای قالیباف خوشم نمیاید ولی اینکار ایشان را قبول دارم در ضمن قرار نیست ساختمان خانمها عوض شود بلکه در دو اتاق مجزا مشغول بکار میشوند
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
8
34
جناب آقاي مطهري بفرمائيد در مجلس شوراي اسلامي هم يک چادر بين نمايندکان خانم و آقا ايجاد شود
کیوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
10
27
آقای مطهری متعصبانه با این قضیه برخورد میکند برداشت ایشان برگرفته از کتاب حجاب پدرشان میباشد ایشان نمیتواند فراتر از نظر باباش حرکت کند ا
محمد مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
3
13
اگر تمام این کارها برای نگهداشتن خانواده و رواج دین است به نظر من به جای اینکه صورتمسئله را پاک کنیم می بایست راه حل مناسب آن را پیدا کنیم که بهترین راه حل همان جمله ایست که امیرالمومنین فرمودند : فقر دیوار به دیوار کفر است با همین جمله تمام مسائل ما حل می شود مهمترین مسئله در این جامعه هم اکنون بالا رفتن سن ازدواج از یک طرف افزایش آمار طلاق از طرف دیگر می باشد که 90% این مشکلات ریشه مالی دارند پس بنابراین اگر ما رفاه را برای مردم فراهم کنیم دیگر نه نیاز به تفکیک جنسیتی داریم نه نیاز به مسائلی مانند اینها چرا ؟ زیرا وقتی درامد یک مرد کفاف حرج زندگی و خانواده اش را داشته باشد مطمئن باشید کمتر مردی حاضر است که خانمش در بیرون کار کند و این مسئله مبنی بر این نیست که همسر فقط در خانه باشد چون کار نمی کند بستر برای تحصیل و تربیت فرزندان برای خانم کاملا فراهم می شود که این امر باعث محکمتر شدن بستر خانواده می شود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
10
22
تفکیک جنسیتی کاری غلط و برداشت ناصحیح از اسلام غیرت و خانواده است چه بسیار خانم های مومن و با شخصیتی که در کنار مردان کار می کنند و ذره ای از عشقشان به شوهرشان و دینداریشان کم نمی شود می شود با نامحرم در یک اتاق کار کرد و حتی شوخی هم کرد ولی با غیرت بود و به انحراف نرفت... فقط ای کاش می توانستیم همان جامعه ای که مولا علی علیه السلام شرح میدهد را می داشتیم
Admin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
3
16
به نظرم می رسه که اگر بخواهیم ورای از تعصبات سیاسی صحبت کنیم باید فرمایش دکتر مطهری را به نحو زیر اصلاح کنیم:
"برخی از اصولگرایان به آزادی و حقوق ملت توجه ندارند، یرخی از اصلاح طلبان به برخی احکام اسلامی "
پرویز محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
3
15
من البته با این دیدگاه جناب مطهری موافق نیستم و آنرا کمی افراطی میدانم ؛ اما از سوی دیگر از اینکه ایشان بدون برخی ملاحظاتی که ممکن است عده ای به خاطر ان ملاحظات مکنونات قلبی خود را اشکارا بیان نکنند ، با جسارت و بدون توجه به اینکه ممکن است عده ای از طرفدارانشان را از دست بدهند ، به بیان اعتقادات و نظرشان می پردازند وی را قابل ستایش میدانم
به جرأت میگویم اگر در مجلس ده نفر نماینده وارسته چون مطهری داشتیم جایگاه مجلس در افکار عمومی ارتقاع می یافت
ناشناس
|
SINGAPORE
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
11
40
اگر تفکیک درست بود خدا زن و مرد رو در دو سیاره از هم جدا می کرد !
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
واقعا فکر میکنی که زن و مرد همه جا باید با هم مختلط باشند ؟ خدا در یک سیاره آفریده که زن و مردی که با عم ازدواج میکنند با هم باشند نه اینکه کلا همه دور هم باشیم مثلا خونه شما
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
10
26
واسه همین چیزاست که فقط دل خوش کردیم به اصلاحات
لیلی
|
UNITED STATES
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
11
23
فقط کسانی از این طرح استقبال می کنند که نگاهشان بیمارگونه، جنسی، و توأم با سوء ظن به همسر است
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
7
12
آقای مطهری در جریان هستن که تفکیک جنسیتی سبب چه چیزایی میشه؟ اگه قراره یه روز مردها باشن یه روز خانم ها یعنی کار مردم لنگ میشه یعنی اقایون تو روزهایی که خانم ها هستن چطوری برن کاراشونو راه بندازن؟ آیا منجر به مفسده نمیشه؟ اگر مسئول آقایان اقا باشه و مسئول خانم ها خانم و این منظورتونه یعنی دوتا حقوق برای یه پست! آیا سوء استفاده از بیت المال از نظر اسلام مشکلی نداره؟ چند وقت پیش همین تفکیک جنسیتی رو می خواستن در دانشگاه ها به اجرا بذارن یعنی برای هر درس دوتا استاد یعنی دوتا هزینه برق آب تلفن! جناب مطهری و جناب قالیباف به جای این کارها بهتر نیست به مردم اعتماد کنیم؟ بهتر نیست به جای فاصله انداختن که منجر به حریص شدن میشه فرهنگ در کنار هم بودن یادشون بدیم؟ جناب مطهری جناب قالیباف می دونستین طرح ارشاد مردم باعث شد روابط دختر و پسر از پارک ها به داخل خونه ها بره؟ بهتر نیست دنبال این باشیم که کارت های استخرهای مختلط رو از سفرا بگیریم یا مثلا خانم ها رو مبدع طرح ارشاد؟!
بهتری نیست رابطه فلان مسئول دانشگاه رو با دخترها کنترل کنیم یا مثلا فلان مسئول فرهنگی دانشگاه رو اخراج کنیم؟
بهتر نیست لباس های جذاب تری برای خانم ها بدوزیم که پوشیده تر باشن تا اینکه این ور اونور یه پارچه سیاهو به هم بدوزیم تو گرما بندازیم رو سرشون؟ بهتر نیست یکم حواسمون باشه که به سمت داعشی گری و طالبانی بودن نریم و زیبایی های اسلامو نشون بدیم تا چهارتا جوون به اسلام علاقه مند بشن؟ آقای مطهری، آقای قالیباف بهتر نیست از این حجم اسلام گریزی جوونا کم کنیم و علاقه مندشون کنیم به نماز؟ بهتر نیست اجازه بدیم خود نماز اونارو از کارهای بد بازبداره؟ جناب مطهری جناب قالیباف این همه سال تحت کنترل شدید بودیم ولی الان کجاییم؟ مردم همون مردم هستن باور کنید
همونایی که 22 بهمن حماسه می آفرینن
همونایی که تو انتخابات حق تعیین سرنوشت کشورشونو دارن
بهشون احترام بذاریم
باور کنید این مردم شغل می خوان نه کنترل!
به قول جنتی وزیر ارشاد: ما به فکر شغل جوانان هستیم اینا به فکر ساپورت شان!
رسول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
7
10
ایا از خود خانمها اظهار نظر شده است اگه واقعا به احکام اسلام میخواهیم عمل کنیم مگه عدالت وبرابری زن ومرد نیست ایا باید به ظاهر افراد توجه نمود یا میبایست به باطن افراد پرداخت چرا تعلیم وآموزش باطن خوب ونگاه خوب کردن را در دستور کار قرار نمیدهیم جناب آقای مطهری درک وفهم انسانهای زمان پیامبر ص به قول ريالران جاهلیت بود تفکری در کار نبود نفس کلام قران در تفکر وباطن خوب داشتن وآموزش آن خلاصه میشود هرچه تفکیک جنسیتی انجام بشه از این غافله خوب فکر نمودن واینکه به باطن افراد توجه کردن دور خواهیم افتاد لطفا با مطالعه وسیر در دنیای خارج از این مرزها وشناخت بیشتر اظهار نظر فرمایید با تشکر
Ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
5
14
با تمام احترامي كه براي آقاي مطهري قائلم بايد بگم كه در صورتي با حرفشون موافق هستم كه اين طرح نه تنها در شهرداري بلكه در مجلس شوراي اسلامي هم پياده شود و طرح تفكيك جنسيتي در مجلس هم اجرا و جايگاه نمايندگان خانوم در سالني ديگر قرار بگيره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
8
14
بهترین پاسخی که می شد به آقای مطهری داد نظر " اصلاح طلب جدی " بود ؛ دین در صورتی می تونه نجات بخش باشه که در هر وقت و هر جا کارایی داشته باشه و کاربرد زور در اجرای احکام دین به جای راه نجات ، راه جهنم رو هموار می کنه .
آقای خاتمی یک مسلمان واقعی ست که در ظرف زمان و مکان گیر نیافتاده و خوبه که دیگران از ایشان الگو بگیرند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
7
24
ما خواهان تفکیک جنسی مجلس شورای اسلامی هستیم.
نیکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
3
9
احزاب در ایران متاسفانه هنوز شفافیت و صداقت چندانی از خود نشان نداده اند. و برای مثال در مواقع لازم از جمله اقدام شهرداری در تفکیک جنسیتی واکنشی نشان نداده اند
از احزاب ، گروهها و شخصیتهای مختلف اجتماعی اعلام مواضع خود در مسایل مربوط به حقوق شهروندی را خواستاریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
9
8
به نظر من تفکیک جنسیتی در بعضی شرکتهای خصوصی که نظارت روشون کمه خوبه اما در شرکتهای دولتی میتونه تفکیک نشه. البته استخدام خانمها هم اخیرا خیلی زیاد شده که باعث شده فرصت کاری آقایون کمتر از قبل بشه
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
9
11
به نظر بنده اینکه قرار باشه محل کار آقایون و خانمها جدا بشه اصلا هیچ توهینی نیست و کسی هم نگفته جایی فساد هستش و با این رو ازش جلوگیری میشه.
به نظر میرسه با این متد میشه آرامش کاری بیشتر ایجاد کرد و راندمان فعالیت بره بالا
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
12
17
اقای مطهری اگر واقعا شما به موضوع تغییر جنسیتی معتقدید پیشنهاد کنید در روزهائی که دولت اعلام راه پیمائی میکند هیچ یک از خانم ها از منزل خارج نشوند به خصوص در روز 22بهمن تا هیچ تماسی بین نامحرمان بر قرار نشود
رحمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
12
7
با نظر اقای مطهری 100 درصد مخالفم ولی در صداقت ایشان شکی نیست اجازه دهیم همه نظرشان را مطرح کنند این جمله و ادبیات( خدا رحم کرد مطهری وزیر ارشاد نشد- الکی بهت دلخوش کرده بودیم آقای مطهری!!!!!) در مقابل این مرد شجاع و صادق دور از ادب است و شایسته نیست
ایرانی
|
UNITED STATES
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
9
9
آقای مطهری شما عزی ما هستید ولی خود بهتر می دانید که در گذشته بی اشتباه نبوده اید و من شما را تذمر می دهم که در این مورد دارید دچار اشتباه جدیدی می شوید. البته اگر این تاکتیک شما برای ماندن در اصولگرایی است خوب بحث دیگری است ولی اگر در این امر صدقید بدانید که به بی راه می روید و این از قانون منع ماواره و ویدیو بدتر است. پس تا دیر نشده اصلاح کنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
12
6
من برای نظر ایشون احترام قائلم اگرچه ممکنه همه حرفاشونو هم قبول نداشته باشم. اما یادمه که اوائل انقلاب طرح دیوار زدن وسط کلاس بین دخترها و پسرها مطرح شد و امام خمینی دستور دادند شبانه قبل از اینکه صبح بشه و دانشجوها بیان دیوارو بردارن مبنی بر اینکه که اینها می خواهند با این کارها به اسلام ضربه بزنند.
فقط یک سوال دیگه دارم. حالا جدا هم شدند. با واتس آپ چیکار می کنید. موبایل هاشونو هم می تونید توقیف کنید.
ناشناس
|
CANADA
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
15
14
این موضوع ابعاد فراوانی دارد .مردانه کردن مسایل مهم اجتماعی وحتی دینی وتحدید استقلال اقتصادی خانمها منشاء طرحهای تفکیک جنسیتی است. ریشه این افکار در تربیت مردسالارانه ایرانیان نهفته است که به آن رنگ دینی می زنند و آن را موجه می کنند. سخنان آقای مطهری بر اساس آمار و ارقام فساد احتمالی نیست و فقط یک عقیده بی اساس است. باورهای ایشان حتی بر اساس تاریخ ۱۴۰۰ سال قبل و زمان پیامبر هم که زنان بطور عمومی بی سواد بودند و مانند کودکان و به خاطر حفظ امنیتشان می بایستی سرپرست می داشتند هم نیست. این طرح می خواهد زنان در خدمت مردان ولی پشت پرده باشند. به تدریج برای سخن گفتن هم باید از پشت پرده اقدام کنند و یا اینکه توسط یک مرد محرم حرف خود را بزنند یعنی بصورت یک شهروند درجه دو در می آیند که نظراتشان باید از فیلتر مردان محرم گذشته تا شنیده شود و الی آخر.
امیدان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
20
22
من هم مثل بیشتر شما کارمند هستم وبااین تفکیک هیچ مشکلی ندارم و برعکس می گویم طرح خوبی هم هست ،به خاطر اینکه اگر محیط مردانه یا زنانه باشد خیلی از حرفها و گفتگوها بهتر رد و بدل می شود و آقایان راحت ترند چون اصلا نمیشود یه شوخی خشک وخالی هم کرد و محیط کار را خشک و بی روح میکند وبه طبع آن راندمان کار را پایین می آورد
تابش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
2
2
اتفاقا در محيط هاي كاملا زنانه يا كاملا مردانه راندمان كاري پايين مي ايد. زنان بيشتر وقت را به غيبت و مردان به شوخي هاي زننده مي گذرانند. در ضمن در دستگاه ها همه افراد گزينش سفت و سخت شده اند و حراست هم وجود دارد. معملا در دستگاه هاي دولتي فساد و بي بندباري نسبت به جاهاي ديگر بسيار اندك است. البته در جاهايي هم كه وجود دارد با تفكيك مسئله حل نمي شود.
رضا رضایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
3
0
آقای مطهری
با تمام احترامی که به شما قائلم و خود را مدیون نوشته های پدر بزرگوار شما می دانم. از قسمت دوم صحبت شما پیش خدا نمی گذرم. چگونه اینقدر سادگی به خرج می دهید و در آنها که این بلاها را سر دین جوانان آوردند اسلام دید و در بقیه ندید. از نظر شما مردم ما در دوران احمدی نژاد هر چه خواستند ظلم کردند متدین تر بودند !؟
نظرات بینندگان