arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

احضار سه وزیر به کمیسیونهای تخصصی / روغن پالم در صنایع لبنی روی میز نمایندگان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی طیب نیا،محمد رضا نعمت زاده و حمید چیت چیان در هفته پیش رو در کمیسیون های مجلس حضور یافته و به سوالات نمایندگان پاسخ می دهند ضمن اینکه بحث روغن پالم در صنایع لبنی و افزایش قیمت خودرو هم در دستور کار کمیسیون های بهداشت و کشاورزی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان شده است.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از دو هفته تعطیلات از حوزه های انتخابیه خود به تهران باز می گردند و قرار است طرحهای متعددی را در کمیسیونهای تخصصی بررسی کنند.

**تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد روی میز کمیسیون آموزش

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری یکشنبه آینده مسائل دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و اردبیل با حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاههای پیام نور، علمی کاربردی، فنی و حرفه ای و رؤسای دانشگاههای مادر سه استان مذکور و بررسی لایحه تصویب کنوانسیون میناماتا در مورد جیوه را در دستورکار دارند.

این در حالی است که روز دو شنبه هفته آینده جلسه کمیته جمع بندی موضوع تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین جلسه کارگروه های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاهها، آموزشهای مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشورو طرح الحاق یک ماده به عنوان ماده(22مکرر) به قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی را در برنامه های اعلامی خود دارند.

انتخاب اعضای شورای عالی اداری در کمیسیون اجتماعی

طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده(5) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش طرح اصلاح موادی از قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از برنامه های روز یکشنبه آینده کمیسیون اجتماعی اعلام شده است. در این روز همچنین چهار نفر از نمایندگان محترم جهت عضویت در شورای عالی اداری انتخاب می شوند و روز سه شنبه هم قرار است بررسی لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ادامه دهند.

طیب نیا در کمیسیون اقتصادی

3- کمیسیون اقتصادی روز یکشنبه بررسی لایحه اجازه مشارکت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه صندوق بین المللی پول جهت کاهش فقر و ارتقای رشد(PRGT)را ادامه می دهد همچنین قرار است در این روز گزارش عملکردی و ارتباط با نحوه اجرای جزء(ع) تبصره(5) قانون بودجه سال1393 کل کشور درخصوص اختصاص واریز یک درصد(1%) از منابع ورودی به صندوق توسعه ملی در سال1393 به منظور ساماندهی تولید و افزایش بهره وری تولید گوشت قرمز را استماع کنند.

این در حالی است که اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس روز سه شنبه میزبان علی طیب نیا خواهند بود که قرار است به سوالات محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار،امیر خجسته نماینده همدان،غلامرضا اسدالهی نماینده تربت جام، حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر،مجتبی رحماندوست نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، مهرداد بذرپاش نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، محمدعلی مددی نماینده میانه ومحمود نگهبان سلامی و غلامرضا اسدالهی نمایندگان خواف و رشتخوار و تربت جام پاسخ دهد

**اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در سمینار سفرا

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز یکشنبه گزارش رئیس کارگروه روابط خارجی درخصوص روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی را در دستور کار دارند ضمن اینکه روز سه شنبه هم اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در سمینار سفرای جمهوری اسلامی حضور می یابند.

**چیت چیان به سوالات نمایندگان پاسخ می دهد

5- روز یکشنبه کمیسیون انرژی میزبان انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران درخصوص ساخت تجهیزات صنعت نفت با حضور مسؤولین و کارشناسان وزارت نفت و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هستند روز دوشنبه هم اعضای کمیسیون در مراسم افتتاح مزرعه توربین های بادی 5/2 مگاواتی گروه مپنا حضور خواهند یافت و در روز سه شنبه هم قرار است چیت چیان به سوال تعدادی از نمایندگان پاسخ دهد.

بر این اساس حمید چیت چیان وزیر نیرو در این روز قررا است به سوالات احمد شوهانی نماینده ایلام و دهلران،مقداد نجف نژاد نماینده بابلسر و فریدونکار،موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، محمدعلی اسفنانی نماینده فریدون و فریدونشهر،سیدهادی حسینی نماینده قائم شهر(سه مورد)،عزت اله یوسفیان نماینده آمل،بهرام بیرانوند نماینده بروجرد،علیرضا خسروی نماینده سمنان،عبداله سامری نماینده خرمشهر و علی کائیدی نماینده پلدختر پاسخ دهد.

اعضای کمیسیون انرژی بررسی طرح اجازه سازمان ها و دستگاههای دولتی و مؤسسات عمومی غیردولتی به استفاده از انرژی خورشیدی با حضور کارشناسان محترم وزارت نیرو، دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوررا در دستور کار دارند ضمن اینکه قرار است کارگروه نفت، گاز و پتروشیمی این کمیسیون کارمزد و ارزش افزوده جایگاه دارانCNG با حضور مسؤولین وزارتخانه های نفت و امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و انجمن CNGکشور بررسی کند.

