arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۰۹۴
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
عضو بنیاد باران:

شورای نگهبان برای ممانعت از ورود اصلاح‌طلبان ممکن است به جریان احمدی‌نژاد میدان بدهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در فاصله دو ساله باقیمانده تا انتخابات مجلس دهم، بحث بر روی سرلیستی جریانات راست و چپ سیاسی کشور در این انتخابات بالا گرفته است. اصلاح‌طلبان که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با اجماع بر روی گزینه اعتدالی، توانستند نتیجه انتخابات را به نفع کاندیدا مورد حمایتشان رقم بزنند در اندیشه آن هستند که این استراتژی را در انتخابات مجلس هم پیاده سازی کنند. آنگونه که از چند ماه پیش بحث اجماع بر روی شیخ ناطق نوری بالا گرفته است. اما سخنان چند روز پیش ناطق مبنی بر کناره گیری از سیاست و عدم احساس تکلیفش برای کاندیداتوری، ابهام بر سر سرلیست اصلی اصلاح طلبان را بیشتر کرده است و برخی تنها چاره اصلاح طلبان در این میانه را اجماع شان بر روی محمدرضا عارف می دانند. امری که از سوی صادق زیباکلام از فعالان سیاسی این جریان مورد تاکید است و می گوید اگر ناطق نوری برای کاندیداتوری مجاب نشد باید اصلاح طلبان و رهبران این جریان بر روی عارف به اجماع برسند. 

عبدالله ناصری عضو ارشد بنیاد باران اما نظری متفاوت دارد و معتقد است اصلاح طلبان در حال حاضر  هیچ گزینه‌ نهایی ندارند. وی در خصوص اعلام بازنشستگی ناطق نوری و همچنین سیدمحمد خاتمی گفت: آقایان ناطق نوری و سیدمحمد خاتمی دیدگاهی ملی دارند و با توجه به اینکه وجه مشترک این دو نفر مخالفت با سیاست‌های احمدی نژاد است اما هیچ‌گاه در مورد ائتلاف با یکدیگر صحبت نکردند.

وی با اشاره به اینکه در جبهه اصلاح طلبان در حال حاضر هیچ فردی به عنوان گزینه نهایی مطرح نیست، افزود: در جبهه اصلاحات در مورد هیچ فردی برای شرکت در انتخابات مجلس صحبت نشده است و کسانی که می‌گویند اجماع اصلاح طلبان بر روی آقای ناطق‌نوری بوده است، اشتباه محض ‌می‌کنند. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید برا اینکه هنوز وارد بررسی افراد و مصادیق نشده ایم، خاطرنشان کرد: معتقدیم باید فردی که منافع ملی، اصلاح کشور و همفکر با دولت تدبیر و امید است وارد انتخابات مجلس شویم. با این سازوکار مانع ورود اقلیت تندرو و اقتدار‌گرایانی که در مجلس فعلی وجود دارند به مجلس آینده می‌شویم.

رییس خبرگزاری ایرنا در دولت اصلاحات با اشاره به اینکه تلاش اصولگرایان عاقل این است که مانع ورود اصولگرایان تندرو به مجلس شوند، افزود: تمام اصولگرایان عاقلی که با دولت هماهنگی دارند و به اداره کشور فکر می‌کنند در تلاش هستند تا اصولگرایان تندروی که در حال حاضر در مجلس حضور فعال دارند به دوره بعدی راه پیدا نکنند. این اقلیت اصولگرایان تندرو حاضر در مجلس وابسته به نهادهای خارج از مجلس هستند و به همین خاطر صدای رسا و حضوری فعال دارند.

این فعال سیاسی کشور، در واکنش به اظهارات بادامچیان مبنی بر اینکه اصلاح طلبان بخاطر نداشتن لیدر و رهبر به طرف روحانی و ناطق نوری گرایش پیدا کرده اند تصریح کرد: آقای بادامچیان و امثال ایشان از آنجایی که از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 ناراضی، شوکه و عصبانی هستند چنین تحلیل هایی را از خود بازگو می‌کنند والا خود آقای بادامچیان اصل انتخابات 92 را می‌داند.

ناصری رمز پیروزی روحانی را اجماع اصلاح طلبان بر روی وی دانست و گفت: بادامچیان هم در تحلیل هایشان معتقد هستند که عامل پیروزی آقای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، سیاست واحد و عقلانی بود که اصلاح‌طلبان در پیش گرفتند.

این عضو بنیاد باران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احمدی‌نژاد در انتخابات آتی شرکت خواهد کرد یا نه، گفت: احمدی‌نژاد اصلا فردی نیست که بتواند آرام و قرار داشته باشد، در این 8 سال هم به اندازه کافی نیرو و منابع اقتصادی فراوانی را در اختیار گرفتند مگر اینکه گروهی مانع حضور وی در انتخابات شود.

وی درخصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر احتمال رد صلاحیت احمدی نژاد از سوی شورای نگهبان، به مصلحت اندیشی این شورا اشاره کرد و گفت: در تائید صلاحیت احمدی‌نژاد شورای نگهبان مصلحت اندیشی خواهد کرد و برای اینکه مانع ورود اصلاح طلبان به عرصه انتخابات شود، امکان دارد به جریان احمدی‌نژاد میدان بدهد. 
ناصری با بیان اینکه شورای نگهبان جناحی فکر می‌کند، خاطر نشان کرد: این شورا سمت و سوی اصولگرایی دارد و مطمئنا اجازه نخواهد داد اصلاح طلبان در انتخابات شرکت داشته باشند.


منبع: نامه نیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۲۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
106
8
مگه نمی گید احمدی نژاد محبوبیت نداره چرا از اومدنش می ترسید
نظرات بینندگان