arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۷۷۳
تعداد نظرات: ۴۹۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

سقوط یک فروند هواپیما ایران 140 در تهران/پزشکی قانونی: 39 نفر کشته و 9 نفر مجروح شده اند/از وضعیت 2 مسافر هواپیما هیچ خبری نیست/خلبان در ابتدای پرواز اعلام مشکل کرده بود/نماینده مجلس: پرواز آزمایشی هواپیما ایران 140 هم سقوط کرده بود/جعبه‌ سیاه پیدا شد

سردار مهری رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار داشت: از 48 مسافر هواپیما 8 کادر پروازی و 31 مسافر فوت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک فروند هواپیما صبح یکشنبه حدود ساعت 9 و 45 دقیقه، در فرودگاه مهرآباد سقوط کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران ضمن تایید این خبر گفت: این هواپیما در انتهای فرودگاه مهرآباد سقوط کرده است.

«حسین درخشان» افزود: اما هنوز اطلاعات دقیقی در مورد نوع هواپیما و علت حادثه در دست نیست به همین منظور تعدادی از کارشناسان سازمان امداد و نجات برای بررسی بیشتر به محل سقوط هواپیما اعزام شده اند.

هواپیمای مسافربری که از سمت تهران به سمت طبس در حرکت بوده، در شمال فرودگاه مهرآباد سقوط کرده است.



به گفته ی رئیس اورژانس کشوری، به علت این سانحه  40 سرنشین و 8 خدمه این هواپیما که حدود هشت نفر از آنها کودک بوده اند کشته شده اند. همچنین 3 نفر نیز مجروح شده اند.

برخی گزارش های جدیدتر نیز نیز حکایت از آن دارد که این هواپیما با ۵۰ نفر سرنشین هنگام بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد در انتهای باند دچار مشکل شده و بر فراز شهرک آزادی و نزدیکی اتوبان فتح دچار سانحه شده است. این در حالی است که گزارش های رسیده حکایت از جدا شدن یکی از بال‌های هواپیما بر فراز منطقه تهرانسر تهران دارد.




یک مقام آگاه در این باره به مهر گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی راهی محل حادثه شده و هنوز میزان خسارات و تلفات مشخص نشده است. در حال حاضر ماموران انتظامی اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه را نمی‌دهند.

تاکنون 6 پیکر بی جان از میان لاشه های هواپیما بیرون کشیده شده است. آتش سوزی در محل حادثه مهار شده و نیروهای امدادی در حال جست‌وجو برای یافتن کشته ها و مجروحان این حادثه هستند.



شنیده می‌شود خلبان این پرواز اوکراینی بوده است؛ این در حالی است که هواپیمای ایران 140، نوعی پلت فرم بومی از هواپیمای آنتونوف اوکراین است و در سال‌های گذشته چندین سابقه سقوط از آن در میان سوانح هوایی کشورمان می‌توان یافت.

بروز سانحه هواپیمای ایران 140 به علت از دست دادن یکی از موتور‌ها/ اغلب مسافران جان باختند

 در این باره محمد ایلخانی مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ساعت 9:20 دقیقه امروز هواپیمای مسیر تهران - طبس متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست می‌دهد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط می‌کند.

وی ادامه داد: در این هواپیما کرو پروازی شامل دو نفر خلبان، دو نفر مهماندار، دو نفر گروه فنی و دو نفر گارد امنیت پرواز بوده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: در این پرواز 34 مسافر بزرگسال، 3 نوزاد زیر دو سال و 3 کودک زیر 12 سال حضور داشتند.

ایلخانی بیان کرد: این هواپیما قطعاً سقوط داشته است و احتمال زنده ماندن مسافران آن کم است و شاید چندین نفر از این پرواز زنده مانده باشند.

  * هواپیمای ایران‌140 از مسیر خود منحرف شده بود/سقوط روی درختان منطقه نظامی

علیرضا جهانگیریان اظهار داشت: هواپیمای مسافری ایران 140 متعلق به هواپیمایی سپاهان ساعت 9:20 دقیقه امروز از باند فرودگاه مهرآباد پرواز می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی سپاهان ایر، ایرلانی مسافری است بیان کرد: این هواپیما در 4 مایلی فرودگاه سقوط کرده است.

وی بیان کرد: ظاهراً این هواپیما پس از خروج از باند از مسیر خود منحرف شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تعدادی از مسافران این پرواز جان باخته و تعدادی زخمی شده‌اند اظهار داشت: مسافران زخمی شده به بیمارستان اعزام شدند.

وی یادآور شد: این هواپیما به هیچ چیز روی زمین آسیب نزده است و هواپیما روی درختان یک منطقه نظامی سقوط کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پس از بروز این سانحه بلافاصله تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل حادثه اعزام شدند و اینجانب نیز هم اکنون بر سر صحنه سانحه حضور دارم.

در همین حال، معاون استاندارد پروزا هواپیمایی کشوری نیز گفت: هواپیما در ابتدای پرواز به درخواست برج مراقبت گردش چپ انجام نداده و به سمت راست حرکت کرده است.

*اعزام تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری/‌ شماره ثبت EP-GPA هواپیما بود/ خطر از بیخ گوش عابران گذشت

حمید حبیبی اظهار داشت: یک فروند هواپیمای مسافربری ایران 140 صبح امروز در مسیر تهران -طبس دچار سانحه شد. معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: این هواپیما در ساعت 9:18 دقیقه در مسیر تهران - طبس پرواز کرده بود، دچار سانحه شد.

‌حبیبی اظهارداشت: این هواپیما به شماره ثبت EP-GPA متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان حوالی ورزشگاه آزادی دچار سانحه شد.

وی اضافه کرد: به محض وقوع سانحه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سانحه اعزام شده‌اند و اطلاعات تکمیلی در اطلاعیه های بعدی به اطلاع مردم خواهد رسید.

یکی از شاهدان این حادثه به فارس گفت: واقعا صحنه دلخراشی بود. دم هواپیما وسط خیابان افتاده است. آتشی که دودش آسمان شهرک آزادی را تا لحظاتی تیره و تار کرده بود. خوشبختانه هواپیما نزدیکی‌‌ بازار هفتگی یکشنبه بازار سقوط کرد تقریبا 500 متر آن طرف‌تر و شاید کمتر؛ در غیر این صورت کلی تلفات جانی داشت.


بررسی جعبه‌های سیاه هواپیمای ایران 140

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی بلافاصله پس از وقوع حادثه سقوط 140 سپاهان‌ایر بر سر صحنه حادثه حاضر شده و جعبه سیاه هواپیما (CVR،FDR) است.

احمد مجیدی درباره سانحه هواپیمای ایران 140 سپاهان ایر که صبح امروز ساعت 9:20 رخ داد اظهار داشت: این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان ایر و آنتونف 140 بوده است.

وی گفت: 40 نفر از سرنشینان این هواپیما مسافران پرواز و 8 نفر کرو پروازی بوده‌اند.

معاون وزیر راه یادآور شد: هواپیما پس از پرواز و خروج از فرودگاه مهرآباد در جوار شهرک آزادی و در محیطی جنگل‌کاری شده سقوط کرده است.


 نماینده مجلس: نگرانی خود را در مورد این نوع هواپیما اعلام کرده بودیم/ پرواز آزمایشی این هواپیما هم سقوط کرده بود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط یک نمونه از هواپیمای ایران 140 در پرواز آزمایشی گفت: اعضای کمیسیون در جریان بازدید مراحل ساخت این هواپیما نگرانی خود را اعلام کرده بودند

در جلسه علنی پس از اعلام خبر حادثه سقوط یک فروند هواپیما مسافربری ایران 140 در حوالی مهرآباد مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین فروند این هواپیما در اصفهان در پرواز آزمایشی سقوط کرده بود.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران دو بار از مراحل ساخت این هواپیما بازدید داشتند و نگرانی خود را همان زمان اعلام کردیم.

عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: نباید به این هواپیما اجازه پرواز می دادند که شاهد چنین حوادثی باشیم. برای سازمان هواپیمایی که اجازه پرواز به این هواپیما داد متاسفیم.

تماس کوتاه ‌خلبان آنتونوف با برج مراقبت بلافاصله پس از بلند شدن‌/ خلبان اعلام مشکل کرد‌

‌محمدعلی ایلخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهارداشت: هواپیمای آنتونوف 140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان ایر ساعت 9:20 امروز از باند فرودگاه مهرآباد به سمت طبس پرواز می‌کند اما این هواپیما در انتهای باند و هنگام خروج از فرودگاه مهرآباد، در محل جنگل‌کاری شهرک آزادی دچار سانحه شده و سقوط می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: خلبان پرواز اوکراینی بوده است و در آخرین لحظات با برج مراقبت تماس می‌گیرد.

ایلخانی ادامه داد: البته آخرین تماس خلبان کوتاه بوده است اما هنگامی که هواپیما از زمین بلند می‌شود خلبان صحبت مختصری با برج داشت و اعلام مشکل کرد.

وی توضیح داد: خلبان هواپیما پس از بلند شدن از فرودگاه، قانوناً صحبتی با برج ندارد اما خلبان این پرواز، ظاهراً بلافاصله پس از بلند شدن، در تماسی کوتاه با برج اعلام مشکل کرده است.

خلبان و تمام خدمه هواپیمای سقوط کرده ایرانی بودند

معاون بحران وزیر راه و شهرسازی به ایسنا گفت: خلبان و تمام خدمه هواپیمای سقوط کرده ایرانی بودند.

احمد مجیدی تصریح کرد: هنوز به شکل دقیق هویت تیم خلبانی و خدمه پرواز مشخص نشده اما آنچه مسجل است این است که تمام این افراد ایرانی بوده‌اند.

وی درباره‌ی تعداد دقیق کشته‌شدگان حادثه نیز اعلام کرد: با توجه به انتقال تعداد محدودی از مجروحین به بیمارستان هنوز رقم دقیق تلفات مشخص نیست اما قطعا اکثر مسافران جان باختند.

معاون بحران وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی وضعیت هواپیمای سقوط کرده نیز اعلام کرد: این هواپیما از نوع آنتونوف 140 که ساخته مشترک ایران و اوکراین است بوده و قطعا با مجوز پرواز کرده است.

جعبه‌های سیاه هواپیما پیدا شد

علاوه بر تعیین محمد شهبازی به سمت مسئول بررسی سانحه هوایی ایران 140 در ساعت ۱۴:۳۰ معاون مدیریت بحران وزیر راه و شهرسازی از پیدا شدن هر دو جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده ایران 140 خبر داد و به ایسنا اظهار کرد:‌ پس از پایان یافتن مراحل جست‌وجو، هر دو جعبه سیاه هواپیمای ایران 140 سقوط کرده شرکت هسا پیدا شد.

وی افزود: با پیدا شدن این جعبه‌های سیاه بررسی محتویات آن‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت تا کمیته‌های بررسی، دلایل اصلی سقوط را مشخص کنند.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی دستورات لازم برای رسیدگی به خانواده جان باختگان صادر شده است و همه سرنشینان این هواپیما و همچنین اشخاص ثالث تحت پوشش بیمه بوده اند.

تأیید مرگ 38 نفر در سقوط هواپیمای تهران - طبس

سازمان پزشکی قانونی کشور مرگ 38 تن از مسافرین و کادر پرواز هواپیمای تهران - طبس را که صبح امروز در شمال فرودگاه مهرآباد دچار حادثه شد را تأیید کرد.

براساس این گزارش، تاکنون اجساد 37 کشته این حادثه که در منطقه سقوط هواپیما یافت شده در حال انتقال به پزشکی قانونی است، یکی از مصدومین حادثه نیز در بیمارستان جان باخته است.

اجساد در حال انتقال به پزشکی قانونی شامل 22 مرد، 10 زن، دو پسر بچه، یک دختر نوجوان، یک دختر بچه و یک نوزاد دختر شیرخوار است. همچنین جسد مصدوم فوت شده در بیمارستان نیز متعلق به یک مرد است. (در مجموع 38 نفر)

براساس اخبار منتشر شده هواپیمای مسافربری ایران 140 آنتونوف صبح امروز از تهران به مقصد طبس در حال پرواز بوده که لحظاتی پس از پرواز به دلیل جدا شدن یکی از بال ها دچار حادثه می شود و در منطقه تهرانسر سقوط می کند.

بنابر این اخبار تعداد سرنشینان هواپیما 48 نفر بوده اما تاکنون جسد 37 تن در محل وقوع حادثه یافت شده که در حال انتقال به پزشکی قانونی است.

آخرین آمار کشته شدگان حادثه سقوط هواپیما از زبان استاندار تهران

استاندار تهران با اعلام آخرین آمار تعداد کشته شدگان و مجروحان حادثه سقوط هواپیما، گفت: 38 نفر از مسافران این هواپیما کشته شده اند و 10 تن نیز صدمه دیده اند که یکی از آنها نیز فوت کرده است.

سیدحسین هاشمی در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: همه عوامل امدادی و مسوولان ذیربط مشغول فعالیت و امداد رسانی به مجروحان هستند.

وی ادامه داد: حال 7 تن از مجروحان وخیم می باشد و 3 تن دیگر وضعیت مساعدتری دارند.

استاندار تهران ادعای مربوط به نظامی بودن این هواپیما را رد کرد و اظهار داشت: تمام مسافران هواپیما از افراد عادی بوده اند و حتی در بین آنها کودک نیز وجود داشته است.

از وضعیت ۲ نفر در جریان سقوط هواپیما خبری نیست

سردار مهری رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار داشت: از 48 مسافر هواپیما 8 کادر پروازی و  30 مسافر فوت کردند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: 8 نفر به بیمارستان انتقال پیدا کردند و از وضعیت 2 نفر خبری از دست نیست.

این خبر در حال تکمیل است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۹۰
در انتظار بررسی: ۹۷
غیر قابل انتشار: ۶۱۷
ناصر هشترودی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
24
1467
مصیبتی دیگر برای مردم مصیبت زده ایران خدایا به مردم ایران صبر عطا فرما ،روح کشته شدگان را رحمت کن و به خانواده هایشان صبر بده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بعد از تلفات خودرو ملی
حالا باید منتظر هواپیمای ملی هم باشیم
خدا به همه ما صبر بده
علي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اگر دولت اين هواپيما را از رده خارج نكند، مردم بايد آنرا تحريم كنند و به هيچ وجه با پروازهاي آن سفر نكنند. ايران با فناوري هوا-فضا در ابعاد عملياتي فاصله جدي دارد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
داشتيم از هواپيمايي مالزي عقب ميافتاديم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هواپیما سقوط کرده تو شهر اونوقت صداوسیما داره تبلیغ عسل و برنج و ویتامین ث علی ضیا و برنامه احکام و اینا نشون میده.
محمد
| GERMANY |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مسئول این حادثه کیه؟ نباید وزرا و دست اندرکاران استفاع بدن؟ هیچکس عین خیالش هم نیست انگگار
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
و غیرت و عقل هم بده.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هواپیمای ملی چه ربطی به تحریم داره؟
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
دیگه هوای هم سفر نباید کرد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
جون مردم از سر راه اومده؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آخه مگه مي شه هواپيمايي كه در حال پرواز نام خلبان - خدمه و مسافرانش مشخص نباشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ما میتوانیم..... شعار بود؟!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آخه چرا منفی!!
حامد شریف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تورو به پیر به پیغمبر، یه فکری یه راه حلی،بابا این چه وضعیه آخه.......
خلبان سالار.الف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بعد از مدت ها پرواز با این هواپیما باید بگم که اصلا این هواپیما مسافری نیست و فقط برای حمل بار مناسب است...
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
همه جای دنیا هواپیما سقوط میکنه .مثنکه یادتون رفته توهمین 1 سال اخیر 3 تا از پیشرفته ترین هواپیماهای دنیا سقوط کرد.با اون همه خدمه ومسافر.خدا رحمت کنه همشونو.اینثده زمین وزمان وبه هم ندوزید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چقد کارشناس همه چی بلد و حرفه ای داریم ما!!!!! حیف که عمرشون داره پای دنیای مجازی تلف میشه!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
با این وضعیت تکلیف مقصران چی میشه؟!!!!! پس مسئولین چرا جواب نمیدهند؟!! حتما این یکی هم مثل سایر موارد،خلبان مقصر شنخته میشه!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
یکبار جستی ملخک
دوبار جستی ملخک
این دفه تو دستی ملخک
ملخ اشاره به هواپیمای ملخی ایران 140
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
واقعآ ناراحت شدم ازاین خبر تلخ ،انشاالله خداوند رحمتشون کنه و به خانواده هاشون صبری عظیم بفرماید.آمین
سحر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اقای علی که میگید همه جای دنیا هواپیما سقوط میکنه اگر خونواده خودت تو این هواپیما بودند هم همینجوری ریلکس حرف میزدی ؟
آزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
87
1092
تمام بانیان این تحریمهای ناجوانمردانه که انسانهای بیگناه قربانی آنند در برابر این رویدادهای دلخراش مسوولند.
چه افراطیون داخلی که بهانه دست غرب داده اند و چه افراطیون غربی که این تحریمهای ناجوانمردانه را اعمال نموده اند.
به امید روزی که عقل و انسانیت بر هر دو گروه اینان حاکم گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
واقعا سقوط هواپيما به هيچ چيز جز تحريم ها ربط نداره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مقصر اینگونه مصائب بیش از تجریمها جیب تحریم دوستان داخلی است که با گرفتن حق و حسابهای کلان از شرکتهای بی نام و نشان شرقی این بلاهای خانمان سوز را بر ملت تحمیل می کنند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ربطی به تحریم نداشته. هواپیما از نوع ایران 140 بوده که با همکاری برادران اوکراینی در وطن ساخته میشه!
هاشم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
منم عمیقا از این سانحه متاسفم ولی نباید انتظار داشت به هر مناسبتی مرگ بر کشوری گفت و پرچم آن کشور را آتش زد و بعد توقع داشت که آن کشور به ما تکنولوژی روز را بدهد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چرا نمی توانیم هواپیما بخرم ؟ این تحریم ها جان مردم را هر روز میگیرد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
قابل توجه دلواپس های منافع خود !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تحریم چیه ؟ این كه دیگه تولید داخلی بوده و اگر قطعه هم میخواست از اوكراین یا روسیه می آمد !!
مجید ی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
من موندم اینکه واسه چی منفی دادن!!!!!!!!!!!!
تبریزیان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
کشوری که در تولید موتور پراید درمانده است چطور موتور هواپیما ساخته اند ؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
برادر من چرا ربطی به تحریم نداره؟؟؟؟ اگه تحریم نبودیم مرض نداشتیم بریم با اکراینی ها هواپیما بسازیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
عزیز من.خودروی ملی صد می ارزه به این آهن پاره ها..
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
می خوای سه روز عزا عمومی اعلام کنن؟!!!
م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بلیط های کلیه خطوط روز به روز افزایش کیفیت روز به روز کاهش ................ درست میشه...........
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خیلی خوب گفتی
مم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آمریکا که تحریم ها رو برداشته بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
191
322
حالا بگو تحریم قطعات برداشته شده ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چه ربطی داره!!!!
هواپیما ساخت داخله ، قطعاتش هم تو داخل ساخته میشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تحریم قطعات آنتونوف نداشتیم که !! شما هم همه چیز رو به هم ربط میدین!
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ایران 140 روسی اکراینی است و شامل تحریم نبوده . این هواپیما مونتاژ ایران است
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
حالا بگو تحریم ها و حقوق بشر کاغذ پاره ست
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
برو به اون کسی بگو که میگفت تحریمها کاغذ پاره هست
بهروز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اصل این هواپیما روسی است .تحریمها مربوط به هواپیمای ایرباس و بوئینگ می باشد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شما انتظار داري تحريم چند ساله ظرف چند ماه برداشته بشه مگه خُم رنگرزيه. زمان مي بره.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اگر تحریم نبودیم می توانستیم هواپیما وارد کنیم این رو به دوستان دلواپست بگو
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آن که ویران کرد و رفت باید پاسخگو باشد . بدیهیست آباد کردن به همان سرعت ویران کردن نیست جناب .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آخه همون کشور بهت تکنولوژی روز نده که این طوری جان هموطنانت هر زور سر چیزای خیلی الکی گرفته میشه.خودمونم که انقدر تکنولوژی نداریم تولید کنیم که البته این هواپیماهه هم تولید داخل بود به قول معروف پراید بال دار
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
داخل ؟ ساخت داخل ؟ پووووووووووووووووف
ناشناس
| GERMANY |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مسئله اصلی اینکه نمی توانیم هواپیمایی اروپایی بخریم مجبوریم هواپیمایی روسی و اکراینی بخریم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هیچ ربطی به تحریم نداره
هواپیما افتخار ملی بوده مثل خودروی ملی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تو توافق تحریم ها برداشته شده!!!!!!!!!!!!!
حقیقت
|
UNITED STATES
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
24
476
انالله وانا الیه راجعون
لاحول و لا قوه الا بالله
تسلیت عرض میکنم به تمام مردم ایران
پاسخ ها
اب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
این است اقتدار ملی....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ما رکورد زدیم !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خب فاتحشو فرستادیم، بریم هواپیمای بعدی!
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
لاحول و لا قوه الا بالله
بهتر است به جای این حرفا، قدری به خودمان بیاییم و کمتر گناه کنیم
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بیست نفری که منفی دادن ...
مخالف فاتحه خوندین ؟
عجب آدمای بامزه ای :)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
25
296
انا لله وانا اليه راجعون
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
با تسلیت چیزی درست نمیشه باید تحریم های هوای ایران بر داشته بشه
سروش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
باید بیاین شهر طبس رو بیبیند واسه ماقیامت شده مادر بزرگ اون نوزاد دوماهه تو بیمارستان بستری شده اخه چرا همیشه مردم بی گناه چوب ی سری ادم بی فکر رو بخورن
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اینم نتیجه تحریمهای کاغذپاره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
با غرغر هم درست نمیشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
59
201
یا ابوالفضل :(
سحر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
9
298
تسلیت به خانواده بازماندگان... اما تا کی باید این حوادث تکرار شود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
با تسلیت چیزی درست نمیشه باید تحریم های هوای ایران بر داشته بشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
12
211
واااای دوباره شروع شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
25
496
هرچی می کشیم از دست روسهاست.
پاسخ ها
سعید
| UNITED STATES |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
این هواپیما اوکرایینی است
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خلبان اوکراینیه نه هواپیما
علیرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تو خودت از آمریکا اومدی میگی از اوکراینه؟
علي جي اچ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
5
185
باز هم سقوط و داستانهاي خودش!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
باز خدارو شکر تو یک منطقه پر تردد سقوط نکرد، تا 1000 نفر رو میتونست به کشتن بده همین هواپیما
پیراسته فر
|
UNITED STATES
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
8
146
تسلیت
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
6
206
وای
حادثه دلخراش دوباره با هواپیماهای صد در صد کهنه و دست دوم که آدم با قبل از سوار شدن لرزه بر اندامش میوفته ....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
این یكی نوی نو بوده !! ساخت وطن !!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ساخت 1995
زبلخان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
5
358
تا کنون 4 تا از اين هواپيمای تولید داخل صقوط کرده. کلا 10 فروند تولید شده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اینم نتیجه تولید داخل !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مسئله اینکه ما هواپیما ساز نیستیم ولی دوست داریم هواپیما بساریم ! اینم نتیجه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ما هيچي نمي تونيم بسازيم فقط ادعامون زياده...
ایرانیم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ما همه چی میتونیم بسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسازیم
فهمیدید ......اه بسه انقد توهین به ایران
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ایرانی عزیز 14.56 لطف کن همه چی بساز خودت هم استفاده کن! من بدبخت چه گناهی دارم که بخاطر وطن پرستی تو و امثال تو باید بمیرم؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شش تای دیگش قراره جان چه کسانی را بگیرد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
5
318
این هم از هواپیمای اوکراینی ایران 140 که قرار است مثل پراید به عنوان هواپیمای ملی تولید کنیم!
خدا به بازمانده شان صبر دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
دقیقا بحث اینه که ما نه هواپیما سازیم نه ماهواره ساز و کلا علاقه شدید به هواوفضا داریم اما در قبال چی؟ جان هموطنان؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ای کاش این سرمایه ها در کشاورزی ایران متمرکز میشد نه صنایعی که هیچ ربطی به استعدادهای این کشور ندارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
6
276
جان آدمها چقدر در برابر سیاست بازی برخی آقایان کم اهمیت است!!! مثل همیشه ابراز تاسف و همدردی از طرف مردم و بی اعتنایی و تقصیر را به گردن دیگران انداختن از طرف مسولان.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
کم اهمیت نیست، کلا بی اهمیت است دوست عزیزم، به قول فردوسی پور بر کسی پوشیده نیست...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
14
178
خدا کنه آقای ظریف زودتر توافق کنه تا قطعات و خرید هواپیما های با اصالت امکان پذیر بشه تا مردم اینطوری تکه پاره نشن
پاسخ ها
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شماها هنوز هم به این مذاکرات امیدواریم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ظریف هم نا امید کننده صحبت می کنه کاری از ظریف ساخته نیست کاش دکتر روحانی در سازمان ملل مهر امسال ترتیب لغو تحریم ها رو بده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
140
تسلیت به خانواده های محترم. بلیط های گرون- کیفیت ضعیف. خدا می دونه تا کی قراره ایرانی ها قربانی مسافرت با هواپیما و اتوبوس شوند.
مسلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
67
تسلیت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
4
188
ایا میشه این پروژه عظیم تولید را متوقف کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
نه نميشه... چون جان مردم اهميتي نداره
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
108
نرخ پرواز ها رو به تازگی افزایش دادند اما متاسفانه باید شاهد همچین اتفاقات ناگواری باشیم
دلسوز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
150
امان از تحریم و اعتماد به نفس کاذب.
سهند و سبلان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
13
218
خدایا شر روسیه را با هواپیماهایش از سر مردم ایران بردار
پاسخ ها
نام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
داداش میگه سپاهان ایر چیکار به روسیه!!
ناشناس
| GERMANY |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
داداش هواپیما روسی بوده
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اوکراینی بوده
بچه های شبانکاره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
3
77
با سلام
ضمن عرض تسلیت خدمت خانواده های داغ دیده هموطنان عزیزم ما را هم در غم خود شریک بدانید و به امید روزی که دیگر چنان اتفاقی رخ ندهد .
از طرف مردم شبانکاره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
8
82
آقا جان باید این تحریم ها ظالمانه رو علیه ما بردارند و دارایی های بلوکه شده ما آزاد یشه تا دولت بتونه نسبت به تغییر کامل سیستم انتقال هوایی اقدام بکنه خود دولت بهتر از ما می دونه که باید از بوئینگ و ایرباس استفاده بکنند نه روسی و اوکراینی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
4
179
قابل توجه دلواپسان مذاکرات هسته ای که با تند روی های خود سنگ میاندازند
پاسخ ها
فف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
نرودمیخ آهنین در سنگ داداش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
19
110
بي عرضگي مديران مسئول را به تحريم ها ربط نده چطور مسئولين هواپيماي خوب سوار مي شند بعد مردم عادي هواپيماهاي ازرده خارج ؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ربطی به بی عرضه گی مسئولان نداره! چطوره که هر چی هواپیما در ایران سقوط می کنه همش از نوع آنتونوف، توپولف و... است چرا ایرباس و بویینگ با وجود قدمت بیشتر خیلی کمتر سقوط می کنند؟!!!!
ناشناس
| GERMANY |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
این که مجبوریم به جایی هواپیما های مدرن و پیشرفته هواپیما های روسی و ملخی رو آماده پرواز کنیم سوء مدیریت ؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تحريمها باعث شده هواپيماي خوب به اندازه كافي نباشد كه همه مردم بتوانند سوارش شوند ديگه برادر!
امیرحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
3
187
اثر کاغذ پاره های تحریم!!!!! مشخص شد. خدایا بر باعث بانیش لعنت....خدا رحمتشون کنه...50 تا آرزو و هدف و انسان به یکباره از بین رفت..
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تازه 50 نفر خودشون بودن، تمام خانواده و کسانی که موندن اوضاعشون بدتره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
9
125
تحریم ها هیچ اثری ندارد انها همه اش کاغذ پاره است
قاضی کلاه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
38
104
این اتفاق هیچ ربطی به تحریم....... نداره....فقط باعثش نوع هوابیماشه انهم ازحنس اشغالهای روسی....خود روسها سوار این ارابه های مرگ نمیشن......ولی ملت بیچاره ما باید تاوان ندانم کاری... عده ای سود جو را بدهند........!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
عمو جون اگر تحریم نبودیم نیازی به خرید یا ساخت هواپیمایی روسی نبود الان هواپیمایی ایر باس می خریدم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
عزیز من اتفاقا دقیقا اثر تحریم هاست. که اگر این تحریم ها نبودند اینها الان سوار هواپیماهای برند اروپایی و امریکایی بودند نه اینکه بخاطر تحریم ها سوار هواپیمای روسی و اکراینی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اگر تحريمها نبود ما سوار هواپيماهاي اروپايي و آمريكايي ميشديم.... راستي چرا تحريم شديم؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
3
58
حتما بعضیاشم همین فقیر بیچاره های خودمون بوده اند وگرنه پولدارها سوار این هواپیماهای غراضه نمیشن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
دوتاش از دوستاي من بودند! مهندس نيروگاه بودند كه داشتن ميرفتند براي مملكت نيروگاه بسازند وسط بيابون!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
سه نفر هم از مدیرانی که در حال احداث کارخانه در طبس بودند. الکی الکی جان مردم را می گیرند. افرادی که برای این مرز و بوم سرمایه بودند
طلبه ی گمنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
90
اینجا چیزی که ارزش نداره جون آدماست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
61
اینها همه از برکات تحریم! است. در جهان از هر 20 میلیون پرواز فقط یکی سقوط می کند و این یعنی امن ترین راه برای سفر مسافرت هوایی است. اما در ایران اوضاع چنین است. چون هواپیمای نو و قطعات فابریک به ما نمی فروشند
یارولی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
91
اکنون ساعت یازده و یازده دقیقه صبح است و شبکه خبر بی خبر از همه جا دارد روند عادی خود را پخش می کند!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
4
84
تو ایران هیچکی به فکر مردم نیست .هواپیما بدون هیچگونه چک وبازدید روزی چندبار پرواز میکنند و وقتی یک حادثه میفته همه دست وپاشونو گم میکنند ودنبال مقصرند.فقط یادگرفتن پول بگیرند از مردم. ایران یک رضاخان میخواد وبس
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
74
هواپیمای ایران 140 دارای تکنولوژی 50 سال پیشه که الآن منسوخ شده و هیچ کس ازش استفاده نمیکنه. از ایران 140 5 نسخه ساخته شده که 4 تاش سقوط کرده. وقتی وجاهت ملی چشم سیاستمداران رو کور می کنه و نمیذارند یه کار به صورت تخصصی و حرفه ای جلو بره نتیجش این میشه، اونی که ایران 140 رو باز طراحی کرده باید پاسخگو باشه.
سورنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
4
53
با سلام. متاسفانه بار دیگر شاهد حادثه و کشته شدن شماری از هموطنان عزیزمان هستیم . اما لازمه بدونید که در اوایل سال گذشته سازمان هواپیمایی کشوری جلوی پرواز هواپیماهای شرکت هواپیمایی ساها رو به دلیل اینکه عمر هواپیماهای این شرکت به پایان رسیده بود رو گرفتند اما چند ماهیست که هواپیماهای فرسوده ان شرکت با نام شرکتی جدید به نام سپاهان ایر دوباره فعالیت می کنند که متاسفانه این هواپیما متعلق به سپاهان ایر بود(یعنی در واقع همان هواپیماهای از رده خارج شده ساها) که چنین حادثه تلخ و ناگواری را رقم زد
پاسخ ها
مظاهر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
دوست عزیز وقتی اطلاعات نداری چرا نظر میدی. بنده مهندس پرواز هستم و شرکت ساها رو کامل میشناسم. ساها هیچوقت انتونوف نداشته. عمده هواپیماهاش از نوع بویینگ ۷۰۷ بودند که خوشبختانه از رده مسافری خارج شدند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
جهت استحضار میانگین سن هواپیماهای سپاهان 5 سال است ولی همگی ایران 140 هستند. ربطی هم به ساها ندارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
43
تو ایران هیچکی به فکر مردم نیست .هواپیما بدون هیچگونه چک وبازدید روزی چندبار پرواز میکنند و وقتی یک حادثه میفته همه دست وپاشونو گم میکنند ودنبال مقصرند.فقط یادگرفتن پول بگیرند از مردم. واقعا چرا کنترلی نیست! فقط بلند هزینه ها رو بالا ببرند!!!
مهران نمازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
40
خب عزیزه من نباید موقع پرواز هواپیما رو چک کنند
کنده شدن بال هواپیما که الکی نیست
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
92
35
آقای وزیر استعفا بده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
دلواپس شدین؟
ورود هواپیما 140 ربطی به این وزیر نداره
من
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چشم حتما بشون میگم!!
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چرا ربطی نداره . حتما به رضا خان میر پنج ربط داره . یک ساله داره وزارت میکنه نباید اصلاحت میکرد . نباید نظارت می کرد
ناشناس
| GERMANY |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مسئول مربوطه باید استفاء بده
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اینجوری ماهی باید یه وزیر عوض کنیم. کت شلوار که نیست. اگه میبینی تو کره و ژاپن استعفا میدن بخاطر اینه که اونجا 10 سال یکبار یه اتفاقی میوفته کلا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
به وزیر محترم راه فقط و فقط طرح مسکن مهر ربط داره و بس، اصوالا ایشون بجر انتقاد از این طرح کار دیگه ای ندارن
شهروند ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
سلام باید خدمت اون اقا یا خانم ناشناس بگم که بیشترین سانحه هواپیمایی دقیقا تو همون کشور هاست.....لطفا اظهار نظر نفرمایید
بعدشم هیییی این سانحه رو گردن این و اون نندازین و زود قضاوت نکنید ......بذارید جعبه سیاه رو پیدا کنن همه چی روشن میشه
افتااااااااااااااااااااااد
سحر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
41
تسلیت به خانواده بازماندگان... اما تا کی باید این حوادث تکرار شود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
این هواپیما کپی بوده ساخت ایران روسی نبوده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
4
85
باعث شد تا مدتي روغن پالم به فراموشي سپرده شود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
73
این هواپیمایی ایرانی ساز باید از رده خارج بشه . هر چه سریعتر باید هواپیما خریداری بشه . این تحریم ها جان مردم را هر روز میگیرد
ناشناس200
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
15
36
جان هر کی دوست دارید نظر کارشناسی ندید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مگه خبر نداری همه ما از همه چیز سر در میاریم و هر چیز هم که میگیم درسته!!!!!!!
تازه مسئولینمون هم روی همین بحث ها و نظرهای ما برنامه ریزی میکنن و به جان هم می افتند.
سید علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
22
با عرض تسلیت و طلب آمرزش برای درگذشتگان و نیز طلب صبر برای بازماندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
68
هواپیماهای اوراقی و از رده خارج کشور های جهان سوم از خودمون پایینتر رو بخرید .چه اشکالی داره که 45 نفر مردن اصلا عیبی نداره مردن که مردن..!
متاسفم برای کل هواپیمایی کشورمون و از خداوند، صبر بر بازماندگان جان باختگان این حادثه خواستارم.
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
وقتی کشور تحریم هوایی و نمی تونه هواپیما از اروپا بخره تکلیف چی ؟
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
32
تسلیت به تمام بازماندگانشان روحشان غرین رحمت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
48
مهم اینه که اسب ها با فرست کلاس مسافرت کنند!
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
39
حالا میاین و با کمال آرامش و اطمینان خاطر می گن گه خطوط
هواپیمایی ایران امن ترین در دنیاست. مردم ایران حالا حالاها باید شاهد این فجایع باشن چون عمر هواپیما های ما بالای 25 سال هست
در مورد این هواپیما هم که همه چیز معلومه اخه هواپیمایی که از 10 مورد ساختش 4 تاش سقوط کرده نباید کلا از پروازشون جلوگیری بشه نکنه قرار شده اجازه بدن همشون سقوط کنن و بعد بگن از پرواز این هواپیماها جلوگیری خواهد شد مثل توپولف ها که وقتی همشون سقوط کردن و دیگه هواپیمایی نمود اومدن و گفتن که از پرواز توپولف جلوگیری می شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
35
آخه چجوری بال هواپیما جدا میشه؟
جعفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
38
شما هم با این هواپیماهای غراضتون فقط ادعا دارین.جون چن نفر رو میخوان بگیرین؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
36
عجب....حالا اتفاقی نیافتاده که...دوتا مسئول تسلیت می گن...خانواده های داغدار هم که اصلا مهم نیستن....چند وقت دیگه دوباره یه هواپیمای دیگه سقوط می کنه و باز این دور باطل......
از دید مسئولین ما تنها چیزی که مهم نیست جان مردم هست.
Nobody
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
55
نکات ذیل در مورد این سانحه هوایی قابل ذکر است :
1- با توجه به سابقه سوانح قبلی این هواپیما که تقریبا در ایران مونتاژ می شود باید مجوز پرواز این هواپیما لغو می شد. هواپیمایی که در تست اولیه به همراه 5 خدمه در اصفهان سقوط می کند و به اصطلاح نیروی بالابرنده و جلو برنده آن نمی تواند بر نیروی وزن و جاذبه غلبه کند
با جه تضمینی و توسط چه کسانی در خطوط هوایی فعال است و هم اکنون نیز حدود 40 نفر (زن و کودک و ... ) جان خود را از دست داده اند.
2- بازینی فنی هواپیما ها توسط شرکت های خصوصی پیمانکار قبل و بعد از هر پرواز به خوبی صورت نمی گیرد. در خبر آمده است یک بال هواپپیما جدا شده است!

3- یک زمانی شهر تهران کوچک تر بود و فرودگاه مهر آباد در بیرون شهر و ضلع غربی قرار داشت . هم اکنون فرودگاه در میان شهر است و روزانه صد ها هواپیمای غول پیکر و ... از روی شهر عبور می کند که در این حادثه در صورتی که هواپیما بزرگ تر بود و یا بر روی مناطق مسکونی پرتراکم سقوط می کرد چه؟
4- فرودگاه مهر آباد با این وضعیت که آلودگی صوتی ٰ، آلودگی فرکانسی ، آلودگی هوا ، افزایش ترافیک و ... را نیز ایجاد نموده است نباید به جای دیگری منتقل شود؟‍!
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
13
45
واقعا مایه شرمساریه
نخست وزیر کره بخاطر غرق شدن یک کشتی تفریحی استعفا می کنه حالا وزرای ما خیالشون هم نیست حتی حاضر به عذرخواهی هم نمیشن
وزیر راه فقط یاد گرفته با مسکن مهر مخالفت کنه انگاری نافشو با مخالفت با این طرح بریدن
واقعا متاسفم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
3
35
ايران 140 ايربگ داره يا نه؟
تبا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
3
46
خوب آقای نخجوانی بابت پولایی که برای صدور گواهی فنی این هواپیما ها م یگرفتن الان جوابگو باشن
خان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
62
مردم عزیز صبر داشته باشن 6تا دیگه از این هواپیما ها مونده .
این ها همون هواپیمایی که دوستان روسی موتور اصلی این هواپیمارو به بهانه اینکه موتور اصلی اینا خیلی قویه به کار شما نمی یاد و کشور شما پهناور نیست ندادن یک خیلی خیلی خیلی ضعیفتری که می گن موتور یک مدل هلی کوپتر بوده گذاشتن.

البته بالش هم می گن خودمون درست کردیم. وقتی واقعیت خیلی با این چیزا که می گن فرق داره.
خدایا کشور منو از وضعیت نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
راست میگی؛ این روسها سابقۀ این کارها رو دارن؛ تانکهاشون رو هم که به ایران و کشورهای دیگه دادند مدل پایین و بی کیفیتش رو دادن؛

حالا هی نگید اوکراینیه؛ صنایع اوکراین تا همین چندسال پیش جدا از روسیه نبود؛ تکنولوژی روسی از نوع دست دوم صادراتیش
sayad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
76
من آژانس مسافرتی دارم واقعا شرم زده میشم وقتی قیمت بالای بلیت های هواپیمایی رو به مسافرا میدم . حالا با این همه گرانی باید شاهد همچین صحنه های دلخراشی باشیم. متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بازم گلی به جمالت شرم زده میشی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ببخشید این رو میگم ولی این جور که مشخصه یواش یواش باید زمان فروش بلیط هواپیما،
قیمت قبر های بهشت زهرا رو هم به اطلاع مشتریانتون برسونید.
sayad
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
واقعا همین طوره. البته امیدوارم این آخرین حادثه باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
29
تاریخچه سوانح هوایی شاید در تمام نقاط دنیا این امر را به اثبات رسانیده که احتمال حادثه همیشه و در هر حالتی وجود داشته و دارد.اما آنچه وقوع این سوانح را در کشور ما از بقیه نقاط دنیا متمایز کرده و جای بسی تاسف دارد یکی زاویه برخورد مسوول نماها در کشور ما که تنها هنرشان ابراز تاسف از وقوع حادثه و برون افکنی علل آن هست و دیگری نحوه مواجه با حوادث میباشد تا دیگر شاهد موارد مشابه نباشیم. کار ما از بابت تحریم های غرب و شرق و غیره خراب نیست. مشکل از عدم تعهد همه مسولین این کشور نسبت به جان و مال و ناموس این مردم است. بدون اغراق و بی هیچ ملاحظه ای کار ما از بی تدبیری و عدم کفایت تمامی همه کاره هاست.
Hossein
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
4
37
سلیت گفتن مسوولین به هیچ درد مردم نمیخوره فقط باید استفا بدن مخصوصا وزیر راه . حالا اگه تو کره همچین اتفاقی می افتاد رییس جمهورش هم اسفا میداد ولی مسوولین ما فقط تسلیت میگن به بازماندگان واقعا جای تاسف داره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
64
بله و مسئولین بجای حل مشکلات اینچنیی به دنبال رفع سو اثر ساپورت و تعطیلی کنسرت و غیره دارند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
41
بیا اینم از این یکی، رو پراید که بخوای بال بزاری از این بیشتر نمیشه که.خداییش آدم دلش اتیش میگیره برا اون بنده خداها.اونا چه گناهی داشتن که باید قربانی آزمایش خطاهای قطعات وارده شرقی بشن.خداروشکر که از غرب یه چوب کبریتم نمیاد ایران اینم بندازن گردن اونا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
113
19
لعنت بر آمریکا که صنعت هواپیمایی کشور رو تحریم کرده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
صنعت؟؟؟
ما تکنولوژی مونتاژشم نداریم حتی
هواپیما سازی مال غربه
شما که از غرب بدت میاد میتونی سوار شتر بشی
علیرضا
| UNITED STATES |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شما تشخیصتون مشکل داره مقصر دانقدر ها دور نیست
سیامک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آقا نمیتونید نسازید.......جون آدمه, گوسفند قربونی ک نیست......بدبخت ما ک هم پولمونو میدیم هم جونمونو!!!!!
شاهین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
54
آخه تا کی‌ جون عزیز هامونو تو این حوادث که واسه بی‌ کیفیتی هواپیما هاست از دست بدیم؟!!

خدایا مسئولین که به فکر نیستن تو یه کاری بکن .

دلم داره آتیش میگیره واسه اون هم نوع‌های خودم .

ما تولید بی‌ کیفیت داخل نخوایم باید کیو ببینیم ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
33
خداوند همه را رحمت کناد و به خانواده ی آنها صبر عنایت کند.چرا هواپیمای از رده خارج .مگر جان مسافران ارزش ندارد.قطار های طبس هم خطرش کمتر از این هواپیما ندارد.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
71
امارات و قطر به اندازه یک استان ایران هم نیستن و ایرلاین هایشان کل دنیا را فرا گرفته. ایران با این عظمت (!) حتی در اجرایی نمودن چند پرواز داخلی مانده است. اقایان بخدا قرار نیست هر کشوری همه چیز تولید کند! آخر ما را چه به هواپیما سازی؟! ۶ تا از این نوع هواپیما مانده خواهشا دیگر آنها را استفاده نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ایرلاین میخوایم چکار .اینجافقط فقط فقط....باید دلواپس باشیم
اون 6تایادگارمحمود هم که مونده باید دید قسمت چه بخت برگشته هایی میشه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ایرلاین چیه دیگه!!! منظورت ایرباسه؟
پارسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
35
جای تشکر دارد که اسم هواپیما آنتوف 140 اعلام نشده است چون در سوانح قبلی اسم این هواپیما از ایران 140 به آنتوف تغییر میکرد شایان ذکر است از این هواپیما تاکنون 5 فروند ساخته شده که سه فروند ان سقوط کرده است . این همان هواپیمایی است که سازندگان اصرار بر به کار گیری این هواپیما و نمونه ها ی مشابه در خطوط هواپیمایی دارند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
8
20
بوئینگ هم سقوط میکنه برو ببین چرا با یک موتور نتونسته فرود بیاد
پاسخ ها
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
البته بایک موتورویک بال !!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
13
66
مرگ بر روسیه
علیرضا م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
76
امان از دلواپسی!!! امان از دروغ و عوامفریبی!!! امان از رانت خواری!!! شاید همه ندونند ولی یه عده ای دقیقا میدونند که وارد کردن و تولید این هواپیما های به اصطلاح داخلی (روسی اوکراینی) چه نونی برای یه عده داشته!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
44
مسئولان سرتان سلامت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
33
تو سایت خبرده نوشته ‏:۱.‏ چرا ‏،‏ به هنگام تیک آف ‏‏( بلند شدن‏) ‏ناگهان برج مراقبت از خلبان می خواهدبه سمت چپ پرود؟ آن هم درست درهنگام اوج سرعت و بلند شدن هواپیما ‏؟‏!‏۲.‏ چرا با وجود تکرار این حوادث اماپروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام منتقل نمی شوند؟‏!‏اگر این هواپیما بر سر عابران و ‏وسائط نقلیه و ساختمانها سقوط ‏می کرد ابعاد فاجعه چند برابر میشد.همانند سقوط هواپیمای خبرنگاران
مهدی
|
GERMANY
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
52
اقایان مسئول
اگه فرزند خودتون تو این هواپیما بود بقیه زندگی پر زرق و برق که ساختی ارزشی داشت؟
پرستو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
39
این مسائل روح هر ایرانی بیشتر افسرده میکنه با وجود امکانات که ادعاشون میشه مسئولین بالا هر روز یک اتفاق باعث جان دادن مردم بیگناه ایرانی میشه ! ما کشور ثروتمند هستیم ولی چه فایده که ثورتش خرج مردم و امکاناتش کشورش نمیشه جای تاسف داره کی میخواد جواب این خانواده داغدار بده
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بعد میگن چرا مردم ایران غم زده اند!!!
محمد مهدی هشترودزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
110
مصیبت مردم ایران فقط و فقط ساپورت پوشی است اگر ملت ساپورت را تحریم کنند هم اقتصاد درست میشه هم هواپیما سقوط نمی کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
طرح تفکیک جنسیتی رو هم تو هواپیما رعایت کنن دیگه تضمینی سقوط نمی کنه..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
36
35
جون مردم انقد بی ارزش نیست که با سیاست زدگی های مسخره قاتیش کنیم. فرض که دولت قبل مقصره، دولت تدبیر چرا جلو پرواز این هواپیماها رو نگرفته؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خدا منو ببخشد اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اولین حادثه ازین نوع هست، بزار ببین دولت چکار میکنه بعد بگو.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
66
آیا دلواپسان ، دلواپس این مردم بیچاره هستند ؟
سحر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
29
تسلیت به خانواده بازماندگان... اما تا کی باید این حوادث تکرار شود.
سودا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
37
تنها چیزی که تو این مملکت ارزش نداره جان ادمهاست... به خانواده های داغ دیده تسلیت میگم...
هرمز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
48
این هواپیما محصول مشترک ایران واکراین است که در دولت قبل روش مانور دادن و ایران وارد کشورهای هواپیماساز کردن باهاش . اقایون حالا تحویل بگیرید چند تا دیگش باید زمین بخوره تا بیخیالش بشید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
58
اونهايي كه تحريم رو كاغذ پاره ميدونستند و هواپيماهاي بي كيفيت شرقي ياك ١٤٠ رو به نام ايران ١٤٠ وارد اين مملكت كردند بايد پاسخگو باشند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
29
واقعا تاسف باره من خودم امروز پرواز داشتم اما نرفتم
چرا باید این اتفاقات بیوفته
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
44
چیز عجیب و دور از انتظاری نبود اتفاقا چیزی که باید جلب توجه کنه تعداد زیاد پروازهاییه که از مهرآباد انجام میشه و سالم به مقصد میرسه!!
این هواپیماهای داغون از اتوبوسهای بی آر تی هم بیشتر در حال رفت و آمد هستند عجیبه که دوام آوردن!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
41
تولید سال 1387! اینجوری اون اقا تحریم ها رو دور می زد! و بعضی ها هم هم اون موقع هم الان دلواپس جیبشونن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
54
اهمیتی برای مسءولین نداره اسکانیا چی شد هوو چی شد اینم روش
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ما چه بدبختیم
ایرانی55
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
33
نخستین سانحه این هواپیما در ایران مربوط به پرواز مهندسان اوکراینی به ایران در دی ماه سال 1382 است که طی آن هواپیمای دو موتوره آنتونف 140که حدود چهل نفر مسافر داشت، زمانی که برای فرود در اصفهان آماده می شد، سقوط کرد.

بیشتر مسافران هواپیما اوکراینی بودند و چند مهندس هواپیما و مدیر پرواز که برای شرکت در مراسم اولین پرواز رسمی مدل ایرانی این هواپیما به ایران آمده بودند، نیز از جمله مسافران بودند. این هواپیما ساعت 7 و نیم بعد از ظهر به وقت محلی در 70 کیلومتری شهرستان اردستان در استان اصفهان سقوط کرد.

اما سانحه دیگر این هواپیما در ایران مربوط به پرواز آموزشی این هواپیما در شاهین شهر اصفهان در سال 87 است که بر اثر سقوط آن استاد خلبان و 4 خلبان در حال آموزش در آن کشته شدند
خودم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
50
بليط گرون و پول هاي هنگ مفت ميره تو جيب آقايون و بدبختي و مصيبتش برا ما هستش
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
47
آیا افراطیون داخلی عبرت میگیرند؟ تاکی ماباید هزینه افراطی گری گروهی را دراین مملکت به پردازیم!
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
35
خداوند رحمتشان كند ولي چه فايده كه ملتي دوباره در سوگ نشست
خدا به همه بازماندگان صبر عنايت كند ولي اون فرشته هاي كوچولو كه تو هواپيما بودند چه گناهي كرده بودند كه بايد تو چنين حادثه اي مي مردند
من خودم يك پدرم درك ميكنم عمق حادثه رو
وزير بايد استعفا دهد ولي كو گوش شنوا
اينهمه آدم بيگناه رو به كشتن داديد كه چي
مسئولين كجان واي بر ما واي بر ما
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
چه ربطی داره؟ مگه کسی از قصد بچه های کوچولو رو کشته؟ یعنی اگه توش بچه نبود مهم نبود؟ بقیه همه گناه کرده بودن؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
113
11
انالله وانا الیه راجعون
سفر هوايي الزامي در زندگي ما ندارد. اين اختراع غربيان بوده و حق دارند خدماتشان را به ما ندهند.
و بهترين راه ما تحريم تكنولوژي هاي امريكايي است. مگر ١٠٠ و يا ٢٠٠ سال پيش كه هواپيما نبوده مردم مشكلي داشتند.
وابستگى ما به تكنولوژى او را ابر قدرت كرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شعار نده عمو
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شما هنوز تو خونت قنات حفر میکنی احتمالا . شما که حرف از دوران کلنگ والسلطنه میزنی چرا اینترنت داری ؟ 200 سال پیش اینترنت نبوده! شما هم ابر قدرتشون میکنی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آقا يا خانوم ناشناس شما چرا اينترنت و كه اونم از صدقه سر غربياست تحريم نميكني كه يه جماعتي از ابراز فضل شما راحت شن؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خب اینترنت و تلفن همراه هم مال اوناست حق استفاده نداری!!!
ناصر هشترودی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
کل دنیا با الکترونیک زندگی می کنند به ما رسیدنی باید برگردیم 200 سال پیش .
ضمنا" احمدی نژاد تا حدودی خواسته تورا عملی کرده .از دنیا 200 سال عقب افتادیم
ناشناس
| - |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شما الآن دارین از تکنولوژی آمریکایی (اینترنت)استفاده میکنین چه لزومی داره بیاین اینترنت و در این سایت بیاین نظر بدین؟! خب برین این خبرو از روزنامه های فردا بخونید یا حتی صبر کنین اگه کسی از تهران اومد به شهر شما بپرسین از تهران چه خبرا؟! راستی لطفاً از لامپ هم استفاده نکنین چون مخترعش یک آمریکایی بوده چراغ موشی هست!!! واقعاً که!!!!!!!!!!!!!!
گلی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اینا همینایی هستن ک واسه ما اه و پیف میکنن ب غرب, بعد با خونواده فخیمه تشریف میبرن غرب برای تحصیل و تفریح و زندگییییییییی.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
36
ضمن غرض تسلیت .دوستان نتیجه تحقیفاتم بگن .مقصر :خلبان خدا بیامرز
خلبان محمدامین جعفری پور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
66
4
سلام خدمت همه شما بزرگواران، یه سوال؟
سقوط این هواپیما چه ربطی به وزیر و تحرم ها داره؟
شما فکر نمیکنید دلیل اصلی سقوط این هواپیما نافرمانی خلبان اوکراینی به دلیل گردش نکردن به سمت راست فرودگاه بوده؟
این خلبان خاطی وقتی بهش بی سیم شد که به سمت راست فرودگاه گردش کنه نافرمانی کرد و به علاوه به سمت چپ فرودگاه گردش کرد و این گردش ناگهانی بر روی هواپیما تاثیر گذاشت و باعث نقص فنی هواپیما و بعد سقوط هواپیما شد.
خدانگهدار
پاسخ ها
حسین اسدالهی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
حتما علت سقوط توپولوف های TU154 هم که پروازشون ممنوع شد خلبان هاشون بودن؟؟!!
یه کم منطقی باشیم از شما بعیده آقای خلبان!
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
جدی میگی؟ نگفته بودیییییی نگفته بودییییییییی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
این خلبان اگر ماهر نبود الان هواپیما تو منطقه مسکونی سقوط کرده بود. در ضمن این چه هواپیماییه که با یه چپ و راست شدن سقوط میکنه؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
سلام حاجی
به هواپیمای دونفره دارم یه خورده دیر بلند میشه ، می تونید یه راهنمایی بکنید اشکالش از چیه؟
حالت خوبه مهندس؟؟؟
ناشناس
| - |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آقای خلبان میتونید بفرمایید به فرض محال اگه این حرفی که شما می زنید درست باشه چه ربطی به سقوط هواپیما داره؟! دارن میگن هواپیما به ناگاه موتورش خاموش شده چه ربطی به گردشش داره؟!!! واقعاً ربط این سقوط به تحریم را نمی دانید؟ بهتر که ندانید.
داران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
سقوط هواپیما نه ربطی به وزیر داره نه هواپیمایی کشوری وتحریمو مقصر اصلی مسافرین هستند که سوار شدن.اگه مسافر سوار نمی شد هواپیماها هم پرواز نمی کنن. در نتیجه هیچ هواپیمایی زمین نمی خوره.
پاپتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
42
19
وزیر راه استعفا
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
استعفا؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
زبونتو گاز بگیر اخوی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
50
قابل توجه کاسبان محترم!!!تحریمهااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
62
ما کلا دلواپسیم راستی اون یکی برادران دلواپس هم انتونوف سوار میشوند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
دلواپس ها هواپیما های خوب سوار می شوند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
31
باتسلیت.هواپیمای ایران140همون هواپیمای آنتونوف140هست که با تکنولوژی اوکراین در اصفهان تولید شده واولین باروقتی که رییس ومعاونان آنتونوف اوکراین برای افتتاح کارخانه ازاوکراین به اصفهان میآمدندباهواپیمای آنتونوف140آمدند تاایمنی بسیارزیاد این هواپیمارانشان دهندکه همانطور که میدانید هواپیمایشان دراطراف اصفهان سقوط کرد.ظاهرااز10تای تولیدشده درایران3-4تاسقوط کرده وتاآخرینش سقوط نکرده همچنان به پروازادامه خواهدداد.....
میترا آقاجانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
52
این است اقتدارملی
متخصص
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
50
فدای سر برادر بوتین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
7
56
مرگبرروسیییییییییییییه که همیشه رو سیه باد
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
روسیه بد اما اون گروهی که رفتن و تکنولوژی ای آشغال پرنده رو خریدن مقصر اصلی هستن
ناشناس
| GERMANY |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
وقتی نمیشه هواپیما از اروپا خرید تکلیف چی ؟
وحید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چه ربطی داره؟؟؟
مستمند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
63
هنوز یادم هست روزی که نمونه این هواپیما را در تلویزیون نشان دادند بسیاری از مقامات از پیشرفتهای صنعت هوائی کشور با غرور و تبختر یاد می‌کردند ، بادی به غبغب انداختند که در این صنعت هم خودکفا شدیم و مردم غافل که نمی‌دانستند در خوشبینانه‌ترین حالت کپی برابر اصل هواپیمای آنتونوف روسی را می‌بینند که خودشان سالهاست بدلیل اشکالات و نواقص متعدد از چرخه عملیاتی خارجش کرده‌اند ، کاش می‌دانستم کجایند مردان جو گیر شده آنروز ، یا خودشان این شهامت را داشتند که باز هم در تلویزیون ظاهر شوند و مسئولیت مرگ جمعی از هموطنانمان را بر عهده گیرند .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
و ملیاردها تومان که از جیب این ملت هزینه کردند تا هواپیماسازی رو به ورشکسنگی روسیه نجات یابد و کسی هم پاسخگو نیست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
53
اگه جان مردم ارزش داشت اینجوری باهاش بازی نمیکردن
مردم شدن موش آزمایشگاهی
ماشین آشغال، ترن آشغال، هواپیمای آشغال ،وسایل بازی شهر بازی آشغال، شیر و ماست و کره و روغن سرخ کردنی آشغال
هیچ جای دنیا مثل ایران به سلامت شهروندانش اینجور اهانت نمیکنن
پاسخ ها
سید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
و اتوبوس اسکانیا و هوو و پراید و ....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
صبور باشین، صبور باشینريال صبور باشین...
اینا شهیدن... اینا شهید تحریمن برادر، شهید...
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
33
اقای منطقی مدیر ایران سابق ایران خودرو در حال حاظر مدیر مجموع مسوول ساخت این هواپیما است . احتمالا تکنولوژی سیستم کنترل کیفیت ایران خودرو را به این مجموعه هواپیما سازی انتقال داده
سمیرا
|
UNITED STATES
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
22
فقط از خدا میخوام ب خانواده هاشون صبر بده
ایمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
37
این هواپیما در اصل آنتونوف 140 است که بیش از 90 درصد آن در اوکراین تولید می شود و کمتر از 10 درصد آن تولید و مونتاژ ایران است.و تا کنون حدود 10 فروند در ایران مونتاژ شده که حداقل 3 فروند آن سقوط کرده اند. این چه سماجتیه که ما حتما در ایران هواپیمای مسافربری مونتاژ کرده و جان مسافران را به خطر بیندازیم؟! بعد اسم هواپیما را عوض کرده بگوییم ایران 140 و کلی هم افتخار کنیم. مسوولین باید جوابگو باشند. هرچند که در این مواقع هیچ کس زیر بار مسوولیت نمی رود و همه چیز عالی است و خطاکار و مقصر اصلی خلبان است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خود کفایی، خودکفایی برادر!!!!!!!!!!!!!!
تو همه چیر خود کفاییم!!!!!!!!!!
هواپیما، کشتی، ماشین، موتور، ماشین آلات سنگین، الکترونیک، مکانیک، کشاورزی، پتروشیمی، لبنیات!......
همه چیز همه چیز
کی گفته ما نمیتونیم، درست مکنیم و مردم رو میکشیم
پری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
20
باز هم تسلیت
باز هم غم...
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
47
تو ایران از دو چیز نمیشه فرار کرد هواپیمای روسی و پراید.خدایا مارا از شر این دو در امان نگاه دار
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
4چیز؛ نیسان و اسکانیا را فراموش کردی!
علی
|
UNITED KINGDOM
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
44
فکر کنم تو روغن موتورش روغن پالم قاطی بوده !!!!!!!!!!
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
25
بگو انسانها براي بعضي ازشركتها موش آزمايشگاهي شده اند.
فرزاد
|
UNITED STATES
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
24
کلی خون دل خوردیم تا از شر این ـُف های اوریجنال راحت شدیم. حالا باید عزای ــُف های ملی را بگیریم. همین تـُــپُلـُف روسی کم داغدارمون نکرد. اصلش چی بود که تازه از روش ملیش را ساخته ایم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
37
حالا هی بگید ما می توانیم !!!!!
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
29
توپولف رفت آنتونف جاشو گرفت
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
36
تحریم هیچ ؟؟!!اتری بر ما نداره..........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
34
تسلیت به همه مردم ایران
خیلی ممنون از شاهکار دانشمندان و مهندسان جوان ایران اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اون روز که اوکراین و روسیه رفیق بودن اینو تولید کردن و به ما دادن الان که به خون هم تشنه اند
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
29
انتظار چی بایدداشته باشیم وقتی وانت پراید اختراع میکنن می خواهی این بلاها سرمون نیاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
26
6
اگه به جای این همه نظر کارشناسی تو زمینه ای که اصلا اصول اولیه اش را هم نمی دونیم سعی می کردیم کار خودمون را درست انجام بدیم این حال و روزمون نبود
پاسخ ها
ف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
موافقم، ما باید تو همه چیز نظر بدیم و هر چیز بی ربطی رو به هم ربط بدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
31
مثل اين هواپيما بر روي زمين زياد داريم خودرو هاي توليد داخل كه سالانه جان هزاران شهروند را ميگيرد ولي كسي به فكر نيست جز سود توليد كنندگان
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
پراید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
30
16
آقاي رييس جمهور ، اين وزير راه را را نميخواهيم .....
چون بجاي اينكه هواپيماي ايرباس و بوئينگ وارد خطوط پروازي كند ، مجوز پرواز مسافري ايران 140 را صادر كرد .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
دوست عزیز اینا مال قبل، کاری به وزیر کنونی نداره
ناشناس
| GERMANY |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
عمو جون کشور تحریم نمیتونه هواپیمایی جدید از اروپا بخره ! عمر هواپیما باید 20 سال باشه اونم دیگه فرسوده میشه
مريم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
29
خلبان ايران ١٤٠ ايراني بوده كاپيتان علي ايزد پناه خداوند رحمتشون كنه
محسن
|
UNITED STATES
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
58
انالله و انا علیه راجعون
برای کشته شدگان علو درجات و مجروحان حادثه شفای عاجل آرزو دارم
خداوند به بازماندگان این عزیزان صبر عنایت بفرماید

دوستان توی این کشور یه عده هستن که همیشه به فکر جیب و منافع خودشون هستن این هواپیما سقوط کرد و متاسفانه جان تعدادی از هموطنامون از دست رفت اما یه سوال اینجا وجود داره که جان تمامی مردم این سرزمین برای دولت مردان این مملکت چقدر مهمه:
نمی خوام سرتون درد بیارم چندتا مثال که همه هم ازشون اطلاع دارن فقط جهت یاداوری می گم
کامیون های هوو
خودروهای بی کیفیت داخلی که در جاده ها غوغا کردند اونم بدون وسایل ایمنی مثل ایربگ که تو دنیا آپشن حساب نمیشه
اتوبوس های اسکانیا
برنج های وارداتی هندی که یه بار میگن سرطان زا هست یه بار میگن مشکلی نداره
بنزین های مشکل دار که باعث آلودگی هوا شده
الانم که شیر های مشکل دار که کسی جرات اعلام اسامی کارخانه هایی رو که با سلامت مردم بازی می کنن نداره و وزیر محترم بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اینکه از وقتی که متوجه این قضیه شده چکار کرده برگشته میگه دیگه شیر پرچرب نمی خرم
و .....
واقعا برای این مردم باید تاسف خورد نمی دونم چی بگم
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
29
طبق معمول همه سعی میکنن خودشونو بی تقصیر نشون بدن و بگن ما از اولش مخالف بودیم و کار بغل دستیم بود و از این حرفا...

آقای نماینده شما چرا این خطای مسئولین اجرایی رو بعد از اینکه به تذکرات شما بی توجهی کردن به مردم اعلام نکردین که مردم بدونن با چی طرفن؟
سمیرا
|
UNITED STATES
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
18
تا کی ما باید این مصیبتارو ببینیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
38
حقیقت اینه جان ما ایرانیا بی ارزش شده. همه جوره با جونه این مردم بازی میشه. از ایران خودرو گرفته تا هواپیما سازی
باید از شرم بمیریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
4
27
اشکاله کاره ما اینه که خیال کردیم همه فن حریفیم
آخه ما را چه به هواپیما سازی .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
4
23
بغل خونه ما افتاده...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
صدقه بده وگرنه دفعه بعد ....
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
56
آدم میترسه از فردا تو خیابون راه بره. یهو میبینی یه بال هواپیما خورد وسط فرق سرت
تولید ملی افتخار ملی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
11
26
ما میتوانیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
5
40
اشکاله کاره ما اینه که خیال کردیم همه فن حریفیم
آخه ما را چه به هواپیما سازی .
خلبان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
57
این هواپیماهای اشغال به اصطلاح ساخت داخل بوده و جنبه نمایشی در دولتهای قبل داشته که ما توان تولید هواپیما رو داریم ولی نمی دانم چرا این همه ما توانائی در تولیدات کشاورزی و صنعت و توریست رو رها کردیم و دنبال پرهزینه ترین و پرریسک ترین تولیدات دنیا هستیم کمی تفکر کنید......
پاسخ ها
طبس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
سلام به همه دوستان
بیان از یه نگاه دیگه بررسی کنیم:
هر ساخته دست بشر یه روزی خراب میشه.
مگه بواینگ مالزی گم نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با اونقدر تکنولوژی؟
و کلی از حوادث هوا و فضا که همتون میدونین و این خیلی چیز عادی هستش
کشتی غرق میشهريا،اتوبوس و ماشین تصادف میکنه،قطار از ریل خارج میشه،موتور و دوچرخه چپ میشه ، اسب صاحبش رو پرت میکنه و حالا هواپیما هم سقوط میکنه
من قبول دارم که تکنولوژی باید خوب باشه ولی میبینیم که پیشرفته ترین تکنولژی ها دچار حادثه میشن
زندگی همینه
اینقد هم رو متهم نکنین
ناشناس
| - |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
با سلام خدمت طبس: بیا از یه زاویه دیگه بررسی کنیم: تعداد بویینگها در دنیا چقدره و تعداد آنتونوف ها چقدر؟ درصد تلفات اون چقدره و اون چقدر؟! هواپیما مالزی یکیش موشک بهش خورد ویکیش گم شد بالش که کنده نشد!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
7
بغل خونه ما افتاده...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
11
زلزله.سقوط هواپيما.سيل
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
26
آخه این چه وضعه دارم با بغض می نویسم
یکی از دوستان من در آن پرواز بود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خدا رحمتش کنه خیلی متاسفم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
15
14
ایول سوژه استیضاح وزیر راه هم جور شد.


دو دو رو دو دود........................
مردم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
38
خود روسها، اوکراینیها و حتی چینی ها ، هواپیماهای امن مسافربری آمریکایی میخرند ولی ما ایرانیها هنوز از تکنولوژی عقب مانده روس و اوکراین استفاده می کنیم. خدایا به مسئولین ما عقل عنایت فرما تا منافع ملی را بر منافع سیاسی ترجیح دهند!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مــــلی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حجالت نمیکشی میگی منافع ملی ؟؟؟!!!!!!!!!!
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
39
غصه نخورین آخرش مقصر میشه خلبان کشته شده و همه چی ختم به خیر مبشه...!!!
مسعود
|
UNITED STATES
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
34
من از این به بعد دیگه با الاغ میرم به سفر های داخلی خیلی امنیتش بیشتر از هواپیما های ملیه.از روش هم بیفتی فوقش دستت میشکنه جزغاله نمیشی که فقط بشه با آزمایش دی ان ای تشخیصت داد!
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
13
واقعا حادثه ی دلخراشیه. من از طرف خودم وا دوستانم به بازماندگان این حادثه تسلیت میگم
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
19
متاسفانه هر روز شاهد جان دادن هم وطن ها بر اثر تحریم ها هستیم و تندرو ها همچنان در کار دولت سنگ اندازی می کنند باید در اون دنیا پاسخگویی این خون ها باشند
همایون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
6
19
میتوان با دنیا همکاری کرد و از جان ومال مردم دفاع کرد آقایان مجلسی به جای استیضاح وزراء با دولت همکاری کنند تا کمی از مسائب کشور کم و جبران گذشته عمل شان در دفاع از دولت نهم و دهم را به مردم نشان دهند . بخدا ما هم مطالعه تارخی داریم هم حافظه تاریخی .
رها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
18
جون مردم به خدا که اگه برای دلواپسها اهمیتی داشته باشد.فقط حرف شعار و پر کردن جیب
maryam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
17
خدا روحشون رو شاد کنه ..بیگناه کشته شدن ادم دلش تیکه تیکه میشه....چه افتضاحی....با این که میدونستن هواپیما از رده خارج شده بود باز هم ازشون استفاده کردن واقعا کی پاسخ گو میشه.....خدا به مردم ایران صبر بده...
شيخ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
12
خداوند به همه چشم انتظار هاي اين عزيزان صبر عنايت فرمايد..
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
13
توپولف رفت آنتونف جاشو گرفت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
9
تسلیت
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
15
برادران ویلبر رایت هم گفته بودند که این مال سایپا بوده ایربکاش عمل نکرده
باید بسوزیمو بسازیم
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
26
واقعأ نفرت انگیز و مشمئزکنندس این صدا و سیما، شبکه خوابِ خبر! همچین اتفاقی تو مملکت اونم تو پاینخت افتاده ولی انگار نه انگار!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خب یورو نیوز ببین! از اون سردنیا زنده نشون داد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
23
اسمشو باید پراید-140 یا پراید پرنده 140 می گذاشتند!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
14
خدا رحمت کنه تمام افرادی که در این اتفاق به رحمت خدا پیوستن.تسلیت مگم به خانواده بازماندگان.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
3
18
دولت قبل که میمون می فرستاد فضا.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
26
آقايوني كه تحريم ها رو دور ميزنند و مملكت رو مثل يك جزيره ميخوان از دنيا جدا كنند چه جوابي به اين خانواده ها دارند كه بدن؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
18
ما توانستيم و شد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
احسنت!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
به هر جایی میریسیم به زور! بهزور مگه میشه اقا باید بادیگران تعامل کنیم! باید از ظریف حمایت بشه که سریع تر مذاکرات را به نتیجه برسونه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
26
جالب اینه که تلوزیون تو این چند سال همش میگفت ایران140 امروز آقای غرقی تو شبکه خبر میگه آنتونوف 140...!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
16
آقاجاااااااااان!!
كي گفته كه ما بايد همه صنايع رو داشته باشيييييييم؟!
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
20
هنوز خودشون هم نمیدونن خلبان ایرانی بوده یا اوکراینی ! واقعاً که ... جون خودمونو دست کیا میدیم!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
میدیم دست هرکی که لازم داشت
پوریا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
13
دوستان این هواپیماها همه قدیمین و درست و حسابی چک نمیشن.فقط باید امید داشت مسئولان ساکت نمونن و واکنش های درست نشون بدن
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آقا پوریا مثل اینکه تو این مملکت زندگی نمی کنی مسئولین تنها واکنشی که نشون میدن گفتن وازه خدابیامرز برای اونهاست.
اینها حتی عذر خواهی رو شرم می دونن چه برسه به واکنش مگه سر اتوبوس اسکانیا تو جاده قم چه کردند که اینجا انجام بدن.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
13
لطفا یک مسئول به ما بفرمایند چند فروند از این نوع هواپیما ساخته شده و تاکنون چند فروند سقوط کرد . ممنونم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
12
انا لله وانا الیه راجعون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
23
این هم نتیجه خود کفایی در صنعت هوایی کشور
احتمال موشکهای ساخته شده در کشور هم بعد از شلیک در چند کیلومتری محل پرتاب به زمین خورده و منفجر
می شود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
برنگرده بخوره به خودمون !!!!!
بیافته زمین عیب نداره !!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
24
نشانه های خودکفایی... تا حالا شده آقایون وزرا وکلا نماینده های مجلس سوار این نوع هواپیما بشند؟ چرا جان مردم براتون مهم نیست چرا زندگی کردن مردم براتون مهم نیست یه روز روغن پالم یه روز پاراززیت یه روز ماشینهای بی کیفیت و با قیمت بالا و... هرچه بگندد نمکش میزنند/ وای بروزی که بگندد نمک
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
راست میگه نمک ها هم قلابی شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
13
بابا أينا هواپيما روسيس كه از رده خارج شده بر ميدارن دستكاري ميكنن ميگن ساخت وطن اين هواپيما تو ازمايش هم رد شده بود من نميدونم چجوري أجازه پرواز دادن
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
8
خداوند به بازماندگان صبر عنایت بفرما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
16
دلواپسان عزیر دلواپس نباشین چون زیاد دلواپس شدید بیشتر از این ما تحمل دلواپسی شما را نداریم
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
40
فامیل های ما از مسافرین این هواپیما بودن..
واقعا ناامید شدیم از زندگی ..
بیچاره نمیدونید خانوادش چه زجری دارن میکشن..رفتن برای شناسایی جسد...
یه دختر و پسر جوان میتونه بره برای شناسایی جسد پدرش که برای کار داشته میرفته مسافرت؟؟
تاسف کوتاه ترین کلمه ایست که میشه برای مسئولین کشور به کار برد..
پاسخ ها
سلاله
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خداوند بهشون صبر بده واقعا آدم ناراحت ميشه ، غم بزرگيه
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
11
بعله ما میتوانیم
هوشیار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
11
تسلیت به تمام ملت ایران زمین .
هوشیار از ارومیه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
34
خودکفایی یا خودفنایی؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
18
پول کارگرارو ندادن اوناهم پیچای بالو شل بستن.منتظر کلیپ بعدی بمانید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
30
اگر پشت گوش تان را دیدید مجازات مسببین اصلی این سانحه را خواهید دید آنقدر که در یک قبیله بدوی به جان مردمش اهمیت میدهد اینجا اهمیت نمی دهند خدایا تحقیر تا کی?
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
25
وقتی اولین فروند این هواپیما طی پرواز آزمایشی سقوط کرده ، چطور مجوز پرواز به این هواپیما داده شده ؟! جون مردم اینقد بی ارزشه ؟؟؟
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
5
25
خدا لعنت کنه روسیه و پوتین و ...
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
18
تا كي اين مردم بايد تاوان مسئولين غير متعهد را بدهند?
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
27
پول بیت المال را بابک زنجانی و امثال آنهابالا بکشند اختلاسهای میلیاردی در بانکها و پروژه هایی مثل مترو اصفهان و ...انجام بشه تاوانش را مردم بیچاره و در به در بدهند بخدا فمن یعمل مثقال ذره ............؟؟؟؟؟
عسل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
14
انالله و انا الیه راجعون
ففففففففففقان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
11
15
اقاي وزير استعفا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
10
13
تمام بدبختی قرن ما سایه انگلیس وروسیه بر سراین کشور است به امید روزی که یک لیتر نفت نداشته باشیم تا چشم طمع و غارت از ما برداشته شود و انروز مرد ایرانی میتواند باتکیه بر دانش خود هواپیما بسازد امروز چیز خاصی نداریم که به ان ببالیم تنها سرمایه ما فقط حرف بدون پشتوانه است که به کاهی نمی ارزد برای شادی روح هموطنان عزیزمان وبرگشت دوباره عقل به مدیریت "صلوات"
بهت زده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
22
واقعا که تو ایران ظاهرا باب شده هر چند وقت یکبار یه هواپیما بیفته پایین ملت سرگرم شن یادشون بره چه خبره تو مملکت!!!!!!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
24
هواپیما ساخت اصفهان روبروی سپاهان شهر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
رو به روی شاهین شهر
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
این است تولید داخل . ما رکورد زدیم
عارفي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
14
دولت محترم اگر اين هواپيما برخانه هاي مسكوني سقوط ميكرد چه اتفاقي وحشتناكي رخ ميداد آيا وقت تعطيلي وانتقال فرودگاه مهراباد به خارج از تهران نرسيده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
راست میگه بنده خدا !!!
وقتی عرضه درست کردن هواپیما و یا خریدنش نباشه باید جای فرودگاه رو عوض کنیم تا هواپیما ها یه جای دیگه بیفتند !!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
10
عزیزان ایران عزیزما سرشار ازمنابع خدادادی واستعدادهای بس عظیم وسترگ است ولی حیف وصدحیف که نه زیرساخت های اساسی دارد و نه مدیریت منابع . این است احوال ملتی فقیر وبیچاره برروی منابع غنی وگران بها .
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
21
احتمالا موتور پرایدو رو هواپیمای ملی سوار کردن
صادق همدل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
13
واقعا متاسفیم آخه تا کی...................................وعده الکی
هیچکس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
3
32
هر ایرانی به طور متوسط فقط بیست دقیقه کار مفید انجام میده.چطور چنین ملت تنبل و البته غیوررررررررر میتونن هواپیما بسازن ؟ ما از هندیها و پاکستانی ها هم تنبل تر و بدرد نخور تریم.
منوچهر شکری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
13
سلام . تسلییت به خانواده هاشون . فرودگاه مهراباد بجای نقل و انتقال پروازها به فرودگاه امام ،تاسیسات و ترمینال های خودش وزیاد مکنه . ایا جان مردم که در زیر باند فرود و صعود زندگی می کنند (جی و تهرانسر )برای صاحبان عقل وفکراهمیت دارد ؟ اگر هواپیمای پهن پیکر برروی برج های تهرانسر که شهرداری ماشالله بی ظابطه اسمان را فروخته و داده ساختند سقوط می کرد جوابش با کی بود؟
مممم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
10
تسلیت فراوان خدمت بازماندگان این حادثه سخت این هواپیما هم سال ۲۰۰۹ هم در حوالی اصفهان سقوط کرده بود
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
9
توی هرسقوطه هواپیما،همیشه پای یه اوکراینی وسطه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
14
باید به همه ملت ایران تسلیت گفت .
اگر از تحریم ها که هیچ ربطی به این قضیه نداره بگذریم از یک ربع تاخیر نیروهای امدادی نمیشه گذشت.
اخبار هم دست از سر مردم غزه بر نمیداره . اخبار همه جای دنیا رو گفت غیر از تهران .
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
17
و اینک پس از درخشش صنعت خودرو سازی ، تولد ستاره ای درخشان در آسمان و هوا فضا ! هواپیماهای ساخت داخل(روسیه) با ظرفیت بیشتر نسبت به پراید و صددرصد تضمینی ! بی بازگشت ! بی شک بهترین جایگزین پراید !گرون بخر ، مفت بمیر !
بهروز
|
UNITED STATES
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
9
چیزی نشده که اینهمه جنجال راانداختین!!!!
یه هواپیما بعلت نقص فنی درترکیبات فضا آروم وباکله فرود اومده خب لابدلازم بوده دیگه وگرنه جون اینهمه آدموبخطرنمینداختن که؟؟؟
متاسفم برا بدی آب وهوا وکارشناسای هواشنایی که اجازه بدی هوارومیدن
واقعا متاسفم،،،،،،.
شااااااااااااااااادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
11
جونه مردم برای مسئولین اهمیت نداره ایشالا اون دنیا جوابگو باشن که ضرتو ضرت مجوز میدن .عشق امضا و زیرمیزین
مهرنوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
10
واقعا متاسفم بابت این همه حادثه تو ایران...از خودروهای داخلی بیرون اومدیم چسبیدیم به حوادث اتوبوس های اسکانیا حالا هم هواپیمای افتخار امیز ساخت ایران که بعد از چند دقیقه ی کوتاه سقوط کرده
هه واقعا غم انگیزه
خدابه همه ی بازماندگان صبر بده
علی
|
AUSTRALIA
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
28
اینم از اسکانیای بالدار.......!!!!!
تسلیت به مردم شریف ایران بابت کیفیت صنعت "ملی-سیاسی".
آزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
7
چرا بايد به فكر مردم و سلامتيشون بود، حيف نيست آخه؟ پًول مات بايد بره تو جيب به عده مثل كيروش و اين فوتباليست هاي بي خاصيت و اخيراً بي اخلاق، چه توقعاتي دارين ها، مردم كي هستن كه براشون إمكانات تهيه كرد، ديگه بايد هم پًول بديم تا از اين خدمات ضعيف استفاده كنيم و هم جون بديم، دوستان هركي مي خواد خودكشي كنه اينم يه راهشه ها!؟؟؟؟
الی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
14
ایرانی بدبخت رو یا هواپیما واتو دره پیت میکشه یا روغن پالم موجود در تمام مواد غذایی ها
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
20
اقایی که می گفتی تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیست بیا جواب بده .مقصر اصلی اقایان احمدی نژاد وجلیلی هستند با این وضعی ک درست کردن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
16
عیبی نداره مسئولین سروتشو بایه تسلیت هم میارن این جون مردم که........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
15
محصول مشترک ایران و اوکراینه و توی ایران ساخته شده. نمیدونم چه اصراریه همه چیزا رو خودمون بسازیم؟؟؟؟!!!! بوئینگ و ایرباس سالهاست برای ایمنی هواپیما کار کردن و ما با سرعت پیشرفتی که داریم بیشتر از 100 سال عقبیم. پس باید 100 سال مردم رو به کشتن بدیم تا هواپیما بسازیم؟؟؟ چه کاریه خوب؟
نیکو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
16
احمد مجیدی تصریح کرد: هنوز به شکل دقیق هویت تیم خلبانی و خدمه پرواز مشخص نشده.!!!!!!!!
مگر اتوبوس شرکت واحد بوده که هویت مشخص نشده؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
به نظر میاد یه ناشناس از نیامدن خلبان سواستفاده کرده و هواپیما رو راه انداخته !!!!!!!!!
مهدی پلنگ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
3
19
زنده باد ایران خودکفا
ohom
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
7
خدا بیامرزدشون باقی عمرد بازماندگان باشد
سیدمحمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
12
یاامام زمان> اخه تاکی میخاند اینقدر باجون مردم بازی کنن بعدشم بگن حادثه بود دیگه...........خودت کمکمون کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
15
به تحریم ربطی ندارد. برخی اقایان دوست داشتند اعلام کنند ما هواپیمای می سازیم. مدیران خود آنتونف هم که برای افتتاح خط مونتاژ با یک آنتونف 140 میومدن ایران سقوط کردند. یادتون هست؟؟؟
بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
24
آقا خیلی با حالن اینا! هواپیما تو پرواز آزمایشی سقوط کرده، دوباره مسافرگیری کردن! شاید این آزمایش با مسافرش بوده، بالاخره باید این هزینه ها رو بکنیم تا خودکفا بشیم دیگه بهتر نیست اینسری 100 نفر بگیرین یه سری هم سرپایی وایستن تا ببنیم تو سقوط بعدی همه 100 نف میمیرن یا چه درصدی فقط مجروح میشن! قطعاً این آزمایشات لازمه
سیب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
28
6
سلام
لطفا اظهار نظرای بیخود نکنید و جون هم نیوفتید
بجای اینکه از ایران و ایرانی انقد بد بگید و بهم توهین کنید بذارید جعبه سیاه رو پیدا کنن اونوقت معلوم میشه
اقای بهت زده باید به خدمتتون عرض کنم که بقیه کشور ها هم از اینجور سانحه ها دارن و شایدم بیشتر
سپیده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
5
10
واقعا برام ناراحت کننده بود ۰شاید قسمت این بوده که از این دنیا برن و بهتر از این به آسمانیها بروند خدا بیامرزتتون۰
هر کسی نظرم رو خوند یه فاتحه بده بسم الله الرحمن الرحیم۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
14
من بعنوان یک طبسی به خاطر فوت عزیزترین آدمای شهرم داغدارم .آخه مگه میشه به نظر من با عقل جور در نمیاد به این راحتی با جون نخبه ها و آدمای معروف بازی بشه.خدایا به ما و بازماندگان صبر و به مریم و محمد عابدزاده شفای عاجل بده .تورو خدا اسامی رو بگین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
21
اگه یه قلم هواپیما رو نسازید و خواهشا وارد کنید کسی نمیگه پیشرفت نکردید دست گذاشتید روی این تکنولوژی ها پیشرفته که بگید داریم پیشرفت می کنیم و جزو چند کشور جهانیم. پیشرفت داره از سر و روی این مملکت واقعا میریزه . انتخاب تایید کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
15
وقتی اولین فروند این هواپیما طی پرواز آزمایشی سقوط کرده ، چطور مجوز پرواز به این هواپیما داده شده ؟! جون مردم اینقد بی ارزشه ؟؟؟
علی
|
UNITED STATES
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
20
وقتی پراید قوطی کبریت این همه کشته میده کسی هیچی نمیگه تولیداین هواپیماها هم میصرفه
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
6
واقعا متاسف شدم اما چراباید از این اتفاقا بیفته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
15
برای خودم متاسفم که در چنین مملکتی زندگی میکنم - شاید فردا من و شما در چنین حادثه ای جان خود را از دست بدیم - تابحال در هیچکدام از سوانحی از این قبیل حرکت مثبتی از افراد به اصطلاح مسئول ندیده ایم. برای همه یمان متاسفم
Roghaye
|
UNITED STATES
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
11
روان جان باختگان شاد
ولی فکر کنید اون چند نفری که زنده موندن از توی آتش و خون و جنازه بقیه و دود اومدن بیرون
خیلی کابوس وحشتناکیه
شهروند
|
NETHERLANDS
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
24
ما رکورد زدیم.
و باز هم میزنیم.
البته با کمک چین و روس و مسئولینی که کمتر از دکتر نداریم.

(خدا رفتگان را رحمت کنه)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
29
از صبح نگران پرواز فردای دوستمم :(
خدایاااااا
اون خانواده های منتظرو بگو
مهندسایی ک میخواستن ب جاکعه خدمت کنن
بچه هایی ک هنوز طعم بچگی رو نچشیدن ....
اگه دخترا ساپورت نپوشن و پسرا فشن نکنن دیگه مشکلی نداریم
دنیا گلستون میشه!!!!!!!!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
21
آخه تو ساخت همه چیز که نمیشه لاف زد. این اتفاقات نتایج خالی بندیهای دولت قبلیه که می گفت چقدر تو هوافضا پیش رفتیم که خودمون هواپیما می سازیم. آخه هواپیمااسباب بازیه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
23
آقا یکی نیست به این سران کشوری بگه...ما نمیتونیم هر تکنولوژی داشته باشیم.اون موقع که ما سوار الاغ مشیدم کشورهای دیگه داشتند روی هواپیماهاشون کار میکردند.اونقدر سقوط و کشته دادند که پیشرفت کردند..الان ما که نباید این کار انجام بدیم.باید با دنیا تعامل داشته باشیم(قابل توجه دلواپسان).از تکنولوژی و تجربه اونا استفاده کنیم و هزینه استفاده از تکنولوژی اونارو هم بدیم...نه اینکه بشینیم بگیم ما میتوانیم.هواپیما بسازیم که موقع آزمایش اش سقوط کرده و وارد خطوط هواپیمایی شده..الان چی میشه..هیچی یک جلسه غیر علنی و تمام....شکل هواپیماهای دیگه ..اتوبوس های دیگه ...اتومبیل های دیگه...کسی واسه جون مردم ارزشی قائل نیست......
رمضاني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
6
با عرض تسليت به بازماندگان اين حادثه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
7
خدا رحمتشون کنه در یک کلام بفکر مردم باشید
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
28
بابام کشته شد دامادی پسرش ندید الان خبر دادن که تو هواپیما بوده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خدا بیامرزدش
پارسا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تسلیت به شما و خانواده
یلدا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تسلیت به شما و خانواده محترمتون
واقعأ همه متأسفیم
ف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
خدا بهت صبر بده ولی آیا واقعا نمی دونستی که پدرت کجاست و کجا می خواد بره که می گی الان خبر دادن در این هواپیما بوده؟!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
3
8
باید دولت رو در رفع تحریمها کمک کرد.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
10
تسلیت وصبر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
21
2
خوب شد من مسافرش نبودم
الهام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
12
سلام.
واقعا متاسفم و تسلیت میگم به خونواده های این عزیزان..
بیچاره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
25
این چه وضعشه تو شیر و لبنیاتمون سم میریزن وبا افتخار میگن تو شیرتون سمه.دونه دونه اتوبوسا اتیش میگیرن واز این ور میگن نباید جلو زاد و ولد رو بگیرید.اره دستی دستی دارن عزیزامونو میگیرن ازمون.حالا هم ازمایش هواپیماشونو دارن رو مردم بیگناه انجام میدن.....واقعا متاسفم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
22
مسئولين كه مي گن تحريم ها كاغذ پاره اي بيش نيست ؟ !!!!!!!!!!!1111
حسین
|
UNITED STATES
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
24
وقتی با اون صنایع ورشکسته خودروسازی و خدمات افتضاح پس از فروش هوس هواپیما سازی هم بکنی عاقبتش میشه این.
مبين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
7
خيلي بد شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
12
باعرض تسلیت به تمام ملت ایران،اقایان زیاد فکر نکنید علت این هم مثل اتش گرفتن اتوبوسهای مسافربری تحت بررسی اضافه میشود.
رمضاني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
14
با عرض تسليت به بازماندگان اين حادثه
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
30
دوست بسیار عزیزم تک پسر خانوادشونو از دست دادن!!!ایرانی عزیز تسلیت.مسئولین راحت بخوابید......
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
18
یعنی چی نمیدونند خلبان کی بوده؟ ایرانی بوده یا اوکراینی!!! با این صخبت هایی که می کنند آدم شک می کنه که اصلا خلبان داشته آیا؟!!
کورش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
18
از ماست که بر ماست
زی زی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
10
هر دم ازین باغ بری میرسد.
تازه تر از تازه تری میرسدز تاز
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
20
بهتر نیست به جای اینکه اول هواپیما بسازیم، بیاییم اول توربین گاز زمینی بسازیم تا بدون به خاطر انداختن جان مردم به دانش توربین گاز برسیم. بعدش به فکر این بیفتیم که هواپیما بسازیم و بعد از ده ها صدها و هزاران تست، اون موقع تصمیم بگیریم مسافر سوار کنیم. نه اینکه اگر یکی از هواپیماهای ساخته شده سقوط کرد باز مسافر سوار کنیم بپریم و جون مردم رو به خطر بندازیم....
نمیشه بدون طی مراحل اولیه یکهو بشیم سازنده هواپیما....
بهروز
|
UNITED STATES
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
5
13
هویت خلبانان مشخص نیست چون علی الظاهرهواپیمای نامبرده درفاصله 10کیلومتری فرودگاه متوجه کارعقب افتادش شده وفرمونوداده دست یکی ازفامیلاش این سرویسوبراش بندازه!!!!!مسافراشم معلوم نی چنتان آخه دم درترمینال جنوب مسافرزده بدون بلیط
خرج گرونه خلبانم آدمه دیگه!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
16
تمام کسانی که این مطالب رو خواندن یا مطلبی نوشته اند از ملت ایران هستند جالب اینکه برای دولت ما این چیزها اهمیت نداره و مثل کشته شدن سایر مردم بر اثر ماشین های بی کیفیت ساخت داخل و غیره می باشد.
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
6
26
و باز هم :
"ما میتوانیم"
محدثه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
3
14
وای تمام تن وبدن من لرزید فردا صبح از مهرآباد پرواز داریم خدا ختم به خیر کنه آدم با هواپیما ایران میخواد سفر کنه از شیش استرس میگیره !!خدا رحمتشون کنه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اگر جونت را دوست داری با هواپیما مسافرت نمی کنی اما اگر مسائل دیگری تو زندگیت است که از جونت مهمتره پرواز کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
73
7
موتورهای هواپیما ظاهراً باید تقویت بشن
وقتی کسی پیشرفت میخواد باید پیه شکست رو هم به تنش ..
بعد هر شکست پیروزیست ان شالله در ایران جنرال موتورز رو بیاریم و از مونتاژ تا ساخت ادامه بدیم ما سهامدار جنرال موتورز هستیم چرا که نه
خدا درگذشتگان رو رحمت کنه اما این رو به فال نیک میگیریم
به امید اینکه همین امروز استارت نوسازی صنایع هواپیمایی کشوری که روزی جزء بهترینهای دنیا بود زده بشه و تا چهلم این عزیزان ما شاهد ورود ایرباس و بوئینگهای جدید باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اگه اعضای خانواده خودت اون تو بودن هم این موضوع رو به فال نیک می گرفتی؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
دوستان این پست رو نخونده انلایک می کنن
چرا نظر منفی میدید بدون اینکه بخونید و فکر کنید!؟
اتفاقی که نباید رخ میداده افتاده، اینکه بعد این سوانح چه باید بکنیم مهمه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
باشه تو راست میگی
برای تقویت موتورش هم قراره موتور پیکان روش ببندند
مصطفی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ای ناجوانمرد!!!ا
گر خانواده خودت هم کشته میشدند به فال نیک میگرفتی؟
واقعا برات متاسفم!
علی کنکوری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
استارتم نمیزنه 35 ساله موتور خفه کرده....
محمدی مشگینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
5
23
آیا مسئول مربوطه حداقل کار ]استعفا) را انجام میده امید نداریم ولی شاید ....
پاسخ ها
مریم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
عزیزم مسئ.ل مربوطه وزیر قبلی بود که اجازه ی ساخت این روداد
احسان قربانیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
21
من سه شنبه ی هفته ی پیش با همین هواپیما از طبس اومدم تهران...این سقوط اولین پرواز بعد از اون پروازی بود که من اومدم...راستش وقتی سوار این هواپیما شدم گفتم خدایا من با این میرسم تهران؟!قرار بود امروز صبحم برم باهاش طبس اما انگار خدا بهم فرصت واسه زندگی دادو برنامم واسه برگشت جور نشد...
جناب اقای رییس جمهور...ایران 140 قبلا هم چند بار سقوط کرده بود...هم شهری هام رفتن...تورو خدا وقتی کشور ما نمیتونه درست بسازه چیزیو...با جون مردم بازی نکنین...یه خانواده 8 نفری با هم رفتن...
....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شما که اینها را میدونین که ممکنه سالم نرسین چرا باز سوار میشین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
4
تسلیت میگم به تمام هموطنان عزیز ایران
احسان قربانیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
15
سه شنبه..آخرین پرواز موفقیت آمیز این هواپیما را مسافر همین هواپیما بودم...
هنوز هم تصویر آن صندلی ها و صدای به زودی در مهرر آیاد به زمین خواهیم نشست در ذهنم مانده...
آقای رییس جمهور...هم شهری های من امروز به خاطر ضعف های کشورمان برای همیشه پرواز کردند...
خانواده ی هشت نفری...
یک پسر دست گل به دست برای نامزد به چشم انتظار نشسته اَش.. و... و... و...
تا کی؟
من دیگر حرفی ندارم...
ایمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
18
از فردا صدا وسیما سقوط هواپیماهای کشورهای دیگه رو نشون می ده میگی نه نگاه کن !
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
11
از ماست كه پالم در بدن ماست!!!هواپيما كه ديگه هيچى!!!!
امیر قدیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
8
من دیگه سوار هواپیما نمیشم........
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
13
2
انا لله و انا الیه راجعون
با تسلیت به بازماندگان و طلب رحمت خدا به درگذشتگان
چرا اکثر نظر دهندگان یک جورایی غر میزنن عزیزان یادمون باشه اینجا وطنمونه و جایگاه زندگیمون اولا فاجعه های اینچنینی در دنیا بوده و خواهد بود بیایید راه کار پیشنهاد بدیم یادتون باشه بدترین حکومتهای دنیا هم دلشون نمیخواد مردم ازشون ناراضی باشن و هم خساراتهای زیادی پرداخت کنند بیایید قبول کنیم یا باید نوکری زور گو ها و قدرتهای جهانی را بپذیریم یا باید با چند اشتباه صنعتی خودمونو به تکامل برسونیم اگه یادتون باشه توی جریان مترو هم چندین بار حوادث مرگبار داشتیم ولی بالاخره ساخت تونل و مترو را بومی کردیم به امید روزی که با تلاش همه ایرانیها کاری کنیم دنیا ما را با احترام بپذیرد و بفهمند ایرانی هیچوقت تاریخ برده دیگری نبوده و نخواهد بود
مسافر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
5
اگه همه مردم به اتفاق وهمدلی دیگه از هیچیک از هواپیماهای کشور برای مسافرت استفاده نکنند شاید آقایون به فکر چاره بیفتند
ریحانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
2
واقعا متأسفم... چرا هیچ کس به فکر نیست
بهمن آقا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
5
من به نوبه ی خودم تسلیت عرض میکنم .خدا رحمتشون کنه .خدا به خانوادشون صبر بده.ولی حق اینا نبود بمیرند بلکه حق داشتن یک وسیله نو و سالم بود که ناحق مردند. پس تلاش بیشتر برای ساخت هواپیمای بهتر که دیگر جان کسی که حق زندگی دارد گرفته نشود .باز هم میگویم خدا بیامرزتتون.
نورا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
15
بیگانه اگر میشکند حرفی نیست من در عجبم دوست!!چرا می‌شکند
بشکست دلم کسی صدایش نشنید اری دل مردم بی‌صدامی‌شکند!!!!!
آقا سال 67 ناو امریکایی هواپیمای مسافربری ایرانی رو هدف قرار داد و اون هواپیما سقوط کرد و همه مسافراشم متاسفانه فوت کردن، الان تا تقی به توقی میشه همه مسئولین وصداوسیما ازش حرف میزنن ویادواره براش میگیرن. والا بخدا ماهم برا اون ناراحتیم ومتاسفیم هرچی باشه ما ماله یه آب وخاکیم، ولی حرف من سراینه اونو میگیم دشمنمونه، همیشه هم میگیم مرگ بر امریکا ولی الان چی حوادث مشابه قبلی مث الان چی برا اینا باید کیو مقصر دونستو مرگشو بخوایم!!!!!؟؟؟؟؟؟
آیتن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
4
واقعا تنم لرزید وقتی این خبر را شنيدم تسلیت میگویم به کسانی که در حادثه عزیزانشون رو از دست دادن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
6
اخرین نیست واخرین هم نخواهد بود ولی چیزی که مشهود است بعد از سقوط 4 پروند از این هواپیما چطور مجوز پرواز و ساخت گرفته ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
8
ماروتحریم میکنن ماهم مسافرتهای هوایی روتحریم میکنیم باالاغ بریم چون پراید وترن واسکانیاو.....و.....هم امن نیستند
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
5
خدا به بازماندگانشان صبر دهد
پلنگ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
3
من هم به نوبه خودم به هموطنان داغدار خودم تسلیت میگم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
7
این حادثه یک نکته مثبت دارد و آن اینکه با توجه به اینکه یکی از فوت شدگان همکار خود نمایندگان مجلس در گذشته بوده به نظر می رسد نمایندگان مجلس پیگیری بیشتری نمایند وعلت حادثه را مشخص نمایند. از این نظر جای امیدواری است که علت حادثه در هاله ای از ابهام نمایند. چه خوب است که در هر هواپیمایی که از زمین بلند می شود یک نماینده مجلس یا مسوول عالی رتبه باشد تا اگر سقوط کرد سریع پیگیری شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
7
جالب اينه كه هركدوم از مسوولان راجع به خلبان و خدمه و تعداد مسافران يه چيزي ميگن. اصلا معلوم هست چه خبره؟!يعني واقعا نوبره ها كه يه اطلاعات يكسان از تعداد مسافران و خدمه پرواز و هويتشان وجود ندارد!!!!
محمد7
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
8
واقعا متاسفم وبه خانواده این عزیزان تسلیت میگم
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
9
پراید...اسکانیا...هواپیمای دوماه پیش زاهدان که چرخ هاش باز نشد...و امروز این... به کجا چنین شتابان
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
8
مارو بگو که هفته ای یه بار میریم عسلویه و برمیگردیم با این پروازا :((((((
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
20
2
مرگ حقه جسم ودنيا ماندني نيست هر كي يه روزي ميره
فريد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
15
حيف نيست اين همه پول بليط بدي كه بميري؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
8
بسمه تعالي
ضمن عرض تسليت به همه خانواده هاي داغدار سر نشينان هواپيما كه واقعا سخت دلخراش است مخواهم بگم مسئولين بايد به فكر راه حل باشند . نه اينكه بگن هواپيما وسر نشينان بيمه بودند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
10
4
ماشاالله ایرن چقد کارشناس همه چی بلد داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بابا شماها حقتون رو خوردن!!!!! وگرنه باید تو بهترین شرکت های هوا پیمایی استخدام میشدید و جون همه رو نجات میدادید!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شاید کارشناس نباشیم اما در تشخیص حماقت متبحریم!!!
شاهرخ
|
UNITED STATES
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
27
2
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
+ بی خودی شلوغش نکنین...مرگ وزندگی دست خداس+
+++++++++++++++++++++++++++++++++
پاسخ ها
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
خانواده خود جنابعالی هم بود میخواستم ببینم همین نظرو داری؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اونکه بله ولی ما وسیله ایم...
سهیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
6
چند وقت پیش که اون دو تا اسکانیا بود الان هم این هواپیمایی که 40 کشته داد اخه تا کئ
پریا کریمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
5
باز هم مصیبتی دیگر واقعا متاثر شدم و از خداوند ارزوی صبر برای بازماندگان دارم خدایشان بیامرزد... روحشان شاد و یادشان گرامی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
9
قبلاً میگفتن مرگ دست خداست ، پراید وسیله است حالا باید هواپیماهای ایرانی رو هم به این وسیله اضافه کنیم . با این وجود تنها وسیله ایمن برای نقل و انتقالات قطاره باید منتظر بمونیم کی قطار به این وسیله ها اضافه میشه
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
8
خدا به بازمانده ها صبر بده...
زهرا سادات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
8
بیچاره ها . خدا رحمتشون کنه .
:(
سميرا
|
NETHERLANDS
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
4
درهاي اظطراري هواپيما براي چي خوب اين درهارو باز ميكردن مردم خودشون بيرون پرت ميكيدن بهتر بود كه جزقاله بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تا بیان درِ اظطراری را باز کنن و اصلاً بفهمن چی به چیه کار تموم شده همه چیز در چند ثانیه اتفاق می افته.
منیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
10
اناالله واناالیه راجعون خداوند به خانواده این عزیزان صبر عنایت کند.من تابه حال سوار هواپیمانشدم ازین به بعد هم سوارهواپیما نمیشم البته هواپیما های ایران
یاسمن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
10
ایا میدانید این حوادث چه اثری در این خانواده ها میذاره اخه چرا هیچکس نیست که جوابگو باشه الان در این خانواده ها چه میگذره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
18
جالبه اقایون پروژه تولید هواپیمای 150 نفره رو هم با 6 هزار میلیارد بودجه تصویب کرده اند!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
13
این شرکت هواپیمایی یه سایت درست و حسابی نداره وای خدا اینا دیگه کیین اسم مسافرای کشته شده رو نوشته به خانواده هاشونم تسلیت گفته ولی هیچی راجع به کادر پروازی کشته شده ننوشته ...
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
9
عمر هواپیما های ایرانی بیش تر از سی سال است و هواپیما ها فرسوده است و هواپیما جدید هم نداریم . همین چند وقت پیش یک جنگنده ایرانی سقوط کرد خدایا به خانواده هایشان صبر بده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
15
5
عزراییل خبر نمیکند
سياوش شاكر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
12
مصيبت وارده به خانوادگان در گذشتگان را تسليت مي گوييم.
مهسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
3
ای وای بیچاره ها!من براهفته ی دیگه بلیط پرواز دارم.میخوام برم مشهد حالا استرس نمیذاره راحت باشم
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
2
تسلیت
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
1
نفر بعدی که سوار هواپیما میشه کیه!!!!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
1
جالب اینجاست که صداوسیما این خبر را در آخر همه خبرها پخش کرد انگار برای اینا مهم نیست
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
1
من نظرم این اخره کسی حال امتیاز دادن نداره! با این همه سقوط و سانحه هوایی در ایران که سریع هم به گردن تحریم انداخته میشه و هیچکس هم جوابگو نست کم کم تقصیرها گردن مسافر میفته که چرا اصلا هوایی پرواز کرده . خدا به خیر کنه
شهریار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
0
باید قبول کنیم تحریم تاثیر شدیدی به کل جامعه ایران گذاشته صنعت هوای ایرانم که جای تفکر نداره اوضاع و احوالش معلومه خدا اخر و عافبته همه مونو بخیر کنه
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
0
یعنی چی اگه هر روز یه هواپیما سفوط کنه که دور از چون نسلمون از بین میره که مخصوصا وقتی خلبانه سابقه ی سقوط داشته باشه .... مسوولین رسیدگی کنن لطفا ....خدا بهمون رحم کنه........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
0
تا کی مردم باید قربانی اهن قراضه های پوتین و امثال ان بشن؟ اقایان دلواپس تصور کنید روزی یکی از عزیزان و فرزندان شما داخل چنین اهن پاره هایی بشینن و دچار حادثه بشن چه حالی پیدا می کنید؟ مرگ خوبه برای همسایه درسته؟؟. دشمن دانا که غم جان بود بهتر از ان دوست!!!! که نادان بود....
امیر علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
1
چند فروند بالکرد تا به حا سقوط کرده اند واقعا کی مسول این حادثه است اون بچه های شیر خاره کی مسول ان هاست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
1
خدایا صبر...
محمد شاکری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
3
1
به به ، به به چه سری چه دمی داشت این هواپیمای انتولف پوتین
عباس از بابل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
1
باسلام من مهم این مصیبت وارده همه جان بختگان تسلیت عرض میکنم
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
7
اگه تو عراق مردم به دست داعش قتل عام می شن اینجا تو ایران مردم قربانی بی تدبیری و سوء مدیریت می شن
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
1
طبق حرف یکی از شاهدانی که هنگام سانحه اونجا بوده بال هواپیما در برخورد با منبع آب شکسته. اقای عابدزاده هم گفته که موتور خاموش شده. پس به نظر مشکل از خاموش شدن موتور توربین گاز بوده. ولی چرا خاموش؟ اگر پره های کمپرسور یا توربین می شکست قطعا لرزش های شدیدی داشت که اقای عابدزاده به اون اشاره می کرد و کمی تا تخریب کامل موتور طول می کشید. نمی دونم شاید مشکل محفظه احتراق بوده. بعید نیست یه عوامل کوچکی مثل قطع لوله های ورود سوخت باعث خاموشی موتور و عامل سانحه باشه. ادامه در پست بعدی....
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
2
چندین سال پیش یک هواپیمای (احتمالا) امریکایی سقوط کرد. کارگروه تشکیل داده شد و بعد از تشخیص علت عیب (که به نظرم علت شکست پره ها بود) یک روش احتمالاتی به همراه یک نرم افزار (نرم افزار داروین) توسعه داده شد. که در نهایت به این منجر شد که پروسه های ساخت به شکلی به روز یشه که احتمال وجود قطعه معیوب بسیار ناچیز بشه.
حال ما یا باید در شرکت تولید هواپیما رو تخته کنیم. یا بشینیم یه صورت جدی تر روی این موضوعات کار کنیم.
البته پروسه ساخت هواپیما یک سال دو سال نیست....ممکنه ده ها سال طول بکشه. کار باید کاملا مهندسی پیش بره ...
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
1
1
شرکت های بزرگ مثل GE گاهی یک موتور توربین گاز هوایی (موتور هواپیما) رو با تغییراتی توی موتور زمینی استفاده می کنند. یعنی دانش موتور هوایی شون رو به زمینی منتقل می کنند. حالا همانطور که قبلا هم نوشتم، ما بهتره برعکس عمل کنیم. بیاییم رو موتور زمینی بدون بازی با جون مردم به نتیجه برسیم...بعدش همون رو با تغییراتی منتقل کنیم به موتور هوایی.
تکنولوژی موتور زمینی هم در کشور توسط دو شرکت otc و mapna داره بومی سازی میشه. گرچه پیشرفت خوبی شده ولی شاید بشه گفت در 5 تا 10 سال اینده به حدی برسه که دانش مهندسی (و نه صرفا کپی کردن) لازم رو پیدا کنند. بعد توربین گاز زمینی ملی، برند رو توربین هوایی کار کنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
2
خدا به بازماندگان صبر عنایت کند. واقعا متاسف شدم. من هر هفته با هواپیما مسافرت می کنم. دیگه جرات ندارم سوار بشم.
خدا بیامرزتشون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
3
خدایا صبر بده به بازماندگان
به بیماران شفابده
مریم
|
UNITED STATES
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
4
انشاالله خدا به خانواده هاشون صبر بده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
5
یه عزای ملیی چیزی نباید اعلام بشه؟؟ چقدر مرگ و میر تو این کشور عادی شده
سالار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
0
2
تسلیت به خانواده هموطنان از دست رفته علی الخصوص والدین کودکان.
امیدوارم خدا صبرشون بده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
3
8
چهار سقوط از هفت هواپیمای ۱۴۰ ایران سهم هواپیمایی است که وزیر راه دولت احمدی نژاد می خواست کتبا بنویسد که هواپیمای ایران ۱۴۰ از فوکر بهتر است.

این حرف را حمید بهبهانی سال ۱۳۸۷ زده است، همان موقع که رییس وقت دولت، محمود احمدی نژاد پشت تریبون ها می ایستاد و از تحریم ها به عنوان ورق پاره ها یاد می کرد. او در گفت و گویی گفته که کتبا می نویسم هواپیمای ایران ۱۴۰ از فوکر بهتر است چراکه هم هواپیمای نو وهم خودکفا است. اگر به تدریج در مسیر ساخت وارد شویم در آینده می‌توانیم با خارجی ها رقابت کنیم.

حال امروز صبح چهارمین هواپیمای ایران ۱۴۰ سقوط کرد. هواپیمایی که در لحظات آغازین پرواز ابتدا تکه تکه و بعد در برخورد با زمین دچار انفجار و آتش سوزی شد.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
6
0
دوستان جو زده نشن تو دنیا هواپیما مسافربری 200 نفر سقوط میکنه اینهمه سرو صدا نداره بدتر از آتیش گرفتن اتوبوسا ایرانی که نیست 40 تا 40 تا تو آتیش میسوزن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
0
6
هر دو خلبان از استادای من بودن همین الان از منزل کمک خلبان هواپیما کاپیتان برقیان دارم میام واقعا یکی از بهترین ها بودن هم ایشون و هم کاپیتان ایزدپناهی واقعا جاشون خالیه.
ایران تسلیت
میلاد
|
UNITED STATES
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
12
0
با سلام خدمت هموطنان عزیزم. این حادثه رو به همه تسلیت میگم. منم ناراحتم مثل همه شما. اما بیاید یکم نسبت به کشورمون و صنعتمون غیرت داشته باشیم. همه جای دنیا حتی اونجاهایی که ادعای پیشرفته بودن دارن هواپیماهای نسل جدیدشون هم پیش میاد که سقوط کنه. اتفاقه. حالا هر کدوم به نحوی یا اشتباه و بی دقتی بازرسی یا خلبان. تا از صنعت بی کیفیتمون استفاده نکنیم هیچ پیشرفتی در کار نیست. اگر واقعا میخواید پیشرفت کنیم. و قصد دیگه ای ندارید از این حرفا.
ناراحت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
0
5
امروز توو فرودگاه قبل پرواز با شرکت معروفی متوجه خبر شدم و چقد ناراحت شدم و خدآییش اون ایرباس شرکت معروفم با تکونای زیادش حسابی ب من یکی استرس وارد کرد180دادم واسه بلیط ...خدایا چرا ی معادله ساده رو دوستان مسول نفهمیدن ک وقتی 10تا بوده 4تاش سقوط کرده نباید دیگه پرش بدن واسه پول ب جیب زدن ... خدایا صبر بده ب بازماندگان...
شاهین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
1
7
امیدوارم حالا که مسافرها دیدند که موتور از کار افتاده، دوباره خلبان بیچاره مرده مقصر نشه!!!
تکنولوژی روس همینه دیگه!! کم کم داشتیم در پروازهای یه کمی احساس امنیت بیشتری می کردیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
1
5
اولأ که تحریم قطعات واسه هواپیماهای بوئینگ برداشته شده آقای کارشناس،نه ایران 140! ،ثانیأ نه اینکه تحریم نبودیم خیلی هواپیماهای درست حسابی ای داشتیم و پول صرف خرید و تعمیر هواپیما میشد و اصلأ سقوط نمیکرد؟؟؟؟حالا هی بگو بخاطر تحریمه
شهروند ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
0
11
سلام
من اصلا كاري به هيچ گروه و شخص خاصي ندارم
فقط به وجدان اون آدمهايي كار دارم ك جهت كنترل اين هواپيماها دارن حقوق ميگيرن اگه واقعا مي دونستن خانواده خودشون قراره با اين هواپيما سفر كنن آيا اجازه پرواز ميدانن يا به هر طريقي بود جلوي اين پرواز ميگرفتن بياين بجاي دعوا و انداخنن تقصير به گردن اين و اون فقط وجدان خودمونو قاضي كنيم و اگه كاري بهمون محول ميشه اونو درست انجام بديم مخصوصا اگه اينكار با جان مردم سر و كار داشته باشه
بهار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
1
8
ای خدا.....تا کی باید حادثه های این جوری ببینیم
جعفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
1
4
مرگ بر من!!!!!!!!
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
6
1
اولا تسلیت میگم به خانواده های داغدار
ثانیا تو هر جایی مشکل وجود داره تو این مملکت
اما چیزی که شما مردم عزیز باید در نظر داشته باشید اینه که هواپیما فقط تو ایران سقوط نمیکنه. این اتفاق تو کشورهای پیشرفته هم میفته. درسته مشکلاتی وجود داره ولی یه کم منطقی باشیم
نسیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
7
0
وووووووای چقدر حرفهای اعصهب خورد کن-عوض اینکه اینقدرفقط فقط فقط حرف بزنیدچرا یه تکونی نمیخورین-همیشه چشمتون به پسمونده های دهان بقیه ست -میگن هرکی حرفش زیاده عملش کمه-فقط بلدیم از دیگران انتقاد کنیم چراخودت جای اون تولیدکننده غربی نیستی-تو که اعتراض میکنی-هنوز تو املای درست کلمات-زبون مادریتون-موندین اونوقت تولید ملی رو مسخره میکنید یه کم از غیرت ژاپنی ها یادبگیرین بازجر وسختی شدن غول اقتصاددنیا ----هر حرکتی یه زمین خوردنی هم داره-عزیزانی که فوت شدندهموطنای منم بودند والبته متاثرشدم ولی توی معترض کجای این کشور و صنعتش ویا هر جای دیگش واستادی -فقط یه پرحرف بی عمل نباشیم والبته از آب گل آلود هم بعضیا ماهی نگیرن این کارا تکراری و خسسسسسسسسسسسته کننده شده
چاووشي
|
NETHERLANDS
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
7
تو اروپا و آمريكا وقتي سيل و طوفان كه يك بلاي طبيعييه مياد مسوولان مربوطش استعفاء ميدن اصلا يادم نمياد كه اين همه هواپيما تو ايران سقوط كرده يه مسوول استعفاء بده،آخر داستان هم مقصرين همان كساني هستند كه از دنيا رفتند و قابل محاكمه شدن يا بازخواست نيستند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
0
0
یک ماه فقط خبر شهادت و مرگ انسان های بی گناه رو می شنویم خدا به خانواده هاشون صبر بده
نظرات بینندگان