**انتخاب اعضای ناظر شورای برنامه ریزی استانها در کمیسیون برنامه

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات یکشنبه هفته آینده اعضای ناظر شورای برنامه ریزی و توسعه استانهارا انتخاب و معرفی خواهد کرد. ضمن اینکه اصلاح ماده(132) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و تأمین آب کشاورزی و شرب فلات مرکزی، شرق و جنوب شرق ایران دیگر برنامه های اعلامی این کمیسیون در این روز اعلام شده است.

اعضای این کمیسیون روزدوشنبه هم به سوالات محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار از وزیر راه و شهرسازی و مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود از وزیر کشور را بررسی می کنند

تحرک نمایندگان برای بررسی روغن پالم در صنایع لبنی

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در یکشنبه پیش رو گزارش مسؤولین دستگاههای اجرائی درخصوص اقدامات صورت گرفته و برنامه های آتی در جهت مبارزه با موادمخدر و روان گردانهاو همچنین گزارش معاون بهداشتی و رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص استفاده روغن پالم در صنایع لبنی خصوص شیر و ماسترا استماع می کنند

علاوه بر این قرار است معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزیر محترم اقتصادی و دارایی جهت بررسی بودجه بخش سلامت کشور و نحوه تخصیص آن از ابتدای سال تاکنون در کمیسیون حضور یافته و گزارشی ارائه کند

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور روز یکشنبه طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان آنها و نیز رسیدگی به طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان آنها در دستور کار دارند

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه جلسه مشترکی با حضور معاونان وزارت اطلاعات در خصوص مباحث امنیتی و سیاسی کشور برگزار می کنند و بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده(9) قانون انتخابات مجلس شورای اسلام را هم در دستور کار دارند.

باز هم قیمت خودرو؛آیا پیگیری های نمایندگان به جایی می رسد/ نعمت زاده در کمیسیون صنایع

اعضای کمیسیون صنایع و معادن طی روزهای قبل از تعطیلات مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون صنایع و معادن به نحوه قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت اعتراض کردند و قرار شد کمیته ای با حضور نمایندگان این کمیسیون و شورای رقابت به بررسی مستندات دو طرف دراین باره بپر دازند ظاهرا یکشنبه هفته آینده گزارش خودرو جهت ارائه به صحن علنی مجلس جمعب ندی خواهد شد

بررسی طرح های اصلاح ماده(132) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران از دیگر برنامه های اعلامی این کمیسیون عنوان شده است.

این در حالی است که روز سه شنبه محمد رضا نعمت زاده میهمان اعضای کمیسیون صنایع و معادن خواهد بود تا به سوالات

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود، امیر خجسته نماینده همدان و فامنین،موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد(دوفقره)، حسن کامران نماینده اصفهان(دوفقره) و محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان پاسخ دهد.

اعضای این کمیسیون در این روز گزارش وضعیت صنعت آلومینیم کشور جهت ارائه به صحن علنی مجلس را بررسی خواهند کرد.

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و بررسی طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداریها و دهیاری های کشو را در دستور کار خود دارند و روز سه شنبه هم طی نشست مشترک با ریاست سازمان هواپیمایی کشوری و معاونان وی در محل سازمان هواپیمایی کشور و گزارش عملکردی این سازمان حاکمیتی را استماع خواهند کرد.

اعضای کمیسیون فرهنگی روز یکشنبه هفته آینده طرح یک فوریتی حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه ها را در دستور کار خود دارند و روز سه شنبه هم بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ادامه خواهند داد.

بازدید اعضای کمیسیون از مراکز فرهنگی استان گلستان و نشست با مسؤولین، روحانیت و نخبگان برنامه اعلامی کمیسیون عنوان شده است.

طرح حمایت ازآمرین به معروف و ناهیان از منکر روی میز کمیسیون قضایی

همچنین اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی روزیکشنبه هفته آینده طرح آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی را بررسی خواهند کرد ضمن اینکه بررسی طرح کاداستر و تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان محترم مجلس از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ازدیگر برنامه های اعلامی این کمیسون در روز یکشنبه می باشد

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقس مجلس روز سه شنبه هم به طرح حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر رسیدگی می کنند.

بررسی گزارش تحقیق و تفحص ازعملکرد وزارت صنعت در کمیسیون کشاورزی

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی هم روز یکشنبه هفته آینده گزارش وزارت جهادکشاورزی(سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور) درخصوص اجرای بند(ج) ماده(147) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران با حضور دستگاههای اجرائی ذی ربط و همچنین گزارش هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص واردات کالاهای استراتژیک و تنظیم بازار این کالاها را استماع خواهند کرد.

اعضای این کمیسیون همچنین روز یکشنبه وضعیت تولیدات لبنیات پرچرب توسط صنایع لبنی و استفاده از روغن پالم در این تولیدات را که طی روزهای اخیر در فضای رسانه ای منعکس شده است را بررسی می کنند

روز سه شنبه اعضای این کمیسیون میزبان استاندار و نمایندگان استان فارس و مسؤولین دستگاههای اجرائی ذی ربط خواهند بود و سفر خردادماه اعضای کمیسیون از استعدادهای بخش کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست استان را جمع بندی می کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان